23 февруари 2016 г.

банички пурички с кашкавал и кисели краставички





В публикацията за киш със спанак в кори за баница анонсирах тези банички,направени от остатъка от корите.
Идеята за тях си откраднах от Пепи и нейните хрупкави пурички,които още щом видях,знаех,че ще опитам.
Понеже аз направих само 8 банички,не ми се занимаваше да ги пържа и ги сложих във фурната след като се изпече киша.
Дали ще са печени или пържени,оставям всеки сам да реши,а аз благодаря на Пепи за поредната доза неустоимо кулинарно предизвикателство!





 


Продукти:

1 пакет кори за баница - фини или от по-дебелите
1 к. чашка олио,зехтин или разтопено масло
2 яйца
сол на вкус,сушен риган - по желание
дребни и хрупкави кисели краставички
300 гр. кашкавал (при мен сирене Ементал)







Приготвяне:

Разбийте яйцата с щипка сол на вкус.
Ако използвате фини точени кори,вземете лист,намажете го до половината с мазнина посредством четка,а другата половина на листа я прегънете върху намазаната.
Прегънатият лист намажете тънко с разбито яйце,поставете в началото кисела краставичка и лента кашкавал.
Прегънете страничните краища навътре и навийте баничката като пуричка.
Ако използвате дебели кори ги нарежете на по-малки по големина парчета,достатъчни да завиете в тях пълнежа.
Не е нужно да са на два пласта като фините,а само на един пласт,който добре намажете с мазнина и разбито яйце,за да омекне при печенето.
Подредете всички подготвени пурички в плитка тава,покрита с хартия за печене.
Намажете ги с мазнина и разбито яйце,поръсете щипка сушен риган.
Изпечете баничките за около 30 мин. до златисто в загрята на 190 гр. фурна.





9 коментара:

  1. Страхотно изглеждат и при теб, Роси, дори една идея по-здравословни :) Много се радвам, че ги опитахте :) Пък аз следващия път ще ги изпека, тъкмо няма да се цапам с пържене.

    ОтговорИзтриване
  2. Хрупкави и вкусни! Чудесни са, Роси!

    ОтговорИзтриване
  3. Разкошни са станали, Роси! И аз съм ги заплюла, но... като им дойде времето:)

    ОтговорИзтриване
  4. Чуднички са, Роси! Изглеждат толкова добре, че ми идва да се просегна и да си взема една от монитора!
    Поздрави и щастлива сряда!

    ОтговорИзтриване
  5. От известно време руските кулинарни сайтове са полудели по тях (не знам какъв е произходът им) и гледам и тук са се пренесли. Видях ги в изпълнение и с люти чушлета, и с печена червена чушка, с мариновани пръстчета патладжан, с праз, с какво ли не, но наистина краставичката държи първенството. Изглеждат много примамливо, та не знам кога и аз ще ги спретна. Чудесни са станали и твоите, Роси! Особено така, печени много ми харесват. :)
    Поздрави и прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  6. Роси,
    прекрасно е предложението.Аз правя такива банички с различни плънки, според продуктите , с които разполагам.Стават бързо, лесно и с точени кори са перфектни.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
  7. Много интересно звучат и много апетитно изглеждат, Роси!! Така красиво си ги снимала!! Изкусителка:)
    Прегръдки!!!

    ОтговорИзтриване
  8. Благодаря на всички за коментарите,и особено на Пепи за чудесната идея,страхотни зимни банички са това!

    ОтговорИзтриване
  9. Рецептата за киша е фантастична! Благодаря за споделянето!

    ОтговорИзтриване