23 февруари 2011 г.

козунак в хлебопекарната


До момента 3 пъти бях правила козунаци ,но никога в машината.

Когато видях страхотния козунак на Smiley*  твърдо реших,че все някога трябва да пробвам,пък.....каквото стане.

Избрах си рецептата на Биляна - бях си я записала на листче от мноооого време и чакаше реализация.
Направих една малка незначителна промяна в състава на тестото,за която ми беше дала идея друга дама - тя ми сподели,че прави страхотен козунак в машината само с кисело,без прясно мляко и получава разкошни конци.
Отдавна и мен ме човъркаше защо във всички рецепти присъства прясно мляко,а не видях такава за козунак с кисело мляко.






Продукти:

100 мл. прясно мляко
50 мл. кисело мляко
2 яйца + 1 белтък , жълтъка отделих за намазване
40 гр.масло + 50 мл. олио
150 гр. захар
1/3 кубче прясна мая
есенция ванилия
есенция ром
настъргана кора на един портокал
брашно,колкото поеме

100 гр. едри стафиди
2 бр. сушени сливи
20 гр. микс от сушени плодове
50 гр. едро счукани орехи
няколко парченца локум

програма: сладък хляб,при мен 3 ч. и 50 мин.






Приготвяне:

Честно казано към този козунак подходих съвсем палачорската,защото не залагах на някакъв особен резултат и пренебрегнах някои основни правила в козунакоправенето,като например продуктите ми бяха студени от хладилника,не съм разбърквала захарта да се разтвори в млякото,не съм месила тестото 2-3 пъти,а само колкото му се полагаше по програма, всички добавки сложих след звуковия сигнал,а не при сплитането.Поради тази причина сушените плодове леко оцветиха текстурата на козунака и той стои по-карамелен на цвят.
С една дума-действах по съкратената процедура-разбих леко яйцата,след тях в контейнера сложих захарта,двата вида мляко,като в прясното бях разтворила маята.Добавих есенциите и брашното на порции-не съм го мерила колко е,слагах на око до стегната,еластична,не лепнеща топка.
Маслото /разтопено/ смесено с олиото слагах най-накрая на порции,докато се поеме изцяло от тестото.След звуковия сигнал наведнъж сложих ядките,кората от портокала,локума и сушените плодове.
След последното кратко месене преди второто втасване извадих тестото на намазнена табличка,разделих го на 3 топки,оформих 3 фитила,сплетох ги,махнах бъркалките и върнах козунака в машината.
Всичко това го направих само и единствено от любопитство,макар че си знаех,че накрая  плетката няма да личи.
Преди да започне цикъл печене намазах с жълтъка,смесен с малко олио,поръсих кафява захар и филирани бадеми.

По време на печенето козунакът доооста порасна.
Колкото пъти отидех да надникна в прозорчето,все по-нагоре беше отишъл.По тази причина леко прегоря отстрани и отдолу,защото програмата е зададена да пече 1 час.И тъй като отгоре почти стигна капака,не даваше никакъв признак,че отстрани вече е доста изпечен.
Ама......това да му проблема :) .




Защото като отчупих първото парче....




,а после и второто.....




а после и трето......




...........имаше само конци,конци,конци..... и пак конци!!





Благодаря на Биляна за рецептата и на magarica за идеята за киселото мляко!


п.п. Във връзка с честите въпроси относно продължителността на програмата, която трябва да се избере,не е удачно при това количество мая да се пуска на по-кратка програма,защото няма да бъде достатъчна за втасването на тестото,а оттам и обемът няма да се получи.Според вашата машина изберете програма с приблизителна дължина на цикъла около 3.30ч.-3.40 ч.  Ако програмата ви е с продължителност като моята-3ч. и 50 мин. непременно последните 10 мин. от печенето проверете дали отстрани козунака вече не е започнал да се препича и ако е така- спрете машината.Ако искате да сте сигурни,че отвътре е изпечен, боднете го с по-дълъг дървен шиш,трябва да излиза чист.
Имайте предвид,че ако жълтъка,с който намазвате отгоре козунака е по-разреден  и потече отстрани и той спомага на тези места козунака да стои по-прегорял.Затова смесете жълтъка само с 1 ч.л. олио или пр. мляко.
Разбира се,след сплитането може да не връщате козунака в машината,а да го сложите в застлана с пекарска хартия форма и да го оставите да втасва в затоплена на 50 гр. и изключена фурна,докато удвои обема си за второто втасване.Когато това стане,намажете с жълтъка,поръсете захар и бадеми, и изпечете като всеки друг козунак.Задължително, когато отгоре стане златист , го покрийте с алум. фолио,за да не прегори.

п.п. Ето тук  може да видите цялото упътване на хлебопекарна Мулинекс 5000 ,както и времената на отделните цикли на програмите.Програма сладък хляб е под № 4 .От тази таблица можете да разберете и кога трябва да извадите тестото,за да го сплетете-след последното 2 минутно месене и преди последното едночасово втасване.



127 коментара:

  1. WOW!!!!!!! Еликсирче, с това чудо ми събра очите!!! Аз точно преди малко мислех а те питам дали знаеш готина рецепта за козунак на ЛС :))) По-хубав козунак не мисля, че съм виждала!!!!!

    ОтговорИзтриване
  2. Мина,благодаря ти,мила,честно да си призная и аз се изненадах!Иначе, която и рецепта да вземеш от цитираните-на Пина,на Венетта или на Смайли/тя пък го е правила по рецептата на Мариетка/ няма да сбъркаш,всички са добри!
    Айде,чакам да покажеш и твоя козунак,а как само ще ухае дома докато се пече......

    ОтговорИзтриване
  3. Чудесен е станал козунака ти , Еликсирче !
    Поздравления за хубавия блог ! :)
    Сърдечни поздрави ! :)
    Сабина.

    ОтговорИзтриване
  4. Сабина,добре дошла,радвам се,че ти допада блога,както и козуначето!Ще ми бъде много приятна твоята компания тук в моето местенце!
    Поздрави и от мен!!

    ОтговорИзтриване
  5. Отивам да зареждам машината :)) стискай палци да не се омажа тотално, че...

    ОтговорИзтриване
  6. Мина,ти какви страхотн козуначени кифлички измайстори на ръка,че на един козунак в машината ли толкова ще му мислиш?Зареждай,не бой се,пък както дойде.Като не стане от раз ще му спретнеш поправителен и готовооооо!Ама аз си знам,че при теб това е мнооого малко вероятно!Чакам доклада по случая:))) !

    ОтговорИзтриване
  7. Само да ти благодаря :) чууууден стана козунакът!!! Много се съмнявах, ч машината ще се справи, като съм чела как хората ги месят по 2-3 пъти козунаците си, но твоята рецепта е ЧУДО!!! Стана си от раз :)

    ОтговорИзтриване
  8. Мина,вече бях притаила дъх в очакване на резултата!Че ако не беше станал къде щях да се крия,не знам:)))).Сега мога да си отдъхна,а и много ми е драго,че се е получил и при теб,и то без много специални подготовки,които са характерни за козунаците!Дано си го снимала,че ми се иска да го видя!

    Успешна и вкусна седмичка пожелавам!!!

    ОтговорИзтриване
  9. Eее, щом е по твоя рецепта - няма как да не стане, Еликсирче!!! Аз ;) иначе не бих се захванала :)) Страхотна е рецептата, наистина - ще я пробвам и за козунаци във фурната!!!

    ОтговорИзтриване
  10. Мина,пак ме нахвали много,ще ми е хубав деня след тези мили думи!
    Да отбележа и тук,че видях козунака ,станал е великолепен!
    И на мен ми е любопитно как ще се получи във фурната,само трябва да си измисля по-висока форма,за да станат конците по-дълги,като в машината.Освен това за козунак във фурната ще трябва да се сложи повече мая,иначе ще втаса много бавно тестото.
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  11. Козунакът е страхотен!
    Интересно ми е дали биха се получили
    такива конци ,ако не се меси в машина за хляб..

    ОтговорИзтриване
  12. Благодаря за високата оценка:))!
    Аз лично винаги меся в машината и не мога да споделя личен опит в ръчното месене,но има дами,като Вени например,които месят с миксер и козунаците й винаги са с невероятни конци,както и всички нейни тестени изделия.На ръка също съм виждала много добри резултати,знам само,че по принцип месенето на козунак изисква поне двойно,а може и тройно повече месене от тесто за питка например.Едно е сигурно,имате ли желание и с повече опит,ще се получи всякак.Моят първи козунак беше много зле,но не се отказах,четох,питах,разбрах си грешките и вторият стана.Пожелавам ви да пробвате и да не се отказвате!Успех!

    ОтговорИзтриване
  13. Поздравления!Козунакът е фантастичен!Предполагам, че и вкусовите му качестава са превъзходни.Имам едно питане:колко минути е програма сладък хляб?На моята хлебопекарна има програма козунак-3ч.32 мин., но обикновено ползвам бърза за 2.30 мин.Колко парчета локум?Благодаря!Хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  14. Здравейте Антоанета и добре дошла!
    Много благодаря,радвам се на одобрението ви!
    Моята машина е Мулинекс 5000 и програма сладък хляб е 3,50ч. за средно изпечена коричка при размер 1 кг.Бързата програма няма да ви свърши работа при правене на козунак,на него му трябва доста повече време за втасване,независимо,че сме увеличили маята,защото тестото съдържа много захар и мазнини,с които дрождите на маята трябва да се "преборят",за да започнат да набухват тестото.
    Парчета локум сложете колкото обичате:)).Аз не сложих много,защото ги прибавих още на звуковия сигнал и се опасявах да не се разкашкат или надробят при месенето.Ако го добавите при сплитането,тогава сложете повече без проблем.И аз много обичам локум в козунака-колкото повече по-вкусен ми е.Аз ползвам един локум на калъпи с различни аромати и от него си нарязвам парченца,но ориентировъчно от 1 стандартна кутийка локум можете да сложите поне 1/2 спокойно,а аз даже бих рискувала с цяла:).
    Поздрави и хубав ден и на вас!!

    ОтговорИзтриване
  15. Благодаря за изчерпателната информация!Козунакът стана превъзходен!И при мен текстурата се оцвети, защото сложих сушените плодове/200 грама/ след звуковия сигнал.Аз работя с Мулинекс 2000 и нямам по-дълга програма от 3ч и 32 мин., но за първи път пека козунак в машината/само ги месех в машината/.С удоволствие ще опитам и други ваши рецепти.
    Поздрави:Антоанета

    ОтговорИзтриване
  16. Антоанета,това е страхотна новина!Защото,когато някой пробва моя рецепта и е доволен ми дава усещането,че съм била полезна!Мисля,че може да се "преглътне" оцветената текстура на фона на много лесното приготвяне на козунака и чудесния резултат накрая:))!Времето на програмата ви е съвсем достатъчно,защото при мен малко се попрепече за 3,50ч.
    Много ще ми е драго да ви се усладят и други мои предложения!
    Поздрави!!

    ОтговорИзтриване
  17. Ако маята е суха, какво количество трябва да се сложи?

    ОтговорИзтриване
  18. Здравейте!
    Зависи от коя суха мая ще сложите.1 кубче от 42 гр. жива мая Юва е за 2 кг. брашно,а пакетче от 11 гр. суха мая Юва е за 1 кг. брашно.По мои сметки от сухата трябва да се сложи около 3/4 пакетче.
    Ако ползвате суха мая на Йоткер при нея 1 пакетче от 7 гр. е за 500 гр. брашно.Като знам колко е мудна Йоткерската мая може би около 1,5 пакетче ще е добре.
    Имайте предвид и продължителността на програмата.При мен е за 3,50ч.

    ОтговорИзтриване
  19. Здравейте, моята пекарна е Аляска и нейната програма сладък хляб е 2 часа и 55 мин, дали това е достатъчно или да я пусна на френски зе 3 ч и 50 мин? Изглежда превъзходно козунака

    ОтговорИзтриване
  20. Здравейте!ОТ други дами знам,че са много доволни от пекарните си Аляска.Само че 2 ч. и 55 мин. няма да са достатъчни,поне не за това количество мая.Най-добре,ако не искате да правите промени в пропорциите ,да пуснете козунака на програмата за френски хляб - 3ч. и 50 мин.И моята програма за сладък хляб е толкова време.Само че последните 10 мин. бъдете бдителна и проверете отстрани дали вече не е започнал да се препича козунака,все пак това е машина и нашият контрол е желателен,за да не изгори козунака.Може да го проверите с един по-дълъг дървен шиш.
    Успех и дано ви хареса!

    ОтговорИзтриване
  21. Благодаря за съвета, правих го по програма 3 часа и 40 минути, но не стана на конци, иначе ухае страхотно. Забравих да пресея брашното, дали е от това? Иначе пуснах програмата и като приключиха първите 10 минути месене я спрях и пак я пуснах от начало.

    ОтговорИзтриване
  22. Здравейте отново!Едва ли е от това,че не сте ресяли брашното.За конците,които са основната цел и гордост в козунакоправенето за всяка домакиня,няма точна рецепта и гаранция.За образуването им спомага точната консистенция на тестото,защото ако е по-твърдо козунакът става сбит,а не въздушен.Ако е прекалено меко и да го сплетете,при печенето плетката се разлива и пак няма конци.И двете неща са ми се случвали и ги споделям от опит.Най-вече е добре да се направят три фитила,да се усучат и да се сплетат.Така,когато отчупвате парче,то се къса по нишката на осукването.Предполагам,че при вас,ако все пак сте сплели тестото и после пак е нямало конци,най-вероятно е било по-меко от необходимото.

    Весел празник утре!

    ОтговорИзтриване
  23. :) Започнах и аз моя кузунак I Остават 3:33 минути още :)

    ОтговорИзтриване
  24. Много се радвам,благодаря за доверието!Само не забравйте да го наглеждате и ако е необходимо последните 10 мин. от печенето да ги елиминирате,за да не ви изгори козунака,защото за сега това се явява като единствен недостатък!Надявам се да ви хареса,ще се радвам,да споделите мнение като стане готов!

    Поздрави сърдечни!

    ОтговорИзтриване
  25. Утре поправителен :) Днес нищо не стана:)

    ОтговорИзтриване
  26. Здравейте,много искам да изпробвам вашата рецепта за козунак, но нещо не ми стана ясно - какво точно количество брашно трябва да използвам? Вие сте писала колкото поеме, но как да разбера кога вече не може да се слага брашно? Извинявам се предварително за глупавия ми въпрос, но за първа година ще меся козунак и не съм много наясно:(

    ОтговорИзтриване
  27. До Анонимен 1:
    Ееее,много ме е яд,така ми се искаше да стане и да ви хареса!Ако мога да помогна с нещо пишете,ще се опитаме заедно да открием причината!Успех на поправката:) !

    До Анонимен 2:

    При всички случаи ще отиде около или над 1/2 кг.Обаче колко точно никой не може да каже а и не е редно,защото брашното е различно като влажност,яйцата също са различни като грамаж,затова най-правилното решение е опитът,с който ще добиете усет какво да бъде като консистенция тестото.Ако се меси в машина брашното се добавя последно и постепенно,докато спре да се маже под бъркалките.Пощипвайте го отвреме навреме,докато се меси.Не трябва да ви лепи по пръстите.Като го щипнете,козуначеното тесто трябва да бъде меко като възглавничката на ухото ви.
    Въпросът ви не е глупав в никакъв случай,никой не се ражда научен.И аз самата меся и пека тестени от малко повече от година.Но ако се научите да усещате рецептата,а не да я следвате сляпо,ще имате най-голям напредък и полза.Затова,дори да не стане от първия път козунака не се отказвайте,питайте,анализирайте,търсете грешката и сл. път ще бъде по-добре и по-добре.
    Знам,че не ви отговорих много точно,но пък се надявам да ви е полезно!Успех и дано ви се получи страхотен козунака!

    ОтговорИзтриване
  28. Много Ви благодаря за бързия и подробен отговор! Със сигурност утре ще се пробвам и се надявам да се получи. :) Искам да Ви попитам в каква последователност се слагат продуктите, може би както сте ги написала и какъв грамаж да отбележа на машината за 1кг или за 750гр.?

    ОтговорИзтриване
  29. Да попитам горе-долу колко брашно сложи като грамаж?Машинката ми е за 900г. и затова се съмнявам дали да не направя 1/2доза?Благодаря.

    ОтговорИзтриване
  30. Аз сега започвам да правя козунака и по късно ще споделя какво се е получило :))) Но не ми е ясно кога точно е второто втасване, за да го издавя и сплета? Програмата ми за сладък хляб за 1кг е 3:50ч., разглеждах и книжката ми към машината, но не видях някъде да е описано по минути:(
    Дано ми се получи! :)

    ОтговорИзтриване
  31. iv.elina,брашното не съм мерила точно,около 1/2 кг. ще отиде,но колко точно ще прецените вие,да стане хубава стегната топка,да не маже под бъркалките и да не лепи по пръстите.Сложете 1/2 доза,че може да ви дойде малък контейнера.Моята машина е до 1.5 кг. и вижте как го изпълни целия,че и отгоре.

    Анонимна:Последователносста е следната:Маята ако е жива разтваряте в прясното мляко и слагате в контейнера.Ако е суха ще я сложите накрая преди да пуснете да се меси.Яйцата и захарта разбивате леко и слагате в машината.Следва киселото мляко,есенции,корички разни.Слагате около 300 гр. брашно и пускате да се меси.Добавяте постепенно още брашно,докато спре да лепне тестото,но да е меко като ушето ви.Като стане това започвате да добавяте маслото,смесено с олиото,на порции.Преди всяка следваща порция изчаквате да се поеме предната от тестото и тогава пак добавяте порция мазнина.Когато се поеме постепенно цялата мазнина може да добавите още малко брашно,за да не лепне тестото.Може да пуснете цикъла месене и два пъти-още по-добре,като след второто месене вече ще оставите програмата да си върви докрая.Малко преди края на месенето сложете добавките-ядки,сушени плодове,локум.
    В книжката ви има времето на всеки цикъл и програма.От цялото време извадедет времето за печене и последно втасване и ще получите колко ще ви показва машината,когато трябва да слетете козунака.Като извадите тестото да го сплитате затворете капака,да не изстива машината и не забравяте да махнете бъркалките.Преди последното втасване има едно много кратко месене,трябва да е минало и тогава да сложите обратно плетеницата в машината,иначе ще ви го разбърка,както е вече оплетено и ще трябва да го плетете пак.

    Поздрави и успех!Да ви е сладко!!!!

    ОтговорИзтриване
  32. Боже,колко се вълнувам. Започнах го,вече е на първото втасване. Дано да стане,дано да стане,дано да стане.

    ОтговорИзтриване
  33. Леле,Тони,чак и аз се притесних!Ами стискам палци да стане,че при толкова вълнение ще ми е направо съвестно да не стане!Макар че никой не е застрахован от неставане,важното е да не се отказва човек,а нопротив-да се нахъса още повече!
    Много,ама много силно ти желая да се получи!!
    Само дето ще трябва да дочакаш полунощ за резултата :)))) !

    Утре чакам отзиви!

    ОтговорИзтриване
  34. Уникална рецепта, стана страхотен. Благодаря!

    ОтговорИзтриване
  35. Ще чакам,Еликсир,щом съм се хванала на хорото. :))))) Не ми се получава съвсем за момента,ама нали затова взех да го правя няколко дни преди Великден.

    ОтговорИзтриване
  36. Анонимен,много ми е драго,че се е получил!В такъв момент ми е наистина много приятно,че и някой друг е успял и е доволен от рецептата!Вярвам,че в момента къщата ви ухае прекрасно!Весел и усмихнат Великден ви пожелавам!

    Тони,ако преди да започне печенето козунакът не е втасал добре,може да му трябва още време и е добре да прекъснеш програмата,докато си удвои обема.Когато това стане можеш да продължиш с печенето.Всяка мая е различно действаща и машините са различни като програми,имай си едно наум и не й се доверявай на 100%.
    Айде,стискам палци да стане и твоят,мила!!!

    ОтговорИзтриване
  37. Много сполучлива рецепта! Благодаря много и за подробните разяснения относно неговото приготвяне. От моя козунах остана още съвсем мъничко, докато беше топъл просто изчезна... адски беше вкусен :))
    Аз слагах продуктите в последователността в която първоначално сте описали, а не така както по - късно ми казахте :)) но пък наистина се получи много, много вкусен козунак и при положение, че ми е първия съм много доволна от себе си. Днес беше генералната репетиция:)) в неделя ще си го занеся отново:)
    П.П Единствено две неща ще променя - ще сложа повечко захар и ще го пека на програма за нормална коричка, а не за средна :))
    Весел Велекден от мен!

    ОтговорИзтриване
  38. Охооо,това е супер новина!Тази вечер ще ухае на козунак и у вас,чудесно!То сигурно вече само уханието е останало,но това е смисъла все пак-да си похапнете с удоволствие!Реда на поставяне на продуктите не е чак толкова от значение,когато не се меси с отложен старт,така или иначе веднага всичко ще се разбърка.Хубаво е захарта да се разтвори предварително в млякото или с яйцата,но и аз не го направих и пак си стана.
    За нормалната коричка сте нпълно права,достатъчно ще е.За повече от 150 гр. захар обаче не знам как ще се отразят на втасването.Имайте предвид,че не може да се слага до безкрай,защото дрождите на маята се затормозяват още повече.Те и без това имат много работа с многото мазнини и захари.Ще трябва може би малко да увеличите и маята в такъв случай!

    Поздрави и хубав празник!

    ОтговорИзтриване
  39. Права сте вече остана спомена от уханието на козунака :)))Днес си намерих ванилова захар с портокали и в неделя ще пробвам с нея. Благодаря отново за поясненията за захарта:)
    Поздрав и хубав празник!

    ОтговорИзтриване
  40. Еликсир, козунака го водя полусполучлив. Конци не ми станаха,но пък беше толкова ароматен и вкусен,че към настоящия момент вече го няма. :)))) Мъжете вкъщи казаха,че е чуден.

    ОтговорИзтриване
  41. Аааа,и аз имам такива пакетчета с ванилена захар с аромат на портокал и лимон.Винаги се запасявам,че ги харесвам.Ама слагам и течна есенция от капсулите на Йоткер-ванилия,цитрон и ром.Обичам къщата да е ароматизирана,докато се пече козунака :)) !

    Тони,ех тия пусти конци...де да ставаха всеки път!Май само при Вени са винаги гарантирани :))!
    Аз го отчитам сполучлив,щом мъжете са го омели до троха!

    ОтговорИзтриване
  42. Здравейте,
    Тъй като нямам книжка, а само диск, бих помолила да опишете циклите месене и втасване на програма Сладък хляб със съответното времетраене. Благодаря!

    ОтговорИзтриване
  43. Здравейте,ето разбивка на времената на отделните цикли за 1 кг. тесто:
    първо месене-10 мин.
    почивка-5 мин.
    второ месене-18 мин.
    първо втасване-30 мин.+40 мин. или общо 70 мин.
    трето месене-2 мин.
    второ втасване-60 мин.
    печене за коричка 2 степен-1.05ч.,на първа степен - 1 ч.

    След малко ще кача в рецептата линк с цялото упътване на машината ви,да си го препечатате,както и съвети за конците в козунака,дадени от различни майстори,може да са полезни за всичкикоито се интересуват както от програмата,така и от тайната на хубавите конзи в козунака!

    Весели празници!

    След малко

    ОтговорИзтриване
  44. Еликсир, козунака ми стана.Пак нямаше конци,но бухна невероятно,ухае още по-хубаво.Не мога да не споделя снимки от него при всички съвети,които ни даде. :))) Весели празници и успех във всички начинания.
    https://lh4.googleusercontent.com/_ep_YCoLbL5E/TbMmIB0cIQI/AAAAAAAABo8/5KkgyskXhQo/s512/DSC00624.JPG
    https://lh6.googleusercontent.com/_ep_YCoLbL5E/TbMmIKXWusI/AAAAAAAABpA/i4AmUOznl8c/s576/DSC00625.JPG

    ОтговорИзтриване
  45. Тони,много добре изглежда козунака,коричката е станала супер апетитна!Много се радвам,че ви се е усладил,и благодаря за снимките!
    Честит светъл празник!

    ОтговорИзтриване
  46. Правих козунака за Великден, може би щото намалих съставките наполовина, че контейнера ми е за 900гр. но не стана на конци. Сърцевината беше като на хляб.
    Програма за бял хляб ползвах, че е 3ч.35м. и се опече перфектно, малко се подаде над формата, абе както си трябва.
    И нещо не стана много сладък, малко му е захарта, лично според мен.
    Изядохме го, де !

    ОтговорИзтриване
  47. Здравейте!
    За конците какво да ви кажа-божа работа!Един път стават,друг път -не!Ако сте прочели в линка накрая на рецептата съветите,казват,че най-важно е да направите фитили,да ги осучете и така да ги сплетете.Освен това,ако ви е по-меко тестото дори и да направите тази процедура,при втасването и печенето всичко се слива и се губи и плетката,няма и конци.Истината е,че с практиката резултатите сами си идват,човек се научава какво тесто да си замеси и т.н.Тогава ще видите,че и без да му баете много пак ще стане.
    За това количество мая и брашно 150 гр. захар на мен ми идват добре.Ако не ви е достатъчно сладко и сложите още захар трябва да увеличите маята.Някои слагат освен захарта и течен подсладител,но аз не съм и не мога да споделя опит.

    Поздрави и успех следващия път!

    ОтговорИзтриване
  48. Здравей! Направих козунака по твоята рецепта и стана страхотен! За първи път ми се получава толкова добре и най-вече с конци, супер щастлива съм! Много ти благодаря за рецептата! Ще се окаже май, че тайната е в киселото мляко :-) Весели Великденски Празници от сърце!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря и много се радвам,че сте доволна!
      Понеже тези дни ще пусна и козунаците,които направих само с кисело мляко,за себе си стигнах до заключение,че няма разлика с какво мляко ще са.Аз по принцип съм фен на тестата с кисело мляко.
      Весели великденски празници и от мен!

      Изтриване
  49. Здравейте,
    Два дни подред правя козунак, и двата пъти го меся в машина на 8 програма - месене. Чудя се защо не втасва, остава глутев, а то защо било. 1:30 ч е къса програма. Довечера ще пробвам на по-дълга. Сега обаче да доуточня маята- 2/3 или 1/3 от Юва. Защото последно го правих с 2/3 Юва
    Благодаря предварително.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте!
      На бързата програма за това време дори хляба не става,пък какво остава за козунак,който се нуждае от повече втасване.
      Изберете си програма с продължителност,равна или приблизителна на тази,която съм посочила по-горе,3 ч. и 50 мин.И наблюдавайте как протича втасването.Ако малко преди да започне печенето все още козунакът не се е надигнал и удвоил,прекъснете машината и изчакайте да втаса колкото трябва.Чак тогава печете,а ако се е нулирала машината,преминете на програма печене.
      Втасването е много индивидуално за всяка мая,щом ще ползвате като мен Юва и програмата е близо 4 часа,няма нужда от повече от 1/3 кубче мая.
      Дано стане този път,успех!

      Изтриване
  50. Благодаря за съветите. Стискайте палци.
    Харесах си и други рецепти от блога. "Хвърлих" око на хлабя със сушени домати. И него ще направя, стига да намеря сушени домати.
    До скоро.Дано има с какво да се похваля.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Сушени домати или сушени домати,мариновани в зехтин има в по-големите вериги винаги.Сушени домати съм купувала от Билла.Може да си ги накиснете в бурканче със зехтин,малко чесън,риган или босилек,така хем ще омекнат,хем стават ароматни.
      Успех с козуначето!

      Изтриване
  51. Здравейте:)Поздравления за страхотната рецепта и прекрасния Ви блог! От скоро имам хлебопекарна и съм решила да се опитам да направя козунак. Разгледах доста рецепти в нета, но без колебание се спрях на Вашата . Подробно прочетох и коментарите след рецептата Ви и смятам, че ми станаха ясни доста неща. Разбира се, като начинаещ имам няколко въпроса :1. Моята хлебопекарна е с една бъркалка за 750гр. хляб. Трябва ли да намаля всички съставки на половина? 2. Ползвам само суха мая /не съм в БГ и тук има само суха/. Колко грама от сухата мая да сложа?/може би 7гр?/ 3. Оплитането става непосредствено преди печенето ли? След като се оплете козунака, необходимо ли е да втаса отново?

    ОтговорИзтриване
  52. Здравейте и много благодаря за похвалите!
    Бих ви препоръчала да намалите продуктите наполовина,а за маята 7 гр. мисля,че ще са малко,ако ги дават по упътване за 500 гр. брашно,защото тук има много захар и мазнина и е нужно повече мая от това,което е по упътване.Предлагам да сложите 10 гр. суха мая и наблюдавайте втасването,за да прецените дали има нужда от още време или пък ще втаса по-рано и трябва да преминете на програма печене.
    В книжката ви има времето на всеки цикъл и програма.От цялото време извадедете времето за печене и последно втасване, и ще получите колко ще ви показва машината,когато трябва да слетете козунака.Като извадите тестото да го сплитате затворете капака,да не изстива машината и не забравяйте да махнете бъркалките.Преди последното втасване има едно много кратко месене,трябва да е минало и тогава да сложите обратно плетеницата в машината,иначе ще ви го разбърка,както е вече оплетено и ще трябва да го плетете пак.Т.е. да ,след сплитането следва второ втасване и печене.
    Успех и да ви е сладко!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей! Искам да изкажа огромната си благодарност за споделената рецепта и съветите към нея. Част от козунаците тази година ги направих по тази рецепта и станаха НЕВЕРОЯТНИ. Вкъщи не сме яли по-добри козунаци. Единствената разлика при мен беше, че второто втасване бе във фурната, където и пекох (на 140 градуса с вентилатор на второто ниво отдолу нагоре).Нямат никакво изгаряне, целите са на конци и стоят пръхкави както в деня на изпичането. Определено рецептата ще се прави и следващите години.
      Поздрави!

      Изтриване
    2. Много ви благодаря,Ралица,че споделихте,радвам се,че сте доволна!
      Поздрави и от мен!

      Изтриване
  53. здравейте, от няколко дни се каня да направя козунакът ви :) Вчера най-накрая се наканих. Следващият път, обаче, ще го започна малко по-рано. Започнах го в 4, пусках машината да меси два пъти, после ми отне повече време за втасване, след сплитането изчаках втасването от машината, след което изключих и доизчаках още поне 40мин, за съжаление е трябвало още да чакам, защото по мое мнение е станал малко тежък...трябвало му е още втасване. След това пекох 60мин и допичах още 15. Просто отгоре си беше мек (така и не се запече) От страни стана с коричка, но отвътре е екстра. Предполагам, че маята не ми е хубава. Ползвам суха parfe(купувам я от Пени) - сложих 2 пакетчета. Следващия път ще пробвам с Йоткер. Иначе има наченки на конци, но ако беше бухнал още малко щеше да е по мек и въздушен. Но и така е вече почти свършил. Благодаря за хубавата рецепта и разясненията по нея. Искам да попитам, понеже не ми стана ясно. Ако го правя само с кисело мляко, заменям количеството прясно с толкова кисело ли? Другия път ще го направя само с кисело.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Този коментар бе премахнат от автора.

      Изтриване
    2. Здравейте!
      Важното е,че веднъж сте започнали да месите козунак,а добрите резултати са плод на опита,ще видите.
      Много е важно да имате време и търпение,защото козунака си ги иска,за да стане като хората.Ако все пак сте като мен и не ви се чака да втасвате с часове,ви препоръчвам да вземете мая Юва,а не Пени или Йоткер,която също е бавна.Аз ползвам само Юва.Продават и суха,и на кубчета.
      Можете и само с кисело мляко да го направите,като за да е най-близко количеството до рецептата прясното заменете със същите милилитри айрян.
      Брашното преценявайте всеки път индивидуално за всяко месене,защото то никога не е едно и също количество заради големината на яйцата,гъстотата на млякото и хигроскопичността на брашното.
      Печенето ви е било твърде дълго,но това е сигурно заради по-малкото втасване или вида на машината ви.Хубаво е,че сте наблюдавали процеса и сте вземали решения,а не сте разчитали на програмата,което при козунаците е неправилно.
      Така че другия път изчакайте хубав обем и втасване, и тогава пуснете да се пече.
      Благодаря за доверието и Весели празници!

      Изтриване
  54. Този коментар бе премахнат от автора.

    ОтговорИзтриване
  55. Здравейте!!! Случайно попаднах във вашият блог от нетното пространство, ровейки се да намеря рецепта за козунак в машина за хляб. Първоначално прочетох рецептата в друг блог (там разликата с вашият козунак беше, че имаше локум и това ме грабна), но нещо не ми стана ясно за маята и понеже се упоменаваше сайта на оригиналната рецепта ... "ще намерите тук" .... и цоп ето ме при вас. Прочетох отново рецептата и се захванах на работа ...
    За разлика от вас аз месих и втасвах тестото в машината, защото имах горчивият опит от печене във фурничката преди години ... Първо ми изгоря отстрани, после се надигна толкова много, че почти остана суров отгоре... Сега, както казах го "омесих" в машината, а печенето във фурната.
    Нямате представа, колко много ви Благодаря за чудесният козунак (от себе си добавих локум, хареса ми идеята)... От години правя козунаци, но никога нещо такова, то бухване да видиш, то меко тесто, при второто втасване бухнаха 2пъти повече. Обрах овациите на всички за сега само със снимки, защото още не сме го опитали ... все пак се опитваме да спазваме традициите :)
    От продуктите в рецептата ви направих 2 козунака, жестоко, страхотно, невероятно ... Вие сте невероятна!!! Благодаря ви!!!
    Весели празници!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Еее,Злати,разбихте ме направо с толкова радостни овации!
      Изключително много се радвам,че сте доволна и че се е получил!Благодаря ви,че споделихте и сте толкова щастлива от резултата!
      Понеже тази година направих и козунак изцяло с кисело мляко се потвърдиха убежденията ми,че е несравнимо по-успешно от тесто само с прясно мляко.В случая в тази рецепта се слага и от двете,но страхотния обем и бухване със сигурност се дължи на киселото мляко.

      А че сте изпекли във фурната-поздравления!
      Аз знаете ли колко пъти преди това все започвах и сърце не ми даваше да изпека в машината при това чудно,ароматно тесто.100 пъти по-добре,че сте пекли във фурната,а не един калъп в машината.

      Жалко само,че няма да ги опитате,докато са още пресни,топлички и меки,и конците тогава личат най-много.

      Още веднъж благодаря и ви пожелавам светъл Великден!

      Изтриване
  56. Здравейте и от мен
    Направих рецептата и се получи страхотен козунак на конци ( който изпекох във печката, а не в машината за хляб) Единственото което искам да променя е сладостта.Дали ако удвоя захарта ще се получи същият прекрасен ефект? Или ще трябва да добавя и малко повече мая?
    Кристина

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Щом ще печете във фурната можете да увеличите маята до 20 гр. ,а захарта най-много с още 30 до 50 гр.
      С повече аз не бих рискувала,защото може изобщо да не започне втасване.Най-добре към тази захар ,която е по рецепта,сложете мъничко изкуствен подсладител,течен и годен за термична обработка,така няма да пречите на втасването и козунакът пак ще е на конци.Многото захар в тестото не е добро решение.
      Благодаря за хубавите отзиви и светли празнични дни!

      Изтриване
  57. Здравейте,
    - Можете ли да кажете дали скоростта на втасване има влияние върху консистенцията на козунака (конци, въздушност)?
    - При избора на програма какво е по-важно - по-продължителното месене или по-продължителното втасване?
    Благодаря предварително.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей!
      Втасването зависи от количеството мая,което пък е съобразно количеството брашно + факта,че тестото е тежко и обременено с повече мазнини и захар от обичайното тесто ,което се замесва за питки,хляб....
      Програмата ви трябва да е с приблизителна продължителност на тази,която съм посочила,за да има време за втасване.По-кратка програма няма да свърши работа.Продължителното месене е важно за образуване на глутеновите нишки и от там-на конци,така че също е препоръчително.

      Изтриване
    2. Благодаря много :)

      Изтриване
  58. Здравейте!Правя в момента вече трети козунак за тази седмица!Така като го гледам мисля,че ще е най-сполучлив.Аз слагам стафиди и локум само, като локума добавих на последното 2-минутно месене. Първият път не ми се получиха точно конци,но имаше нещо:))))Втория го направих снощи и след малко ще го пробвам, пък белким третия път се получат пустите конци:))Рецептата е страхотна,благодаря:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря за отзивите и дано този път са станали конците!Всъщност при този козунак,понеже става висок съм имала най-дългите конци.Но те не зависят само от това,има няколко фактора,особено важен е правилната плътност на тестото,сплитане и усукване на фитилите също допринасят.

      Изтриване
  59. Да кажа и аз...изпълних рецептата, използвах 500 грама брашно и едно пакетче суха мая на д-р Йоткер....Само че понеже не съм с Мулинекс сметнах, че най-подходящата програма ще е тази за пухкав хляб заради най-продължителното време на месене и втасване....3часа и 25 минути...тестото се замеси перфектно, та като почна едно втасване, до такава степен, че на 15-тата минута от печенето се наложи да преместя кошничката във фурната, защото тестото плътно опря до стъклото на горния капак...сега си се пече във фурната, а жена ми гледа изумено, защото това е първия козунак в живота ми...мудна била йоткеровата мая, а? Не и според резултата във фурната ми...хайде със здраве!

    ОтговорИзтриване
  60. :))
    Предполагам,че определението мудна за маята на Йоткер е цитат на мое мнение и да,все още смятам,че това е най-мудната мая спрямо другите,които ползвам.В интерес наистината не съм купувала йоткерска мая по тази причина от мноооого време,може и да се е позабързала напоследък. :)
    Спор за бързината на маята няма да водя,който каквато си харесва,с такава да меси и да му е сладко,което е най-важното! :)
    Със здраве и на вас,Теодор!

    ОтговорИзтриване
  61. Искам да попитам мога ли да омеся тестото вечерта ,да го оставя в хладилника и сутринта да го сплета и втаса .Дали ще се получи .Правила сьм така с друг вид теста .
    Благодаря предварително!!!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Не съм пробвала и не мога да споделя личен опит.Опитайте,като на сутринта оставете тестото на топло да втаса,сплетете го и пак да втаса и тогава печете.Предполагам в хладилника втасване изобщо няма да започне,защото маята не е много,а тестото е тежко,пък и там е студено за дрождите.Ще съм ви благодарна да споделите какво се е получило.

      Изтриване
    2. Да можеш, но козунака ти ще се надуе по малко.
      Имаш две възможности
      1.Слагаш във фурната на слабо до като се надуе поне двойно и после усилваш на 160 до готовност
      2.Вв хлебопекарната. Там тайната е да пускаш на програма печене за 4-5 мин преди да го сложиш и после спираш и пак за 1-2 мин и пак спираш до като втаса. След това си го печеш като включиш за 60 мин. и си го наблюдаваш.

      Успех,
      Тони

      Изтриване
  62. Хлебопекарната Ви с каква вместимост е?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ваня,моята може да меси до килограм и половина тесто.

      Изтриване
  63. Здравейте и поздравления за хубавата рецепта!!! Имам хлебопекарна от скоро и реших да пробвам тази рецепта като проба преди празниците, но той взе, че се получи от първия път. Изпекох го във фурната, защото късно осъзнах, че тестото е доста за моята пекарна. Имам един въпрос относно цвета. Не разбирам защо се получи кафяв като типов. Чудех се дали е от маята или бадемовия аперитив. При всички положения не е от брашното, защото единия път го направих със софия мел за козунаци (жълт етикет), а другия път със светлосиния - есктра. Моля за коментар.

    Благодаря предварително! Деси

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Деси,много се радвам,че се е получил от първия път и сте останали доволна!
      По-горе съм писала защо и на мен ми стана карамелен козунака,цитирам:
      "всички добавки сложих след звуковия сигнал,а не при сплитането.Поради тази причина сушените плодове леко оцветиха текстурата на козунака и той стои по-карамелов на цвят."
      Ако искате да избегнете това,сложете сушените плодове,когато сплитате фитилите.
      Пожелавам светли пролетни празници!

      Изтриване
    2. Роси, благодаря за съветите!!! Ще опитам още този уикенд и ще пиша за резултата. Хубави празници и на теб!
      Деси

      Изтриване
  64. Чудесен козунак. Моят първи опит не беше успешен, но сега ще чета и спазвам точно указания да видим какво ще сътворя този път. А иначе твоя като го гледам направо ми се прияде :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ивелина,той и моят първи опит беше тухла единичка,но най-важното е да не се отказваш,с опита ще се научиш да усещаш тестото и самия процес.Ако имаш нужда от помощ,опиши кое как правиш да видим ще открием ли някъде проблема.Поздрави и хубави празници!

      Изтриване
  65. Стана чудесно, благодаря за рецептата! Не го пекох в машината, а само го забърках вътре. Оставих му доста време за втасване преди и след сплитане и го държах на топло.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Чудесно,много се радвам,че се е получил!Разбира се,много по-добре е да го изпечете във фурната и да си станат нормални,пухкави козунаци,отколкото едно калъпче :) .

      Изтриване
  66. Този коментар бе премахнат от автора.

    ОтговорИзтриване
  67. Здравейте! Решила съм да правя тази вечер козунак по рецептата Ви. Изчетох всички коментари и не можах да разбера със сигурност: мога ли да ползвам програмата на машината, която е само за месене на тесто и втасване (около 1.30 ч.)? Искам да изпека малки козуначета във форма за мъфини, а самото месене и втасване да направя в машината? Дали ще се получи, или трябва да използвам някоя дълга програма за хляб, и да прекратя програмата след второто втасване?

    ОтговорИзтриване
  68. Да,може да замесите и втасате на избраната от вас програма,щомняма да печете в машината.

    ОтговорИзтриване
  69. Здравейте,
    останаха му 10 минутки до края на печенето, но надига капака вече :) Дано не остане суров. Утре ще пробвам отново с по-малко продукти.
    Весели празници,
    Милена

    ОтговорИзтриване
  70. Помооооощ излиза от машината вече :)))), така се надигна остават 35 мин, незнам докъде иска да стигне тоя козунак :) и аз се питам , дали ще се изпече ..... :)

    ОтговорИзтриване
  71. Дами,съжалявам,че не мога да съм ви от помощ веднага,сега сигурно вече е късно за отговор,но навярно вашите контейнери са с по-малка вместимост от моя.Вариант при подобни случаи е,ако тестото е удвоило обема си ,да прехвърлите контейнера в загрята фурна и да изпечете козунака там.

    ОтговорИзтриване
  72. рецептата е уникална, по -добре нямаше как да ми се получи . благодаря

    ОтговорИзтриване
  73. и да допълня стана на конци без да го сплитам :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Браво,радвам се,че сте останали доволна,благодаря,че споделихте отзиви!Поздрави!

      Изтриване
  74. Правих три пъти този козунак преди Великден и стана много вкусен! Благодаря за хубавата рецепта! Този блог ми стана любимо място за отбиване, когато търся вдъхновение какво да сготвя или пък конкретна рецепта.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Диана,чувствайте се винаги добре дошла,много ми е приятно,че съм ви полезна и най-вече,че козунакът се е получил по ваш вкус!Поздрави и благодаря за хубавите думи!

      Изтриване
  75. Здравейте!Михалия ден видях рецептата Ви за стархотния козунак и си я записах,Вчера реших да опитам да го направя и....стана страхотен. Много вкусех о добре изпечен.Мояъа машина е Мулинекс OW6101 и програмата ми Сладък хляб е 3ч. 19мин.,Благодаря за прекрасната пецепта!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Атанаска,изключително ми е приятно,че сте останали доволна!Благодаря ви,че наминахте да ми споделите отзиви,много ме зарадвахте!Весели светли празници!

      Изтриване
  76. здравейте атанаска ,аз имам същата хлебопекарна.Може ли да ми кажете,щом вече сте пробвала кога извадихте тестото за сплитане,защото не ми е ясно кога започва последното втасване.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте!Дано Атанаска все още има абонамент за отговорите тук,за да види въпроса ви.Ако имате книжка с упътване за ползване на вашата хлебопекарна,трябва в нея да има разбивка на процесите по минути и общото време.Като извадите от общото време на програмата времето за печене и второ втасване и ще получите времето,когато трябва да извадите козунака,да сплетете и върнете в машината за второ втасване и печене.

      Изтриване
  77. Бихте ли ми казали колко грама е маята?

    Благодаря

    ОтговорИзтриване
  78. Здравейте, маята е 1/3 кубче от 42 гр.,това прави 14 гр.

    ОтговорИзтриване
  79. Здравейте!
    Четох, четох рецептата и коментарите към нея и реших, че отивам до магазина за необходимите продукти и се заемам с правенето на козунак, въпреки че със съпруга преценихме, че е по-добре отново да заложим на купешките козунаци :-)
    Имам един въпрос - мисля, че не мога да махам бъркалката (нямам и упътване, за да прочета какво пише по темата :-) ), та много ли ще е фатално да пека с нея и просто да има една дупчица от долната страна на козунака?

    ОтговорИзтриване
  80. Здравейте, Елена!Не е фатално, може да не я махате,дано ви хареса козуначето,светли празници!

    ОтговорИзтриване
  81. Невероятно, но и на мен ми се получи козунако-кекса! Защо невероятно и защо козунако-кекс? Защото доста се отклоних от рецептата, тестото беше доста лепкаво и не се поду изобщо при втасването... Но се поду при печенето, особено накрая, така че така и аз видях на практика какво имат предвид други коментирали, като пишат "надига капака". Макар че при мен не се стигна дотам поради средната доза (добре че не избрах максималната за фурната ми!), а и бях БЕЗ МАЯ. Резултатът е много вкусен, макар и без конци, и може да се наложи до утре или утре да направя още един.

    Какво промених в рецептата?
    1. Преди всичко, избягнах маята, като я замених с едно пакетче бакпулвер.
    2.Млякото беше изцяло кисело (Каризма), като сложих може би повечко - вероятно около 350-400 мл.
    3. Сложих около 400 г брашно за козунак (толкова имах) и остатъка от 100 г - от лимецово брашно. Може би затова цветът при мен стана близък до карамелен. Или може би киселото мляко прави някаква реакция?
    4. Освен това добавих овесени ядки, може би около 50-100 г, защото брашното ми се стори малко и се надявах да сгъстят тестото.
    5. Вместо масло сложих кокосово масло на око + олио (на око, доста) - всъщност стана малко по-мазно, отколкото трябва, но пак е вкусно. Бях добавила и малко топла вода, в която разтворих кокосовото масло - това допълнително ми разреди сместа.
    6. Сложих доста светли и тъмни стафиди след първото заместване, което за моята фурна се оказа и единствено... и слава богу, защото избързах да махна бъркалката веднага след сигнала. Освен стафидите добавих и мъничко слънчогледово семе, белено сурово - на око, но може би около една шепа.

    В скоби казано, фурната ми е Rohnson, а програмата беше "Сладък хляб", средна коричка.
    Като основен недостатък (и може би единствен) отчитам, че поставянето на жълтъка, забъркан с олио върху козунако-кекса 6 минути преди края на печенето доведе "пържено яйце върху козунако-кекс". Което загрози вида, но си беше вкусно иначе. Вероятно си струваше да мажа с желтък+олио, ако бях решила да сложа нещо отгоре, но всъщност нямах това намерение.
    Е на мен отстрани ми се зачерви малко повече, отколкото отгоре, макар че не е изгоряло - тъкмо си е добре. Но това може да се дължи както на пържения желтък отгоре, така и на силното бухване на тестото.

    Интересно, проучвал ли е някой този ефект на киселото мляко, ако всъщност то е в основата на бухването? Защо да използваме вредната мая от джибри, ако можем да я заменяме с кисело мляко?

    ОтговорИзтриване
  82. По-повод успеха ми в букването на козунако-кекса без мая, вероятно е това всъщност да се дължи по-скоро на наличието на набухватели в самото бяло кексово тесто, отколкото на киселото мляко. Бях чела преди време статия, където се говореше за това: работници от хлебопекарна във Варненско, ако не се лъжа, забравили да сложат мая в тестотои въпреки това то си бухнало и хлябовете станали както обикновено. И тогава се разбрало, че производителят на брашното им добавял набухватели, така че тестените изделия "винаги си стават". Набухвателите обаче може да са дори по-вредни, отколкото маята от дрожди.

    ОтговорИзтриване
  83. Ето и снимки:
    https://drive.google.com/file/d/0ByIHp9RkcakWRTV0bWNWLWZiWW8zUW5pbXhNV0tkamdmWk9J/view?usp=sharing
    https://drive.google.com/file/d/0ByIHp9RkcakWMURrS3JtYjA4WmlTdkdXN3JIeGJfeXlrRTg0/view?usp=sharing
    https://drive.google.com/file/d/0ByIHp9RkcakWUzI2Mmkyb2xyOHpEVC1EVVlKQXpKZjd6VGlZ/view?usp=sharing

    ОтговорИзтриване
  84. Интересен експеримент сте направили ,както и голяма импровизация,а това е най-важното,защото всяка рецепта се брои за успешна,ако е по ваш вкус.Благодаря,че описахте така подробно вашия опит.Брашната са бъкани с толкова много подобрители,че като нищо ще бухнат и без мая.То затова днес ми се размъкна плетката на козунаците,защото когато качеството на зърното е лошо ,производителите на брашна ги пълнят с подобрители за компенсация.
    Честит и светъл Великден!

    ОтговорИзтриване
  85. Тони Крумова13 април 2015 г. в 13:32

    Благодаря много за тази рецепта! Козунакът ти е фантастичен и изключително лесен за правене!!! На мене ми се получи най-добре с около 900 гр. брашно и 3 яйца, 1 суха мая на dolce prima (единствено го споделям за тези, които се чудят като мен дали няма да стане и със суха мая) . Френската сигурно щеше да му даде сигурно още повече конци... Така поне ми прави на хляба... Фантастична рецепта!!! Благодаря, че си я споделила!!!!!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Тони,а аз ти благодаря,че отдели време да ме зарадваш с топлите си думи и впечатления!Сигурно имаш доста голям контейнер на машината,щом си побрала толкова голямо тесто да се изпече в нея.Поздрави !

      Изтриване
  86. Тази година си купих козунаци за Великден,но както винаги не са като домашните и реших да си спретна един по тази рецепта с разликата ,че ги пека във фурната.Чакам да се изпече и ще пиша какъв е резултата ;)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Резултатът е "най-пухкавият и вкусен козунак на конци".
      Направих малки изменения,като вместо още при първото месене аз сложих при второто половината олио и масло и запазих останалото при оформянето на фитилите.Пуснах на 3:50 часа(при мен е френски хляб-може би обърках тъй като часовото време на всяка хлебопекарна е различна програма),но след второто много кратко месене не разбрах че е такова и оставих още в хлебопекарната(почти стигна до горе),но успях на време да го махна от хлебопекарната.Направих на фитили в които сложих локум и стафиди,сплетох и сложих във фурната на полуотворена врата на 45 градуса да втаса отново за около 20 минути.Изпекох на 170 градуса на вентилатор за 30-35 минути.Получи се ГОЛЯМ,ПУХКАВ,ВКУСЕН И С КОНЦИ КОЗУНАК.БЛАГОДАРЯ ЗА РЕЦЕПТАТА!(Не мисля вече да меся на ръка :) ;) )

      Изтриване
    2. Здравейте!Много ми е приятно да прочета толкова радостни овации от задоволство,благодаря ви,че споделихте с мен!Щом имате машина,непременно се възползвайте от нея,защото според мен конците най-вече се дължат на хубавото измесване.Доста "тайни" на правилното козунакоправене съм загърбила,но продължиелното измесване е едно от нещата, на които много държа.Спорно месене и занапред и сладко да ви е всеки път!Поздрави!

      Изтриване
  87. Здравейте, май съм първата за тази година "коментаторка", това ще е моят козунак. Чакам да ми докарат хлебопекарната от ремонт и го почфвам, тренировка преди Великден. Притеснява ме това, че в книжката с рецептите, пише времето за печено и общото време, но не и отделните цикли, което ще да рече че не знам колко трае последното месене, за да извадя тестото. Намирех си иначе програмата за сладък хляб 3.25 мин от които 57 мин. печене. Не знам, ще експериментирам с нетърпение. Ако някоя от вас има Филипс, ще се радвам да сподели опит особено в тази част с времчето и кога да изкарам тестото за сплитане. Рецептата звучи много вкусно и се надявам до една седмица да се похваля с най-вкусния козунак, правен от мен.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз се надявам да останете доволна,Мирослава,тук обаче не знам дали някой ще ви помогне относно пекарната Филипс,по-добре попитайте в някоя група във ФБ или в бг-мама има тема за хлебопекарни.
      Успех с месенето и светли празници!

      Изтриване
  88. Стискайте палци, вече мина второто месене и току що сложих орехите и плодовете. Моята програма за сладък хляб се оказа, че е 1.50 мин. и за това я пуснах на програма за бял хляб, която е 3.50 мин. Направих всичко по указанията, тестото ми не лепи, стана мека, пухкава топка, та да видим...Изчислих времето, в което трябва да го извадя, за да сплета, слава богу моята пекарна има подробно описано циклите на всяка програма, колко време траят. Ще се похваля до края на деня, надявам се с прекрасен резултат, с такъв мерак го правя, че няма как да не стане тоя козунак. Това е предпремиера така да се каже :) Наистина брашното е на око, бях си отделила 500 гр., но се наложи да сложа още, докато стане това което трябва.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дано вече сте го направили и да ви е харесал резултата,много ми е приятно,когато някой е толкова ентусиазиран!Ще чакам да споделите впечатления!И у дома днес ухае на козунак,какъв ще видите в следващата публикация.

      Изтриване
  89. Козунакът стана страхотен, с много и хубави конци и много вкусен отвътре. Но защо така ми прегоря отстрани се чудя? Поздрави, Даниела.

    ОтговорИзтриване
  90. Защото отстрани се е стекло от яйцето, с което се глазира отгоре козунака и то прегаря. Радвам се,че сте доволна, Даниела, да ви е сладко!

    ОтговорИзтриване
  91. И аз на козунаците :) Месих го в пекарната, сложих 1/3 жива мая от 42гр, и 4 яйца, 200 гр захар за да ми е по сладко. Пое и около 600 гр брашно за козунаци. Програмата е 3,50 ч за 900 гр хляб, на сигнала сложих малко стафиди. 1 час преди края изкарах тестото, разделих го в 2 правоъгълни тавички и се пробвах да го сплета - не се получи много сполучливо, но нищо. Тавите сложих във фурната на програма за втасване и вече 64 мин, надигат се, но бавно. После се чудя дали на вентилатор да ги пека или на програмата за хляб, която е без вентилатор.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Бавно втасва,защото сте увеличили захарта,самото тесто като количество е станало малко повече и е трябвало да сложите 1/2 кубче мая,сега ще трябва да потърпите,докато втасат.И аз онзи ден се полакомих за повече сладост,обаче горчиво съжалих(хем си знам,че така ще стане),защото козунаците ми не втасаха с часове.Прекалено многото захар пречи на дрождите да работят и направо ги блокира.Може да печете със и без вентилатор,няма никакво значение.Вентилаторът изпича по-бързо,но размъква плетките,за по-красиви плетки и шарки предпочитам да пека без вентилатор.Светъл празник!

      Изтриване
  92. Благодаря и дълбок поклон за Вас и Вашия труд! Описанието стъпка по стъпка позволява и на най-големия лаик (какъвто се явявам аз) да направи и впечатли своите любими мъж, деца и останалата рода! За първи път приготвям козунак в хлебопекарната и познайте! Получи се! Стана на конци! Наду се и омириса цялата къща, та всички (барабар с кучето) точеха лиги и с нетърпение чакаха творението ми да изстине до степен, позволяваща ядене! Давате ми криле и увереност до степен, да пробвам утре и най-харесваната Ви рецепта за козунак - тази със сметаната! Още веднъж БЛАГОДАРЯ!!! Мария Момчева

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мария,за 6-те години на този блог мисля,че това е най-прекрасния коментар,който съм получавала!С първото изречение ми припомнихте наистина колко труд и време ми костваше подготвянето на всяка публикация и воденето на блога.Говоря в минало време,защото вече оползотворявам личното си свободно време с други занимания,но преди блогът беше моето свободно време.Припомнихте ми как и аз се притеснявах дали ще ми се получи първата питка с мая,а пък първият козунак изобщо не ми се получи,че и втория....и добре,че имаше кой да ми даде рамо и напътствия,за да успея с третия и следващите.Изключително ми е приятно,че всички у дома сте усетили дъха и вкуса на домашния козунак,да ви е сладко!Наистина това е неповторим аромат,направо вълшебен и за мен в кулинарията най-любим.Днес и аз месих козунаци и с вас сме били на една вълна :) .Без колебание започвайте сметановия ,защото ваше си е майсторството и способностите,поздравления!Благодаря ви за безкрайно милото чувство,което ми оставят вашите думи,много са трогателни!Светли и благословени великденски дни за вас и семейството ви!

      Изтриване
  93. Благодаря за подробното описание и тънкостите при приготвянето. Видях, че вашият Мулинекс е за 1,5 кг, но моят е само до 1 кг, май това количество ще дойде много. Ако разделя готовото тесто наполовина, дали ще се получи, а останалото за пъхна в хладилника и на другия ден да го бутна да се пече. Поздрави за прекрасното оформление, дори и да не се занимавате вече активно с блога, сте оставили достатъчно наследство.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много мили думи за блога,благодаря ви!На мен ми е все още полезен,па макар и само да си го чета и припомням рецепти,надявам се е полезен и за други като вас!
      Единият вариант е да редуцирате продуктите и да сложите 2/3 от общото им количество,макар че те и без това са малки грамажи,може би ще ви е трудно отмерването.Пък и с яйцата ще е трудно.Замесете си тестото,махнете 1/3 от него,но аз не съм фен на идеята козуначено тесто да престоява в хладилника.Още повече,че тук маята не е много,заради това,че козунакът се прави в машината.Един път само пробвах да ми престои тестото в хладилника,то на другия ден като се извади трябва да стои много време,докато се темперира отново на стайна температура,после трябва да се чака и да втаса и тогава да се изпече.Най-добре отделеното тесто направете на малко козуначе,сложете в подходяща формичка,оставете да втаса до удвояване на обема,намазвате отгоре жълтък или белтък,поръсвате захар и печете във фурната до суха клечка.Малките козуначета се изпичат бързо,бъдете внимателни.Поздрави и светли празници!

      Изтриване
  94. Здравейте! Пробвах рецептата и козунака стана просто страхотен! Нищо общо с тези от магазина. Свърши първи другите останаха :D Благодаря за прекрасната рецепта, със сигурност че ще се пробва съвсем скоро пак.

    ОтговорИзтриване
  95. Благодаря за уникалната рецепта! Много пъти съм правила козунаци, но сега за първи път се получи наистина на конци и беше много вкусен! Тайната е в киселото мляко, сигурна съм, защото досега в рецептите, които съм използвала не е имало добавяне на кисело мляко. Благодаря още веднъж на авторката за споделената рецепта!

    ОтговорИзтриване