10 февруари 2016 г.

киш със спанак в кори за баница









Миналата седмица с моята девойка обядвахме киш със спанак в кора от бутер тесто в една малка пекарна.
Поиска да й направя и у дома,но да не е с бутер тесто.
Готово - казвам аз,тъкмо имам кори за баница,имам и спанак,ще го направим с тях,както си е в рецептата на Нели.
Да,ама корите ги беше купувал половинката и е грабнал първите срещнати -оказаха се от дебелите и сухи та сухи.
Подмазах ги с яйце и зехтин,но това не помогна особено и ми стояха някак груби и при навиването,и вече в готовия киш.






А иначе рецептата си е голяма вкусотия,вече правена няколко пъти у дома,но с бутер тесто.
Така че лично аз следващия път ще заложа на фини кори за баница.






Продукти:

200-250 гр. кори за баница (моите са от домашните,но препоръчвам фини )
1 яйце и малко зехтин за подмазване на корите

за плънката:
4 яйца
150 гр. краве сирене
150 гр. кашкавал
200 гр. заквасена сметана
1/2 ч.л. бакпулвер
500 гр. пресен спанак
2 стръка пресен лук
2 стръка пресен чесън
2 с.л. брашно
3 с.л. зехтин
джоджен,сол и черен пипер на вкус







Приготвяне:

Тавичка с падащ борд и диаметър 26 см. покрийте с лист хартия за печене.
Нарежете почистения и измит спанак на ивици.
Задушете го в 3 с.л. зехтин заедно с наситнените лук и чесън,щипка сол,малко пресен или сушен джоджен и млян черен пипер.
Нужни са му 2-3 минути,колкото да спадне обема.
В купа разбъркайте сметаната и брашното.
Добавете яйцата,едно по едно и разбивайте (с тел,не ви е нужен миксер) за кратко след всяко.
Прибавете едро настърганите сирене и кашкавал,и спанака,разбъркайте .
На дъното на тавичката наредете няколко пласта от корите,като ги подмазвате с разбито яйце и зехтин и се стараете да ги кръстосвате,а краищата да излизат извън формата.
Сипете сместа в средата,заравнете я и навийте краищата на корите навътре така че да се образува борд.
Подмажете борда с яйце и зехтин и изпечете киша на 180 гр. за около 30-35 мин.,докато сместа в средата се уплътни и стане златиста.
Охладете формата на решетка,махнете борда и прехвърлете киша в поднос.
Поднесе с кисело мляко или заквасена сметана.
А може да си направите и млечно-чеснов сос.





С остатъка от корите в пакета направих ей тези банички-пурички:





15 коментара:

  1. Роси,
    прекрасно приложение на корите за баница.У дома ги предпочитаме, защото са без мая и са по - здравословни.Благодаря за идеята.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
  2. Обещаващо вкусно изглежда, Роси! Бих пропуснала корите, но плънката ми хареса.
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  3. Ммм, Роси записвам си да го направя скоро!А корите може и да са били сухи ,но виж какъв вид си постигнало с тях, като за изложба!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  4. Фантастичен киш и много любопитни пурички, Роси! Очаквам с нетърпение плънката им!

    ОтговорИзтриване
  5. Обичам такъв киш повече от класиката с тестото.
    Тези кори искат много течност, за да омекнат и аз ги мажа обилно
    с прясно мляко и мазнина, без яйце :)
    Поздрави, Роси!

    ОтговорИзтриване
  6. Разкош се е получил, Роси! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  7. Много апетитно изглежда! Страхотна идея:)особено за любител на спанака, какъвто съм аз!
    Поздрави:)

    ОтговорИзтриване
  8. Това е страхотно, Роси! Очите ми останаха в този киш!

    ОтговорИзтриване
  9. Много вкусна идея, Роси! Аз съм особено капризна, когато стане въпрос за спанак, но с удоволствие бих хапнала от този киш!

    Поздрави и усмивки! :)

    ОтговорИзтриване
  10. Много красиво поднесен киш, Роси и прекрасни снимки!! Много вкусно звучи и изглежда!!
    Чакаме рецептата и за пуричките, че вкъщи сме им големи фенове - във всичките им разновидности :)
    Поздрави и прегръдки, мила!!

    ОтговорИзтриване
  11. Изглежда съблазнително и неустоимо, Роси!

    ОтговорИзтриване
  12. Киш, като за изложба - това виждам аз, Роси, пък за вкуса ...пресягам се и си открадвам едно парче! :))
    Прегръдки и хубави почивни дни, мила!

    ОтговорИзтриване
  13. Абе сухи! Прекрасна гледка, Роси! Напомняш ми, че скоро не съм го правила! Дай едно парче :) Бъди приятел!

    ОтговорИзтриване
  14. А, Роси, хубаво ме подсети за тази рецепта на Нели, прекрасна е, корите, които тя е показала са чудесни - на Битас, но и с бутер тесто сигурно ще е добре.

    ОтговорИзтриване
  15. Дами,благодаря,че отново ме зарадвахте с одобрението си !Винаги е ценно да "чуя" погледнато отстрани как съм се справила!Сърдечни поздрави към всяка от вас!

    ОтговорИзтриване