1 октомври 2015 г.

руло с конфитюр и заквасена сметана






Това руло изобщо нямах намерение да го снимам,че колкото и да го търкалях напред назад вече навито,така и не стана топчесто.
Малко е сплеснато отгоре,но то е,защото плънката е по-тежка от платката.
Когато си отрязах първото парче размислих за снимките,защото се оказа разкошно - сочно и креместо .
По принцип рулата се правят лесно,но аз все ги избягвам,защото обикновено платките са сух пандишпан и не ми харесват.
Този път в сместа сложих кайсиево олио (предоставено ми от Farmhoping ,за което им благодаря - страхотен аромат има ) и определено вкусът и текстурата са други - платката е пореста,фина,лека,въздушна и дава възможност в хапката да доминират крема и конфитюра.







Продукти:

за платката:
3 големи яйца ( размер XL ) или 4 малки
5 с.л. захар
5 с.л. брашно
5 с.л. олио ( кайсиево от Farmhoping )
5 гр. бакпулвер
есенция ванилия

за крема :
400 гр. заквасена сметана ( най-добре да е маскарпоне и заквасена сметана в равни количества)
пудра захар на вкус
есенция лимон ( или настъргана кора на 1 лимон)

допълнително:
1 + 1/2 ч.ч. сладко от смокини ( или друго по избор)
3-4 с.л. фино смлени орехи * 
3-4 с.л. фино смлени бисквити *

* моето сладко от смокини всъщност беше пюре от сварени със захар смокини и за да го сгъстя добавих орехите и бисквитите.Ако вашето сладко е достатъчно гъсто няма нужда от тях.










Приготвяне:

Отделете белтъците от жълтъците.
Към жълтъците добавете 4 с.л. захар,брашното,размесено с бакпулвера и олиото.
Към белтъците -1 с.л. захар.
Разбийте първо белтъците на сняг.
След това разбийте жълтъците.
Обединете двете смеси като въведете белтъците на 3 части и след всяка разбърквате с шпатула с въртеливи движения.Добавете есенция ванилия.
Тавата от фурната застелете с пекарска хартия и я намаслете ( или напръскайте със спрей за печене) .
Изсипете сместа,заравнете.
Изпечете платката за 12-15 мин. в загрята на 170 гр. фурна.
Извадете тавата ,навийте платката на руло (аз го навивам така както е на пекарската хартия),без да загъвате краищата на хартията,за да излиза парата и поставете да изстива на решетка.
В купа разбъркайте с шпатула съвсем за кратко заквасената сметана,пудрата захар и есенцията лимон,колкото да се хомогенизират.
Ако сладкото ви е по-рядко,смесете го със смлени орехи и бисквити.
Когато платката се охлади,развийте внимателно хартията.
Намажете я със сладкото,след това разпределете крема в горната половина на платката.
Не размазвайте сметаната до края на платката,защото при навиването така или иначе тя ще се разнесе.
Навийте платката на стегнато руло .
Увийте го внимателно в алуминиево фолио и го поставете на поднос,приберете десерта в хладилника за 1 час да стегне.
Махнете фолиото,поръсете рулото с пудра захар,по желание декорирайте с разтопен шоколад.






18 коментара:

  1. Изобщо не ми пречи сплескването............:)))!От прекрасните ти снимки ясно си личи ,че дълго няма да се застои в подноса:)!Прелестно е,Роси!

    ОтговорИзтриване
  2. Добре, че реши да го снимаш и да ни го покажеш :) Страхотно е! Толкова пухкаво и свежо изглежда :)
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  3. Роси, на теб ако не ти харесва формата, давай го насам:) Изглежда толкова ефирно и свежо, че си грабвам за следобедното кафе:)

    ОтговорИзтриване
  4. Роси, рулото ти е толкова перфектно! На мен не ми се е получавало толкова идеално до сега. Но има време де! Супер са плънките с които си го намазала!
    Поздрави и усмихнат ден!

    ОтговорИзтриване
  5. Наистина разкошно руло, Роси! От детството това е един от любимите ми сладкиши - пандишпан (макар да е малко сухичък :)), сладко и заквасена сметана. Класически разкош! Но това кайсиево олио много ме впечатли и бързичко ще гледам да се снабдя с него :) Благодаря за споделената идея.
    Поздрави с пожелания за хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  6. Роси, пак предлагаш нещо изкушаващо! Колко ли е ароматно със смокиновото сладко!
    Хубава есенно вечер!

    ОтговорИзтриване
  7. Роси, изобщо не ми пречи, че не е топчесто, много си е хубаво и вкусно изглежда! И няма да откажа допълнително парченце....и въобще, ако съм насаме с него.....
    Роси, честита награда! Радвам се за теб и съжалявам, че не се видяхме.

    ОтговорИзтриване
  8. Какво говориш Роси?
    Сухо било, сплескано било ;) със смокините ми е любимо! И какъв кремест разрез ... изкусителен!
    Прегръщам те миличка!

    ОтговорИзтриване
  9. Много изкусително рулце, Роси! На мен формата изобщо не ми е проблем и бих си хапнала с удоволствие тази прелест! :) А на мен комбинацията от сладко и сметана ми е много любима, когато правя руло. :)
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  10. С това руло просто узаконяваш наградата, която получи! Бързо, вкусно, лесно! Честито, Роси! Много си падам по рулата, бих хапнала и едно квадратно, ама голямо парче! :)
    Прегръдка, мила! Хубава петъчна вечер!

    ОтговорИзтриване
  11. Това руло е фантазия, Роси -
    неустоимо фино, изкушаващо и богато...
    Благодаря, поздрави за теб и хубави есенни дни!

    ОтговорИзтриване
  12. На никого не пречи формата, Роси :) Всички бихме си хапнали по парченце от рулото, щом е със сладко от смокини и крем с маскарпоне :)
    Много изкусителни снимки!
    Прегръдка и хубави почивни дни на теб!

    ОтговорИзтриване
  13. Не знам как си го търкаляла, Роси, ама ако го "докопам" това руло няма да остане нищо...:))

    ОтговорИзтриване
  14. Ама как си го украсила ювелирно на равни интервали! Продуктите на Фармхопинг са чудесни и тук си ги вложила много успешно. Тази есен и аз съм станала една правителка на разни рула и все повече ги заобичвам. Прекрасен резултат, Роси! Хубава есен!

    ОтговорИзтриване
  15. Роси, какво ти е сочно и вкусно рулото... Личи си от снимките, чудесно е! Прегръдки, другарче! :)

    ОтговорИзтриване
  16. Благодаря на всички за коментарите,вниманието и отделеното време!Радвам се,че и на вас се харесва рулцето въпреки някои несъвършенства .Сърдечни поздрави и хубава събота!

    ОтговорИзтриване
  17. И аз все не стигам до рулата, като дойде ред за правене на сладкиши, но от твоето с удоволствие ще се почерпя, поне виртуално, мила - така апетитно изглежда!!

    ОтговорИзтриване