30 октомври 2015 г.

солена торта с мляно месо и картофи



   
 
Комплименти и благодарности за тази рецепта дължа на Миленка!
Тя е оформила ястието като венец,обаче аз имах опасения,че в моята форма с дупка няма да се отлепи добре при обръщането и затова го направих в квадратна форма.Това наложи и промяна в заглавието :) ,но дали ще го направите в кръгла,квадратна или дупчеста форма,че даже и в гнезда за мъфини за симпатична мини версия,няма никакво значение.Важното е,че ще си оближете пръстите,защото е невероятно вкусно и видно е много лесно за приготвяне!

















Продукти:


за пласта с мляно месо:
400 гр. мляно месо *
2 с.л. гъста едро смляна лютеница
1 яйце
чубрица,млян черен пипер,червен пипер
40-50 гр. едро настърган кашкавал

за картофения слой:
около 800 гр. картофи
2 яйца
40-50 гр. едро настърган кашкавал
40 мл. олио или зехтин
чубрица,няколко накълцани листенца пресен босилек,сол,
млян черен пипер

допълнително:
20 гр. краве масло
2 с.л. настърган пармезан (или галета)
60 гр. едро настърган кашкавал






Приготвяне:

*Тъй като моята кайма беше с голям процент телешко,за да не е суха след изпичането й добавих 2 с.л. зехтин.Ако вашата кайма е по-блажна не слагайте допълнителна мазнина.

Сварете обелените и нарязани на кубчета картофи във вряща подсолена вода.
Отцедете ги и ги намачкайте с ръчна преса.
Добавете към тях останалите продукти за картофения слой,яйцата сложете най-накрая,когато картофите вече леко са изстинали.
Добре разбъркайте сместа.
В купа смесете продуктите за пласта с мляното месо.
Форма за печене (20/20 см. не откопчаваща) намажете с маслото и поръсете с  пармезан (ако нямате може и с галета).
Сипете половината от картофената смес,заравнете.
Отгоре направете равен пласт от сместа с мляното месо и завършете с останалата половина от картофите.
Сложете ястието да се пече в умерена фурна за 45 мин.
Извадете тавичката от фурната.





Похлупете я с подходящ поднос и обърнете.








Покрийте тортата с останалия настърган кашкавал и върнете да се запече до златисто.








Оставете ястието за 5-10 мин. да отдъхне и леко да стегне,  и нарежете на парчета.














32 коментара:

  1. Много вкусно изглежда, Роси! Разкошен е!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  2. Виждала съм това ястие точно в квадратна форма, Роси и съм се заканила и аз да го правя, но от тогава са минали май поне 2 години. Сега с Миленка ме провокирате да не отлагам, само да реша кой ден ще е отново картофен. ;)
    Изглежда и много вкусно, и много ефирно, Роси. Страхотно!
    Поздрави и весели празници!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти,Ирме!Много ще ми е драго да предвидиш рецептата в седмичната ви програма!А формата ми бе най-голямото колебание,защото исках да направя сравнително малка доза и се чудех дали да не е на мъфинки,после реших да е цяла,на кръглата форма с дупка й нямам доверие до колко е незалепваща,че ми е малко старичка вече,кръглите неоткопчаващи са ми по-големи и така се стигна до квадратната (последен вариант бе в правоъгълната кексова) :))
      Поздрави и от мен и хубава вечер!

      Изтриване
  3. Ето каква ще е вечерята у нас тази вечер :) Благодаря за предложението и на теб, Роси, и на Миленка! Звучи ми много, много вкусно :)
    Поздрави и пожелание за хубави почивни дни!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Не само звучи,довери ми се,много е вкусно,Албенка,радвам се,че ще подходиш така експресно към рецептата и да ви е сладко!Много хубави почивни дни и на теб!

      Изтриване
  4. Роси,
    видях тази рецепта при Миленка.Наистина е много лесна и много ефектна рецептата.Много подходяща за гости.
    Твоята торта е станала чудесна също.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
  5. Перфектна рецепта, не просто си я записвам в to do листа, а още утре я правя (защото за днес има храна) и докладвам. Благодаря!
    Поздрави, Васил!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Васил,ще съм ви благодарна да споделите впечатленията си,надявам се да се услади и на вас и благодаря за комплимента,дано го оправдая!Поздрави и от мен!

      Изтриване
  6. Прекрасно парченце си резнала,Роси(надявам се че е за мен,но ако не е останало само ще се радвам:)))))!
    Много благодаря за доверието,прегръщам те!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Миленка,знаеш,че съм твой верен почитател и винаги си намирам при теб чудесни идеи!Много ни се услади,благодаря ти сърдечно!Прегръдка и от мен!

      Изтриване
  7. Много апетитно е и при теб това ястие, Роси! :) Идеално е за посрещане на гости или пък за разнообразяване на мусакоподобните ястия с нещо по-оригинално. :)
    Хубава и уютна вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Точно с тази идея подходих и аз,Светле,за да избегна мусаката,от която като сервирам по едно парче и до там.Така много ни хареса.Прекрасна неделя ти пожелавам!

      Изтриване
  8. Чудничка торта, Роси, и как хубаво се е запекла! Харесала съм и овчарският ти пай, но кога ще им дойде реда, незнам. Сърдечни поздрави и усмихнати почивни дни!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Теди,в овчарския пай има малко повече врътня,защото каймата се готви преди да влезе в тавичката за печене,а тук е още по-бързо и лесно,опитай и да ви е сладко!Поздрави и хубава неделя,мила!

      Изтриване
  9. Не съм особен почитател на каймата като цяло, но в някои рецепти и аз съм безсилна. :) Тази тук изглежда адски апетитно реализирана, Роска! Ама ти си го можеш, какво да кажа повече... Поздрави и за двете ви с Миленка, чудно ни подслаждате винаги!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Гергана Лазарова, аз го правя и с пилешко (сварено и накълцано), гъбки,лук и всичко задушено. Останалото по начина на
      Роси.

      Изтриване
    2. С пилешко и гъби съм опитвала. ;) И наистина е вкусно! Благодаря. :)
      Роска, ако позволиш... Ако решиш, изтрий коментара. ;)
      Прегръдки, другарче!

      Изтриване
    3. Еее,ама как ще ги изтрия,Гери,нека има дискусия,предложения,идеи.....нали затова сме се сбрали :)
      Знам те аз,че не си особен фен на мляното месо,но ти благодаря за вниманието,както и на Ани за чудесната идея за пилешко и гъбки!
      Прегръдка и от мен,момичета!

      Изтриване
  10. Роси, и при теб и при Миленка ястието е много изкушаващо! Сигурна съм, че ще се хареса в къщи, така че непременно ще го приготвя.
    Поздрави и прекрасни почивни дни! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много ще се радвам да ви се услади,Хриси!Поздрави и ведра неделя и на теб!

      Изтриване
  11. Това ястие (но с единия пласт картофи) у нас го ядат, щедро поръсено с кашкавал и ушите им плющят. Обаче а/кажа мусака - и желаещи няма. Ама нали са еднакви продуктите? Е да, но така било по-фино с картофите. Разбира им.....
    Чудесна идея давате, Роси, с два пласта картофено пюре и ще проверя още тези дни дали няма да има желаещи да си го приготвим. Много, много апетитно е, особено това парченце :) от последната снимка.
    ПРегръдки, другарче мило и хубава неделя!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Пепи,и моите на мусаката не са особени фенове,най-вече госпожицата,пък и нали знаеш картофите влязат ли веднъж в хладилника,на другия ден не са така вкусни.Тук интересното е,че ястието бе все така вкусно и на др. ден,много ни хареса.
      Прегръдки и от мен,мила Пепи и отпочиваща неделя!

      Изтриване
  12. О, и аз ще си хапна тук! Аз правя нещо подобно, което наричам мусака с пюре, но непрменно ще го опитам и в този вариант, така апетитно зачервен, чудесно сниман...

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря,Веси!Да,мусака в по-ефирен вариант е :)) Да ви е сладко!

      Изтриване
  13. Леле, Роси, страхотна е! Не знам кой ще чака да стегне:) Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И да не стегне не е беда,Траянче,поздрави и от мен!

      Изтриване
  14. Голяма вкусотия, Роси! Записвам си за тези дни:) Поздрави от мен и хубава седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ще се радвам да се услади и на вас,Радост,поздрави и ведра събота!

      Изтриване
  15. Това е рецепта, която задължително ще пробвам :) и то съвсем скоро!! Напоследък все ми е кът времето да си постоя при теб поне виртуално до насита, но успея ли да си открадна поне малко време - за това ще да е :)
    Поздрави и още прегръдки от мен, мила!!!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мина,благодаря ти,че успя да разгледаш и коментираш всичко ново при мен,страхотни комплименти ми поднесе за пореден път и много ме зарадва!Ще се радвам да се усладят и на вас моите гозбици!Прегръдки за цялата тайфа и хубави почивни дни!

      Изтриване