11 октомври 2015 г.

бисквитена торта със смокини






  

Продукти за форма с размер 30/20 см. :

230 гр. бисквити
2 п. пудинг ванилия за варене на Др. Йоткер ( или друга марка десертно нишесте,общо количество 80 гр.)
захар на вкус
1 л. прясно мляко
100 гр. бял шоколад
500 гр. смокини
5 с.л. захар
100 гр. ситно смлени орехи







Приготвяне:

Нарежете смокините на резени,сложете ги в тавичка ,поръсете ги отгоре с 4-5 с.л. захар.
Запечете ги във фурната,докато се редуцира течността,която ще отделят,без да ги разбърквате.
Сварете пудинга според указанието на опаковката.
Към горещия пудинг добавете маслото и начупения на едро бял шоколад.
Изчакайте 3 мин. да се разтопят от топлината на крема и разбъркайте.
Веднага започнете да подреждате тортата преди крема да е образувал коричка.
Наредете първи ред бисквити,полейте ги с 1/3 от крема.
Подредете 1/3 от резенчетата смокини.
Следва втори ред бисквити,още 1/3 крем и 1/3 от смокините.
Завършвате с трети ред бисквити,последната част от крема и поръсвате обилно със смлените орехи.
Останалите 1/3 смокини ще използвате за гарниране на всяка порция.
Може да декорирате и с течен шоколад.




34 коментара:

  1. Ооо, тук бързам да съм първааа! Грабвам парченцето, Росинка, и така ще си подсладим неделята. Голямо изкушение е тази смокинова торта, чудна! :) Прегръдки, другарче!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Грабвай,Гери,и да ти е сладко!Поне виртуално :) Прегръдка и от мен,мила!

      Изтриване
  2. ех, че апетитна, Роси! На една вълна сме тези дни :)
    Завиждам ти благородно за сладкишите със смокини :)
    Докато не са ме изпреварили, придърпвам таз чинийка :)
    Прегръдка, другарче мило и хубава нова седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Пепи,защо завиждаш за сладкишите със смокини не разбрах?И у вас ли има бойкотиращи смокините?Аз обожавам този плод и понеже баща ми тази година набра много ме затрупа.Правих сладко,правих предходното руло и сега тези ги вложих в тази торта,защото иначе щяха да се развалят.Верно сме били на една вълна,твоята е в стил "Хепи" ,сега видях във ФБ.
      Прегръдка и от мен,мила, и хубава почивка утре! :)

      Изтриване
  3. Любима тортичка, Роси, а с тези смокини и шоколадче си я направила неустоима. Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  4. Роси, освен да ти изпратя благоверния на гости, че той обожава смокини и тази торта ще му хареса страшно! А аз пък не съм кусвала смокиня, единственния плод, който не ям....равновесие!
    С усмивка
    М

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ще трябва да разменим благоверните щом дойде ред за хапване на смокини,Мария,то се е видяло. :)
      Защото моят е същия като теб и ги изрови до една в тортата :)
      Поздрави от мен!

      Изтриване
  5. Чудесно предложение! Представям си вкуса и аромата на смокините!
    Хубава неделна вечер, Роси!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Чудна се получи и така печени смокините бяха също много вкусни,Инче!Благодаря ти,хубава седмица ти пожелавам!

      Изтриване
  6. Не бих отказала на тази вкусотия, Роси!
    И бисквитки, и кремче и смокини, всичко обичам...:)
    Поздрави и прекрасна нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  7. Тази неделя бяхме по разходки и в кухнята почти не съм влизала Росинка :) ... нооо ... познай като вляза ... торта от бисквити и смокини ще има :) Чудесно предложение ... никога не съм се сетила да сложа печени плодове в бисквитена торта признавам си, а пък и щом са смокини ... обичаме ги всички у дома :) А до тогава ... за мен парченцето без шоколада :)
    Силна прегръдка от мен и успешна нова седмица Слънчице :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дани,блазе ви,че става за разходки при вас,тук вали и не спира или дори и да спре е много студено и влажно.Благодаря,че си възторжена от моята семпла тортичка,да ви е сладко на цялото семейство!Хиляди прегръдки!

      Изтриване
  8. Нареждам се за парченце, Роси! Кафето го изпих тази сутри, а сега съм на чай - чудесна ще е комбинацията му с едно парче от тази вкусотия. А има и смокини! Ммм!
    Поздрави и усмихната седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря за вниманието,Габи,поздрави и хубава седмица и на теб!

      Изтриване
  9. Преди 2 години открих смокинята като плод и съм влюбена в нея :)))
    Само си представям колко е вкусно това предложение, Роси! Трябва да се опита.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Късно сте се залюбили със смокините,но пък важното е,че все пак се е случило.У дома сме 2 към 1 в полза на смокините,дъщеря ми по-малко им се спуска,а аз обожавам и най-често сурови си ги изяждам като има.Но този път бяха наистина доста и хоп-тортичка.

      Изтриване
  10. Страхотна комбинация, Роси! Хубава седмица!

    ОтговорИзтриване
  11. Фантазия е, Елексирче сладко! Пристигам, с няколко вилици:))). Прегръщам те!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Пристигай,направо с голямата лъжица,Кате!Прегръдки и от мен,мила!

      Изтриване
  12. Есенен разкош, Роси -
    нежна феерия от аромати, вкус на шоколад с ядки и смокини.
    Страхотна комбинация, поздрави и хубава нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  13. Колко пухкава и мекичка изглежда тази тортичка, Роси! Грабвам си парченце! Сърдечни поздрави от мен!

    ОтговорИзтриване
  14. Идвам и аз за парченце, а то не останало... Много нежна и с прекрасен крем се е получила тортичката! Смокини обичам много, щом купя веднага ги изяждам, всичките. Никой не може да се вреди от мен, камо ли да остане за торта. Весела и слънчева седмица, Роси!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Теди,и аз така,обожавам пресни смокини и рядко стигат до десерт,но този път наистина имах много и една част използвах да направя сладко,както и тази торта.
      Поздрави от мен и весели празници!

      Изтриване
  15. Аз пък се нареждам за парченце за десерт, Роси! С ароматното сладко от смокини, няма как да не е неустоима! :)
    Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря,Светле,както винаги си много мила,прегръдка и от мен!

      Изтриване
  16. Оооо, много вкусно и така красиво поднесено - вкус и финес - запазена марка за Роси!! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти,скъпа,комплимент от майстор като теб е много ценен!Прегръдки!

      Изтриване
  17. Ооооо, толкова ме изкушава този десерт, но не разполагам с пресни смокини, а само със сушени и не знам дали ще се получи.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Друго си е с пресните,че са по-сочни.Колкото и да ги варите и накисвате,сушените няма да са подходящи за тази торта,но пък бихте могли да я направите например с ябълки,круши или праскови от компот.Надявам се да ви допаднат моите предложения!

      Изтриване