27 януари 2013 г.

пълнени земелки



    




 Пълнена и запечена във фурната земелка е не само много любима рецепта на половинката,но и мил спомен за вкуса на едновремешните малки хлебчета-земелки.
Още  се присеща с умиление колко обичал да си купи топли земелки,да ги издълбае и напълни с шунка,кашкавал и каквото му хрумне, и да ги запече.
Аз ,в онези времена,за които той говори ,не съм го правила това упражнение.Макар че също обожавах топла земелка,аз я срязвах през средата и вътре намазвах масло или крема сирене,после мушвах я кисела краставичка,я сирене или ако е време за родителската заплата - о,радост небесна,тогава може и резен шунка,от онази на големите калъпи.
Който е далеч от онова време и няма спомени от тогава сигурно ще е безкрайно озадачен,че шунката е била такъв невероятен лукс,но да,така беше,лукс бяха не само шунка и луканка,но и банани,портокали и много други неща.
Сега на магазина има всичко,но го няма онзи благ вкус на топлата земелка.





Продукти:

8 хлебчета тип "Земелка"
1 пакет крема сирене от 125 гр.
100 гр. настърган кашкавал
40 гр. масло
1 яйце
подправки по избор,моите са-магданоз,шарена сол и кориандър



 



Приготвяне:

Разтопете маслото.
Отрежете капачетата на земелките и издълбайте вътрешността,да се образуват хралупки за пълнене с не много тънки стени,за да не се разпаднат от влагата на пълнежа.




В купичка разбийте яйцето,сиренето крема и половината масло.Добавете настъргания кашкавал,като отделите настрани около една шепичка за поръсване отгоре.Сложете подправките и около 1/2 ч.ч. трохи от издълбаната вътрешност на хлебчетата.





Намажете земелките отвън с масло,накапете по малко масло и отвътре.
Напълнете ги с плънката и изпечете в загрята на 200 гр. фурна за около 15 мин.




Накрая сложете върху всяко хлебче по една щипка настърган кашкавал и ги върнете в топлата фурна да се разтопи.Отгоре поръсете шарена сол.






Към земелките чудесно върви в зимно време млечния дип с кисели краставички







Тези пълнените на снимките са мое дело,но съм натоварена със задачата да ви похваля половинката,който също направи наскоро - снимки няма,
защото глада и времето за вечеря бяха силно напреднали,обаче с чисто сърце ви докладвам,че ги беше направил божествени!
Вместо яйце той беше сложил кисели краставички и пушено филе.



69 коментара:

  1. Чудесни земели си приготвила, Роси! Изглеждат много по-вкусни от тези тук при нас. Иначе има едни малки хлебчета, които изглеждат почти като твоите земели. Както и да е, сега става дума за тази невероятна вкусотия тук, която ме кара да посягам към монитора, но за съжаление той си остава безмилостен и не ми позволява да си отчупя вкусно парченце и да му се насладя!

    Прегръдки, Роси и една прекрасна неделна вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Вени,много ми е драго,че си отново тук,надявам се си добре и скоро очаквам нови публикации от теб,скъпа!Благодаря ти,както винаги не пестиш похвалите,много си мила!
      Сърдечни поздрави на теб и семейството ти! :)

      Изтриване
  2. Чудесно си припомнила благия вкус на земелките и може би са станали по-вкусни от спомена за тях. Малко съм далече от онова време, но майка ми е разказвала много неща.
    Земелките са чуднички, с много златиста и примамлива коричка. Добре че вече се навечерях.. :)
    Хубава вечер, Роси! :)

    ОтговорИзтриване
  3. Макар и да съм вечеряла, това така изкушава... Изглежда страшно апетитно.
    Поздрави, Роси!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти,Гери!
      Поздрави и хубава седмица ти пожелавам! :)

      Изтриване
  4. Лелеее, каква вкусотия има тук...Роси, специални поздрави на половинЪт за страхотната идея, досега не съмсе сещала. Още утре ще търча да купя и да направя - сигурна съм, че мъжете ми ще ги излапат на мига...
    Сърдечно те прегръщам и ти пожелавам спокойна нощ!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мерси,Мариетка!
      Моят нали е фен на земелките както казах и ми носи о твреме навреме по някой пакет хлебчета,които са просто ужасни и имат вкус на дунапрен,единствения начин да ги уважа е този-пълнени.
      Иначе идеята си е негова запазена марка.
      Със сигурност много ще се харесат на твоите трима мъже,да им е сладко!Прегръдка най-сърдечна и от мен,Ети!

      Изтриване
  5. Роси, чудесни са!
    Мислех, че ще ни предложиш и домашни земелки :)
    Прегръдка и хубаво настроение!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Крайно време е да поработя и над тази идея,Дани,за домашна земелка с дъх на масло.
      Прергъдка и от мен и хубава седмица!

      Изтриване
  6. Мале Роси, чудесни са! Помня онова време, макар че съм била дете, как се радвахме по Нова година на банани и портокали.... :) Земелки по този начин, като че ли не помня, но толкова ми харесаха, че задължително ще влезе в менюто ми!
    Поздрави и спокойна нощ!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ели,ти къде изчезна толкова дълго време?Липсваше ми!
      Като се замисля за онези времена от детството се сещам първо за торбичките с лакомства за Нова година,които правехме с баба,слагахме по един портокал или банан,шоколадче от рода на Кума Лиса,орехчета,ябълка и парички разбира се.Боже,на какво се радвахме тогава!
      Надявам се да ви допадне закуската!
      Поздрави и от мен! :)

      Изтриване
  7. Ех, Роси!
    Тези сладурчета са идеални за закуска, а и ни само.
    Как да им устои човек????
    Прекрасна нова седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти,Мони,трудно се устоява наистина!Прекрасна и за теб! :)

      Изтриване
  8. Аз съм от поколението за което говориш, Роси, но не помня да е имало тогава земели - само три вида хляб, содени питки и франзели (тях ги пуснаха на по-късен етап). Може би защото е било провинция! Земелите за първи път срещнах в Европа.
    А твоето, пардон на половинката ти, изкушение искрено аплодирам! Накара ме пак да преглъщам :))) И поздравленията са за него този път - заслужава си ги и ти няма да се сърдиш, нали? :)
    Непременно ще опитам вашата рецепта, защото лично на мен много ще ми допадне изчистеният млечен вкус. :) А аз горещо ти препоръчвам да пробваш и с картофен земел - ние така си угаждаме понякога, но пълним с шунка, шайба чушка, над нея както теб, а отгоре чукваме по едно яйце. Май някъде в "Гответе..." съм пускала преди години снимки.
    Целувки и много усмивки ти пращам, Роси! Лека нощ!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ааа,това с пълнения картоф е разкошно наистина,Ирма!
      Аз пък содени питки не помня да е имало едно време,но щом казваш,сигурно вашия хлебозавод е предлагал,при нас не съм срещала.
      Специално ще предам поздравленията на всички,че имах заръка-Да кажеш и аз какви вкусни ги правя :) !
      Много усмихната да бъде и твоята седмица,Ирма!

      Изтриване
    2. Пълнен картоф също ще е добре, но аз имах предвид картофен земел или друго картофено хлебче. Вкусът е малко по-различен, по фин, затова те подсетих. :)
      А содените питки ги зареждаха всеки ден, с основните видове хляб - бяха едни малки, кръглички и винаги топли, уханни, по 20 ст. едната. Можех да си изпапкам цяла докато се връщах от хлебарницата. :))) Еех, какви времена бяха наистина!

      Изтриване
    3. Картофени питки и хляб съм правила,Ирма,отдавна беше де.
      Разбира се,че и такива могат да се напълнят,изобщо за предпочитане е да са домашно приготвени или поне от някоя пекарна или фурна,тези които аз пълних са на Лагард и изобщо не ми харесват ,имат вкус на дунапрен.Сигурно топли стават до някъде,обаче нали знаеш като ги сложат в найлон и те,и хляба стават гумени.

      Изтриване
  9. Много вкусни ще са тези пълнени хлебчета, Роси! Нямам спомен за тях, по мое време имаше едни малки питки, които продаваха по 10 в плик, може би да са те, но аз много ги обичах и хапвах без никакви екстри. Поздрави и за теб, и за половинката за вкусната рецепта. Спорна нова седмица ви желая! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Е точно за тези питки ми е думата,Еви.Слагаха по 10 в книжна кесия.И аз тогава не съм ги пълнила,това е екстра на половинката :) ,сега зарази с тази рецепта и мен.
      Успешна да бъде и за теб седмицата! :)

      Изтриване
  10. Абе на половинката земелките, на теб дипчето с краставички, успяла да си вкараш всичко в едно, да сте доволни цялото фемили;)
    И аз бях част от онези времена, шунка, портокали,банани,..., егати лукса;)
    И опашките с купони и времето, което прекарвахме преди училище , редейки се на тях;)
    Ама ето, сега си спомням и ми е смешно;)
    Хубава седмица, Роси!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да,от позицията на времето и пре-задоволения пазар в момента е наистина смешно,та чак странно,Марта,но аз още помня мислено дъха на топлите земелки.
      Колко нещо измесих у дома,но сякаш не срещам този аромат,а може би е просто аромата на носталгията,просто той е изпъквал и ми се е запечатал,а не че го няма и сега.
      Хубава седмица и за теб,Мартичка! :)

      Изтриване
  11. За пъри път виждам и аз такива пълнени хлебчета(от Марс ли падам?) обаче съм ти толкова благодарна за споделеното че ти пращам виртуална прегръдка Роси:)
    Заради естеството на работа на моите момчета редовно ми се налага да приготвям сандвичи и вече ми се е изчерпил репертоара:)
    Още утре ще ги изненадам с този вид сандвичи.Срашно съм доволна че наминах от тук и ги зърнах:)
    Още веднъж те прегръщам:)Поздрави и за половина с кулинарни наклоности!
    Хубава вечер Роси!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много се радвам,че идеята ще ти влезе в работа,Данче!Ако съдя по половинката би трябвало и на твоите мъже да се харесат,а и ще внесат разнообразие щом всеки ден им се налага.
      Да им е сладко и поздрави сърдечни от мен! :)

      Изтриване
  12. Апетитно и прекрасно поднесено!!

    ОтговорИзтриване
  13. На тези земелки трудно се устоява!
    Изключително апетитни и много вкусни!
    Роси ,предложението ти е чудесно.
    Поздрави и успешна нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  14. Супер предложения, Роси! Така вкусно ми замириса!

    ОтговорИзтриване
  15. Роси, прекрасни са! Сиренце, кашкавал, масло и топло хлебче - на това мога да се радвам всеки ден, без да ми омръзне. Браво и на половинката, да го поздравиш! Върна ме в онези времена и въпреки, че сега има всичко, изпитах носталгия по онова нямане.
    Поздрави и хубава нова седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Снежи,непременно ще предам поздравите ви,много ще се зарадва и мотивира главния инициатор!Поздрави и усмихната седмица! :)

      Изтриване
  16. Роси, невероятно предложение. Тъкмо пийвам сутрешно кафенце и ми се пълни устата със слюнки:)След 2 седмици сестра ми ще идва на гости и слагам рецептата в папка гости :)Ще ги пробвам със сигурност.


    Поздрави и успешна седмица!!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много ще се радвам да ги опитате,Марияна!Успешна нека бъде и за теб! :)

      Изтриване
  17. Роси, никакъв спомен нямам за подобни соц-хлебчета, ама когато и да са се появили във вида, в който ги е подредил твоят съпруг, са прелестни. Няма значение какъв е пълнежа, важна е идеята за бързо приготвяне на нещо различно всеки път, според наличните продукти в хладилника.Поздрави на цялото ви семейство и хубава нова седмица! Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря,Иглика,успешна и усмихната седмица и на твоето семейство! :)

      Изтриване
  18. Страхотни са, Роси! С много добър тен!
    И браво на половинът ти, похвалвам го :) Да знаеш обаче, че точно неговия модел са любими в къщи - с филенце/шунка, кисела краставичка или парче домат, маслинка.... ееех размечтах се. Докато младежът Н. си беше тук бяха честа закуска у нас, тъй като сутрин, преди училище закуската бе задължителна. Сега Жул почти не закусва, а тогава такива хлебчета и равех на нея в сладък вариант - пълнени с ябълка, стафиди. Но пък и по време на Ники-училище, до работа имаше един кулинарен магазин, в който печаха страхотни земелки и докато колегите купуваха и хапваха топли, аз ги прибирах за в къщи моите. Сега тези на Била са ми най-близо, но не ми харесват. Май ще набивам крак да ходя до старата работа тези дни, как ме подсети.
    Прегръдка и пожелания за хубава и спорна нова седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Пепи,явно са любими на мъжката аудитория :) .И твоята плънка си я бива,звучи много вкусно!
      Ще предам поздравите довечера непременно,днес съм ги оставила с госпожицата пак да се изявят ( иначе ще стоят гладни ) в кухнята.
      Прегръдки изпращам и аз и леко да мине работната седмица! :)

      Изтриване
    2. оо лека завист ме обзема, че има кой да ти сготви днес :)
      Благодаря ти, Роси!

      Изтриване
    3. Току що го вечерях сготвеното от половинЪт,Пепи, и то много вкусно :) .
      Огрява ме от време навреме тази благодат друг да стъкми вечерята :) .
      Да го изчеткам и този път,че да има стимул.

      Изтриване
  19. Роси, отново оригинална идея за бърза и вкусна вечеря, ще пробвам с удоволствие :))
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Марианка,и при нас сме им почитатели за вечеря,не само за закуска,общо взето ми вървят по всяко време.Благодаря,дано се харесат и у вас!Поздрав с усмивка! :)

      Изтриване
  20. Не са ми познати земелките,но като ги гледам колко апетитно изглеждат така припеченки-чудесни са!
    Хубав ден ти желая!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мерси,Живе,много си мила!Хубав да бъде и за теб! :)

      Изтриване
  21. Не мога да разбера как може всичко да изглежда така вкусно при теб!Този кашкавал,както се е разтекъл... леле майко!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Познай от кого съм се учила :)) !!
      Благодаря ти,мила,сгряваш ме с този коментар!

      Изтриване
  22. Роси,не съм го правила това упражнение,но хубаво,че ми напомни за отминали те времена!Славно и забавно беше наистина.Но пък земелките с комбинацията ти наистина са апетитни!Лека вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти,Таня,хубава и уютна вечер и на теб! :)

      Изтриване
  23. Каква бърза идея за закуска ми даде, Роси! Много ти благодаря! Не ми е идвало на ум да пълня хлебчета:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И на мен не беше,ама имам един помощник на блога дето и той инициира рецепти :) ,че и често ги реализира .Дано ви харесат!

      Изтриване
  24. Както съм гладна, не знам колко от тези хлебчета бих изяла :))
    Великолепни са, хрумката също!

    С пожелание за усмихната седмица, Роси :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Усмихната да бъде и за теб,Ина!И благодаря от името на инициатора на хрумката!

      Изтриване
  25. Толкова много ми се приядоха тези земелки, че сега ще прибягам до Била и ще си напълня....Ах, Роси,благодаря ти за чудната идея!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да ти е вкусно,Бети!Радвам се,че съм ти дала идея! :)

      Изтриване
    2. МНОго вкусни бяха,Роси!
      Още веднъж, благодаря!

      Изтриване
    3. Верно ли,ееее,много приятно ме извести,Бети,радвам се,че ти се усладиха!

      Изтриване
  26. Роси много апетитно изглеждат тези земелки мисля, че в момента биха се харесали много у дома! Много хубава идея и аз благодаря за нея, ще се възползвам :)
    Прегръдки Роси и хубава седмица :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря,Еви,дано се харесат на госпожиците ти!Целувки и за трите от мен! :)

      Изтриване
  27. Роска, това е хит направо! Много оригинално и ефектно и същевременно супер лесно! Ще се опита. Браво мила!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ани,дано ти харесат,благодаря!Хубаво утре пожелавам!

      Изтриване
  28. Много хубава идея да заменя сандвичите на внука с пълнени земелки!
    Много ми допада и дипа!
    Снимките ти са невероятни, както винаги!
    Прегръдки и спокойна нощ!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много си мила,Тили,мерси!Ще очаквам отзивите!Прегръдка и от мен!

      Изтриване
  29. Роси, много са готини тези земелки, много идейно и може да се пълнят с каквото пожелаеш, страхотно, браво! Ех, че ме изкефиха и някак едни такива веселушки! Прегръдки от мен!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Точно така,кой с каквото му хаесва,Кате!Радвам се,че намина,прегръдка и от мен!

      Изтриване
  30. Много апетитно изглеждат така поднесени земелките, Роси!
    Аз никога не съм пробвала, но идеята ми се струва много подходяща за закуска или лека вечеря.
    Прегръдки :)

    ОтговорИзтриване
  31. И на мен ми е любима,
    а в твоето изпълнение, Роси - са неустоимо изкушаващи!
    Вече преглъщам, много ми допада цялото ти предложение.
    Благодаря за споделената идея,
    сърдечни поздрави и усмихнат ден, Диана

    ОтговорИзтриване
  32. Хм... и тук липсвам:)
    Това изкушение съм си го отбелязала за направа отдавна:)
    Скоро ще се случи:)
    Изглеждат неустоимо!

    ОтговорИзтриване
  33. Дианка и Дари,благодаря ви,дами!

    Дари,вече имаш алтернатива във Фб,ако пак не ти излизат коментарите.

    Поздрави!

    ОтговорИзтриване