23 януари 2013 г.

мини флан с тиквички,гъби и сушени домати




 
 
Мотаеше ми се една тиквичка,която беше започнала  да се разделя с младостта си и се зачудих на какво да я направя.
Исках да е нещо свежо и вкусно, със сирена и сметана.

Колебаех се дали да изпека сместа на цяло или в малки форми ,но идеите и чудните снимки на Мари и Дими дадоха превес на второто.


Продукти за 3 броя:

2 яйца
150 гр. заквасена сметана
1/2 малка тиквичка на кубчета
3 сушени доматчета,отцедени от зехтина-нарязани
3 малки гъбки-нарязани
1 с.л. разтопено масло
50 гр. натрошено краве сирене
100 гр. настърган кашкавал
щипка сол,черен пипер и копър

1 ч.л. пармезан за поръсване на флановете отгоре

за поръсване на формичките - 1 ч.л. галета + 1 ч.л. пармезан




Приготвяне:

Смесете  галетата с пармезана:



 
     Намажете формичките с разтопено масло и ги поръсете с тази смес :



В купа разбийте с тел яйцата.
В друга купа сложете тиквичките,гъбите,сушените домати,сиренето,
кашкавала,сметаната,1 с.л. топено масло и подправки,разбъркайте.
Към тази смес добавете разбитите яйца,обединете ги.
Разпределете я във формичките и отгоре поръсете с пармезан:



             
  Запечете в загрята на 180 гр. фурна до златисто.
  При печенето ще бухнат,но после спадат.




          Щом се охладят леко, обърнете върху чинийка и сервирайте.






Мини флан,мини фритата,тимбалче или както и да се нарече няма значение,по-важното е,че е бързо,лесно,непретенциозно предястие или  направо ястие,позволява различни варианти на добавки.


38 коментара:

  1. Каквото и да е - чудно е!
    Май никога не съм опитвала подобно ястие и трябва да наваксам...
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ще се радвам да опиташ и тази рецепта,Гери!
      Сърдечни поздрави и от мен! :)

      Изтриване
  2. Роси ,рецепта ми хареса и снимките са чудесни!
    Много ми допада чувството ти за хумор! :)
    Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Радвам се,че го забелязваш,Мира!Благодаря и за комплиментите!
      Хубава да бъде и за теб! :)

      Изтриване
  3. О, Роси, много удачно предложение, моят вариант е за една произволна бърканица с кашкавал, мъничко брашно, яйце и подправки - спасителната бърза вечеря, но тук има повече вкусове и несъмнено е по-идейно! Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Твоят вариант ми е познат ,Иглика,като кашкавал на фурна,страшно е вкусно и наистина бързо.
      Благодаря ти,лека нощ и хубаво утре!

      Изтриване
  4. Прекрасно изглежда, Роси, ноооо :))) щом са тиквички - ще ги пропусна - познай какво хапвам в момента :) Жокер - втори десерт ми е.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. А,знам,че ти на тиквичките няма да им дадеш думата,ако замениш с шунка или нещо друго месно по-може :) .
      Благодаря за жокера,предполагам какво е,надявам се и че ще видя и много ще ти завидя :) .Твоите хора кажи опитаха ли ?
      Казваш втора чашка....преди лягане и то....лоша си ,ама аз съм виновна :) !
      Сладки сънища,Пепи!

      Изтриване
    2. Ще опитат, ако дам :) нали имат мъфини.
      Утре ще им предложа, Роси, те се притесниха да не останат надениците и наблегнаха на тях :))
      6 направих :)

      Изтриване
  5. Роси, чудничко и вкусничко! Много ми харесва!
    Сърдечни поздрави и усмивки! :)

    ОтговорИзтриване
  6. Роска, много апетитни тези минита, май е време да си купя такива купички!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  7. Може да е непретенциозно, но пък е толкова вкусно!
    Спокойна нощ!

    ОтговорИзтриване
  8. Сочничко ми изглежда, посреднощ е, огладнях да му се не види! Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
  9. Роси, много са симпатични както и да ги наречеш:)! А и са лесни и бързи, пък сигурна съм и вкусни, какво повече може да се иска:)Снимките ти са прекрасни, а публикацията създава хубаво настроение!Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  10. Роси, големи сладурчета са :)
    И много апетитно изглеждат!
    Прегръдка и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  11. Роси, изглежда шеметно! Хем красиви, хем супер апетитно ми звучат. С малко трансформации ще се впишат в новия ми хранителен режим. Благодаря ти за рецептата! Хубав и усмихнат ден!

    ОтговорИзтриване
  12. Много вкусно, лесно и вкусно, Роси! Искам едно за закуска даже. Прегръдки! :)

    ОтговорИзтриване
  13. Прекрасна рецепта, Роси! Непременно ще пробвам:)

    ОтговорИзтриване
  14. Невероятно апетитно изглежда! Непременно ще се пробва ;)

    ОтговорИзтриване
  15. Идеална рецепта за мен, Роси - обичам зеленчукови фантазии, а и това ти предложение много ме съблазнява, ама честно - не ми се купуват сега тиквички по 4 лв.! Ще се въздържа още известно време, да видим до кога само :))
    А при Мери съм си заплюла кокошарника - ти видя ли го? ;)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ирма,сигурно съм го видала,но не си спомням какво точно бе кокошарника,ще ми е интересно да го зърна в твое изпълнение!

      Изтриване
    2. Роси, погледни в раздела й "Gardens Photos" - още на първата страница ще ти излязат 2 публикации за него :) А за моето изпълнение ще има да си чакааааш - още ми било рано да ходя на село!

      Изтриване
  16. Хахах, и аз като Еви съм склонна за закуска да ги направя :))) Великолепна идея, Роси!

    ОтговорИзтриване
  17. Чудесен флан, Роси!
    Много вкусно и приятно ястие. Напомня на моят зеленчуков щрудел и затова съм сигурна в отличният му вкус.
    Снимките ти са превъзходни и дават ясна представа за това привличащо ястие.

    Прегръдки, целувки и един прекрасен четвъртък за теб и семейството ти от мен & Co

    ОтговорИзтриване
  18. Може ли едно за следобедна закуска, с една от ароматните усукани питки? Роси,много апетитно изглежда това мини произведение!
    Сърдечни поздрави за една прекрасна вечер!

    ОтговорИзтриване
  19. Вкусно и много красиво сервирано ! И аз имам подобни чашки , чаках сало рецепта :) !
    Хубав следобед ,Роси ! Прегръдка !

    ОтговорИзтриване
  20. Супер е Роси! Чак ми се дохапва, нищо че тамън приключих с вечерята :)

    ОтговорИзтриване
  21. Ех какво е хубаво и засукано това мини фланче! :) Много ми хареса! Със замразени тиквички ще стане нали?
    Хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  22. Дами,много ме радвате,благодаря ви за хубавите коментари!
    Наталия,може и замразени,но предварително ги размрази и отцеди добре.

    Успешен и приятен петък на всички!

    ОтговорИзтриване
  23. Великолепно предложение, изпълнение и снимки, Роси -
    точно по мой вкус :)
    Изглежда много красиво, вкусно и ароматно,
    сърдечни поздрави и хубави почивни дни, Диана

    ОтговорИзтриване
  24. Роси, запланувах го за бърза вечеря другата седмица! Мерсаж;)
    И хубава събота и неделя, надявам се не много ветровита по вашия край;)

    ОтговорИзтриване
  25. Росинка, този флан направо ми проговори!

    ОтговорИзтриване
  26. Ще пробвам с консервирани тиквички. Ще ги отцедя и мисля, че ще стане :)

    хубав уикенд!!

    ОтговорИзтриване
  27. Много хубаво си ги накиприла фланчетата, Роси! И идеята супер много ми хареса, така че непременно ще я пробвам (-:
    Хубав уикенд!

    ОтговорИзтриване
  28. Страхотно е, и още повече, че може да се импровизира! Много ми хареса, Роси, ще пробвам задължително. Прекрасна неделя от мен!

    ОтговорИзтриване
  29. Благодаря,че се отбихте отново при мен,дами!
    Надявам се да допадне и на вас предложението ми!
    Прекрасна неделя! :)

    ОтговорИзтриване
  30. Роси, отново си ни приготвила нещо вкусно, нежно и съчетало в себе си букет от аромати изкушение! Дощя ми се да се пресегна за едничко...
    Поздрави и пожелания за успешна нова седмица, скъпа!

    ОтговорИзтриване
  31. Ети,благодаря ти!Успешна и усмихната да бъде и за теб новата седмица! :)

    ОтговорИзтриване