9 януари 2013 г.

къри пиле с портокали / Orange Curry Chicken







Продукти за 2 порции:

400 гр. пилешко бон филе
1 с.л. с връх брашно
1 с.л. соев сос
50 мл. готварска сметана
50 мл. сос Екзотик
2 ч.л. медена горчица или друга по-мека
1 с.л. сос къри
1-2 скилидки чесън
зехтин или др. олио

мащерка,мадраско къри,сол на вкус и черен пипер

1 малък филетиран портокал на едри парченца 






Приготвяне:

Нарежете филето на хапки и го сложете в купичка.
Добавете към него брашното,соевия сос,1 ч.л. горчица,черен пипер и мадраското къри.Разбъркайте с лъжица.
Загрейте малко мазнина и сотирайте в нея чесъна.
Прибавете пилешките хапки и ги запържете от двете страни до златисто.




Прибавете към тях сметаната,двата соса-Къри и Екзотик,1 ч.л. горчица и кафена чашка вода ( може бяло вино ) .
Разбъркайте леко и оставете всичко да клокне под капак за 5 минути.Посолете на вкус.
Преценете сами гъстотата според вашия вкус и ако има нужда добавете още водичка или редуцирайте.
Накрая сложете портокаловите парченца в соса,разбъркайте съвсем леко,защото са нежни и ще се скашкат,оставете ги да клокнат и те не повече от минута и сервирайте поръсено с прясна мащерка.





Ястието е направо светкавично за приготвяне,и убиствено вкусно за любителите на сладко-киселите комбинации.
Избирайте по-сладки и сочни портокали.





Може да приготвите пилешкото и с ананас от консерва или пресен,но добре узрял и сочен.

29 коментара:

  1. Убедена съм, че това пиле много ще ми хареса :) И като ония пилешки хапки с "трещавия" картоф (разбирай ананас) ще ги прекарам някой път да го опитаме.
    Много добро предложение, Роси!
    Лека нощ :)

    ОтговорИзтриване
  2. Роси, така ли се грижиш за съня ми :)
    Неустоимо апетитно изглежда!
    Тази неделя правих с ананас от консерва и много се хареса!
    Ще опитам и твоя вариант :)
    Прегръдка, мила!

    ОтговорИзтриване
  3. Роси, прекрасно изглежда! Аз като любител на сладко киселите комбинации направо посегнах към порцията. Много свежо предложение, много ми хареса! Хубава и спокойна вечер!

    ОтговорИзтриване
  4. И аз съм любител на сладко -киселите комбинации :) ....знам ,ще ми хареса това пиле !
    Прегръдка ,Роси !

    ОтговорИзтриване
  5. На мен също ми допада сладко-киселия вкус! Изглежда изключително вкусно и ароматно!
    Успешен нов ден!

    ОтговорИзтриване
  6. Мда, пак съвпадение на вкусове!У нас това е едно от често приготвяните и любими ястия - портокалово пиле!Много е приятно, само че аз не използвам сос Екзотик, не обичам готовите сосове..и предварително леко мариновам с портокалов сок месото, засилва аромата. Чудесно предложение, Роси!Поздравления!Приятен четвъртък!

    ОтговорИзтриване
  7. Обичам портокалово пиле, а твоето е екстри, Роси! Сигурна съм, че е много вкусно! Прегръдки! ;)

    ОтговорИзтриване
  8. E, тук ме уцели направо в десетката, Роси! Комбинацията от портокал и пиле ми е любима, а и сметанка, соево сосче... направо върхът! Изключително сочно и апетитно е!
    Поздравления за рецептата и снимките :)
    Прeгръдки и много усмивки :)

    ОтговорИзтриване
  9. Роси, обожавам да експериментирам и подобни комбинации за мен са много приемливи! Отново чудесно и интересно предложение!
    Прекрасен ден! :)

    ОтговорИзтриване
  10. Олелеее, ама това е много сполучлива рецепта! Не съм опитвала, но знам със сигурност, защото и ми замириса, и ми се напълни устата само от снимките, Роси! Удивителни са! Виж, пиле с праскови съм готвила и ни хареса, а тук има и киселинка малко от портокала, та значи и това ще се приеме. Аз лично, видя ли оринДЖ или мащерка, значи вече съм посегнала, малкият за пилешки хапки умира, а милото се учи да култивира нови вкусове, та поне от любопитство ще яде ;)))
    Прегръдка голяма!

    ОтговорИзтриване
  11. Това пиле си е съвсем по мой вкус приготвено :) и непременно ще се пробва!!! Неустоимо вкусни са и снимките, Роси!!!

    Младежът може и да се понамуси, че още ми натяква за една пуйка с кестени портокали отпреди няколко Коледи, която май само аз си ядох замразена почти месец :)не се научи да смесва вкусове това дете и буквално ми къса нервите :))

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Твоят не смесва вкусове,а моята-не вкусва изобщо подобни манджи,има ли месо в тях .Омръзна ми да й готвя различно от нас ,каточели имам бебе,ама на 16 години. :)
      На него не му слагай портокал,Мина,той и без това се слага чак накрая.
      Дано ти хареса!Прегръдки за дружината у вас! :)

      Изтриване
  12. Роси,много сполучлива комбинация!И много изпъква в тази подходяща посуда!Наистина бързо,лесно и вкусно,точно по мой вкус!Сърдечна и топла прегръдка от мен!

    ОтговорИзтриване
  13. Фантазия Роска, фантазия! Много ароматно и сочно, вкусотия :) Ще опитам тази рецепта!
    Целувки :)

    ОтговорИзтриване
  14. Признавам че пилешко с ананас съм приготвяла но с портокал още не.Ще се пробва и този вариянт:)
    Изглежда да е вкусно и ароматно Роси!
    Поздрави мила!

    ОтговорИзтриване
  15. Изглежда много вкусно, а и звучи така, като чета продуктите. Ще го приготвя у дома Роси. Красиво поднесено!

    ОтговорИзтриване
  16. Дами,много ме зарадвахте с положителните си коментари,с одобрението на рецептата и най-вече с комплиментите за снимките,които не очаквах,че бяха едни измъчени снимки на почти липсваща дневна светлина!
    Надявам се да ви хареса и на вас!
    Хубав петък на всички!

    ОтговорИзтриване
  17. Роси,невероятни снимки!!!
    Толкова апетитно изглеждат,че бих облизала монитора!
    Рецептата е много екзотична за нашият вкус,но лично аз бих я опитала с удоволствие!
    Целувки и хубави почивни дни

    ОтговорИзтриване
  18. Това ми харесва и ще направя, друг е въпроса, че ще ям сама :), макар, че ядоха с ананас, може пък и това да опитат :)

    ОтговорИзтриване
  19. Аааааааа,това изглежда направо великолепно!Страшно сочно и колоритно.Браво Роска,непременно ще го опитаме.Благодаря ти.

    ОтговорИзтриване
  20. Миме,Веси и Йоли,много ви благодаря за похвалните думи!
    Весе и Миме,у дома половинката също е доста подозрителен към плодовите добавки към месо,само ананаса приема безрезервно,но точно тази гозба не само я хареса много,но и я "извика на бис" както много сполучливо се изразява Пепи.
    Съчетанието пиле с портокал е много удачно,а може би и самите сосове направиха добър паралел.По принцип и аз избягвам готовите сосове,но към Хейнц специално съм по-доверчива и благосклонна.Портокалът се слага накрая така че спокойно можете да приготвите ястието без него и само за вас да сложите плод,който задължително трябва да е много сочен,да не е жилест и отделен от ципите добре.
    Да ви е сладко на всички,които се престрашите да опитате! :)

    Хубави почивни дни! :)

    ОтговорИзтриване
  21. Познай какво ще готвя в неделя?;))) Никога няма да се сетиш. Само дето няма да има време за снимки, поради претрупана програма, но съм убедена, че ще повторя.
    А портокалът така го харесвам с месо, че..... мда, не знам как да продължа;)
    Освен с прегръдка;)!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Е,рожденическата програма позволява да пренебрегнеш снимките,марта,но пък се радвам,че споделяш предпочитания и от мен ансамбъл пиле-портокал!Надявам се,че се е харесал и на гостите ти!
      Прегръдка изпращам и аз!

      Изтриване
  22. Ще ми се и аз да пробвам.Щом толкова го хвалите и моите може да проядат-интересна рецепта,Роси!
    Приятни почивни дни!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дано ви допадне,Живе,ще чакам да споделиш!Хубава нова седмица!

      Изтриване
  23. Тази вечер похапнахме по тази рецепта и си облизахме пръстите! Само дето до снимка не го докарахме, но пък това, че свърши, е достатъчно красноречиво. Е, такъв сос не сложих, а само соев и портокалов сок, но стана перфектно. Само веднъж съм правила патица с портокал, но тя е по-мазна, а това е точно балансирано и леко....та затуй бързо се похапна! Благодаря за рецептата, Роси! Хубав уикенд!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Игличе,много ме зарадва с положителните отзиви и благодаря за доверието!Успешна и лека седмица и на теб!

      Изтриване
  24. Много вкусно изглежда пиленцето ти Роси!
    Здраве, усмивки и много красиви мигове през Новата Година :)
    Сърдечни поздрави от мен! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Сабинка,здрава и щастлива да е и за вас новата 2013 година!
      Дано те срещам по-често тук,липсваше ми!
      Благодаря за комплимента!

      Изтриване