7 април 2012 г.

козуначени мъфини с вишнево сладко и сушени боровинки










Както казах в публикацията на козунака с вишнево сладко,повод да започна тези дни плеядата от експерименти с козуначено тесто бяха тези примамливи сладурчета на Ели Ганова.
Не за първи път тя ми е козуначена муза. :)) ,за което й благодаря!
Ето тук миналата година пак творих под нейното въздействие :)




















Продукти за 24 броя:

30 гр. прясна мая
200 мл. кисело мляко
160 гр. захар
2 яйца + 1 белтък ,жълтъка с 1 с.л. олио и 1 с.л. пр. мляко се отделя за намазване
2 с.л. портокалов сок
60 гр. разтопено масло + 40 мл. олио
около 650 гр. брашно *
настъргана кора от портокал
настъргана кора от лимон 
1 капсула есенция ванилия


* количеството брашно съобразете според гъстотата на млякото и големината на яйцата-важно е да имате меко,но нелепнещо тесто.


за плънката :
сладко от вишни
сушени боровинки,накиснати в ром

за намазване на формите - спрей за печене

/ или намаслете и набрашнете гнездата,или им сложете хартиени капсули /











Приготвяне:

Разтопете маслото и добавете към него олиото.
Разбийте яйцата и захарта с вилица,докато тя се разтопи и ги сложете в контейнера на хлебопекарната.
Добавете маята към киселото мляко и портокаловия сок, и разбъркайте,докато тя да се разтвори.
Сложете ги и тях в контейнера.
Добавете есенцията ванилия,настърганата кора от лимон и портокал.
Сложете около половината брашно и  пуснете машината да меси,аз правя това на бързата програма,защото тя подгрява през това време,поради което всички продукти са ми студени,направо от хладилника.
Добавяйте постепенно от брашното ,докато тестото спре да маже под бъркалките.
Започнете да добавяте мазнината лъжица по лъжица като изчаквате да се поеме постепенно.
Накрая може да коригирате плътността на тестото с още мъничко брашно,ако има нужда и е станало прекалено меко от мазнината.
Когато свърши цикъла месене,рестартирайте машината и я пуснете  отново отначало,за да измеси тестото още веднъж .
Когато цикъла месене приключи за втори път, изключете машината и оставете тестото вътре да втасва на затворен капак .








Когато тестото е вече втасало и е удвоило обема си, с намаслени ръце го извадете върху леко намаслена тавичка.
Оформяйте на леко намаслена повърхност (не да плува в мазнина,защото тестото ще се отпусне прекалено).
Цялото количество тесто ще стигне за около 24 мъфина.
Разделете тестото на две,и после всяка половина на 12 парчета.
Всяко парче раздърпайте и разплескайте с пръсти  на правоъгълниче.
Не е нужно да разточвате с точилка,достатъчно е да придърпвате тестото,защото е меко,разтегливо и пластично.
Намажете сладко,поръсете боровинки,прехлупете и осучете фитилче.
Завийте го на охлювче и го сложете в гнездото.








Оформете по този начин всички мъфинчета и сложете тавичките в предварително затоплена до 50 гр. и изключена фурна да втасат на топло за втори път.
Когато удвоят обема си ги намажете с жълтъка,смесен с олио и пр. мляко и поръсете обилно със захар.Аз поръсих с бяла и кафява.
Изпечете ги на 160 гр. долен реотан с вентилатор.
Ако печете едновременно две тави,може по някое време да размените местата им.
Печете до суха клечка .
Охладете  козуначетата на решетка.








61 коментара:

  1. Ох ,направо ми спря сърцето от тази красота , ! Браво ,Роси ! И щях да почвам първо с поздрави за Цветница и имен ден ,ама при вида на тая прелест забравих всичко ....Мнооооого хубави ,ама много ...нямам повече думи !
    Поздрави за Цветница ,честит имен ден , жива и здрава ! Весел парзник ,Роси ! Целувки !

    ОтговорИзтриване
  2. Роси, и при Ели и при теб много ми харесаха! Толкова вкусно изглеждат, че не мога да си събера мислите да напиша нещо смислено:) Ще ме извиняваш:):) Утре сигурно ще намина пак, но все пак да ти пожелая весел празник!:)

    ОтговорИзтриване
  3. Тези вече ме провокират да направя нещо на козуначена тема.
    Приятелка!
    Изкара ми работа сега :) При тази апетитна гледка по-горе....
    А можех да си помързелувам утре :))
    Хубави почивни дни, мила дружке!

    ОтговорИзтриване
  4. Страхотни са! Много симпатични! Грабвам си едничко...не, по-добре двечки :))
    Снимките са много нежни и красиви! Поздрави и усмихнат ден!

    ОтговорИзтриване
  5. Ех, Роси! Направо нямаш милост! А как обичам сладко от вишни! Мнооооого са изкушителни! Поздрави и прегръдки! Усмихнати празници!

    ОтговорИзтриване
  6. Роси, гледам, гледам и не мога да им се наситя - приказни! Подозирам колко са вкусни, а какви конци самоооо....утре ми е в плановете козунак, ще се възползвам от идеята ти, тъкмо се чудих как да оползотворя сушените си боровинки.
    Очаквам още козуначени идеи от теб до Великден!
    Сърдечни прегръдки и пожелания за слънчеви и спокойни почивни дни!

    ОтговорИзтриване
  7. Мила Роси, честит имен ден! Да си ми жива и здрава и много щастлива!

    Тези козуначета са прекрасни! Пухкави, въздушни и с много конци! Радвам се, че не се отказа и успя и сега си вече майстор на козунаците!

    Прегръдки и пожелание за весел празник и една прекрасна неделя!

    ОтговорИзтриване
  8. оси, иде ми веднага да ги забъркам!Не съм пробвала с кисело мляко! Страхотни са!

    ОтговорИзтриване
  9. Роси, отново си се справила отлично.Вижда се ,че ги правиш с лекота на усъвършенстван майстор!
    Честит имен ден утре/в аванс/!!!
    Бъди жива,здрава и все така ползотворна!

    ОтговорИзтриване
  10. Елексирче,.... с такова удоволствие си хапнах от твоите вкусни козуначенца! Невероятно изглеждат на снимките!
    Честит Имен ден!!! Желая ти .... да си винаги толкова креативно и сладко Елексирче и..... нека здравето и късмета са винаги с теб! Весел празник и много целувки!

    ОтговорИзтриване
  11. Разкошотийка ...приказни..
    Целувки мила моя приятелко!

    ОтговорИзтриване
  12. Много са красиви, Роси :) Огладнях :)
    Бих ти откраднала 4-5 :)

    ОтговорИзтриване
  13. Мили дами,толкова ми е хубаво да се порадвам на вашата компания и подкрепа!
    Благодаря ви от все сърце!
    Пожелавам на всички усмихната празнична неделя!

    ОтговорИзтриване
  14. Обаче умора нямаш! Отново страхотно изпълнение, много ме изкушаваш вече с втора рецепта и другата седмица ще пробвам! Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
  15. Роси, ще ме мотивираш май да продължа опитите за козунак. И как няма като все показваш такива вкусни неща! Поздрави и прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  16. Чудни мъфинки с много нежни и красиви снимки , Еликсирче !
    Тази покривчица на теменужки много ти я харесвам ...:-)
    Прегръдки и слънчева и хубава неделя !

    ОтговорИзтриване
  17. Роси, мини козуначетата изглеждат, неповторимо апетитни!
    Цветен и усмихнат празник!

    ОтговорИзтриване
  18. Роси, честита Цветница! С пожелания за много здраве и щастие и цветен живот!!!

    ОтговорИзтриване
  19. Искам ги всичкитеееее:) Обожавам, но все още не съм се престрашила! Трябва да опитам:)
    Приказен, цветен и усмихнат празник!

    ОтговорИзтриване
  20. Еликсирче, нямаш милост, мила :)уникално вкусни изгледат козуначените ти мъфинки!! Аз точно съм се подготвила да тестваме предишния ти козуначен шедьовър вкъщи :)) и ти вече с нова вкусотия!!

    Усмихнат и цветен ден ти желая :)

    ОтговорИзтриване
  21. Ооо,прекрасни са козуначените мъфинки!
    Честита Цветница Роси и здраве в изобилие и цветно настроение!

    ОтговорИзтриване
  22. Линче,Ради,Сабинка,Мариянче,Кате,Леви,Мина и Данче,много ви благодаря,момичета!
    Честита и усмихната Цветница!

    ОтговорИзтриване
  23. Мила Росе ,честит иман ден.
    Здраве,щастие,късмет в изобилие да имаш.
    Обичам те и силно те прегръщам!

    ОтговорИзтриване
  24. Съвършени! ще си взема един. Прегръдки, Роси с пожелания за прекрасни празници! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. О,какъв комплимент!Направо ми поникнаха криле,благодаря ти,Еви!
      Сърдечни прегръдки и от мен и поздрави на семейството!

      Изтриване
  25. Роси, ти май имаш имен ден днес, затова първо да ти пожелая здравето, после усмивките и да пристъпя към предложението ти:
    Колкото по-уверена ставаш ти с козунаците, толкова по-неуверена ставам аз в желанието си да се пробвам на това поприще;) Тези сладурчета не вярвам да ги докарам у дома като твоите;)
    Много са хубави! И въпреки личната ми неувереност, с радост бих погледала и други, ако си направила ;)
    Весели празници!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мъхче,точно заради такива колебливи дружки като теб разказах в резюме за моите страхове ,свързани с месенето.Бях убедена до мозъка на костите си,че никога нищо не би ми се получило.И с козунаците наистина претърпях фиаско,но...не започнеш ли веднъж никога няма да разбереш дали ще успееш,а аз съм убедена ,че ще се справиш,само започни!Да правиш козунак е истинско предизвикателство и огромно удоволствие от целия процес!Надявам се,че ще ти вдъхна увереност и ще хапнете все пак домашен!
      Весели празници и прегръдки и от мен!

      Изтриване
  26. Роси,честит празник!Тези козуначета така ме завладяха,че аз от една доза тесто със сметаната направих три варианта -благодаря ти,мила за тази рецепта!
    Хубав празник -прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много ми е драго да го науча,Живе!Надявам се,че ви е бил вкусен!
      Честит празник и прегръдки и от мен!

      Изтриване
  27. Роси, искаш ли да си имаш още 2 момиченца? Самопредлагам ти се за осиновяване. Не се издържа вече с тези козунаци. Кой от кой по-апетитен и вече съм в чуденка кой да направя, а като прибавя и факта, че съм решила този път машината да замеси, да не взема да направя някоя беля, още по-сложно решение. Затова мисля, че е най-удачно, да ме вземеш у вас поне за Великден :)
    Майтапа на страна, разкошни са всичките ти козуначени предложения и умишлено избягвам подробно да ги разглеждам... :)

    Прегръдки, мила!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. За теб и бебка-винаги,Танче!Машината обезателно впрегни,ще ти свърши чудна работа!Благодаря ти и прегръдки и от мен!

      Изтриване
  28. Роси ,уханието на козунак направо ме доведе при теб!Какви мини козуначета си спретнала...прекрасни ,пухкави и вкусни...!
    По рецепта на Вени миналата година и аз правих козунак и съм много доволна .
    Решила съм тази година да направя мини вариант.
    Хубава празнична седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти,Мира!
      Да,мини варианта е много практичен и се изпича по-бързо,за подарък също е подходящ!
      Хубава и на теб и Светли празници!

      Изтриване
  29. А, ето тази идея много повече ми допада отколкото да меся цял козунак. Благодаря ти много за предложението :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. А,то без месене няма да се разминеш дори и за тези,но щом ти харесват можеш така да си оформиш тестото,симпатични са!Дано ти харесат!
      Поздрави!

      Изтриване
  30. Роси, чудни козуначета си направила! И как красиво си ги подредила :) Имаш много красива поставка.
    Аз, пък като видях твоя козунак с вишнево сладко, тръгнах по магазините да търся. И този уикенд правих козунаци с вишнево сладко.
    Страхотна е поредицата ти от кузанци. Ще чакам още ;)
    Прегръдки и пожелания за хубава седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ели,с теб взаимно си въздействаме значи!Миналата година ти ме подстрекава с козунак с вишнево сладко,а тази година аз теб :)) !
      Благодаря ти,хубави празници!

      Изтриване
  31. Eliksirche, strahotni puhkavi kozunacheta. Pozdravlenia!:)

    ОтговорИзтриване
  32. Честит празник с малко закъснение , Роси!Козуначетата за прекрасни и така продължаващата козуначена серия е зашеметяваща!Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  33. Още не съм пробвала тази година, но твоите изглеждат толкова перфектни, че ме изкушават да опитам рецептата;)

    ОтговорИзтриване
  34. Изглеждат съвършени, и толкова пухкави и ароматни :-)
    Поздрави и прекрасна нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  35. Соня,Марта и Дени,много ме радвате,благодаря ви!

    ОтговорИзтриване
  36. Много кокетни и апетитни! Много ми допада идеята на козунак под формата на мъфини! Чудни снмки!

    Усмихнат ден ♥

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Миленче,благодаря ти!
      Усмихнат нека бъде и твоят!

      Изтриване
  37. Роси, официално те обявявам за майстор козунакоправител на сезона! Машина си ти просто тази година! И има защо - винаги с впечатляващ и размазващ резултат! Весели и вкусни празници, мила! Голяма прегръдка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Хахаха,можеше и повече,но времето ми стига за толкова :)).
      За сега де!Има още за показване :) все пак.
      Големи хвалби ми удари,Нели,чак ще се възгордея.
      Благодаря ти!
      Прегръдки сърдечни и от мен и усмихнати празници!

      Изтриване
  38. Със сушени боровинки изгледат наистиан много вкусно и снимките са доста добри! Ще се опитам и аз да ги направя!

    ОтговорИзтриване
  39. Благодаря и дано ви харесат!

    ОтговорИзтриване
  40. Музите са важно нещо, но ако ги няма тези златни ръце, това усещане, това чувство за красота, финес и елегантност, няма да има такива чудесии, които карат толкова хора да се възхищават на майсторството и идеите ти, мила Роси!:-))
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Е как няма да ми липсваш тук,Мони,като си винаги толкова мила и сърдечна!Много ти благодаря за вниманието!
      Прегръдки!

      Изтриване
  41. Изглеждат страхотни и в най-скоро време ще ги опитам!

    ОтговорИзтриване
  42. Въпреки че пише "умение -напреднал" а аз съм начинаеща, ми се иска да опитам. Само че хлебопекарна- нямам. И тук в мен възниква въпроса-какво е по различно при смесването на съставките за да си направя тесто на ръка? Моля те да ме посъветваш! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Без проблем можете да замесите на ръка,хората са го правили открай време,правят го и сега.Аз си признавам,че меся козунаци винаги с машината,защото изискват по-дълго измесване.За другите теста с мая ползвам миксера и бъркалките за тесто.Та,вземете една дълбока купа и поставяте в нея всичко,както аз поставям в контейнера на машината,след това замесвате на ръка,добавяте брашното постепенно,а после въвеждате и мазнината малко по малко като разтегляте и събирате тестото,докато стане меко и еластично без да лепне.А рецептата е дадена там,където сте я видели най-напред като за напреднали,защото по принцип се смята,че правенето на козуначено тесто не е от най-лесните неща,в смисъл,че си има тънкости,но винаги трябва да се започне от някъде и с опита всичко си става от лесно по-лесно.Успех и ще чакам да ми споделите как са се получили мъфинките! :)

      Изтриване
  43. Lele tolkova vkusni izglejdat,che mi se iska da gi zapochna vednaga.ytre shte gi napravia

    ОтговорИзтриване
  44. Не е ли нужно маята да се разтваря в затоплена течност(мляко,вода)?Тук се използва кисело мляко. Това активира ли маята?

    ОтговорИзтриване
  45. Може да активирате маята в 50 мл. прясно мляко,но увеличете малко брашното,докато получите еластично тесто.

    ОтговорИзтриване
  46. Направих ги точно по вашата рецепта. Станаха страхотни! И даже след няколко дни бяха сочни и се топяха в устата. Много сполучлива рецепта!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря за споделеното задоволство, много ми е драго, че сте останали доволна!

      Изтриване