14 септември 2012 г.

мини чейзкейк с малини в МВ






 
Още когато Весичка представи тази рецепта й казах,че с нея ме уцели не в десятката,ами направо в двайсетицата.
Освен,че както вече знаете съм голям фен на чийза,точно този даваше заявка да е особено експресен.
Признавам,че криех известни резерви относно резултата,защото чак не ми се вярваше,че ще се изпече само за 2 минути.
Брех,викам си,чак пък толкова бързо  ли ще стане? :)
Е,очертаваше се чакане след това,за да отлежи и стегне в хладилника,но аз на това чакане съм му свикнала,защото чийз,неизкарал един здрав сън в хладилника не ми го хвалете.   :)






Днешният малинов чийз е третото ми по ред изпълнение на тази рецепта,което веднага ще рече,че с право е попаднала в листата на топ-десертите, и ще се прави пак и отново.
Предишните два пъти,в други варинати,също са документирани и ще ги огрее и тях да дефилират тук,но реших сега още да почакат ,защото в момента малините са все още актуални и ги има.







Не знам дали ви прави впечатление,че и миналата година ги имаше по това време,а може би и преди да е било така,но да не съм объръщала внимание....странно ми се виждаше малини по това време на годината.Попитах дали са внос,но се оказа,че се отглеждат у нас специални късни сортове.
Дори сега на почивката видях ,че отглеждат и берат малини и край Самоков,а най-вероятно ги има и на други места.
Между впрочем,докато търсех  линк към рецептата на Весичка забелязах,че я има и при Дианка ,но при нея съм я пропуснала. 








Продукти за 8 броя:

за малиновия желиран слой:
400 гр. малини
1 ч.ч. вода
захар на вкус
1 п. желатин

за чийзкрема:
500 гр. квасена сметана
1 п. сирене крема
150 гр. крем-сирене Филаделфия или маскарпоне
пудра захар на вкус
ванилия
3 яйца
100 гр. малини

за основата:
20 гр. масло
1 пакет  кръгли бисквити / моите Пападопулу с парченца шоколад /








Приготвяне:

За основата на десерта може да счукате бисквитите и да ги смесите с разтопеното масло,след което от маслените трохи да сложите на дъното на всяка чашка и да притиснете с опакото на лъжица,за да се образува стегната подложка.Но в този случай бисквитите ще ви поемат малко повече масло,за да се споят.
Аз процедирам по-лесно и направо поставям по една бисквита във всяка чашка и я намазвам с четка с разтопеното масло.
Става добре и в двата варианта,вие изберете как да процедирате по отношение на бисквитената основа.
За чийз крема разбъркайте с тел сметаната,кремата и крем-сиренето заедно с ванилията и пудрата захар.Подсладете по ваш вкус.Добавете яйцата едно по едно и разбивайте след всяко.
Във всяка купичка сипете по малко от сместа,подредете малини и пак допълнете със смес.
Изпечете кремчетата в микровълновата по 2 едновременно,на около 500-700W мощност.
Времето ще прецените индивидуално,защото всяка МВ е различна.
Ще са ви необходими около 3 мин. максимум,а може и по-малко.
Важното е да наблюдавате кремовете да не завират,започнат ли да отделят мехурчета и да се стяга крема по края,а в средата още леко да трепери са готови.
Кремът ще стегне при охлаждането.
Оставете формичките да изстиват настрани,след което ги приберете в хладилника и си подгответе желето от малини.
Сложете в касерола плодовете с водата и захар на вкус и когато поомекнат ги прецедете с тензух или претрийте през фина цедка.
В горещия малинов сок изсипете пакетчето желатин и разбъркайте,докато се разтвори.
Оставете да изстине и чак тогава разпределете в купичките върху крема.
Приберете десертите в хладилника да стегнат. 




Невероятно лек,фин и вкусен чийзкейк!

Много е подходящ да го приготвите от предната вечер и да го поднесете индивидуално на своите гости,както беше в моя случай с тези малинови десертчета.

50 коментара:

  1. Истински кулинарен бисер!
    Чудесна презентация!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  2. Роси, наистина е фантастичен този чийзкейк!Поздравления и за Весито!
    Чудесно си го поднесла,и със страхотно чувство за хумор!Приятно е човек да ти бъде на г ости.
    Хубав петък!

    ОтговорИзтриване
  3. Чийзкейка наистина е лек, фин и вкусен, обаче снимките ти са върха на удоволствието! Роси, страхотна фотосесия си направила! Мерси за препоръката за рецептата, когато я има на няколко места, значи наистина е добра! Роси, пожелавам ти хубав петък и приятни почивни дни! А аз се връщам да се насладя отново!

    ОтговорИзтриване
  4. Роси, чуден чийзкейк :) Много ми хареса желето и бързата рецепта. Хубав уикенд!

    ОтговорИзтриване
  5. Изглежда съвършено! Със сигурност и вкусът е такъв - лек крем и аромат на малини..
    Благодаря за рецептата!
    Прекрасен петъчен ден! :)

    ОтговорИзтриване
  6. Чуден мини,тотално сладурски чийз си спретнала, Роси, а щом е с малини, значи е в топ 3 на десертите ми :Р Сърдечни поздрави :)

    ОтговорИзтриване
  7. Лелеее , разкошен е ! Чудна рецепта ,Роси - благодаря !
    Снимки - мечта ! Красиви и апетитни !
    Хубав петък ! Прегръдка !

    ОтговорИзтриване
  8. Роси, снимките ти презентират изкусителен десерт! Благодаря за споделянето!

    ОтговорИзтриване
  9. Ее,Роси,как да пропусна тази наклонена чашка, която дава едно истинско доказателство за наистина бърз и сполучлив малинов елексир! Когато правиш такива убедителни и изкушаващи снимки, няма как човек да не посегне към тефтера и химикала и да я запише.Когато горе в дясно в ъгъла под заглавието е написано от Еликсир, това означава сигурен успех,дори и за начинаещите домакини...Видях я тази рецепта и аз като тебе,но не съм й дала възможност до сега,но в твоята интерпретация,в близките дни ще я направя непременно!Чудесни снимки!Прекрасен и слънчев ден!

    ОтговорИзтриване
  10. Много красиво се е получило! Поздравления! И аз си спомням, че миналата година имаше малинки по това време, вкусни са ужасно много!

    ОтговорИзтриване
  11. ех как ми се иска да съм на твоята полянка с чашка от това изкушение в ръка .мммм
    Роси ,няма какво да кажа ,то се вижда !!!
    прегръдки и специални почивни дни за теб!!!

    ОтговорИзтриване
  12. Много сладурски чашки имаш, Роси!
    Страхотно изглежда чийзкейкът в тях!
    Прегръдки и пожелания за хубав петъчен ден!

    ОтговорИзтриване
  13. Роси, тази половин чашка май никой досега не я похапна :)
    Чудесно предложение и страхотни снимки и съдинки!
    С желатинът на листи, за който писах можеш и същия ден да консумираш :)
    Наистина и на мен ми направи впечатление, че има и в момента малини!
    Прегръдки, мила и хубав уикенд!

    ОтговорИзтриване
  14. Великолепен чийзкейк, Роси! Така добре го представи, че няма как да не го опитам! Прекрасен уикенд! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дами,много ви благодаря за похвалите и комплиментите,всеки един коментар страхотно ми радва душичката!
      Непременно опитайте рецептата,ако обичате този тип десерти,а и предполага най-различни интерпретации!
      Който не ползва МВ му знае реда с фурната :) .
      Дани,не съм виждала все още такъв желатин на листи,макар в рецептите често да го срещам.То и този чийз може да се охлади и желира много бързо във фризера,ако някой случайно е приритал и няма търпение :)) .Но едно е сигурно,на печения чийз по един или друг начин трябва да му поизмръзнат ушите,за да разгърне вкуса си максимално.

      Много приятни и слънчеви почивни дни ви пожелавам,момичета!

      Изтриване
  15. Росии, уби ме направо с този чиизкейк! Аз съм от тези хора, на които като им се дояде нещо сладко не ми рясват докато не хапнат, без значение в коя част на денонощието се е зародило желанието. Ще си запиша рецептата и със сигурност ще се възползвам от бързата и вкусна идея! Прекрасен петък ти желая!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мерси,Ради,и дано ти хареса!Усмихната събота! :)

      Изтриване
  16. Не знам, Роси колко е вкусен (впрочем съм сигурна, щото много мяса на малиновото ми парфе), но как изглежда само... убийствено! Искам веднага таз падналата чашка да ми се телепортира тук, пред монитора, ако че е половинка! :) И Ако съм обядвала! ;)
    Ама ти като си каниш гости на такова пиршество, защо пропуска някои, а? ;))) Чудно, ама пречудно изглежда, Роси!
    Слънчеви и много весели почивни дни пожелавам!

    ОтговорИзтриване
  17. цъкнах, ей го и дойдох на този вкусен сладкиш :)
    Роси, ще ме зарибите и мен с него. И малини, да, учудващо има на пазара още.
    А тази обърната чашка направо ми намига :))
    Прегърдка за теб, надявам се вече сте добре в къщи!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ей това вече можеш да си го направиш и в количество само за теб! :)
      По рецептата на Весичка излизат точно 3 броя,тъкмо колкото да му опиташ вкуса,да видиш,че е върховно и да те е яд,че не си направил повече.
      Единия от чакащите показване варианти е с шоколад,това може да те съблазни още повече,хехе :).
      Благодаря ти,скъпа,вече сме добре!
      Прегръдка и за теб и хубава събота!

      Изтриване
    2. а не, за мен си ще пробвам, три бройки ще ми дойдат добре :))
      Дори да не е с малини отгоре, пак ще се възпозвам.
      Хубави почивни дни у вас!

      Изтриване
  18. М-м-м! Чудна чудесийка! Аз съм с малко смесени чувства към МВ, но може и да пробвам за сефте да опека нещо в нея...щом е за 3 мин. Много ми допада! Пък и както апетитно си ги снимала...

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дида,ако се въздържаш от ползване на МВ ще трябва да ги изпечеш във фурната.
      Благодаря ти,дано ти харесат и на теб!

      Изтриване
  19. Е, много вкусно изглежда, особено това малиново "огледало".
    Дано не забравя утре да ти изпратя нещото :)

    Прегръдки от мен :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. А,верно на огледало прилича,сега забелязах като спомена :).
      Оооо,чакам,чакам....
      Прегръдка и от мен,Инче!

      Изтриване
  20. 10 и от мен!!!!
    Утре е денят за проби!!! Обещано!
    Роси, благодаря ти. Тъкмо си купих 2 кофички малини, за десерт, който да приготвя утре, без да съм наясно как точно ще ги оползотворя. Освен че се гоним с теб из страната, май и на подсъзнателно ниво се засичаме;) И да ти кажа, Джей Ло ще я пропусна по здравословни причини;(

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мъхче,защо така....дано не е нещо сериозно!
      Аз ще я пропусна по финансови,защото намерих по-ползотворен и смислен начин да изразходя средствата,необходими за обезпечаване на тази културна проява :).
      Надявам се да ти се услази пробата.Прегръдки,Марта!

      Изтриване
  21. Моля те имай милост! :) Тъкмо замислях кога да правя фритатата със спагети ,а сега и тези малинови чиизкейксчета ще ме преследват! Ако продължаваш да ме изкушаваш така неустоимо няма да мога да изляза от кухнята. :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Е,те и двете са кратички рецепти,Наталия,както междувпрочем са ми повечето тук,така че ще остане време и за друго :).Благодаря ти,и дано ти харесат!
      Поздрави!

      Изтриване
  22. Роси, с тези снимки, които си сложила, моля те, дай надпис в началото "забранено за лакомници" :))) Днес цял ден ще са ми в главата, а малини нямам. Записвам за проба, че и аз обожавам чийзовете. Благодаря ти, че ми показа тази вкусотия във вариант "готово за 2 минути". Поздрави и хубави почивни дни!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Снежи,то "ходенето" по блоговете си е поначало забранено за лакомници и хора със слаба воля,защото наистина прелива от изкушения!
      Наистина е много бързо десертче,а пък колко бързо свършва ще се убедиш сама.
      Хубави почивни дни и на теб! :)

      Изтриване
  23. Роси, наистина това е чийзкейк мечта - обожавам малини и щом намеря, веднага ще го направя. Прегръдки и благодаря за споделената рецепта!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз ти благодаря,Еви,надявам се да ти допадне!Прегръдка и от мен,мила!

      Изтриване
  24. С тези експресни рецепти стреляш право в целта, Роси! :) Да повтарям ли пак колко е прекрасно, апетитно и как от раз ще омета няколко купички или този път само да си го помисля? :)) И като стана дума за купичките - супер са сладурски, от къде са?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Е,похвали ме,похвали,нали знаеш колко ми е драго да прочета всяко мнение! :)
      Купичките са от Била,но преди доста време са купувани,Мария.
      Много ще се радвам да ти хареса кремчето,поздрави,мила!

      Изтриване
  25. Страхотен е , Роси!Бързо и лесно, много красиво поднесено!

    ОтговорИзтриване
  26. Чудничка рецепта Роси и превъзходни снимки!
    Бързо, лесно и безкрайно вкусно:)
    Прегръщам те и поздрави в къщи*)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Кате,мерси,прегръдки и от мен за цялото ви фемили! :)

      Изтриване
  27. Еее не))) няма такова изкушение. Наистина си помислих че аз съм изяла половината от наклонената чашка. Задължително ще пробвам.

    ОтговорИзтриване
  28. Роси, за съжаление поради липса на време напоследък чак сега виждам какво разкошество си ни поднесла! Но пък за радост - още утре имам повод да го приготвя. Нямам малини, но все ще измисля нещо...
    Горещи прегръдки ти изпращам и специално на младша пожелай от мое име успешен старт на новата учебна година!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мариетка,разбрах,че големи премеждия и трудности по започването на учебната година си имала,надявам се вече си се възстановила и отпочинала.Благодаря,че намина и дано ти допадне рецептата!
      И от мен пожелание за успешна и лека учебна година на теб и дечицата,прегръдки!

      Изтриване
  29. Страхотни снимки! Вече знам къде мога, да намеря разнообразни рецепти и идеи за чийзкейк :)

    Слънчев ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря и добре дошли!Радвам се,че ви допадат рецептите за чийз!Слънчев и приятен ден и на вас!

      Изтриване
  30. Е, с тоя чийз ме спечели. Ще се пробва! Определено!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Настоявам да го опиташ,защото съм убедена,че ще те очарова!Поздрави,Дари!

      Изтриване
  31. Чудесно и лесно, Роси! А композиционно е безупречно! Аплодисменти от мен!:)
    Само да те попитам за тези бисквити Пападопулу с парченца шоколад - от коя верига супермаркети купуваш (евентуално колко грама е 1 пак - ако си спомняш случайно)? Купичките ти наистина ли са от Билла - не съм виждала такива там... ? Приблизително колко см са в диаметър? Привет! - cveteto3101 :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Цвети,благдаря ти!Както винаги си много мила!Бисквитите съм ги срещала във всички вериги,убедена съм,че ще ги откриеш и ти,а можеш да ползваш всяка друга малка кръгли бисквити.Купичките наистина са от Била,но са купувани отдавна.В основата са с диаметъ около 4-5 см.,горе са около 8 см. Хубав съботен ден ти пожелавам! :)

      Изтриване