16 януари 2016 г.

баницата на мама ( обърната баница )





 
    
Без съмнение повечето от вас знаят тази рецепта като обърната баница,но за мен тя е и ще си остане завинаги баницата на моята майка.
Вярвам ще се съгласите,че от гозбите на мама по-вкусни няма.Откак се помня майка ми  прави баницата по този начин- с обръщане и за мен нейната баница е еталон.
Преди тя добавяше към сместа от яйца и кисело мляко и 1 чаша газирана вода,но от доста време я е заменила с прясно мляко,казва,че така ставала сочна като крем карамел :).
Аз не съм добавяла газирана вода или прясно мляко към продуктите в моята баница,но който желае може да го направи,пак ще стане,даже ще е още по-сочна.







Снимките направих на два етапа.Тези с аранжировката са от първия ми опит,тогава дори ми се изхлузи баницата,докато изстиваше обърната,но пък не пострада видът й и успях да я сложа в поднос,дори я нарязах на парчета като торта и така я снимах.







Постъпковите снимки направих наскоро,тогава вече нямаше отлепване и бе невъзможно баницата да бъде пренесена без да се начупи.Така,че имайте го предвид-тавата ви трябва да е с не залепващо покритие и ще я режете вътре в нея.






Продукти за тава с диаметър 26-28 см. :

4 яйца
300 гр. кисело мляко
200 гр. краве сирене
50 гр. краве масло
4 с.л. олио или зехтин
1 пакет фини кори за баница
5 гр. бакпулвер

Забележка:за още по-сочна баница по желание към сместа от яйца и кисело мляко може да добавите 1 ч.ч. прясно мляко или газирана вода






Приготвяне:

Разбъркайте киселото мляко с бакпулвера.
Добавете яйцата,разбийте сместа за кратко,докато се хомогенизира.Може леко да я посолите,аз го правя,защото сиренето ми винаги е слабо солено и не е достатъчно да овкуси баницата.
В купичка натрошете сиренето.
Разтопете маслото и го смесете с олиото (зехтина) .
Тавата, в която ще печете баницата,не трябва да е не залепваща.
На дъното й накапете няколко лъжици от сместа с млякото и яйцата.
Така баницата ще залепне за дъното и после при обръщането няма да изпадне от тавата.
Сложете първия лист кори.
Поръсете го с малко сирене,после с малко от мазнината и няколко лъжици от млечно-яйчената смес.
Редувайте листи и плънка,докато свършат.




Старайте се да надипляте корите на едри гънки,без да ги мачкате прекалено,за да стане баницата по-обемна и пореста.



Върху последния лист кори не се слага сирене,само млечна смес и мазнина.
С остър нож направете по средата малък разрез на кръст-от там ще излиза парата и баницата няма да се издуе в центъра.



Изпечете баницата в предварително загрята фурна на 190 гр. до златисто.




Подгответе си две или три обърнати купички или чаши с равна височина.
Извадете изпечената баница и внимателно обърнете тавата да стъпи върху чашите.




Покрийте тавата с чиста памучна кърпа или покривка.




Оставете баницата да изстине.
Нарежете и сервирайте,да ви е сладко!






33 коментара:

  1. Чудесна ти е баницата, Роси! Наистина остава много пухкава така. Преди години, когато я научих (надупена баница) ми беше толкова интересно дали ще падне, та с нетърпение очаквах - и съвсем скоро дочаках, разбира се. Но никой не ми беше казал да подмажа със сместа, или поне да не пека в неръждаемата тава :) но пък така цялата паднала лесно я върнах.
    Страхотни снимки и много апетитни~ Дръпвам си това парче с чинията, докато не са се появили още желаещи за него :)
    Прегръдки, мила и хубава съботна вечер!

    ОтговорИзтриване
  2. Страхотна е, Роси! Много рошава вътре и с чудесна коричка отвън! Поздравления! :)
    Аз също правя такава "надупена" баница, но мажа дъното на тавата само с мазнина (масло + олио), и то сериозно. И хем се държи без да пада баничката, хем после пък лесно излиза. Като че ли се крепи на страничната коричка - там е залепнала леко, но с ножа добре я одпарям. И да задължително тавата да е поцинкована, от онези старите.
    А, утре ще изпека и аз една, че от Коледа не сме яли баница. :)
    Хубава неделя! Прегръдки от мен!

    ОтговорИзтриване
  3. Az sashto q pravq po tozi nachin I vinagi stava syper

    ОтговорИзтриване
  4. Страхотна е, нали сме от големите почитатели на баниците. Аз зная това от баба, имам си една стара тава, която използвам само за баници и я обръщам върху кръгла скара, задължително. Рецептата ми харесва, ще си я запомня! Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
  5. Чудесна е баницата ти, Роси!
    Аз от експерименти да правя различни баници
    тази я забравям!
    Прегръдки и хубава неделя!

    ОтговорИзтриване
  6. Чудесна баница! От малка много я обичам. Никога не съм знаела как се приготвя, но сега вече със сигурност ще я пробвам! Поздрави :)

    ОтговорИзтриване
  7. Каква е мекичка и пухкава, Роси! Чудесна баничка си направила. Наскоро открих начина за обръщане на банички, и много ми хареса. Спокоен и усмихнат ден, мила!

    ОтговорИзтриване
  8. Чудесна е баницата, Роси! Вкъщи винаги се прави по този начин с обръщането и остава много пухкава.
    Баба и мама я правят така, та и аз покрай тях се опитвам да я докарам като техните. :)
    Иначе, и вкъщи понякога се е случвало да иска да падне на плота. :)
    Прегръдка и хубава неделя (макар и дъждовна :) !

    ОтговорИзтриване
  9. Тази баница става много вкусна! Баба ми я правеше така едно време :)

    ОтговорИзтриване
  10. Чудна е станала баницата! Вече знам каква ще е закуската следващата неделя :)

    ОтговорИзтриване
  11. Днес я направих, стана страшно вкусна, не можах да я обърна обаче. Сложих я във формите с отлепящо дъно и необърната си я хапнахме :) пак става.

    ОтговорИзтриване
  12. Знам я тази баница, Росинка, правя я с газирана вода, една жена ми я беше казала преди години, но в центъра на тавата слагам кръгче алуминиево фолио. Така ми каза тя и така правя. Предполагам, че това е причината да не залепва. Знам ли?:). Права си, че най-вкусните рецепти са на мама и така трябва да ги записваме! Много вкусна е станала твоята, отмъквам парченце.:)

    ОтговорИзтриване
  13. Страхотна дунапренена баница! Страхотна! Невероятни шупли са се получили. Представям си колко е мекичка и сочна... ммм ...

    ОтговорИзтриване
  14. И мама я правеше тази обърната баница Роска :) Чудесна е станала твоята!
    А аз все се страхувах да не ми падне от тавата и така и не се престраших да я пробвам :)
    Силно те прегръщам Слънчице!

    ОтговорИзтриване
  15. Толкова пухкава и златиста е станала, Роси! Няма по-вкусно от мамините гозби!

    ОтговорИзтриване
  16. Роси,
    и майка ми прави такава баница точно по този начин.Когато се прави често се научаваш как по - лесно да я извадиш, да е хубава и да не залепя по дъното.Твоята е прекрасна.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
  17. Ех, каква е пухкавелка тази баница!
    Голям страх имам от обръщане на баници. Веднъж я бях обърнала така и тя си изсипа цялата. :D Ще пробвам скоро пак. Вкъщи обожават баница със сиренце и само чакат да дойде неделя, за да имам време да им направя.

    Прегръдки :)

    ОтговорИзтриване
  18. Благодаря на всички,които споделиха опита си с тази древна рецепта за най-разкошната баница!

    Танче,и на мен ми изпадна,но не веднага,а като отидох да я обърна вече изстинала,забелязах че се е изхлузила от тежестта си и се подпряла на чашките,но не се беше деформирала.Първият път намаслих стените на тавата,а от яйчената смес накапах само на дъното и сигурно затова се е изплъзнала.Сега нищо не подмазвам,за да съм сигурна,че ще се закрепи здраво.Хубаво накапи с яйчена смес дъното на тавата и няма да ти падне баницата.И тавата да не е тефлонова или с керамично покритие.

    Данчика,много се радвам,че ви се е харесала баницата дори и не обърната,това е най-важното!

    Поздрави на всички!

    ОтговорИзтриване
  19. Емиля Миланова24 януари 2016 г. в 17:09

    Ракошна е! Аз слагам плънката на две кори като завършвам с кори и правя залиивка с 2 яйца и 1 чаша прясно мляко, преди да залея нарявам на квадрати- от тази заливка няма как да се изхлузи от тавата като с обърне.



    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря,че споделихте и вашия опит,Емилия!Поздрави!

      Изтриване
  20. Zdraveite, samo da vi kaja che I az ia pravia samo s 4 iatca I vmesto kiselo mliako slagam 1 chasha gazirana voda . I v suha tava reda red kora , red sirene dokato svarshat I nakraia gi zalivam s razbitite iaitca sled tova gaziranata voda I raztopenoto maslo. Nikoga ne mi se e razpadala sled tova ia obarna .mnogo e vajno sled kato ia izvadite ot furnata ostavete za 1 min da se yspokoi ot vreneto I sled tova Ia obrashtate.Tcialoto mi semeistvo ymira za neia . Yspeh ladies..........

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте!Наш приятел я прави по вашия начин,опитвала съм и така и наистина също е много сполучливо!Благодаря ви за споделеното,поздрави!

      Изтриване
  21. Penca Gianioti:Chudesno izglejda,no imam edin vapros:V nachaloto govorite za priasno mliako,vmesto soda,no posle v retseptata nikade ne pishe,che slagate pr.mliako.Vkraina smetka ima li go ili ne ,moje bi go zalivame nai odgore?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте,Пенка!Направих редакции горе в текста,дано сега да е по-ясно.
      Моята основна цел беше да пробвам обръщането,затова направих плънката както съм свикнала напоследък,без да слагам прясно мляко или газирана вода,както прави майка ми.В този ред на мисли,в баницата,която виждате на кадрите няма прясно мляко или газирана вода,има само яйца,кисело мляко,сирене и др. продукти.Но нищо не пречи да добавите към яйцата и киселото мляко от половин до 1 чаена чаша прясно мляко,така баницата ви ще стане още по-сочна.Надявам се да съм ви помогнала,ако имате други въпроси,не се колебайте!Поздрави!

      Изтриване
  22. Приготвеното от мама е най-вкусно!!! Винаги!! Страхотна пухкавелка, Роси - наслаждавам й се от сума време в нета - и все не мога да й се нагледам:) жестока е!! Аз пък никога не съм правила обърната баница и съвсем скоро ще се възползвам от рецептата ти...

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Така е,веднага се съгласявам с теб,мила!Сантиментът е този,който придава вълшебния вкус на по-по-най.И аз до сега не бях я обръщала ,но си казах,че е крайно време да опитам и ето онзи ден пак я направих,ами друго си е,изобщо не спихва и си остава пореста дори и ако престои еди,два дни.Ще очаквам отзиви от теб,да ви е сладко на цялото фемили!

      Изтриване
    2. Ммммм,чудесна стана Роска! :) От първия път я ,,надупих". :D Благодаря!!! Поздрави от Панагюрче-кулинарче :)

      Изтриване
    3. Благодаря за споделеното задоволство от рецептата,поздрави и от мен на Панагюрище,да ви е сладко!

      Изтриване
  23. СТРАХОТНА баница, току що я пробвахме в къщи, всички са очаровани, поздравления!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Поздравления за майсторството и благодаря за споделеното, много се радвам, че сте останали доволни, поздрави!

      Изтриване
  24. Страхотна е Роси.Поздравления за споделената рецепта.

    ОтговорИзтриване
  25. Това не е новост

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да намираш удоволствие изразявайки негативизъм също не е новост !

      Изтриване