30 август 2012 г.

сливов кетчуп с пилешко или сирене Бри в орехова панировка



 
  
Сливовият кетчуп видях от Пепи и рецептата ми дойде точно навреме за едни кисели сини сливи,които вече са чудех на какво да направя,защото за сладкиш определено не ставаха.
Направих тази малка пробна дозичка от 5 сливи.Е,малко повече излезе де,ама нали пооблизах лъжицата няколко пъти :) ....колкото да си натъкмя вкуса,защото го правих на око.






Ако трябва да цитирам приблизителни продукти за ей това количество в купичката ще са нужни:

5 сини сливи
2 скилидки чесън
1 с.л. тъмна кафява захар
1 с.л. тъмен балсамов оцет
щипка канела и червен пипер
вода





Приготвяне:

В касерола нарежете сливите и чесъна,поръсете ги със захарта и оцета,канелата и червения пипер, и сложете около 100 мл. вода.
Варете соса,докато сливите омекнат като периодично добавяйте по още малко вода,докато се сварят.Моите плодове бяха много твърди ,та се наложи няколко пъти да доливам по мъничко вода.
Пасирайте плодовете и редуцирайте още,ако соса е рядък.
Дали кетчупа иска още захар или киселина преценете според вашите предпочитания и коригирайте,ако е нужно.




Много ароматен кетчуп се получи,много интересен на вкус.
Аз лично оставих да доминира сладостта пред киселината.


И понеже най-много му прилягат панирано сирене или пилешко бон филе,
аз направих и от двете :)) .

Преди известно време млада дама ме попита дали съм срещала рецепта за пилешки хапки,панирани с орехи,защото някъде в заведение си поръчала такива и искала да си направи у дома.
Потърсих нещо подобно и й изпратих тази рецепта на Катето и тази също, като междувременно мислено отметнах,че трябва и аз да ги опитам.
И сега с този кетчуп идеята ми дойде точно навреме.






Продукти:


1-2 яйца
1 ч.ч. смлени орехи
1/2 ч.ч. смлени хлебни трохи
щипка сол,млян пипер меланж,щипка къри
1/2 ч.ч. брашно

300 гр. пилешко бон филе,овкусено със соев сос,зехтин,къри,червен и черен пипер,сушена мащерка
300 гр. сирене Бри или Камамбер

олио или зехтин за пържене и печене


Приготвяне:

Разбийте яйцата в купичка.
В чиния смесете смлените орехи и хлебни трохи ,и подправките.
В друга чиния разстелете брашното.
Нарежете сиренето на порции.
Потопете го брашното,после в яйцето и го оваляйте в паниращата смес.
По принцип е добре меките сирена да се подготвят по този начин и да се замразят / увити индивидуално в свежо фолио/ и чак тогава да се пържат,защото иначе се топят изключително бързо.
Аз този път пренебрегнах това правило поради недостиг на време,но вие го направете,иначе сирената се отпускат и разтичат.
Пилешкото бон филе се овкусява .Ако има време се оставя да отлежи в хладилника.
Потапя се също в брашно,после в яйце и се овалва от всички страни в панировката.
Ако го изпържите в маслената баня орехите прегарят много бързо,затова аз изпекох филенцата в силно загрята фурна.
Върху всяко филенце преди печене полейте струйка зехтин или олио.




Благодаря на Катето и Пепи за вкусните рецепти! :)

34 коментара:

  1. Защо не си легнах, така и така бяха тръгнала........
    Роси, соса ми е ясен :) (аз му оставих пък кисела нотка и махнах канелата), но тези пилешки филета са изкушаващи по това време! Всъщност и утре сутрин да ги видя пак така апетитно ще си изглеждат.
    Отивам да ги сънувам... Лека нощ!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Аз предпочетох да не ми киселее,Пепи,защото и без това не съм почитател на кетчупа,а канелата дава много интересна,пикантна и леко екзотична нотка,определено ми допадна.
      Хубав петък и усмихнати почивни дни,скъпа!

      Изтриване
  2. Хм, и мен да ме пита човек защо поглеждам, като съм станала толкова повтенлива ;) Ама викам си, хайде преди да изгася, един поглед да хвърля в блогър и то какво сега - утре май и филета трябва да панирам и сливов кетчуп да правя (на тоз мислех, че му се размина, ама...)
    Роси, Росиии изкушаваш пак, а? И най-големия каприз би хапнал с охота тук, без да пита туй какво е, онуй от 'де е... :))
    Абе, ти само за снимки ли сервираш на тревата или си и хапваш сервираното на зелен килим? :)) Питам, 'щото много ме кефят снимките ти с тез покривки по земята.
    Лека нощ и от мен!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ирма,така изглежда,но покривките не са направо на тревата,имам си един поднос,който е с възглавничка отдолу,и ползвам него за снимките там.
      И да ти кажа,така както е на подноса качена храната пак мравките се преориентират много бързо,та няма как там да хапвам,но иначе си имаме кът за тази цел в двора.
      Благодаря за комплиментите,най-вече за снимките,старая се :) .
      Навън винаги стават най-хубави,макар че тези успях да направя по късен залез.
      Спокоен и приятен петък! :)

      Изтриване
    2. Личи си че е по залез - тогава стават невероятни :)
      Като каза мравки, ми стана весело - понякога излизам на терасата да снимам и аз, че търся естествена светлина и ако знаеш комарите пък какво правят и къде влизат ;))
      Целувки, мила!

      Изтриване
    3. Дано наистина да е така,Ирма,че мен по залез най-много ме мъчат и все ми се струва,че не стават добри.
      За комарите мога да напиша реферат,като тази година такова чудо не е било,що нещо измазахме и изпръскахме по двор,къща и себе си...не е истина!Прането не можех да изляза да простра по едно време,без да съм предварително "обработена" с някое мазило,но вече са под поносимия минимум.
      Целувки и от мен,скъпа!

      Изтриване
    4. Ах как искам и аз да си имам дворче и къщичка, пък нека ме ядат комари!

      Изтриване
    5. Нали,нали...пожелавам ти да имаш,Джиджи!

      Изтриване
  3. мм интересно предложение и страхотни снимки!!!!
    всичко изглежда толкова апетитно Роси,че ми идва да хвана пътя (ама давай адрес :))
    хубав петък миличка и прегръдки
    спокойни сънища

    ОтговорИзтриване
  4. Eликсирче, и аз имам два буркана със сливовия сос :)
    За разлика от Пепчо, канелата за мен е много важна!
    Чудесни пилешки хапки, които можеш с всякакви ядки да панираш!
    Прегръдки, мила и хубав петък!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ааа,с канела,с канела,по-ароматно е и подхожда на сливите.
      Да ти кажа,тази панировка със смлени ядки ми е убягвала на въображението,но добре,че ме подсетиха.
      Прегръдки и от мен,Дани!

      Изтриване
  5. Ей, Роси - страхотна комбинация си направила! И пилешките хапчици са примамливи, но аз бих пробвала с ей туй сиренце - много ми допадна като идея!
    Лек ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Сиренцето и на мен ми е по-любимо.
      Благодаря,Диди,лек и усмихнат петък и на теб! :)

      Изтриване
  6. Много вкусотии, Роси, много нещо:) На мен също ще са ми от полза рецептите и няма много да чакам, за да ги направя:) Хубав уикенд!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Траянче,да ви е сладко!
      И мерси!
      Хубав и вкусен уикенд и на теб! :)

      Изтриване
  7. Роси,чудесно нещо си направила! Още довечера ще си направя такова сиренце и сосче!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Бети,да ти е сладко и на теб!Със сиренцето е бижу!Сърдечни поздрави!

      Изтриване
  8. Росе ,пак невероятни предложения ни поднасяш.
    Соса е невероятен и винаги рецептите на Джема са хубави и сполучливи.
    За пилешките хапки какво да кажа ,Катенцето като направи нещо и оставаш без избор ставаш и ти го правиш защото е неустоимо винаги при нея.:)))
    Твоите хапки също са неустоими и тази твоята морава винаги ме усмихва.
    Прегръдки и хубави почивни дни!

    ОтговорИзтриване
  9. Роси, всичко е прелестно! И сосът, и пилешкото, и снимките! Едно огромно "Браво"!
    Сърдечни поздрави! :)

    ОтговорИзтриване
  10. Роси , рецепти супер си предложила ! Много ми хареса кетчупа и се питам какъв ли вкус има ,освен да опитам друго не остава :) ! И сиренцето и пиленцето са разкошни ! Браво !
    Хубав петък ! Сърдечна прегръдка :* !

    ОтговорИзтриване
  11. Този кетчуп ми легна много на сърце,Роси! А със сирене как ще върви...не е истина просто!!!
    Сърдечни поздрави и хубави почивни дни от мен :)

    ОтговорИзтриване
  12. Ей, няма измъкване от този сос, май ще мина през пазара за сливи :) Роси, харесва ми, че си дала рецептата за по-малко количество, 5 сливи звучат по-добре от 1 кг :))) А сирена разни знаеш ли как обичам?! Аз ако се случи да панирам нещо, винаги ползвам само яйце и смлени ядки, най-много ми харесва панировката с кашу. :)
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  13. Роси, много вкусни рецепти си предложила! Този кетчуп от сливи ми напомня на един сос, който тук предлагат в китайските ресторанти, като допълнение точно към пилешко месо. На вкус е точно както го описваш сладко - кисел и много интересно допълва месото. Ще го опитам със сигурност! Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  14. Благодаря за вниманието,дами,много сте мили и днес!
    Който като мен е в колебание дали ще му хареса нека си направи една такава малка пробна дозичка,колкото да опита.

    Прекрасна петъчна вечер на всички!

    ОтговорИзтриване
  15. Роси, сиренцето изглежда просто неустоимо!
    И със сигурност кетчупът от сливи му отива!
    Ще пробвам ореховата панировка :)
    Прегръдки и пожелания за хубав уикенд!

    ОтговорИзтриване
  16. Е, Роси страхотно си го сервирала! Сосчето перфектно се връзва! Благодаря, че си включила името ми тук, въпреки, че твоето изпълнение е фантастично! И пилето и сиренето са върха, а идеята за фурната е просто Н1!:) Прегръдки, Еликсирче и приятни почивни дни!

    ОтговорИзтриване
  17. Този кетчуп си заслужава да се пробва.А за пилешкото филе- с корнфлейкс-да,със сусам-да,с галета-да,но с орехи не съм пробвала.Но като гледам снимките, ще пробвам задължително.Роси,много ти е хубава зелената полянка.Много хубав летен декор!

    ОтговорИзтриване
  18. Този кетчуп ме заинтригува и някой ден ще се пробва.Обичам сини сливки във всички вариации,абе всичко обичам....Весел уикенд!
    Мария

    ОтговорИзтриване
  19. Роси, много завладяващи снимки с изключително интригуващи рецепти!
    Този път си признавам, че не съм пробвала.
    Но, никога не е късно да се опита, щом проядох калмари и октопод...:)))
    Целувам те и те прегръщам силно*)
    Целувки и за малката Лекси и поздрави за останалите двама члена на вашето страхотно семейство*)

    ОтговорИзтриване
  20. Ей, изкусителко! Пак си творила красоти:)
    Сега да видим, какво съм изтървала:)

    ОтговорИзтриване
  21. Дами,благодаря на всички за отделеното време и коментари,винаги ги чета с голям интерес!
    Сърдечни поздрави и хубава седмица на всички! :)

    ОтговорИзтриване
  22. Мммм изглежда много вкусно :)

    ОтговорИзтриване