27 май 2011 г.

тортиля





Рецептата за това бързо и вкусно ястие си записах от тук.
Благодаря на авторката,много ми хареса!
При бърз поглед в Гугъл се оказва,че това е традиционна испанска рецепта.
Почти същата  бях гледала и по Фиеста ТВ,предаването Майстори готвачи,там обаче се наричаше Фритата.
Без значение кое е правилното име,ястието е много сполучливо и лесно за приготвяне,а и позволява имправизации!
Аз също го поднесох с топка заквасена сметана,препоръчвам,подхожда много!






Продукти:

1/2 кг. картофи
1-2 глави кромид лук+1 ч.л. балсамов оцет
2-3 с.л. зехтин,олио или масло
2 стръка пресен чесън или няколко скилидки
6 яйца
1-2 триъгълничета топено сирене/ако имате/
50 гр. настърган на едро кашкавал
магданоз,черен пипер,мадраско къри,сол








Сварете картофите,обелени и нарязани на кубчета,във вряща подсолена вода.Отцедете ги.
Нарежете лука на полумесеци и го задушете в 2-3 с.л. мазнина.Като поомекне и започне да става златист добавете балсамовия оцет,който ще спомогне за карамелизацията на лука.




Добавете лука към сварените картофи.Прибавете и разбитите яйца,топеното сирене,нарязано на парченца,чесъна,магданоза и подправките,разбъркайте.Можете да добавите и натрошено сирене,аз имах такава идея,но в процеса на приготвяне нещо ми изскочи от главата.Нищо,следващия път ще сложа :)) .
Прехвърлете сместа в тавичка /аз ползвах с откопчаващ борд/,намаслена и поръсена с галета или пармезан,заравнете.Отгоре може да сложите няколко парченца масло.
Сложете да се пече на 180 гр. 
Когато се образува златиста коричка , поръсете настъргания кашкавал и върнете във фурната,докато се разтопи.








Може да поднесете с топка чиста заквасена сметана,а може и да я овкусите предварително с копър и чесън.

Ако не сте фенове на постните ястия може да добавите кубчета или лентички сварено или печено пилешко,колбас,шунка,пушено филе и т.н. 




15 коментара:

  1. О, ама тая Тортиля е по-изкусителна от тези в Испания! А уж бях вечеряла....
    Слънчев уикенд, Еликсир!
    Мария

    ОтговорИзтриване
  2. Уау, Еликсир, страхотна тортиля си направила! С това карамелизирано лукче и приятния златист загар на коричката просто приканва да бъде похапнато!
    Усмихнати почивни дни!

    ОтговорИзтриване
  3. Еликсирче, много ми хареса тази тортиля - копирам си рецептата имидиатли:)))).Харесва ми как се виждат парченцата картофки - вкусна ще е, това е ясно, ама е и фотогенична:).

    ОтговорИзтриване
  4. Чудна глейнала слънчева тортия.Прекрасна!

    ОтговорИзтриване
  5. Мария,Мони и Аелис,много ме зарадвахте,че ви хареса тортилята.Особено,щом може да се мери и с испанската.Наистина е вкусна,става бързо,позволява различни добавки.Мисля,че е добро предложение за делничен ден,когато времето недостига.

    Приятни почивни дни,мили дами!

    ОтговорИзтриване
  6. Йолинка,благодаря ти,миличка!

    ОтговорИзтриване
  7. Чудесна тортиля ни предлагаш Еликсирче! Благодаря:)

    ОтговорИзтриване
  8. Ани,радвам се,че ти харесва!
    Сърдечни поздрави!:)

    ОтговорИзтриване
  9. Обожавам тортиля, а твоята изглежда фантастично вкусна, Еликсирче!! И така примамливо си я поднесла с овкусена сметана :) все едно е специално за мен приготвена :)) Браво!! - отново и отново, мила!

    ОтговорИзтриване
  10. Прекрасна е,
    обичам тортиля и твоята изглежда неустоимо!
    Поздрави и хубава нова седмица, Диана

    ОтговорИзтриване
  11. Изглежда доста апетитно - ще я пробвам

    ОтговорИзтриване
  12. Дианка и Маги,радвам се,че ви допадна тортилята!
    Благодаря ви за милите коментари!

    Поздрави от мен!

    ОтговорИзтриване
  13. Мина,пак си ми написала ласкави слова,ама пък ми е толкова хубаво да ги прочета!Благодаря ти,миличка!Радвам се,че ти харесва ястието!

    ОтговорИзтриване
  14. Анонимен2 юни 2011 г., 13:28

    А с обикновен оцет постига ли се такъв резултата за лука, или ако нямаме балсамико въобще да не слагаме никакъв?

    ОтговорИзтриване
  15. Здравейте!В случая използваме балсамовия оцет заради плодовата захар/или както пише на етикета му плодова мъст/,която допринася лука да се карамелизира по-добре.Самият лук съдържа немалко захари и би станал златист от тях и без да му помагаме,но ако искаме да имаме по-карамелов цвят добавяме балсамов оцет,на който при пърженето му се изпарява киселинността и остава само захарта,или пък може да добавите щипка захар или мед на върха на лъжичката.Аз лично добавям балсамовия оцет,или ако нямам захар или мед малко преди да е готово,защото ако се готвят продължително карамелът започва да нагарча,а и става прекалено тъмен.
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване