20 януари 2015 г.

хлебчета с маслини и сушени домати







Сърдечно благодаря на Ева Тонева за рецептата на тези пухкави и много вкусни хлебчета!
Идеални са за закуска,още топли  ги разчупете и намажете с масло или крема сирене,стават и за бургери,за сандвичи или да си затопите къшей в някоя сочна гозба,мммм :))







 


Продукти:

1 яйце + 1 белтък , жълтъка + 1 с.л. зехтин за намазване
200 гр. цедено кисело мляко ( или заквасена сметана )
100 мл. вода
1 с.л. сол
1 ч.л. захар
8 с.л. зехтин
500 гр. брашно ( приблизително количество,зависи от гъстотата на млякото)
1 п. суха мая ( или 20 гр. прясна )

6-7 броя сушени домати
150 гр. маслини без костилка
магданоз




Приготвяне:

Нарежете маслините и сушените домати.
От брашното,яйцето,белтъка,млякото,водата,солта,захарта,зехтина и маята замесете не лепнеща топка тесто.
Ако ползвате прясна мая,разтворете я предварително във водата.
Брашното добавяйте постепенно,докато се образува еластично тесто.
Добавете магданоза,маслините и сушените домати и продължете внимателно да месите,докато се разпределят в тестото сравнително равномерно.
Покрийте купата с прозрачно фолио и оставете тестото да втаса до удвояване на обема.
Набрашнете плота и ръцете си.
Разделете втасалото тесто на топчета и ги оформете на кръгли хлебчета.
Подредете ги на разстояние в плитки тави върху хартия за печене.
Оставете ги 15-20 минути да втасат отново ,след което ги глазирайте с жълтъка,смесен с 1 с.л. зехтин и ги поръсете със сусам .
Изпечете хлебчетата в загрята на 180 гр. фурна,докато станат златисти.
Дали са добре изпечени отвътре можете да проверите с клечица - трябва да излезе суха.
Охладете хлебчетата на решетка.






29 коментара:

  1. Меки, дъхави, с универсално приложение! Наистина са изкушаващи!
    Прегръдка, Роси!

    ОтговорИзтриване
  2. Чудесни хлебчета, Роси! ІЗачервени, лъскави, а сигурна съм - и пухкави вътре. А щом са с маслини и домати - за вкус да не говорим :)
    Примляс...... и се изнасям към леглото, ще ги сънувам :)

    ОтговорИзтриване
  3. Изглеждат убийствено, Роси! Представям си топлички какъв разкош са и на ухание, и на вкус.
    Поздрави и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  4. Чудесни са, Роси!
    Но на Ева кое ли не е чудесно!
    Хубава сряда от мен!

    ОтговорИзтриване
  5. Много вкусни питки си ни поднесла, Роси. Точно като за закуска. Не се съмнявам в рецептата- всичко, което съм изпробвала от Ева е вкусно.
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  6. Роси, имай милост, щото само от гледане пълнея:) Страхотни, златисти, уханни- за мен обаче - догодина:) Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  7. Благодаря ти за доверието, Роси! Питките с маслини са фаворит на моите деца и много често ги приготвям. Сигурна съм, че с добавката на сушени домати са още по-вкусни. Голяма прегръдка! :)

    ОтговорИзтриване
  8. Хлебчетата са чудесни, Роси.И аз ги приготвям само че в суров вариант, използвам различни видове кълнове за подготовка на тестото .
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
  9. Росиии, снощи точно си мечтаех за някакви вкусни питки и ето, че днес виждам при теб точно такава вкусотия! Ти май ми четеш мислите? ;)
    Прекрасни са! Прегръдки, другарче. :)

    ОтговорИзтриване
  10. Много ароматни и изкушаващи хлебчета, Роси! И аз съм набелязала отдавна идеята да добавя сушени домати, защото досега не съм пробвала.
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  11. Ау, точно за топене се сетих като ги видях, преглъщам много силно, страхотен фен съм на всякакви такива хлебчета с разни аромати! Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
  12. Много са примамливи на вид,а със сигурност са и чудесни на вкус,съдейки по състава......Прегръдки,Роси!

    ОтговорИзтриване
  13. Страхотни питки Роси! И аз ги правих :)
    Поздрави и от мен!

    ОтговорИзтриване
  14. Чудни питки, Роси, идеални за хапване по всяко време на деня.
    Красиви, дъхави и, без съмнение, много вкусни.

    ОтговорИзтриване
  15. Гърците много хи хапват. Страхотни са!

    ОтговорИзтриване
  16. Роси, направо си глътнах езика при вида на тези питки! Прекрасни са, мила! Сега и тях трябва да напъхам в графика! Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  17. Роси, вълшебница такава, какви красавици са тези питки, какви са изкусителки! Рецептите на Еви грешка нямат, а твоето изпълнение е фантастика! Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  18. С удоволствие се насладих на всеки коментар и сърдечно благодаря за вниманието,Дами,страхотни сте!

    ОтговорИзтриване
  19. Прекрасни хлебчета, Роси. Така са бухнали апетитно! Царица си!

    ОтговорИзтриване
  20. Страхотни са и при теб, и при Ева тези хлебчета!

    ОтговорИзтриване
  21. Приготвяла съм хляб с маслини и сушени домати, любителите на тесто вкъщи са много и ненаситни :) Ще направя и тези питки много са симпатични, сигурна съм и много вкусни! Греят, греят направо!
    Поздрави, Роси!

    ОтговорИзтриване
  22. Веси и Танче,благодаря ви,дами,поздрави от мен!

    ОтговорИзтриване
  23. Много любима комбинация, Роси - и перфектно изпълнение :) майстор ненадминат си ми ти!!! Как съм пропуснала да си отмъкна 1-2 питчици - топли, топли?!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Остава да ги направиш скоро и да зарадваш тайфата с вкусни,топли хлебчета,нали? :))

      Изтриване
  24. Здравейте,страхотна рецепта.Хлебчетата са много вкусни и се приготвят лесно,правя ги почти всяка седмица и вече са любими на всички в къщи! Искам да пробвам и с царевично брашно и моля да ми кажете колко бяло и колко царевично брашно трябва да сложа ! Хубав и успешен ден.Даниела.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Привет,Даниелка!Толкова се радвам,че рецептата не само ви е харесала,но и трайно присъства в менюто ви,да ви е сладко!Можете да добавите до 50 % от царевичното брашно или друг вид пълнозърнесто,но не повече.Тези брашна знаете,че не дават обем и колкото по-голямо количество добавите от тях,толкова питките няма да са толкова пухкави.Ако искате опитайте първо в съотношение 2:1 и после 50/50 .
      Успешен ден и на вас!

      Изтриване
  25. Получиха се страхотни хлебчета - пухкави, ароматни и безумно вкусни! Благодаря за рецептата!

    ОтговорИзтриване