26 юли 2011 г.

патладжан / тиквичка пармиджана





Ето още една рецепта ,с която няма да изненадам никого,защото тя  наистина е класика!
Дори когато отворя Гугъл, я откривам в почти всеки блог.
Но не мога да не я включа и при мен,защото е безумно вкусно ястие за всички любители на патладжана!
Надявам се поне да ви подсетя да си го приготвите отново! :))





Аз харесах рецептата отново от Фиестата,от Лидия.
Но при нея не ми подапна това,че предварително пържи патладжана,при което той неминуемо ще поеме много мазнина.

Тъй като у дома само аз съм фен на патладжаните,трябваше да направя приемлива версия и за другите,затова ястието е наполовина с тиквички.
И с двата зеленчука е........супер вкусно!




Продукти:

1 патладжан
1 тиквичка
1-2 филийки хляб,смлени в блендер на прясна галета
1 буркан доматен сос на Барилла или домашно приготвен
200 гр. моцарела слайс
1-2 стръка пресен чесън,копър
200 гр. настърган кашкавал





Начин на приготвяне:

Нарежете патладжана и тиквичката на тънки ленти по дължина.Леко ги намажете със зехтин и ги изпечете на оребрен тиган или плоча.



Доматения сос,ако ви се струва гъст,разредете с чаша гореща вода или бульон.
Сложете част от него на дъното на тавичка.
Наредете ред патладжани и/или тиквички.
Поръсете ги с пресен чесън и копър.



                     
 Отгоре подредете слайсове моцарела ( или друг вид сирене).





                 Покрийте с тънък слой доматен сос,поръсете с прясна галета. 





Следва втори ред зеленчуци,чесън,копър,доматено пюре,галета,моцарела и настърган кашкавал.



Отгоре може да накапете тук там от доматения сос,за цвят.
Поръсете копър.
Сложете ястието да се пече в загрята фурна.





Въпреки заглавието,с което е популярна в световната кулинария тази рецепта,аз не сложих пармезан.
Но,както казва Пепи,цената му не е за пренебрегване,а тук си трябва доста.Затова го замених с кашкавал и моцарела,а пък и аз съм фен най-вече на меките сирена.

Трудно е да се оформи правилна порция ,а аз даже нямах търпение и сервирах още горещо.
Предполагам,че като изстине ще се реже по-добре,но.... у дома това не стана ясно :) .

Освен това можете да сложите още редове патладжан,докато ви се изпълни тавичката.

Да ви е сладко!



33 коментара:

  1. Еликсирче, освен тиквички, се заглеждам по всички рецепти с патладжани. Тази със сигурност е била изключително вкусна. Със снимките стъпка по стъпка ни улесняваш изключително много. Задължително ще я приготвя.:-)))
    Днес явно е ден на наградите.:-))) Да са честити наградите на всичките ти нови приятели, Еликсирче!
    Честити ви напълно заслужени награди, момичета!
    Хубава и уютна вечер!

    ОтговорИзтриване
  2. Еликсирче, това ми е любимата рецепта с патладжани :)
    Много хубава награда си направила!
    Поздравления и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  3. Еликсирче,много хубаво ти се е получило,а от снимките луха и прекрасен аромат!
    Направила си чудесна награда!Благодаря,че я сподели с мен!
    Хубав ден:)

    ОтговорИзтриване
  4. Чудесно ястие! Просто се окапвам, докато гледам този разтекъл се кашкавал! Аз не знаех тази рецепта и съм ти много благодарна, че я сподели!
    Чудесна награда!

    ОтговорИзтриване
  5. И на мен много ми хареса рецептата! А на снимките ястието изглежда невероятно апетитно!

    Поздрави, Милена :-)

    ОтговорИзтриване
  6. Еликсирче, страхотна вкусотия! Изглежда неустоимо и адски апетитно! Голямо изкушение по обедно време :) Миналото лято го пробвахме във вариант с пържени патладжани и пак си беше вкусно. Миналата седмица пак ми се беше дояло, но надделя глада ми за пържен патладжан с доматен сос. Следващият път ще го пробвам по твоя начин, че не обичам мн мн да пържа :)) Сигурна съм, че пак ще си оближем пръстите.
    Много ти благодаря за наградата! Трогната съм. :)) Почерпвам се виртуално. За мен е удоволствие, когато имам възжможност да се отбивам при теб. :)))))
    Хубав и усмихнат ден!

    ОтговорИзтриване
  7. Мони,както винаги първа и безкрайно мила!Благодаря ти,слънце!Да ви е сладко!

    Дани,знам,че познаваш вкуса на това ястие,чичко Гугъл ми докладва :)).И при теб е супер вкусно!
    Наистина рецептата си заслужава,някак патладжан със сирена са в страхотна симбиоза!

    Катерина,радвам се,че ти допада наградката и даже вече видях,че си я публикувала,след малко отивам да видя кого почерпи и ти:))!

    Траянче,непременно я пробвай,ако обичате патладжан,много е вкусно!

    Таня,мисля,че можеш спокойно да си спестиш пърженето,ястието и без това става достатъчно блажничко от разтопените сирена.Ще се радвам да споделиш дали така ви е харесало!

    Траяна,Милена и Таня,благодаря ви за въодушевените коментари,зарадвахте ме много!

    Много позитивен ден ви пожелавам!

    ОтговорИзтриване
  8. Ммммм Еликсирче , обичам патладжани приготвени по този начин , а твоите изглеждат страшно апетитно !!! Вече си имаме и патладжани в градината , така че съвсем скоро ще си направя и аз ...:)
    Поздрави и хубава вечер.

    ОтговорИзтриване
  9. Вкусно, много вкусно.
    Еликсирче, поздравления за получената награда и за създадената от теб!

    ОтговорИзтриване
  10. Вкусно и красиво! Ще го приготвя, само да станат патладжаните в градината. Благодаря за споделената рецепта, Еликсир! Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  11. Много благодаря за наградата Елексирче! За мен е голяма радост да откривам нови приятели, с които да споделяме общата ни страст към кулинарстването :) Благодаря ти за подкрепата и вдъхновението, което винаги намирам в твоя блог :) Хубав и изпълнен с много усмивки ден!

    ОтговорИзтриване
  12. Пак много вкусно ястие, Еликсирче!!! Поздравления за наградата ти - напълно заслужена и супер поздравления за тази, което си сътворила - страхотна е!!!

    ОтговорИзтриване
  13. Събинче и Еви,мерси!По снимките виждам,че имате градини,а още по-добре е,че в тях има и какво да си откъснете!С домашни патладжани няма начин да не ви е сладка гозбата!
    Зори и Мина,благодаря ви,милички!
    Габи,благодаря ти,чувствата ни са взаимни!
    По принцип ми се иска да споделя наградите си с абсолютно всеки един мой приятел,но тъй като неминуемо ще стане преповтаряне,обичайно ги поднасям на новите си другарчета,пък и знам,че чрез тях наградите ще стигнат по пътя си до всяка една кулинарна къщичка !

    Хубаво ми е да се порадвам на вниманието ви,дами,благодаря ви и много прегръдки от мен!

    ОтговорИзтриване
  14. Еликсирче,
    благодаря за рецептата ( обичам патладжани) и за наградата също:)
    В момента стягам куфари и ми е напълно невъзможно да я приема подобаващо, но обещавам след седмица да се отчета:-)
    Чудесна си!

    Хубав уикенд ти желая и спорна нова седмица след него!

    ОтговорИзтриване
  15. Рецептата е наистина много популярна,но идеята да се замени пърженият патладжан със запечен на грил е направо гениална! Точно така ще го приготвям!Благодарности от цялата фамилия- видни любители на патладжан във всякакви агрегатни състояния:)))

    ОтговорИзтриване
  16. Мъхче,стягай куфарите,време е за релакс!Приятна и вълнуваща почивка ти пожелавам!

    Анонимен,трогната съм от коментара,благодаря!Аз,трябва да призная,съм пържила патладжан само веднъж и буквално се ужасих колко мазнина поема това чудо.По тази причина си спестявам вече тази манипулация,и смея да отбележа,че вкусът е все така омайващ!Блазе ви,че всички у вас го обичате.Ако беше така и у нас,със сигурност щеше да е по-често на трапезата ни.Ако не ви е позната и рецептата на Пепи Стоева за ветрило от патладжан-горещо препоръчвам-феноменална е!И отново патладжанът не е пържен.

    Поздрави и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  17. Еликсирче, чудна лятна вечеря ни предлагаш, ароматна и с любимите ни патладжани и тиквички:)

    ОтговорИзтриване
  18. Ани,благодаря ти,мила,радвам се,че ти допада!

    ОтговорИзтриване
  19. Еликсир, изненада ме изключително приятно с тази награда! Благодаря ти за вниманието, прекрасна е!
    А това страхотно ястие ще бъде изпробвано веднага, у дома много обичаме тиквички и патладжани и с тези страхотни аромати сигурно е много вкусно!
    Поздрави от топлите морски вълни и слънчева седмица! :)

    ОтговорИзтриване
  20. Мария,много се радвам,че ти харесва наградката,тя е една своеобразна виртуална почерпка към новите ми приятели!
    А ако кажеш,че топлите морски вълни са Варненски само гледай как от виртуална почерпката може да стане реална :))!

    Поздрави и прегръдки от мен!

    ОтговорИзтриване
  21. Благодаря много за вкусната рецепта!Попаднах на нея едва днес,ровейки се за нещо по-различно от пържен патладжан и вече се пече във фурната.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Надявам се да сте харесали ястието,мисля,че е една по-здравословна и вкусна алтернатива на пържения патладжан.

      Изтриване
  22. Има още един вариант да се приготвят патладжаните, без да се пържат - резените се осоляват и след като престоят 1 час, се отмиват, овалват се в брашно и се подреждат плътно в намаслена тавичка, като и отгоре се поръсват със съвсем малко олио. Пекат се във фурната.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да,съвсем вярно,това е още един чудесен вариант.

      Изтриване
  23. Роси, това ястие изглежда като нещо, което трябва задължително да се опита! :)
    Поздрави и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Креми,много ще се радвам,ако аз съм повода да го опитате,а че ще ви се услади нямам съмнение,рецептата не напразно е обиколила земното кълбо.Приятно похапване и хубава сряда,мила!

      Изтриване
  24. Изглежда тооолкова апетитно! Направо се... окапах :-)! Ако може само една подсказка - от къде мога да намеря моцарела на слайсове?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Зани,честно казано напоследък и аз не съм срещала на слайсове точно моцарела,но можеш да ползваш друго сирене,пак на слайс,примерно масдам,ементал или гауда,поне такива срещам напоследък.А можеш и да настържеш каквото и да е топящо се сирене,дори и кашкавал.В Карфур например тези дни на два пъти купувам разкошна скаморца,на щанда с кашкавалите,нарязана е и си избираш което парче ти харесва,разкошна е,със съвсем леко опушен аромат и на прилична цена.Импровизирай и да ти е сладко!
      п.п. В Лидъл има едно сирене Качота,трудно се реже,защото е меко,на малка питка е калибровано,много добре се разтапя и за такова ястие е супер.

      Изтриване
    2. Много благодаря за идеите! Тези дни непременно ще пробвам рецептата :-)!

      Изтриване
  25. Чак не мога да повярвам, че съм пропуснала да коментирам тази вкусотия :)
    Днес реших да търся рецептата на Лидия за този патладжан и попаднах и при теб, а знам, че съм я виждала вече.
    Много, много апетитна снимка, Роси! Не знам дали ще го чакам да изстива (обичам студени патладжани), или ще го опитвам топло-топло и аз :)
    Прегръдка, мила и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Еее,винаги може да се пропусне нещо,Пепи,пък и то това кога още беше....трудно е да се чака,наистина,но и аз повече го харесвам леко като си дръпне и сирената се постегнат.
      Вкусничко е,не напразно рецептата е световна кулинарна класика.
      Да ви е сладко,Пепи,и хубава сряда,другарче мое!

      Изтриване
  26. Много апетитно изглежда и сигурно е много вкусно. Благодаря за рецептата, захващам се да го приготвя. Само бих искала да те помоля да използваш български думички например: вместо слайс:резенчета, филийки тънки парченца и т. н., нали всичко трябва да бъде красиво както рецептата и снимките ти. Поздрави.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. :) Даже не знам какво означава слайс в превод,просто така съм свикнала да наричам резените сирена или колбаси,и предполагам,че съм усвоила термина от брошурите на търговските вериги.
      Относно моцарелата,ако напиша резени може да се предположи,че са резени моцарела от тази,която е на топки или калъпи.А използваната от мен моцарела е от друг вид,подобен на кашкавала.Не че с която и да е няма да стане вкусно,напротив.
      Понякога вместо да изпишем вежди,избождаме очи :) .
      Дано ви хареса рецептата,независимо кой източник ще използвате,тя е кулинарна класика и е много популярна.Поздрави и от мен!

      Изтриване