2 декември 2011 г.

супа с лапад или спанак












Продукти:

листа лапад или спанак 
2 стръка пресен лук или 1 глава стар
1-2 стръка пресен чесън или няколко скилидки
2 -3 картофа
малко фиде
1 яйце
2 с.л. кисело мляко
сол,джоджен,черен пипер
натрошено краве сирене






Приготвяне:

В тенджера в 4 с.л. олио или зехтин задушаваме измитите и нарязани лапад,чесън и лук.Когато поомекнат (след 2 мин.) ги заливаме с около 500 мл. гореща вода и похлупваме.
През това време обелваме и нарязваме картофите на малки кубчета.
Добавяме ги в супата и я оставяме отново да заври.Посоляваме.
Подправяме с джоджен (аз слагам от него задължително,съвсем друг става вкуса на лапада или спанака и много им подхожда) и черен пипер.
Добавяме и малко фиде.Ако има нужда може да се долее още малко вода.
Когато картофите омекнат и фидето се свари /за около 10 мин/ супата е готова за застройване.
В купа разбийте с вилица яйцето заедно с 2 с.л. кисело мляко.
Оттеглете супата от котлона и сложете купичката със застройката съвсем близо до съда със супа.
С черпак загребвате от бульона и на много тънка струйка наливате при яйчената смес ,която не спирате да бъркате непрекъснато.
Доливайте постепенно няколко черпака и бъркайте постоянно яйчено-млечната смес,докато застройката се темперира.
След това изсипвате на тънка струя темперираната застройка обратно в супата,като тогава нея бъркате непрекъснато.Целта е да не се пресече белтъка .
Но и така да стане - не е голяма беда.

Сервирайте я топла,сложете си и малко натрошено сиренце,много й подхожда,а пък аз много обичам да й поръся и малко едро смлян лют пипер.





Спаначена супа само с фиде и сирене,без картофи, с топла застройка :






спаначена супа без картофи,с фиде и червена чушка,отново с топла застройка:




37 коментара:

  1. Роси, благодаря за апетитната идея. Много, ама много обичам супичка от спанак или лапад, но никога не съм се сещала да сложа картофки и сирене. Задължително ще пробвам, че напоследък без последните 2 не сядам на масата :))

    Прегръдки! Усмихнат уикенд и ще се видим в понеделник :))

    ОтговорИзтриване
  2. Аз изобщо няма да и се мръщя!Дори да съм вечеряла,не отказвам такава супичка,много ми е любима!
    И моята дъщеря, се мръщи на много неща,затова имам предложение- да им връзваме очите и да ги караме да пробват по малко, без да им казваме с кави продукти е ястието хахаха
    Прегръдки и поздрави на дегустаторите:)))
    Хубав уикенд:)

    ОтговорИзтриване
  3. Роси, обожавам такава супа, точно по този начин! Поздрави и до скоро...!

    ОтговорИзтриване
  4. Танче,много се радвам,че въпреки популярната рецепта си взела нова идейка,ще видиш,че със сиренцето е разкошна!
    Много се радвам,че вече имаш апетит и всичко върви добре,поздрави на половинката и до скоро виждане!

    Кате,много добро предложение!Ако го направя нямаш идея колко неща ще ядат,които иначе биха опитали само под смъртна заплаха :).
    Най-интересното е,че не ги ядат,а никога не са и опитвали даже.
    Аз за щастие имам много малко скруполи в това отношение.Наскоро опитах охлюви,които по принцип ми действаха много отблъскващо,а се оказаха невероятна вкусотия.
    Поздрави и на твоите пиленца,мила!

    ОтговорИзтриване
  5. Павлинче,значи вкусово съвсем си съвпадаме :).
    До съвсем скоро,мила!

    ОтговорИзтриване
  6. Роси,аз съм сред обожателите на тази супа,въобще на всякакви супи, но копривената ми е най-любима!

    И слава богу у дома също похапват с голямо удоволствие!
    Досега похапвах изрезки-разни сладки и сега с удоволствие бих хапнала една супичка :-)

    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  7. Роси, освен че сме една зодия, сигурно имаме и телепатична връзка - познай какво сложих ей сегичка на котлона? - спаначена супичка. О-б-о-ж-а-в-а-м я! Спанак, лапад - не придирям, важното да е зеленко! За разлика от теб обаче аз децата не мога все още да ги накарам да я хапват с охота, но надявам се, че с времето и това ще стане...
    Твоята е просто съвършена, направо ми се ще да хукна към теб с най-голямата си лъжица!
    Сърдечни поздрави и пожелания за слънчев уикенд, мила!

    ОтговорИзтриване
  8. И аз съм в отбора на обичащите зеленийки, само с копривата не се погаждаме много :)Чудна ти е супичката - истински зелен еликсир :)) И аз така я обичам с натрошено сиренце вътре, но картофки досега не съм слагала. Приятни почивни дни!

    ОтговорИзтриване
  9. Роси,
    и у нас обичаме лапад пред спанак :)
    Но не можах да си сложа във фризер!
    За това взимам един черпак и сядам пред твоята чинийка!
    Неустоимо вкусно е!!!!
    Прегръдки и хубави почивни дни!

    ОтговорИзтриване
  10. Еликсирче, тази супа изглежда много вкусна, лека, полезна. Веднъж съм пробвала супа от спанак, аз не съм правила, но хич не ми хареса. След това не съм и търсила други рецепти. Но тази изглежда голяма вкусотия и на пролет ще я направя задължително. А снимките са толкова изкушителни...

    ОтговорИзтриване
  11. Я и аз да кажа ,че супата е чудесна Роси ! С картофки не съм я хапвала ,но сиренцето е задължително и аз пък нарочно изливам яйцето в горещата супа ...единственната тази ми харесва с пресечено яйце:) !
    Хубав и спокоен уикенд !

    ОтговорИзтриване
  12. Роси, много обичам такава супичка! Жалко, че моите домашни любимци хич не искат и да я погледнат. И баница не правя със спанак пак поради тази причина, а толкова обичам!
    Поздрави и хубави почивни дни :)

    ОтговорИзтриване
  13. ааа, такива категорични твърдения "Аз такова не ям" и "Това няма да го ям" много ги обичам :)) Разбира им тр...... както казва един приятел.
    А супата е страхотна, много обичам и аз спаначена, или от лапад - никакви претенции нямам към двете зелении. Преди години си мислех, че не обичам спанак, но то е било явно защото ми е по-бавен при миенето :))
    А картофа -хихи - за по-мързеливо го настъргвам дори.

    Благодаря за хубавото предложение, Роси, сипи една и на мен :))

    ОтговорИзтриване
  14. Чудесна идея, Еликсирче! Имам много лапад във фризера и непременно ще я направя!
    Хубав уикенд!

    ОтговорИзтриване
  15. МММММ....че прекрасна супичка.
    Както си падам по зеленийки ще ми дойде добре със сигурност.
    Снимките няма смисъл да ти казвам че са ти фантазия.
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  16. Много апетитна е супата, Роси! Не се съмнявам, че е много вкусна, дали и моите отказващи зеленина, няма да я одобрят. ще опитам, в краен случай аз ще й се насладя максимално. Благодаря ти за споделената рецепта! Хубав уикенд ти желая! :)

    ОтговорИзтриване
  17. Ау, лудост!!!! Прияде ми се зверски:)
    И аз бях от тези дето не ядът и не обичат зелениите, ама сега ям и питам за още и още:)
    Пууу, мислех да си оставям за утре да разглеждам блога ти, че ми е уморено, ама се и набутах и аз, пуста любопитна - сега да я сънувам тая супа!!!:))))

    ОтговорИзтриване
  18. Роси, супичката е разкошна.Аз също си замразявам лапад за зимата и не се лишаваме от него зимата!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  19. За тези студени времена , тази супичка ще е чудесна! Благодаря за идеята!Приятна неделя!

    ОтговорИзтриване
  20. Елексирче и аз ще охкам и ахкам, тази супичка звучи много вкусно и съм сигурна, че ще ми хареса! А за моите в къщи ... ами ако въобще искат да я опитат съм сигурна, че ще им се хареса :)))
    Прексрасна неделя :)

    ОтговорИзтриване
  21. Момичета,радвам се,че сте все почитатели като мен на тази супа!
    А и ме успокоихте,че не са само моите капризни по отношение на зелениите.
    Най-добрият начин да ги проядат се оказва не да не ги готвим заради тях,а когато все пак си ги направим заради самите нас,като им замирише хубаво,а и изглежда вкусно сами се подмамват и те да опитат,а то вземе че им хареса.
    Така че правете си за вас по една малка дозичка,пък току виж посръбнали и "неядящите" :).

    Хубава нова седмица,другарчета мои!

    ОтговорИзтриване
  22. Роси,лапада ми е любим още от детските ми години.Моите в къщи зелении ядат само в баница.Но ти ме подсети,че имам във фризера и е време за една супа-благдаря ти.Правя я като тебе и мога сама да си я хапвем,докато свърши.
    Приятен ден!

    ОтговорИзтриване
  23. Благодаря ти,Живе!Радвам се,че те подсетих да си я направиш и ти!
    Приятен ден и на теб!

    ОтговорИзтриване
  24. Лелее, умирам за такава супа. Като бях малка все това карах майка ми да ми прави, най-най-любимата ми беше. Благодаря, че ми я припомни.:))
    Поздрави.:))

    ОтговорИзтриване
  25. Ронка,а как биха си паснали с твоята питка за Никулден просто не е истина!
    Благодаря ти,че намина отново!

    ОтговорИзтриване
  26. Вярваш ли ми, че това ми е любимата супа :)))

    ОтговорИзтриване
  27. Абсолютно ти вярвам,Борянче!И има защо да е!

    ОтговорИзтриване
  28. Ако си призная сега, че готвя спанак във всякакъв вид за моите вкъщи, аз самата обаче го хапвам само в баница или с ориз, сигурно не само ти, ами и другите момичета ще ми се смеете (в този случай, добре че пиша последна). Ама като ти гледам снимките на изкусителната супичка и като чета, че има и картофи, и второ, и трето, ще взема, като я направя вкъщи и аз да опитам една купичка, може и нищо да не ми стане?:-)))
    Чудничка е, Роси! Поздравления!
    Поздрави и хубава петъчна вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мони,наистина става вкусна,пробвай и ти,и дано ти хареса!
      А иначе нормално е всеки да харесва различни неща,така че повод за смеене няма!

      Хубава нова седмица ти пожелавам!

      Изтриване
  29. Супичката изглежда превъзходна. Обожавам такива зелени супи. Да си призная супата от коприва ми е фаворит, от спанак не толкова, а то лапад не съм пробвала. Така че смятам да я пробвам тази лападова чудесия, само лапада да излезе по сергиите. С идването на пролетта така ми се е дояло нещо свежо и зелено... За съжаление в къщи никой не уважава постните ястия, камоли зелените супи и за това рядко готвя подобни неща. Но рецептата много ми хареса, а изглежда много апетитно на снимката :)

    ОтговорИзтриване
  30. Много благодаря!
    Аз с коприва хапвам рядко,със спанак по-често,а с лапад ми е фаворит!
    Направете си малко,или ако е повече остатъка замразете.Така ще си имате отново супа,когато ви се прииска.
    Да ви е сладко!

    ОтговорИзтриване
  31. здравеите супи4ката е 4удна 4удни сте и вие 4е ви има винаги готвя с вас поздрави от ькитното и забравено лудогорие оби4ам ви

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. :) Еха,страхотно мило обръщение,благодаря ви,много ме зарадвахте!Поздрави от мен! :)

      Изтриване
  32. Страхотна рецепта. Става и като постна - без сирене, яйца и кисело мляко, като вместо последното добавям към една порция половин изцеден лимон. Джодженът е особено сполучлива идея. :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ви,Диана!Наистина джодженът страшно много подхожда на лапад и спанак.Поздрави!

      Изтриване
  33. Dnes napravih tazi supi4ka.Unikalna e!Blagodarq za receptata!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. А аз ви благодаря за споделените отзиви,много ме зарадвахте!

      Изтриване