25 август 2013 г.

сладкиш с чийз пълнеж и сини сливи





Този сладкиш си харесах от Снежи,но всъщност преди да обиколи няколко блога и още незнайно колко трапези го представи Дианка и определено стана хита на този сезон.
И с пълно право,защото е наистина едно страхотно попадение !
Аз много обичам съчетанието от блат,крем и плодове,а когато кремът е възможно най-любимият ми печен чийз ,нямах съмнение,че ще ми допадне !
За сезона на черешите и вишните не успях да се класирам,но със сините сливи също се получи чудесно.Според мен биха му подхождали най-различни плодове на това сочно десертче,което заслужено получи възможност да влезе в моята графа любими,където попадат само онези десерти,които ще се правят пак :) .

Благодаря на  Дианка  и на Снежи за прекрасните рецепти!






Продукти:

за тестото:
1 яйце размер L
80 гр. масло
80 гр. бял шоколад
2 с.л. олио 
2-3 с.л. захар ( или повече по ваш вкус )
140 гр. брашно
1/2 пакетче ( 5 гр.) бакпулвер
ванилия и канела

за чийз пърнежа:
1 кутия (175 гр.) крем сирене Филаделфия натурална или лайт
1 с.л. натурално нишесте
1 яйце
пудра захар на вкус
ванилия

1 ч.ч. нарязани на кубчета сини сливи ( или друг плод )




 


Приготвяне:

Продлговата форма за кекс покрийте с хартия за печене и леко намаслете.

на кексовото тесто:
Разтопете маслото и шоколада.
Добавете олиото и захарта,разбийте.
Доавете яйцето и отново разбийте.
Накрая прибавете брашното,смесено с бакпулвера,ванилията и канелата и разбийте финално.

на пълнежа:
Сложете продуктите в купа и ги разбъркайте с лъжица или телена бъркалка(няма нужда от миксер) .

Изсипете във  формата за печене около 3/4 от кексовата смес.
Подредете половината  парченца сливи.
Разпределете пълнежа и върху него отново подредете останалите плодове.
Най-отгоре сложете на купчинки от останалата кексова смес.

Изпечете кекса в загрята на 175 гр. фурна,долен реотан с вентилатор,около 45 мин.
Проверявайте готовността с клечка,по нея не трябва да има сурова кексова смес.
Оставете сладкиша да се охлади във формата за 5 мин.
Прехвърлете го заедно с хартията върху решетка и го оставете да изстине напълно преди да го нарежете.




             

Преди това можете да поръсите сладкиша с пудра захар. 
            

 А ако искате блаженството да е още по-голямо,го полейте с едно мохито !

Да ви е сладко!

                                                     :))


46 коментара:

  1. Ммм чуден сладкиш Роси, със сигурност е страшно вкусен :)
    Прегръдки и хубава седмица ти желая :)

    ОтговорИзтриване
  2. Росиии, чудесен е и твоят сладкиш! Бързам да се наредя на опашката и да си запазя парченце утре за закуска. Прекрасен е, страшно вкусно изглежда! А съчетанието на сливите и белия шоколад е много обещаваща комбинация. Сърдечни поздрави, Росинце, с пожелания за уютна и спокойна вечер! :)

    ОтговорИзтриване
  3. Любими сладкиши в едно, как да ми се устои на това! Приказно изглежда! Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
  4. Явно не само аз надничам при теб по нощите, хихи. :-) Страхотен сладкиш, направо фантастичен, Роси!
    Прегръдки! :-)

    ОтговорИзтриване
  5. О, харесва ми, че е със сини сливи - предполагам, че е още по-вкусен с този плод :)
    Чудесно изглежда, Роси, мохитото също :)) Наздраве :))

    ОтговорИзтриване
  6. Разкошен е, Роси! :) Сочен, ароматен и много апетитен! Прегръдка и успешна седмица!

    ОтговорИзтриване
  7. Как обичам такива плодови сладкиши със сирене, Роси, нали знаеш :)
    Чудесен е твоя, а гледам и разхлаждаща напитка предлагаш :)
    Наздраве, другарче мило и спорна нова седмица да ти е!

    ОтговорИзтриване
  8. Блаженно отпивам от мохитото и се черпя с голямо парче сладкиш :) !
    Чудесна е рецептата ,Роси !
    Прегръдка и спорна хубава нова седмица !

    ОтговорИзтриване
  9. Роси, направо ме разби. Изглежда умопомрачаващо. А дали ще стане и с нашенско крема сирене? Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  10. Мммм, божествен е Роси!!! Обожавам този тип сладкиши, а твоят е така кокетен и примамлив!!! И тесто много ми прилича на смес за блонди :) представям си каква вкусна комбинация се получава с чийза!
    Прегръдки, мила и прекрасна нова седмица желая на теб и цялото семейство :)

    ОтговорИзтриване
  11. Изглежда чудесно, Роси! Ще се опита:)

    ОтговорИзтриване
  12. Разкошен сладкиш Роси.Ароматен и много апетитен.Записвам си рецептата да го приготвя и у дома.Питието е така примамливо,че ей сега ще си забъркам едно :)Хубав ден ти желая Роси!

    ОтговорИзтриване
  13. Роси, много ароматен сладкиш, много ми допадна. А дали ще стане с прасковки и вместо олио изцяло с масло?

    ОтговорИзтриване
  14. Много хубава рецепта пак си предложила! При мен реда би бил следния - мохито, парченце кекс, мохито и няколко парченца кекс (-: Супер апетитно изглежда!

    ОтговорИзтриване
  15. Как съм могла да пропусна този разкош, нямам идея. Невероятно вкусен със сигурност е, а и толкова фотогеничен, Роси! Прегръдки с пожелания за спорна нова седмица! :)

    ОтговорИзтриване
  16. Роси, на този вкусен десерт наистина му се полага това свежо мохито. Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  17. Много благодаря на всички за ласкавите коментари!
    Със сигурност вместо Филаделфия може да се ползва крема сирене и кексовата смес да бъде изцяло с масло,само че добавката на олио (моето е от гроздови семки) придава повече влажност на печивото.

    Сърдечен поздрав за всички мои приятели! :)

    ОтговорИзтриване
  18. Роси, много обичам сладкиши със сливи и съм сигурна, че този кекс много ще ми допадне!
    Сърдечен поздрав!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Бих се радвала да е така,Бетинка!Поздрав и от мен!

      Изтриване
  19. Тази комбинация много ще ми хареса със сигурност!
    С усмивка
    Мария

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Нали,нали....абе колкото народ го направи,все е очарован,така че и на вас ще се услади,Мария!Поздрав и от мен с много усмивки!

      Изтриване
  20. Здравейте! Колко захар да сложа в тестото?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Саша,добър въпрос-сложих няколко лъжици,но точно колко не записах,защото опитвах,докато ми хареса на вкус.Аз по принцип захарта я казвам-на вкус,защото ние не обичаме твърде много сладки десерти,а и в кексовото тесто белия шоколад доста подслажда....та пробвай с 2-3 лъжици и коригирай колкото ти допада на теб.

      Изтриване
    2. Аз така и направих, сложих 2-3 суп. лъжици. Направих всичко по рецепта, стана чуден, само вида му не стана много красив, един такъв "нисичък" беше, вероятно защото кексовата ми форма е дълга 30см, но другия път и съдинката ще е друга, усещам че ще е скоро!
      Наистина вкусен и неустоим десерт! Поздрави

      Изтриване
    3. Саша,радвам се,че е станал десерта.Ако искаш следващия път го направи по рецептата на Снежи,за да запълниш още по-добре формичката.Поздрави и хубава сряда!

      Изтриване
  21. Я? Ама вярно и със сливи ще е супер, аз го тествах с вишни и малини;)
    Чудесни снимки, Роси! Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Късметлийка :) !!!
      Благодаря ти,Марте,прегръдка имаш и от мен!

      Изтриване
  22. Чудесен е станал, Роси! А и както обичам сини сливи, подозирам егоистичен подход при рязането на парченцата :)) Направо съм влюбена в този сладкиш и от както Дианка го показа не знам колко пъти го правих :) Сега записвам и това предложение със сливите :)
    Поздрави и прегръдки, мила!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Снежи,страшен е,ще се прави пак и у нас!Три парчета излапах,а още не беше изстинал,ама кой да чака я!
      Пожелавам ти много хубава сряда и още веднъж благодаря за вдъхновението!

      Изтриване
  23. Роси, отдавна съм те признала за "чийз" нещата, все нещо неустоимо ще измайсториш с крем сирене. Много красив десерт, а виличката и тя е много оригинална... издай сега откъде я имаш :D

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти за комплимента,Мария,както винаги си много сърдечна!
      Виличката е комплект с още 5 и са ми скъп подарък от Мони.
      Поздрави и хубав ден!

      Изтриване
  24. Ех, да можех да се телепортирам на твоята полянка, Роси, с парче сладкиш и чаша мохито...мечти...приказен десерт си приготвила, скъпа, и чудесно си ни го поднесла - с петуния в тон с него, поздравления!
    Прегръдки и пожелания за слънчево настроение!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти,Ети!Би било страхотно наистина да можеше да си гостуваме по-често!
      Прегръдка и от мен и хубави есенни дни на цялото ти семейство!

      Изтриване
  25. Роска, след два дни ни предстой дълъг автопоход и за изпът ще направя този сладкиш, изглежда превъзходно :)!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Надявам се да сте си подсладили пътуването много приятно,Мариянка и благодаря за интереса към моя вариант!Поздрави и от мен!

      Изтриване
  26. Днес направих сладкиша и много ни хареса. Само дето моят е кръгъл:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много се радвам,че ви е се е харесал независимо от формата.И аз смятах да е кръгъл,обаче като подготвих тестото и бе малко за кръглата ми форма,затова го направих в правоъгълната.

      Изтриване
  27. Наистина този сладкиш е хита на сезона, на толкова места се появи, във различни варианти и импровизации, и навсякъде изкушаващ. Прелестен е и тук, Роси, твоят вариант също е неустоим! Страхотни снимки. Взимам парченце и задължително Мохито, любимо ми е! Прекрасен септември!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Прекрасен да бъде и за твоето семейство,Кате!Благодаря ти за комплимента!

      Изтриване
  28. Впечатляващо предложение, Роси,
    смятах, че последната ти идея за тутманик е неустоима, но имало и още...
    Наистина се радвам, че тази сезонна идея придоби такива неочаквани и вкусни превъплъщения-
    с разнообразието и креативността на всички ви.
    Много оригинално, вкусно и ароматно съчетание, обичам сини сливи, а те така красиво стоят.
    Благодаря за чудесната рецепта и снимките са прекрасни,
    сърдечни поздрави, усмихнат и хубав септември, Диана

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дианка,много се радвам,че и аз приготвих този сладкиш,а със сигурност ще го опитам и в твоя шоколадов вариант,защото много обичам тази комбинация!Благодаря ти още веднъж за чудесната идея и хубави пожелания!Много положителни да са и за вас есенните дни!

      Изтриване
  29. Росka, невероятно вкусен десерт се получи, аз експериментирах с млечен шоколад и горски плодове, ммммммммм разкош. Днес ще са под формата на мъфини

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мариянка,страшно много се радвам,че си харесала точно моето изпълнение на тази вече толкова популярна рецепта и че сте останали доволни!Като мъфинки също е идеален вариант,да ви е сладко!Прегръдка!

      Изтриване
  30. Тази вкусотия съм я пропуснала. Много интересно, а и вкусно със сигурност се получава. Трябва да опитам :)

    ОтговорИзтриване