15 ноември 2013 г.

лимонов чийзкрем / чийзкейк в МВ







Тази рецепта  вече ви е много позната,но аз не мога да не я споделя още веднъж,понеже е уникално вкусна,предполага импровизации с плодове и аромати,и най-важното е изключително експресна.
За гости е перфектна-правиш крема на бързо от предната вечер и на другия ден е в цялата си прелест.
Отгоре може да се остави чист или да се гарнира със сладко,разтопен шоколад,карамел,сладолед,бита сметана,или да му се направи желиран плодов слой като на този вариант

За кой ли път отново,но от сърце ще благодаря на Веси за тази топ-любима рецепта








Продукти:

за крема:
450 гр. заквасена сметана
250 гр. маскарпоне
3 яйца
1 капсула ванилия
настъргана лимонова кора + 2 с.л. изцеден лимонов сок
пудра захар на вкус


за бисквитената подложка:

какаови бисквити /по-малко от един пакет стандартни кръгли /
2 с.л. овесени ядки- по желание,за по-хрупкав блат
1 с.л. пудра захар
около 50 гр. масло






 

Приготвяне:


По принцип е много по-лесно да ползвате бисквити с диаметър,равен на този на дъното на формичките ви,защото така те се явяват готова бисквитена подложка,която намазвате с четка с топено  масло.
Аз този път бледирах овесените ядки и бисквитите, и смесих с пудрата захар и маслото до маслени трохи.
Във всяка чашка сложете по 2 с.л. трохи и ги притиснете плътно към дъното.
Добре би било така подготвените подложки да приберете за 10 мин. във фризера,за да стегнат .
През това време сложете в купа сметаната и маскарпонето,ванилията и лимоновата кора,пудрата захар и разбъркайте с тел.
Добавете яйцата едно по едно.
Полученият крем разпределете върху бисквитената подложка .
Печете в микровълновата по две чашки едновременно на намалена наполовина мощност,за не повече от 3 мин. или докато започнат да излизат леки мехурчета.
Като разклатите купичката, кремчето трябва още да трепери в средата.






Охладете десерта преди сервиране.




22 коментара:

  1. Любимото ми кремче! Обожаваме го, Роси, знаеш и честичко го правя и аз. Живи и з драви да сте с Веси, че го споделихте!
    Прегръдка и хубав петък, другарче мило!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. :)) С теб сме го правили може би най-много пъти,Пепи,или поне сме документирали.Това е една наистина топ-рецепта и аз винаги ще я свързвам с благодарност с Веси!
      Прегръдка и от мен и хубави да са ви почивните дни,мила!

      Изтриване
  2. Разкошен! Следобед съм го спретнала:)

    ОтговорИзтриване
  3. А може ли да се изпече вместо в микровелето в обикновено фурна и колко време е необходимо?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. да,може,за около 30 мин. ще е готов.Дори и да изглежда,че още се тресе в средата,като изстине ще стегне.
      Ето тук съм публикувала точно така-изпечен във фурната:http://kulinarenelixir.blogspot.com/2013/08/blog-post_11.html

      Изтриване
  4. Толкова лесно звучи, а никога не съм го пробвала! Мерси за идеята :) Вили

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Вили,наистина е много лесно и страшно вкусно,да ти е сладко!

      Изтриване
  5. Роси, сега се запознавам с това кремче, но така хубаво изглежда, че ще се го направя много, много скоро! Вече опитах от твоето и ми хареса :)
    Поздрави и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  6. Роси, разкошно кремче. И аз се запитах дали би станал и във фурна, но видях, че по горе си отговорила. Ще се възползвам от рецептата. Усмихнат уикенд!

    ОтговорИзтриване
  7. След всичко ,което прочетох достигнах до извода ,че съм пропуснала да направя това вкусно и бързо десертче.Роси благодаря ти ,че ме подсети!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  8. Роси, колкото и пъти да го покажеш, все ще му се радваме, защото е страхотно предложение! Хем лесничко, хем страшно вкусно. А с този лимонов аромат си представям каква чийз свежест е. :)
    Сърдечни поздрави, мило другарче! :)

    ОтговорИзтриване
  9. Колкото и пъти да ни го покажеш, толкова пъти ще го възхвалявам и ще се ядосвам, че още не съм го пробвала. Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  10. С радост бих си го хапнала! Усмивки, Роси! :)

    ОтговорИзтриване
  11. Много бърз и сполучлив! Отдавна съм му навита, но все не стигам до него! Но този път, няма отлагане! Весел уйкенд, Роси!

    ОтговорИзтриване
  12. Чуден! А на ягодките как завизях ... леле,леле. Представям си нежния вкус на крема и тези ягоди като допълнение ....

    ОтговорИзтриване
  13. Роси, колкото и пъти да я споделиш, все ще ме изкушиш:)! Когато една рецепта е вкусна, е добре, но когато е и бърза е още по-добре, а когато пък обожавам и самия десерт е фантастична! Страхотна си! Снимките са много красиви! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  14. Искаммммм, и за закуска. Изкусителка голяма! Прекрасен уикенд, Роси! ;)

    ОтговорИзтриване
  15. Роси, звучи много, много вкусно! А с тези чудни горски ягодки отгоре, направо е неустоимо!

    ОтговорИзтриване
  16. Роска, не е като да не сме го виждали при теб това кремче, ма не е и като да не искаме да го виждаме непрекъснато.
    Пак благодаря, подслади ми така добре вечерта;))) Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
  17. Ами то наистина е много лесно и вкусно Роси, как да не го повтори човек :)Прегръдки

    ОтговорИзтриване
  18. Благодаря ви,че отново се отбихте и оставихте добри думи за мен,другарчета,страхотни сте!
    Поздрави най-сърдечни за всички!

    ОтговорИзтриване