9 ноември 2014 г.

мъфини с ябълки и бадемов марципан




Още от самото начало на публикацията ще предупредя,че в нея има продуктово позициониране (както е модерно да се казва напоследък:).




Изминалата седмица ми бе особено напрегната и като антидот ми подейства неочакваното посещение на куриер.Достави ми изненадващ и естетически безупречно аранжиран подарък,с който отново ме сюрпризираха от екипа на верига магазини Лидъл.




Сърдечно им благодаря и този път за полезните продукти!





Ако не бяха го направили навярно щах да пропусна момента,когато отново има зареждане на сладкарски и пекарски нещица,с които да си заредя шкафа с провизиите.
В момента има есенции,различни дребни фигурки,пръчици и стърготини за украса,пръчки канела и ванилия,звездовиден анасон,буркани с коктейлни череши,шоколадови капки и още много неща,а ето какво си купих аз:





 
Много се зарадвах на кандираните корички,защото иначе ми се налага да си доставям с куриерска пратка от сайтове,а сега са ми тук под носа.
За Коледа са подходащи за Английския коледен кейк,разни бисквити,
щолени и т.н. Пък дори и да ми останат ,имат дълъг срок,така че  за Великден са идеални за някое панетоне или козунци.





Другото,с което се запасих са глазурите,понеже са ми много удобни.
Като разтопя съдържанието в МВ ,го наливам в специално шише за декориране с накрайник,използвам колкото ми е необходимо за украса в дадена рецепта,а остатъка си остава в шишето.Втвърдява се,но при следващо ползване го потапям в съд с гореща вода и глазурата се втечнява отново.
Много по-лесно ми е така,отколкото да разтапям шоколади и кувертюри.




На днешната рецепта се спрях заради бадемовия марципан.
Предполагам ,че е супер за оцветяване,разточване и изрязване с цел украса и изработване на фигурки,но това не е по моята част.Знам обаче,че често присъства добавен в щолени и сладкиши.



Изключително на място е в тези мъфинки,защото се балансира перфектно с бадемовото брашно и ябълковите парченца,а канелата и ванилията се допълват чудесно с бадемовия аромат на марципана,който ухае на Амарето.
За да приобщя захарните фигурки към рецептата,направих розички от вкусен маскарпоне крем. 
Направи ми впечатление,че хората доста купуват от фигурките,има и други разновидности,на мен най-много ми харесаха едни зелени жабчета....






Продукти за 12-14 броя:

източник

за кексчетата:

125 гр. меко масло
140 гр. кафява захар ( може и бяла )
1 яйце
180 мл. кисело мляко
200 гр. брашно
100 гр. бадемово брашно ( или фино смлени белени бадеми )
100 гр. бадемов марципан  Belbake
1 ч.л. бакпулвер Belbake
1 ч.л. ванилена захар Belbake
1 ч.л. канела
1 ябълка ,обелена и нарязана на кубчета
1 с.л. пудра захар

за крема :
250 гр. маскарпоне
пудра захар на вкус
1 п. крем Оле ванилия (без варене)
200 мл. течна сметана Pilos 30%
1/2 ампула бадемова есенция  Belbake


по желание за украса - захарни фигурки или цветни конфети,пръчици,стърготини,перли и т.н.







Приготвяне:

Поставете хартиени капсули в гнездата на форма за мъфини.

за кексовата смес :

Нарежете марципана на кубчета и ги оваляйте в 1 с.л. пудра захар,за да не слепват. 




В купа хомогенизирайте брашното,фино смлените бадеми ( бадемовото брашно) ,канелата,ванилената захар и бакпулвера.
Разбийте мекото масло и захарта на пухкав крем.
Прибавете яйцето,разбийте отново.
Прибавете киселото мляко,разбийте отново.
Прибавете сухите съставки,следва финално разбиване.
Добавете кубчетата ябълки и бадемов марципан, и разбъркайте сместа с шпатула.
Разпределете я в гнездата за мъфини и ги изпечете в предварително загрята на 170 гр. фурна до суха клечка.
Оставете тавичката за 5 мин. върху метална решетка да изстива,след което извадете мъфините от гнездата,за да не се спарват и пак ги охладете на решетка .

за крема:
Разбийте с миксер течната сметана заедно с пудра захар на вкус и крема Оле.
Разбъркайте маскарпонето с бадемовата есенция и го прибавете на порции към сметаната.
Насипете крема в пош с накрайник и го съхранявайте в хладилник,докато мъфините изстинат напълно.
Декорирайте всяко кексче с розичка крем и допълнителна цветна украса по ваше желание. 





Всички по-малки снимки можете да видите в голям формат като цъкнете върху тях.

44 коментара:

  1. Роси, ама какви са сладурковци! Грабвам си едничко. :)
    Сладко утре и прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Гери,подсладила съм ти сънищата май :) ...благодаря ти,Слънце! :) Прекрасна неделя и на теб!

      Изтриване
  2. Роси, и мъфините и снимките са невероятни!
    Поздравления за теб, поздравления и за Лидъл за чудесните подаръци и качествените продукти, които ни предлагат в техните магазини! :)
    Сърдечен поздрав!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Хриси,много ти благодаря за поздравленията и комплиментите!
      Аз и преди съм казвала,че рядко ходех в Лидъл,понеже не ми е на път,но трайно ме спечелиха и вече поне веднъж седмично нарочно отивам и се зареждам с това,което ми харесва.
      Сърдечен поздрав и от мен!

      Изтриване
  3. Прекрасни подаръци, Роси! :) Да са ти честити! Мъфините са толкова красиви, че ми е жал да си грабна една за кафето, но жал, не жал, ще си взема! :)
    П.П. Имам един въпрос към теб. Миналата година за първи път правихме щолен, но с домашен марципан. Разбира се, не стана изобщо фин, защото бадемите не бяха много фино смлени, та ми е интересно купеният марципан какъв вкус има горе долу (може би е като фондан, но с бадемов вкус) ?

    Хубава неделя!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти,Светле,много си мила!Взимай смело,много са вкусни и сочни мъфинките.По отношение на марципана,мен понеже не ме влече,пък и не ми остава време за декоративни украси и не бях ползвала до сега,но лидълския много ми хареса.Фин е,пластичен и със страхотен амарето аромат.Вкусът не е като на фондана,аз не обичам фондан,някак по-благ е.Пакетчето е 200 гр.,вземи едно и опитай,в щолен ще е перфектно допълнение.
      Хубава неделя и на теб!

      Изтриване
  4. Прекрасен подарък, Роси!
    И съм сигурна, че ще ни радваш с много вкусни
    рецепти!
    Хубава неделя от мен!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Надявам се,Дани,и благодаря,много хубава неделя и на теб! :)

      Изтриване
  5. Ама много весели мъфини си направила, Роси :) За вкуса не се и съмнявам, а крема просто ми приляга на сърце :)
    Тези продукти и у нас се тачат, особено кандираните корички и аз се запасих с няколко пакета :)
    Прегръдка, мила и хубав неделен ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти,Пепи!Много се израдвах на коричките,сега ако има сл. път като пазарувам от бурканите с коктейлни череши ще си взема,че се каня на един козунак на Дари отдавна :) .
      Прегръдка и от мен и приятна неделя на семейството!

      Изтриване
  6. Продуктово позициониране или не .... това което са сътворили ръцете ти е прекрасно миличка!
    Ах този Лидъл :) .... ми той бил като Дядо Коледа :) А снимките ти ... радост за окото!
    Поздрави Роси!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дани,наистина са като Дядо Коледа,още повече,че винаги уцелват да ми доставят неочакваната пратка в момент,когато настроението ми е минорно и ме компенсират изненадващо и много приятно.
      Благодаря ти за хубавото настроение,което строи от твоя коментар и за комплиментите!Поздрави и от мен,Дани!

      Изтриване
  7. Чудесни кексчета и чудесен подарък. В твоите ръце продуктите на Лидл са си точно на мястото. Искрено се надявам веригата скоро да внесе и лешников нугат, както и оризовите подложки за печене на бисквити. Ще са първи на пазара и хората ще са наистина много доволни. В блога ми непрекъснато ме питат откъде да си купят нугат и аз казвам .... "незнам, опитайте се да си го направите сами". Не пиша това тук случайно. Силно се надявам от Лидл да следят коментарите на публикацията ти и да прочетат моята препоръка. А и ти Роси, като си комуникираш с тях можеш да им го споменеш. Наистина ще е добре за всички ни. Браво още веднъж, прекрасни кексчета!

    ОтговорИзтриване
  8. Йоли,ще започна отговорите си първо от теб,защото наистина си права,че Лидъл и по мое мнение се менажират в правилната посока по отношение на зареждане на продукти,които не са популярни в другите вериги.Още повече,че правят различни тематични седмици,т.е. интересните неща не са в постоянният им продуктов асортимент и когато пуснат както сега тези корички,глазури и други занимавки,човек гледа да се запаси да си има.Досещам се за кои оризови подложки говориш,виждала съм в предаването ти,дано ги предложат и на нашия пазар.Лешников нугат не знам какво е,не съм ползвала,но сега видях в Лидъл,че имат лешников нуга крем,може да е нещо подобно или направо същото.Благодаря ти за комплиментите и поздрави!

    ОтговорИзтриване
  9. Прекрасен подарък ти е направил Лидъл,а ти пък си въдворила в чудесните и безкрайно красиви цветни мъфинчета.....Поздравления,Роси и прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  10. Ама какви са сладурковци тези кексчета, Роси! Много красива публикация, много! Страхотен избор на продукти и брилянтно изпълнение! Разменям едно жабче за едно лъвче:) Тематичните седмици в Лидл са ми любими! Прегръщам те, другарче!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Искам жабче,Кате,на теб и Пепи са се паднали май :) .
      Аз вече имам любими продукти и извън тематичните седмици.
      Прегръщам те и аз и хубава седмица ти пожелавам!

      Изтриване
  11. Много симпатични мъфини си направила, Роси! Вълшебни са просто, само за детско парти! На снимките ти им липсват само едни малки, нетърпеливи ръчички ;))
    Поздравления за теб, както и за екипа на Лидл! А колкото за продуктите им - всички вносни продукти са с отлично качество. Марципанът е наистина добър. А на тематичните седмици как се радвам - все се запасявам с любими нещица. :) Ето, от утре стартира френска седмица и потривам вече ръце ;)
    Прегръдки и от мен! Хубава неделя!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ирме,имаше нетърпеливи ръце,ама мъжки :) .Трудно дочака края на сесията :) да си дръпне един от стойката.Благодаря ти за вниманието и напомнянето за френската седмица!Прегръдка и хубав понеделник!

      Изтриване
  12. Роси, прекрасен подарък си получила, а мъфините са много сладурски. Целувки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти,Танче,сърдечен поздрав и от мен!

      Изтриване
  13. Роси, чудесни на вкус и много красиви мъфини си направила! Радвам се на продуктите на Лидл, много от които съм купувала от Германия. Хубаво би било регулярно да има марципан и бадемово брашно, а защо не и лешникова нуга, смлени лешници и едни тънки, оризови или пшенични подложки, приличат на вафлени ....кръгчета, които се ползват за основа на меденки или други бисквитки- Back-Oblaten.
    Поздравления за подаръка и за прекрасните кексчета, които си направила!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Бети,с Йоли сте на едно мнение за препоръките,дано обърнат внимание и предложат и тези неща,за които говорите.Благодаря ти за комплиментите и поздравленията!Хубава седмица!

      Изтриване
  14. Лелее, Роси!
    На почти еднаква вълна сме :)
    Чуднички си ги приготвила, браво!

    ОтговорИзтриване
  15. Роси, чудесен подарък си получила, тази инициатива на Лидл е прекрасна. Рекламата ти пък - уникална! Знаят си те:) Аз също си купих марципан, но мисля да ползвам за покритие, ако не на торта, то на кексчета. Купих и най-различни други декорации - чудни са, от сега потривам ръца, време само ми е нужно.
    Прегръдка

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Веси,пожелавам ти да намериш нужното време и да поглезиш семейството с нещо сладичко!Прегръдка и от мен,мила!

      Изтриване
  16. Привет! Прекрасни кексчета :) Имам един въпрос - мога ли да пропусна марципана или да го заменя с нещо?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Привет и от мен!Можете да го пропуснете или замените например с локум,ако обичате.

      Изтриване
  17. Ех, че сладки мъфинчета Роси, страхотно си ги украсила! Много сладки! Лидл са избрали точния човек, както винаги! Поздравления!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря за вниманието,Ани,поздрави сърдечни!

      Изтриване
  18. Ей, каква весела компания се е събрала на тази стойка! Визията на мъфините определено е зареждаща, както, впрочем, и вкусът - щом има марципан в пълнежа, аз не отказвам да опитам :)
    Поздрави, Роси! Желая ти седмица, пълна с положително настроение!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Прекрасна седмица и на теб,Албенче и благодаря!

      Изтриване
  19. Поредното изкушение, Роси -
    тематично, но впечатляващо приготвено, оформено и представено ...
    Много комплименти за теб, сърдечни поздрави и хубава нова седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти,Дианка,хубава сряда ти пожелавам и аз!

      Изтриване
  20. Изглеждат страхотни, Роси! :)
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  21. Ама ние знаем какво направи Лидл с вас и не можем да спрем да обикаляме да видим как сте се справили с предизвикателството;) И твоите предложения, Роси са много хубави, както и на останалите. Да са живи и здрави Лидл, че и вие, да продължавате да ни радвате и да плакнем очи и небцета;) Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  22. Поздравления и от мен за сладурските мъфинки, които съм убедена, че са адски вкусни, мила!!!Поздравления и за страхотните подаръци от Лидл - в невероятна красота си ги претворила!!
    Поздрави и прегръдки от мен и пожелания за още много сладки изненади :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много ти благодаря,Мина!С пожелание за успешна седмица!Целувки!

      Изтриване
  23. Много симпатични кексчета, създават толкова много настроение :).
    Сърдечни поздрави и усмхнат ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Сърдечни поздрави и от мен,Диди,благодаря ти!

      Изтриване