19 ноември 2014 г.

карфиол,броколи и гъби с чедър




 

Продукти:

източник

около 300- 400 гр. карфиол и броколи
2-3 едри гъби
1 глава лук
1 скилидка чесън
20 гр. масло,2-3 с.л. зехтин,1 к.л. балсамов оцет,сол,щипка кафява захар
магданоз,черен пипер

за соса:

1 яйце
2 с.л. брашно
1 ч.л. горчица
200 гр. кисело мляко
30 гр. масло
сол,черен и червен пипер,къри и индийско орехче

70 гр. чедър
70 гр. краве сирене







Приготвяне:

Бланширайте броколите и карфиола ( накъсани на розички ) във вряща подсолена вода за 5 минути.
Отцедете ги и ги разпределете в подходящ съд за печене.
Задушете гъбите,чесъна и лука в малко масло,зехтин,сол,балсамов оцет и щипка кафява захар,докато омекнат и леко се карамелизират.
Разпределете ги между розичките броколи и карфиол.




Поръсете отгоре с натрошеното сирене и малко магданоз.






В купа смесете киселото мляко,горчицата,брашното,сол на вкус и подправките.
Загрейте 30 гр. масло в касеролка с незалепващо покритие,докато се разтопи.
Прибавете брашняно-млечната  кашичка и бъркайте,докато соса се сгъсти .Ако има нужда го разредете с вода или прясно мляко.
Сложете половината настърган чедър в горещия сос и разбъркайте ,докато се разтопи .
Оттеглете съда от котлона и добавете постепенно при непрекъснато бъркане разбитото яйце.




Залейте зеленчуците със соса.





Поръсете магданоз,черен пипер, останалия настърган чедър и запечете ястието във фурната.





33 коментара:

  1. Роси, изглежда много апетитно!
    Спокойна вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти,Дани,приятен четвъртък пожелавам!

      Изтриване
  2. Тези запечени зеленчуци с тази невероятна заливка са истинско изкушение за сетивата! Изглежда и съм сигурна, че е невероятна вкусотия!
    Поздрави, Роси

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти,Таня,ние сме любители на това ястие в разни варианти!Поздрав и от мен!

      Изтриване
  3. Копирам коментара на Гери,че снощи без да искам цъкнах вместо върху бутона публикувай,на този за изтриване :

    "
    Гергана Лазарова написа нов коментар за публикацията ви "карфиол,броколи и гъби с чедър":

    Роси, опитах солени макарони на фурна, но не са моето ястие, предпочитам ги в сладък вариант. ;) Но това ти предложение определено ще ми хареса! Зеленчуци, сос, сиренце... Чудесия! А и гъбки за разкош. :)
    Прегръдки, другарче! "

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Гери, у дома пък сладките макарони не се харесват,но човек трябва да опита,за да има мнение и да си опознае вкуса,така че ти благодаря за споделените отзиви,мила!Прегръдка и от мен,Слънце!

      Изтриване
    2. Ама те не бяха по твоята рецепта солените, да знаеш. Така че не казвам, че те не са ми харесали. Бяха съвсем други, приготвени и от друг човек. ;) Твоите все още си седят в списъка за проба. :) Прегръдки, Росинка!

      Изтриване
    3. Гери,спокойно ,миличка,навярно и онези,които си запазила при мен няма да ти допаднат,просто защото всеки си е с вкуса и понякога и сам няма обяснение защо не яде или не харесва дадена храна.Ето,моите хора освен сладките макарони,не кусват крем-карамел,с което сигурно са изключение от правилото,защото всеки го обича.Половинката не близва и мляко с ориз,а пък госпожицата го обожава.Изобщо специфики могат да се изброят много.По -интересното е,че аз се убедих,че вкуса също търпи промени и се култивира.Преди не обичах бяло вино и шоколадови десерти,а вече не е така,напротив.Може пък някой ден и при теб да настъпи промяна.Още веднъж изпращам прегръдка,мило ми другарче!

      Изтриване
    4. И аз съм от отбора не недолюбващите крем карамел. Ям го, но... с малко зор. ;) Иначе виж, имам напредък с натуралния шоколад. Даже така си го хапвам.
      Спирам вече, защото ти напълних коментарите с моите глупости... Просто си ми голямо вдъхновение, Росинка, това исках да кажа! :)

      Изтриване
    5. На мен пък ми дай натурален шоколад,млечен не обичам,твърде ми е сладък,понякога даже и натуралния ми идва много сладък.Пиши си,миличка,нали си в моето местенце и така ми е драго да си бъбрим :) .Щастлива съм,че ти нося доза вдъхновение и ще очаквам да споделиш дали са ти харесали американските макарони :) .Хубав петък,мила!

      Изтриване
  4. Роси, много е апетитно това!

    ОтговорИзтриване
  5. Роси, обожавам такива ястия! Сосът с чедър много ми допада и така ми се прияде! Ще ходя за чедър, то се е видяло :) Прегръдки, мила, и благодаря за вдъхновението!

    ОтговорИзтриване
  6. Обожавам такива ястия, във всичките им варианти! Чудесно съчетание!
    Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
  7. Вече знам какво ще правя с чедъра, но...се чудя, дали най-отгоре да не поръся заливката с трохи от хляб,черен пипер и малко разтопено масло, а що се отнася до крем карамела и в къщи не се яде от моя човек. Той твърди ,че настръхва като го види обърнат в чинийка,защото като го докосне с лъжичката,крема като жив мърдал. Пълни глупости, но...това е! Татяна

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Непременно импровизирайте според вашите предпочитания,това е най-важно,за да ви е вкусно,а и идеята ви е съвсем уместна.Наскоро представих такава поръска,за която говорите в рецептата за Мак енд чийз,мисля,че идеално ще подхождат трохите и на това ястие.Да ви е сладко,Таня!

      Изтриване
  8. Едно подобно, много подобно, ама с други съставки мисля да покажа и аз , когато успея да го снимам преди да се изяде. Чудна идея ми даваш, Роси! Обожавам карфиол! И сега почти не пропускаме ден без него. прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Марте,и аз я харесвам тази гозбичка,с карфиол и печени чушки също е страхотно.Ще се насладя на твоите снимки и изпълнение,ти само сготви!Прегръдка!

      Изтриване
  9. Предусещам чудесен вкус! Чудесна рецепта и страхотна презентация, Роси! Ще се възползвам от нея докато още има карфиол.Поздрав най-сърдечен!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дано ти допадне и на вкус,Нели,да ви е сладко!Хубави почивни дни ви пожелавам и честит празник днес!

      Изтриване
  10. Роси, златно ястие е това - и на вкус, и на цвят. Изглежда толкова апетитно! Тези вкусни зеленчуци, облечени в смес от сирена. Аз права по този начин макароните по американски и знам за каква вкусотия става въпрос! Сърдечни поздрави, мила!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да,точно като американските макарони е.Прегръдка имаш от мен,Люска!

      Изтриване
  11. Наистина е разкош, Роси! Богато на цвят и аромати. Особено ми допадна заливката и индийското орехче в нея. Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  12. Приказно ястие-гарнитура,Роси!

    ОтговорИзтриване
  13. Мноооого оригинален сос! И така апетитно изглежда ястието, че се размечтах :) Отлична рецепта, Роси! Ще я опитам непременно, дори и да е с налични в момента зеленчуци и сирена :)
    Усмивка от мен :)

    ОтговорИзтриване
  14. Абе, Роси, малко ти е объркана рецептата, да знаеш! Трябва поне в двойна доза да се прави! :) Сосът наистина е уникален! И гъбките с балсамовия оцет много ми харесаха, другия път бих сложила повече от тях. :) Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  15. Радости,Милена и Танче,благодаря ви!
    Кате,усмихна ме широко и ти благодаря за доверието,радвам се,че си приготвила рецептата!
    Другият път да ви е двойно по-вкусна ,а гъбки слагай на воля,и аз ги обичам!Прегръдка!

    ОтговорИзтриване