4 ноември 2014 г.

мъфини с бисквити и плодове







Когато публикувах рецептата на сладкиша с бисквити и плодове споменах,че в плановете ми предстои да го реализирам и под формата на мъфини.
Което се случи скоро след това,но едва днес дойде ред за обнародване :) .
Благодаря още веднъж на дамата,която подсказа идеята, защото е нещо,което си заслужава да опитате  !







Получи се невероятно сполучлива интерпретация на един от най-любимите ми сладкиши и ако не беше безкрайно дългия списък с рецепти на десерти,които искам да опитам,сигурно бих правила тези мъфини всяка седмица.
Съчетанието от хрупкава бисквитена подложка,масло, орехи,банан,локум,ванилия и канела е много добро-все ухания,характерни за есенно-зимния сезон!Ако ви се иска да понакиприте кексчетата,може да се заиграете с глазури,да поръсите нещо цветно,да завъртите някоя розичка от пухкав крем.....въпрос на безкрайното ви въображение и кулинарен талант!






Продукти: 

1 пакет кръгли бисквити без дупка
60 гр. разтопено масло
3 яйца
захар на вкус (при мен по-малко от 1/2 ч.ч.)
3/4 ч.ч. брашно
1/2 п. бакпулвер
1-2 ч.л. канела
 ванилия
1 кутийка български цветен локум
4 с.л. смлени орехи
6 с.л. едро счукани орехи , но може да са и лешници,бадеми или сушени плодове
1 банан  ,но може всякакъв друг плод








Начин на приготвяне:

Във всяко гнездо на форма за мъфини сложете на дъното по една бисквита.
При мен едната ми силиконова форма е с по-тесни дъна от големината на бисквитата,затова ползвах допълнително 6 еднократни алуминиеви чашки за крем-карамел .
Аз ползвам тези формички многократно-измивам ги,подсушавам и са готови отново за употреба.Напръсквам ги със спрей за печене и нищо не залепва.




Разтопете маслото.
С 30 мл. от него полейте по малко върху всяка бисквитка.
Разбийте яйцата и захарта,докато удвоят обема си.Добавете канелата,ванилията,останалото разтопено масло, брашното и бакпулвера и разбийте отново.Накрая прибавете смлените орехи и разбъркайте.
Нарежете банана на кубчета и го разпределете във всяко гнездо върху бисквитките.
Добавете от едро счуканите орехи по около половин лъжица.Сложете щедро малки парченца локум.




Накрая разпределете равномерно от кексовата смес във всяко гнездо.






Печете в предварително загрята на 160-170 гр. фурна до суха клечка.
Не ги препичайте,нека останат сочни и меки,с хрупкава подложка от бисквитката.
Извадете мъфините от гнездата,за да не се спарват,поставете ги на решетка да се охладят и.....да ви е сладко!





Можете да замените канелата с няколко лъжици какао и да ги направите в шоко вариант,с какаови бисквити отдолу.Тогава в кексовата смес може да добавите аромат на ром или някакъв ликьор.



19 коментара:

  1. Ей това ти изречение, Роси ....и ако не беше безкрайно дългия списък с рецепти на десерти,които искам да опитам,сигурно бих правила тези мъфини всяка седмица. ......
    много ме тормози и мен. Ако знаеш колко сладкишества и десерти искам да опитам! Пък имам заявка за други, които съм ги правила и са любими... Да се чуди човек кое по напред.
    Чудесно изглеждат тези мъфини, щом са и с локум :) много ми се издигат в очите и със сигурност ще ги направя някой ден (най-малко идеята с подложката от бисквитка ще ти ползвам)
    Поздрави, мила и хубав вторник!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Пепи,сигурно имаш по-дълъг списък с предстоящи от мен,предвид,че от по-дълго време следиш кулинарните предложения в нета.Наистина изкушения дебнат отвсякъде,а има рецепти,които ми се иска да правя отново,защото са много сполучливи.
      Иначе това са най-бързо изчезналите мъфини,които съм правила и си го спомням отлично,нищо че бе преди почти 3 години :) .
      Хубав вторник и за теб да е,скъпа! :)

      Изтриване
  2. Много апетитни и чаровни мъфинки, Роси!! перфектни и за закуска по всяко време и за акомпанимент на кафето или чая :)
    Поздрави и прегръдки за теб и за съпруга, мила и много целувки за девойката!!!

    ОтговорИзтриване
  3. Чудесна идея, Роси и апетитни снимки! Орех и локум е една много специална комбинация, която пък гарантира успех на всяко печиво. Но понеже сладкото напоследък ми идва в повече, замислям се за соленият му вариант :)))
    Прегръдка и хубав ден от мен!

    ОтговорИзтриване
  4. Много оригинална идея, Роси! :) Правила съм подобен сладкиш, но за мъфини не съм се сещала изобщо.
    Поздрави и слънчева седмица!

    ОтговорИзтриване
  5. Много оригинална идея, Роси! Не казвай, че публикацията отлежава цели три години- това е много време. И при мен има публикации, но от половин година..
    Иначе за мъфините, обезателно ще ги пробвам- обичам комбинацията от локум и орехи.
    Поздрави сърдечни и усмихната седмица.

    ОтговорИзтриване
  6. Чудесна идея, Роси и божествена плънка!
    А това със списъка, няма да го коментирам...
    Прегръдки, мила!

    ОтговорИзтриване
  7. Чудех се аз каква форма си използвала така да ги издокараш, а то каква била работата. Личи си, че са, вкусни и са интересни. Прекрасна нова седмица, мила!

    ОтговорИзтриване
  8. Роси, чудесни мъфини! Много оригинални с вкусна плънка! Поздравления!
    Хубаво и слънчево утре!

    ОтговорИзтриване
  9. Гледах снимките преди да чета и си викам, че не може с "просто" тесто да докараш тези фигурки. После ми заприличаха на бисквитки и накрая се зачетох. А колко по-лесно щеше да е го направя по ред;) Прекрасна идея, Роси- особено ефектна!

    ОтговорИзтриване
  10. Правих сладкиша, ама нещо не го докарах, не ме впечатли като вкус. Но така като мъфини, с това локумче и всички други чудесии... Едва ли няма да ми хареса. Как ухае при теб, Роси!
    Прегръдки, другарче! И пак да си направиш, че да ви е сладко. :)

    ОтговорИзтриване
  11. Права си, Роси - от тези чакащи рецепти - няма време да повторим харесалите ни.
    Правила съм и аз подобен сладкиш, но така на мъфинки по ми допада.

    ОтговорИзтриване
  12. Страхотна идея, Роси и неустоимо апетитни в твое изпълнение -
    пълен разкош от вкусове, аромати и много варианти.
    Благодаря, поздрави и хубав слънчев ден!

    ОтговорИзтриване
  13. О, много интересни и пълни с изненади мъфинки! Чудесни са станали, Роси!
    И, ако това те успокоява, списъците ни определено са дълги, но, както се казва, за сметка на това просто продължават да стават все по-дълги :)
    Поздрави! И хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  14. Роси, много оригинални и сигурно вкусни! Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  15. Роси, интересна рецепта. Някога в Бългаия при една приятелка хапнах сладкиш с бисквити и това много ми хареса, но така и не питах за рецептата. Благодаря! Това ще се опита!

    ОтговорИзтриване
  16. Чудна идейка, Роси! Тъкмо се зачудих от къде ли идва тази формичка, а пък то си има трик. Сега само да ги и опитам, за да знам, че няма нищо да изпусна. Поздравления за чудесната рецепта!

    ОтговорИзтриване
  17. Идеята, както и крайният резултат ми харесват много! Оригинално и със сигурност вкусно, Роси! :)

    ОтговорИзтриване
  18. Страхотна рецепта, нещо по- различно от всичко познато. Със сигурност ще се пробва .

    ОтговорИзтриване