15 ноември 2014 г.

милинки с кашкавал и сирене









Продукти :

за тестото :
300 мл. айрян
100 мл. прясно мляко
1/2 кубче прясна мая
4 ч.ч. + 2 с.л. брашно ( точното количество зависи от гъстотата на айряна)
1 к.л. захар
2 к.л. сол

за топене на топчетата:
1 с.л. разтопено масло + 1 с.л. олио

за заливката:
100 гр. разтопено масло
3 с.л. галета
2 с.л. брашно
1/2 к.л. шарена сол ( по желание )
за поръсване отгоре :
100 гр. ситно натрошено сирене
100 гр. настърган кашкавал








Начин на приготвяне:

Маята разтворете в прясното мляко.
Замесете еластично  тесто от посочените за него продукти.
Оставете тестото на топло да втаса,докато се удвои.
От втасалото тесто откъсвате парче и го оформяте на топче,топвате го в мазнина и го подреждате едно до друго в намаслена със спрей за печене тавичка (може да я застелете с пекарска хартия).

Поръсете с натрошено сирене в промеждутъците между топчетата и върху тях :



Оставете милинките на топло да втасат повторно.
През това време смесете продуктите за заливката  - разтопено масло,
брашно,шарена сол и галета .
Когато милинките втасат отново ги поръсете равномерно със заливката.




Отгоре разпределете настърган кашкавал и сложете да се пекат в предварително загрята на 170 гр. фурна,долен реотан с вентилатор.




При мен кашкавала доста се позапече  и сложих повторно,затова стои на два цвята,ама и беше някакъв не особено топящ се.
Въпреки това милинките станаха страхотни.





21 коментара:

  1. Ех, че вкусни, Роси! Тези дни точно милинки ми се хапваха, даже мислих да правя за днес, но се разминах. Рецептата е чудесна, с добавката от кашкавал! Правила съм без кашкавал по сходна рецепта, но с него ще са по- вкусни.
    Поздрави с пожелание за слънчева събота!

    ОтговорИзтриване
  2. Ах, Роси, какви апетитни милинки! Чудно ухаещи, с хрупкава коричка и пухкава сърцевина! Хубава събота!

    ОтговорИзтриване
  3. Много апетитни милинки, Роси :) откакто съм дошла в 10 съм си ги отворила и поглеждам :)
    Ето това ще направя утре за закуска у нас :) от кога се каня на милинки.
    На такъв кашкавал и аз за съжаление случвам - пече се, но не се разтапя и гледам вече една и съща марка да купувам, поне ми е сигурен.
    Прегръдка, мила и хубави почивни дни на теб!

    ОтговорИзтриване
  4. Роси, сигурна съм , че се топят в устата с това тесто!
    Прегръдки, мила и усмихнат уикенд!

    ОтговорИзтриване
  5. Роси, Роси, не съм правила милинки от години... дори в блога си нямам:) какви са пухкави и мекички твоите, чудни са. Много обичам:))) Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  6. Колко много обичам милинки! Като традиция е да хапваме, когато отидем към дома на любимия. :) Ех, Роси, как ми се хапват... Още повече, че той сега е там, а аз не успях да отида с него. Нищо, ще се почерпя от твоите, ако позволиш. :)
    Прегръдки, Росинка!

    ОтговорИзтриване
  7. Разкошни са, Роси! Прекрасна неделя ти желая! :)

    ОтговорИзтриване
  8. Страхотни! Както съм си изнесла компот от мазето, много ще си допаднат! :)))
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  9. Леле, Роси...как обичам, а Тили с тоя компот също ме доизкуши...

    ОтговорИзтриване
  10. Роси, толкова вкусни изглеждат тези милинки, че думи нямам. И ние много ги обичаме у дома, така че твоята рецепта е много добре дошла :) Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  11. Добре де, къде си в събота сутрин да ни ги донесеш за закуска? Мисля, че ще е ;любов от пръв поглед. Прегръдка, Роси!

    ОтговорИзтриване
  12. Вълшебни, неустоими, разкошни...
    майсторка на печивата си, Роси!
    Благодаря ти, поздрави за теб и хубаво утре!

    ОтговорИзтриване
  13. Голямо пиршество са тези милинки,Роси!Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  14. Чудесни милинки, Роси! Много обичам домашните милинки, а и с добавка от кашкавал са още по-апетитни!
    Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
  15. Много са изкусителни, Роси!! Аз май не съм правила през последните 10-ина години милинки :) и сега си отбелязвам колко е пропуснал народът вкъщи... Непременно ще се пробват - и то в най-скоро време - а двойната доза кашкавал си е чист бонус, мен ако ме питаш :)
    Прегръдки за всички ви, мила - и прекрасна нова седмица ви желая!!!

    ОтговорИзтриване
  16. Ей, цялата тава ли излапахте? А бих опитала и аз, щото няма шансове да приготвя сама ....чудесни са!
    С усмивка
    М

    ОтговорИзтриване
  17. Толкова толкова апетитно, Роси! Не помня откога не съм хапвала милинки... Особено домашни, топли и изпълнили цялата къща с див аромат! Ще се прави, само мама да е край мен, защото и тя е фен на подобни хлебни мекушовщи :)
    Усмивка от мен!

    ОтговорИзтриване
  18. Мале, Роси сега ако имаше от тези милинки щях да съм на седмото небе. Само от снимките мога да си представя неустоимият им аромат. Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  19. Страхотни са, Роси! Открадвам си идеята за съботната закуска:)

    ОтговорИзтриване
  20. Много,много ви благодаря за прекрасните думи и настроението,което ми създадохте с тях!
    Надявам се да съм ви провокирала за една вкусна сутрин и във вашия дом и да ви е сладко!
    Поздрави за всички вас!

    ОтговорИзтриване