31 октомври 2011 г.

руладини с плънка от ягоди и сини сливи





Рецептата си записах от Фиеста ТВ,предаването "Майстори готвачи",представи я Тим Мак Робъртс.
Той я приготви с боровинки,но аз нямах и ги заместих със замразени ягоди и сини сливи.
Вместо мащерка той сложи чубрица,но на мен ми се струва,че мащерката ще подхожда повече на плодовете в плънката.







Продукти:

6 бр. карета от котлет без кост
1 глава стар лук
1 морков
6-7 ягоди
2-3 сини сливи
2 филии ръжен хляб
мащерка,черен пипер,джинджифил,мадраско къри
масло,зехтин


Начин на приготвяне:



Загрейте в малка касеролка 1 с.л. зехтин и малка бучка масло.Нарежете лука на полумесеци и го задушете до златисто заедно с моркова,нарязан на кубчета.
Оттеглете съда от огъня.Махнете кората на филиите ръжен хляб,нарежете ги на кубчета и добавете към задушените лук и морков.
Следват ягодите и сливите-също нарязани.
Подправете със сол,черен пипер,мащерка,малка щипка смлян сушен джинджифил.
Леко изтънете филенцата с дървено чукче.
Посолете и поръсете с щипка къри.





Сложете по лъжица от плънката и завийте на рулце /сърмичка/ .Защипете месото с клечки за зъби,за да не се развият рулата или ги завържете с кухненски конец.






Включете фурната да загрява на 200 гр.
В дълбок тиган загрейте бучка краве масло и 1-2 с.л. зехтин.Запечатайте руладините от всички страни до златисто.След това налейте в съда 1/3 ч.ч. бяло вино и 1/3 ч.ч. гореща вода или бульон,посолете и овкусете с къри и мащерка.Ако ви е останала от плънката, добавете я към соса.
Похлупете съда и го прехвърлете в загрятата фурна.
Когато соса започне да къкри, намалете фурната на 160 гр. и оставете ястието да се задушава още 20-30 мин.






Тъй като соса има сладникава нотка, за още по-богат вкус може върху всяка руладина да поръсите малко настъргано синьо сирене и да ги оставите още малко във фурната ,за да се разтопи.
Изпробвах и тази комбинация,но не стигна до снимка.



36 коментара:

  1. Искаш да ми го върнеш,а:)))
    Събуждам се,с мисълта,че днес съм на плодове и какво виждам:
    Божествено ястие,съчетало едни от любимите ми вкусове:)))
    Снимките са страхотни!
    А,за играта-знаеш ли.учудващо,но бих написала абсолютно същото за себе си,без никакви изменения!
    Беше ми много приятно,да разбера,че има още нещо,което ни свързва!
    Прегръдки,хубав ден и поздрави на домочадието:)))

    ОтговорИзтриване
  2. Роси,
    много ароматно съчетание :)
    Със сливи готвя, но виж ягодки не съм слагала!
    Чудесно се е получило!
    И всичко, което добавяш към себе си ме кара да си мисля,
    че виждам много сродна душа!
    Прегръдки и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  3. Ето ги моите раннобудни кукли-Катето и Дани!
    Кате,опазил ме бог да ти връщам каквото и да е освен усмивки,мила!
    И аз ръбам ябълка в момента,просто тази гозбичка получи много дълъг престой и беше крайно време да излезе на екрана :)).
    А иначе то се знае,че сме се надушили вече с теб и Дани,че сме от една порода.

    Прегръдки и за вас,другарчета!

    ОтговорИзтриване
  4. Елексирче, беше ми много драго, ама малко си писала за себе си :)) Рецептата е фантастична и много красиво изглеждат роландините!
    Прегръдки и много усмихнат ден :)

    ОтговорИзтриване
  5. Чудесно предложение, Еликсирче!Благодаря за предизвикателството,но...дано намеря време, доста ми е натоварено напоследък:)

    ОтговорИзтриване
  6. Чудесно предизвикателство! Повод да научим още нещичко за теб!
    Силно съм впечатлена от рецептата! Интересна комбинация, която с удоволствие ще опитам!

    Сърдечен поздрав и прекрасен ден!

    ОтговорИзтриване
  7. Х-м... мерси... Да видим кога ще се наканя да отговоря на предизвикателството :))

    а рецептата ми харесва много, знаеш, че обичам такива комбинации.

    Поздрави, Роси и хубав ден на теб!

    ОтговорИзтриване
  8. Изчезна ми коментара нещо....
    Благодаря за отправеното предизвикателство, Роси :) Познай, дали и при мен положението не е като при теб :))

    А рецептата ти много ми харесва - знаеш, че обичам такива съчетания на месо и сладко.... Замразени ягоди нямам, затова пък имам боровинки :)) Правила съм пълнени гърди, но ще пробвам твоите руладини.

    Поздрави и хубав ден, Роси!

    ОтговорИзтриване
  9. Роси, много интересно предложение, дори не мога да си представя вкуса на плодовете с комбинация с месото.Обаче си копвам рецептата и ще я пробвам, много интересно ми звучи.
    Ох и какво предизвикателство си ми подготвила, благодаря за надрадката :)))
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  10. Евка,малко е споделеното,защото такова е условието на наградата.Повече бях писала по-преди в предизвикателството на Вики.

    Траянче,няма да ти е нужно чак толкова време,само 5 изречения са,дано успееш!

    Леви,радвам се,че ти допадна,дано ти е вкусно!

    Ели,ако някога си хапвала свинско или заешко яхния,сготвена и със сушени сини сливи-вкуса е същия.Още повече,че замразените ягоди по правило са киселки,особено купешките и чак толкова не сладнят.Вместо сини сливи могат да се сложат и сушени,накиснати,или боровинки.
    Аз харесвам съчетание на месенце с плодове,много ми е вкусно!Дано допадне и на теб!

    Пепи,изчезна ти коментара заради Блогър,прати те в спама.
    Нищо,тъкмо стана ясно,че освен,че ти допада рецептата/не се и съмнявах де :)/,ще я спретнеш точно в оригинал-с боровинки!Супер ще стане!Особено ако са червени ще дадат много хубав цвят на плънката.
    Този път не се измъквай с предизвикателството,виж само 5 изречения са.

    Хубав ден на всички!

    ОтговорИзтриване
  11. Еликсирче, тази манджичка изглежда неустоимо вкусна! Много би ми се искало да я опитам. Но вкъщи не искат и да чуят за комбинация на месо с плодове :( Трябва някой път на своя глава да пробвам, пък може и да си променят мнението.
    Честита награда! Много мило, че я споделяш с мен :))
    Поздрави и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  12. Много оригинално и несъмнено много вкусно. Харесвам съчетанието на плодове и месо, а като ти гледам снимчиците и направо ми иде да си бодна с виличката от твоите вкусотии.
    Благодаря за наградата :)

    ОтговорИзтриване
  13. Mнооого добри :) много обичам завито месце :)
    Благодаря за наградата, Роси :) Беше ми интересно да прочета за теб :)
    Поздрави и приятна вечер!

    ОтговорИзтриване
  14. И рецептата, и приготвянето ми харесват, Роси! Много вдъхновяващи, ароматни, сочни и несъмнено вкусни. Прегръдки! :)

    ОтговорИзтриване
  15. Тук вече много ме изненада :) Свинско със сини сливи бях чувала, но с ягоди..
    Изглежда страхотно! А съм сигурна, че и на вкус е толкова апетитно, колкото на снимките.

    Поздравления за оригиналната рецепта, Роси!

    ОтговорИзтриване
  16. Роси, мила, искрено ме разсмя с описанието си на пазаруване в магазин за домашни потреби :) Видях се като в огледало! Съвсем по същия начин се държа и накрая за голяма изненада на продавачите след дълго разглеждане на безкраен брой чинии купувам само една например :)
    А снимките са ми напълно достатъчни, за да ми се при иска да ти дойда на вечеря! Прегръдки и хубава вечер!
    П.П. Много благодаря за наградата и отивам да предам щафетата!

    ОтговорИзтриване
  17. Роси, месцето е превъзходно, любима комбинация!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  18. Елексирче,страхотна снимка,това ястие изглежда невероятно........
    така ми се иска и аз да го пробвам.....ще видим
    честита ти награда ,и аз да се включа при любителите на домашни потреби...
    прегръдки

    ОтговорИзтриване
  19. Еликсирче,
    че кой обича банкет с оркестър:-)))???

    Иначе идеята да замениш боровинките с ягоди звучи доста ароматно!
    Много хубава вечер ти желая!

    ОтговорИзтриване
  20. Оооо, това е от "моите" рецепти :))) с ягодки!! Бива ли така Еликсирче - сега ще ги сънувам тия твои умопомрачителни руладини!??? И честита наградка - с малко думи :) много си ни разказала за себе си!!

    Прекрасно утре от мене, че аз нещо все по малките часове напоследък сколасвам да посетя любимите си местенца :)

    ОтговорИзтриване
  21. What a delicious pork dish...it pairs so well with fruit and is just beautiful rolled! So nice to visit your blog again! xo

    ОтговорИзтриване
  22. Прекрасна гозба си стъкмила-нестандартна комбинация ,но със сигурнсот доста вкусно.И толкова добри снимки си направила-поздравления!
    Приятен ден,Еликсирчи!

    ОтговорИзтриване
  23. РОСЕ, прекрасни руладини ,пък и с ягоди ...ще опитам катоимам макар че си мисля и с други плодове ще стане.
    Прекрасни отговори 4-ти и 5-ти са до сущ, все едно за мене писани.
    Радвам се че имаме много допирни точки и за това си те обичам толкова.
    Прегръдки миличка !

    ОтговорИзтриване
  24. Е, Еликсирче, много малко си писала, де! :-Р Не, че аз отговорих, като ми предадоха щафетата :'), ама да упрекна поне теб, за не добре свършен отчет.:)))
    Иначе за руладинките - интересна рецепта. Само малко смелост ми трябва да я опитам :)

    ОтговорИзтриване
  25. Роси, много интересно и ароматно съчетание на свинското с ягоди :)! Чудесна рецепта! Между другото, разпознах се в първата точка за магазина за домашни потреби :).
    Поздрави и хубав край на седмицата!

    ОтговорИзтриване
  26. Скъпи момичета,благодаря на всяка една от вас,която се отби да напише коментар,знаете,че ги чета винаги с огромно удоволствие и усмивка!
    Благодаря и за похвалите!
    Радвам се,че намирате рецептата за интересна.Всъщност тя е подходяща за всеки,който обича съчетанието на плодове и месни ястия.Вкуса не би го изненадал,а това,че е с ягоди е дефакто подробност,която не влияе на общия вкус-сладко-солен.
    Аз харесвам тази комбинация.
    Всички,които искат да опитат могат да рискуват с 1 или 2 руладини,а в другите да пропуснат плодовете и да добавят на тяхно място някой зеленчук.
    Освен това ако ги гарнирате със синьо сирене,неговият тръпчиво-солено-горчив вкус балансира до голяма степен сладостта на ястието!

    Радвам се,че открихте много общи черти с мен,което ме навежда на мисълта,че сме се надушили тук все свои хора :))!

    Мина,нали,нали!Посвещавам го на теб,мила ми ягодке!

    Габи,и аз имам доста по една :)).Нали трябва да сме разнообразни,но не и разхищаващи семейната хазна с цели сервизи всеки път :).

    Сърдечни поздрави на всички!

    ОтговорИзтриване
  27. Еликсир, прекрасни руладини - интересно съчетание на вкусове. Реших да споделя една награда с тебе, но сега видях, че вече си я получила от друг.
    Хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  28. Скъпа Маги,благодаря за отзивите за ястието и че си проявила желание да споделиш с мен награда,нищо,че вече я имам от друг,важното е,че си ми отредила внимание,което много ме радва!

    ОтговорИзтриване
  29. Еликсирче, благодаря за предидвикателството, но моето описание ,е като твоето,май сме се побъркали с това готвене тук-думата е една-ПРИСТРАСТЯВАНЕ.ЧАК се чудя-като се видим един ден-да не сме-сякаш излезли от Хелоуин парти :-)))
    А предложената рецепта е много идейна !

    Радвам се ,че съм направила каквото съм направила,че много не съм наясно и ме "виждаш" вече-какви ги върша в кухнята!

    Прегръдки от мен!

    ОтговорИзтриване
  30. Благодаря ти, Росинка! Относно магазините за домашни потреби, при мен ситуацията е много странна: допреди 2 години не стъпвах в такъв магазин, мразех, когато мама ме караше да влизам с нея в тях! А сега, сега не можеш да ме изкараш оттам, дори магазините за дрехи не ме привличат вече. Много е странно как се променят хората 
    Приятен петъчен ден!

    ОтговорИзтриване
  31. Вкусно ...много вкусно е при теб Еликсирче !
    Благодаря за предизвикателството , някои от нещата които си споделила за себе си , все едно аз съм ги писала :)))
    Прегръдки и хубав утрешен ден мило Еликсирче ! :-)

    ОтговорИзтриване
  32. Бети,Сабинка и Зорничка,няма начин да не сме пристрастени,след като това ни е хобито,а то изисква съответната подготовка и антураж от джунджурии.
    Благодаря за похвалите и ви пожелавам хубав петък и весели почивни дни!

    ОтговорИзтриване
  33. Роси, ама много е хубаво това ястийце, много благодаря за наградата, отново е предизвикателство, ще я споделя при първа възможност, само не зная с кого ще я споделя като гледам из околността вече много хора са я получили. Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  34. Павлинче,благодаря ти,мила!Ти напиши това-онова,пък все ще е останал някой,който да поеме щафетата :)!

    Поздрав и хубав уикенд!

    ОтговорИзтриване
  35. Еликсирче, страхотна рецепта пак и отново!! Аз харесвам комбинацията на плодове с месо, но като че ли най-ми вървят сините сливи като вариант. Пробвала съм с портокали, но може би е въпрос на време, за да свикна с вкуса. Сутрин е, пия кафе, а се облизвам при вида на снимките ти! Страхотни, както всеки, всеки път, мила!:-)
    Беше ми изключително интересно и приятно да науча още малко за теб и откривам някои общи черти. Затова и те харесвам и обичам, Роси!
    Благодаря за удоволствието от поста ти!
    Прегръдка и усмивки от мен!

    ОтговорИзтриване
  36. Ех,Мони,винаги ми стопляш сърцето по най-добрия начин!Благодаря ти,слънце!Радвам се,че освен еднаквите вкусове,споделяме и общи приятелски чувства!

    Много усмихнат ден ти пожелавам,мила!

    ОтговорИзтриване