2 септември 2011 г.

с торта по милански на гости на Мариетка :)







Скъпи приятели,
преди почти два месеца имах удоволствието при мен да гостува Мариета - една страхотно мила дама,с която не само обичам да общувам,и която ми е много на сърце,но й в чийто блог се е огледало самото съвършенство в кулинарията.
 Веднага след блестящото си представяне при мен с невероятно красива и изкусителна торта ,Мариета ме покани да й върна визитата,но заедно решихме това да стане наесен.
Излишно е да казвам колко бях поласкана от поканата й,защото тя е един от моите много близки и верни приятели в блоговото пространство.
Много се зарадвах на жеста й на внимание към мен,за който й благодаря най-сърдечно!
Да гостуваш в прекрасен блог като нейния и на майстор от нейната величина,уверявам ви,не е лесна задача.
Със сигурност трудно бих открила рецепта,която да бъде новост за нея,и в същото време в изпълнението й да отговоря на нейното високо ниво.
Все пак доколкото е във възможностите ми се постарах и днес й гостувам с тази торта по милански,която направих специално по повод на поканата й!





 Рецептата за тази солена торта си харесах от предаването "В пекарната на Джулия" по Фиеста ТВ.

Продукти:

1 пакет от 800 гр. бутер тесто / 2 листа /

за плънките:

5 печени червени чушки

300 гр. шунка слайс

200 гр. моцарела слайс  / може и кашкавал /


150 гр. сирене
6 яйца + 1 белтък , жълтъка отделете за намазване
1 ч.л. песто Дженовезе
1 ч.л. ретро горчица на зърна
малка щипка куркума
парченце масло


спанак 300 гр.
шепа нарязани гъби
2 скилидки чесън или стръкове пресен
джоджен,мента,черен пипер
парченце масло




Начин на приготвяне:

Оставете тестото да се размрази,но да бъде охладено.

За спаначената плънка:
В малко масло задушете пресования чесън,измития и почистен спанак.Когато обемът му спадне добавете гъбите.Сотирайте,докато остане на мазнина.

За яйчената плънка:
В малко масло изсипете наведнъж яйцата,в които предварително сте разбъркали горчицата,куркумата и пестото.Бъркайте непрекъснато,докато яйцата почти стегнат.Добре е да останат леко кашави,защото после се разнасят на пласт по-лесно.Добавете натрошеното сирене към тях,разбъркайте и отстранете от котлона.

Откопчаваща форма намажете тънко с масло и застелете с  хартия за печене-дъното и стените.
Разточете първата кора много тънко,така както е на найлоновото фолио и с него я пренесете във формата,като фолиото трябва да остане отгоре.Наместете добре кората,притиснете към дъното и стените и отстранете фолиото,като оставяте краищата да стърчат извън формата.
Редувайте пластове според вашите предпочитания.Аз ги подредих така:
шунка,моцарела,печена чушка,спанак с гъби,
моцарела,шунка,яйца,настърган кашкавал.

1 ред - шунка

2 ред - моцарела или кашкавал


3 ред - печена чушка

4 ред - спанак с гъби
5 ред - моцарела или кашкавал

6 ред - шунка

7 ред - яйца с песто





8 ред - настърган кашкавал


Когато приключите подреждането на продуктите обърнете краищата на тестото навътре,върху плънката.Ако желаете може да ги изрежете ,но задължително оставете долната кора да се залегне отгоре около 2 см.




Разточете леко другата кора,която до този момент трябва да държите в хладилника,за да не се отпусне прекалено тестото.
Изрежете кръг с големината на формата за печене.Пренесете го върху плънката,като капак на тортата.




Намажете  отгоре с отделения жълтък,смесен с 1 с.л. олио.
От остатъка от втората кора изрежете фигурки.
Подредете ги върху горната кора и намажете с жълтък и тях.Поръсете ги със сусам / по желание/ .




Сложете да се пече в предварително загрята фурна на 1 ниво,170 гр. с вентилатор.
Когато горната кора се зачерви превключете фурната на долен реотан с вентилатор.
Печете,докато бутер тестото бухне и видите,че и отстрани е изпечен борда.




Извадете формата от фурната,освободете ринга и оставете тортата да изстине напълно.Може да боднете с шиш на 2-3 скришни места,за да може да излиза парата отвътре.
Целта е да се стегнат плънките,най-вече моцарелата,която иначе се тегли като ластик,когато е гореща,а и така ще се реже по-лесно на парчета и пластовете ще се открояват.
Аз не изчаках съвсем да изстине,то се вижда,но...трябваше да снимам,а времето напредваше.





Чаша добре охладено хубаво розе подхожда чудесно,наздраве и да ви е вкусно!:)







Скъпа Мариетка,благодаря за поканата и топлото,приятелско отношение,което чувствам всеки път в нашите контакти!
Изключително силно ме трогна с всички похвални слова,с които ме дари,представяйки рецептата ми при теб!
Днес ти гостувам виртуално,в очакване на съвсем скорошна наша среща и запознантство на живо!:)


Хиляди сърдечни прегръдки и музикален поздрав за теб,мила! 

















28 коментара:

  1. Еликсирче, чудесно изглежда тортата - много красива, и при всички положения - много вкусна:).
    Поздрави и прекрасен ден!

    ОтговорИзтриване
  2. Еликсирче,
    винаги се радвам на твоето присъствие
    и в коментарите, които са толкова позитивни
    и казани от сърце!
    поздравявам те за избора на рецепта- обичам солени торти, понякога повече от сладките!
    А твоята е чудесна!
    Прегръдки и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  3. Тортата изглежда много апетитна,а снимките са чудесни! :)

    ОтговорИзтриване
  4. Еликсирче,много вкусно иглежда тортата!Аз не искам розе,дай ми една чашка айрян и да легна на хубавите детелинки...
    Снимките са страхотни,а няма да пропусна чинийката и чашката!Мнооого,много ми харесва всичко:)
    Целувки:*)

    ОтговорИзтриване
  5. Еееее, Еликсирче, такива торти как обичам само! Няма нещо от тези продукти, което да не ми е любимо :)
    Страхотна подредба!
    Поздрави на теб, а аз отивам да поздравя домакинята ти!

    ОтговорИзтриване
  6. Еликсирче, тортата е страхотна! Моят съпруг със сигурност би я предпочел пред някоя сладка.
    Поздрави и хубав ден :)

    ОтговорИзтриване
  7. Казах и при Мариета:
    Чудесни сте, много ме радвате:-)
    Тортата ще се опитва, няма как иначе!
    Желая ви хубав уикенд!

    ОтговорИзтриване
  8. Еликсир, шашна ме направо! Фантастично си се справила с тази торта, и аз я заглеждам отвреме навреме, много е впечатляваща! Моите поздравления - майстор си!
    Приятен и усмихнат ден! :)

    ОтговорИзтриване
  9. Пиршество за очите!! Пиршество за сетивата!!!Възхитителна торта, Еликсирче - поздравления за фантастичната рецепта, с която гостуваш във вкусния блог на Мариетка - и за страхотните снимки, мила!! Поздравления и за Мариетка за страхотния избор на гостенка!! Невероятни сте и двечките - отивам сега и при нея да се любувам на вкусната ти торта :)

    ОтговорИзтриване
  10. Божествена торта, Еликсирче!
    Приеми моите искрени комплименти!

    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  11. Скъпи момичета,силна прегръдка за всички вас!
    Благодаря за подкрепата,много съм щастлива,че тортата ми ви допадна!
    Благодаря и на любезната домакиня Мариета за поканата,за всички топли думи,които ми поднесе и за страхотната специална награда!

    Хубави празнични дни ви пожелавам!:)

    ОтговорИзтриване
  12. Еликсир, и тук да те поздравя за поредното блестящо представяне, да ти благодаря за невероятните думи и прекрасната песен, с която за пореден път докосна сърцето ми!
    В такива моменти осъзнавам колко съм щастлива и благословена с приятели като всички вас!
    И можеш да се отбиеш пак при мен, чака те още нещичко...
    Желая ти прекрасен, вдъхновяващ и забележителен ден!

    ОтговорИзтриване
  13. Елексирче, това изглежда адски вкусно!
    Много ти благодаря за споделената рецепта и нагледният материял!

    Хиляди слънчеви целувки и голяма прегръдка!

    ОтговорИзтриване
  14. Кулинарен елексир за душата и сетивата- това си ти! Успяла си да намериш интересна и различна рецепта, която в същото време не е префърцунена и високопарна, с която едновременно да очароваш, изкушиш и впечатлиш четящите и облизващите се безпощадно.
    Радвам се на малките ви гостувания, защото винаги носят след себе си интригуващи предложения, позитивни и слънчеви публикации и разчупване на блог- модела, което обогатява срещите с вас и ги прави още по-интересни.
    Весел и спокоен уикенд ти пожелавам и да ти кажа само, че и аз приемам гости с такива вкусни заложби- реално за предпочитане :-)

    ОтговорИзтриване
  15. Скъпа Мариета,щом в този момент,четейки думите ти и отзивите на момичетата, попивам радостна сълза под звуците на много любимата ми Селин Дион,значи задачата ни е успешна и е изпълнила целта си-да ни направи щастливи в иначе скучния и труден делник!
    Наградата ти вече украдява блога ми на едно от челните места,защото е много специална и лична!
    Денят ми наистина е такъв щом имам вас!
    Мария,благодаря!Ти си майстор на постъпковите обяснения,уча се от теб,но в повечето случаи нямам чак толкова търпение.Но поканата на Мариета е изключение,което си заслужава усърдието!
    Бубе,всеки твой коментар или публикация са вълнуващо четиво за ума,както и този път!
    Радвам се,че си усетила празничният дух,който витае в такъв момент в нашите блогове.
    На гости идвам само поканена изрично,щото съм добро и възпитано дете:))!Но пък за любими мои приятели откликвам с удоволствие!

    Спокойни и ведри празнични дни на всички!

    ОтговорИзтриване
  16. Страхотна солена торта! а изпълнението е перфектно!
    Хубав уикенд!

    ОтговорИзтриване
  17. Ай, и тука нечовешки нещица съзирам!!!
    Много красиво и много вкусно предложение, при това с майсторска декорация :)
    Моите поздравления за избора на рецепта и реализацията, Ели :)

    ОтговорИзтриване
  18. Еликсирче,моля те драсни един мейл за връзка
    kati69@gbg.bg

    ОтговорИзтриване
  19. Еликсирче,те такава торта не бях виждала ,изкушаваща и колко хубаво си го обяснила и направила.Снимките ти са уникални много хубави.
    Хиляди прегръдки мила изкусителке...:)))))

    ОтговорИзтриване
  20. Еликсирче, как ме изкушаваш :)) Много интересна рецепта!
    Направо си уцелила десетката с нея.

    Прекрасен утрешен ден! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  21. Траянче,Танче,Здравче, и Инче,много ви благодаря,милички!Аз честно казано,не бях удовлетворена от себе си на 100%,най-вече че пластовете още не се бяха стегнали,но от вашите отзиви ми дойде увереност,че все пак съм се справила!
    Кате,писах ти днес.Тук в профила ми има мейл към блога,писах ти и от личния си,пиши на който искаш от двата!

    Хубав нека бъде денят ви!:)

    ОтговорИзтриване
  22. Еликсирче, чудесно гостуване! :) А тортата ти е много интерсена и примамлива!
    Поздрави и хубава неделя!

    ОтговорИзтриване
  23. Мира,благодаря,думите ти ми действат много стимулиращо!

    Поздрави и на теб,мила!

    ОтговорИзтриване
  24. О, Еликсирче, какво изкушение - красиво, апетитно и сочно, струва ми се. За пръв път попадам на такава рецепта и я намирам за интересна и предизвикателна. Чудесно си се справила! Комплименти и поздрави!

    ОтговорИзтриване
  25. Чудесно изглеждаща солена торта и едно усещане за топлина и уют! Стахотно!
    http://iveinrecipes.blogspot.com/

    ОтговорИзтриване
  26. Гуинет,много ти благодаря,от майстор като теб е истинска радост да прочета такива думи!

    Иве,добре дошла тук и благодаря за одобрението!

    ОтговорИзтриване
  27. Много ми харесва и страшно ми се иска да я направя, но имам едно притеснение и ще Ви попитам - това е бутер тесто, долният блат не остав ли клисав под продуктите? Те са тежки и сочни.
    Благодаря :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте!
      Да,продуктите са тежки и сочни и долният блат няма възможност да набухне,но се изпича добре.
      Ако имате притеснения може да ползвате вместо бутер тесто няколко пласта точени кори,като между всяка мажете с масло,или пък да опитате с тесто с мая или с маслено тесто.
      Ще се радвам да споделите отзиви и дано ви хареса!
      Ако все пак заложите на бутер тестото непременно направете отвори в горната кора,за да излиза парата.

      Изтриване