6 септември 2011 г.

фритата с козе сирене и чери доматки








Продукти:

6 яйца
75 мл. прясно мляко
около 150-200 гр. извара
100 гр. кашкавал на кубчета
100 гр. свежо козе сирене или моцарела
1-2 триъгълничета топено сирене ( по желание )
1 глава кромид лук
1 к.л. кафява захар ( за карамелизиране на лука)
3 с.л. зехтин
шепа чери доматчета
млян черен пипер,сух риган,магданоз






Фритата дефакто си е един голям и по-дебел омлет.
Количествата на сирената са ориентировъчни,идеята е да сложите каквито ви се намират или сте си купили специално.
Тиганът е с диаметър 26 см.





Приготвяне:

Добре е да използвате тиган с незалепващо покритие,който после може да сложите във фурната.
Ако нямате такъв,може да изпечете фритатата в керамичен съд,като за тарта например,или в по-малки съдчета на индивидуални порции.

Разбийате яйцата в купа с телена бъркалка.
Добавяте към тях изварата ,хомогенизирате.Прибавяте подправките.
Задушете лука (нарязан на кубчета) в зехтина.
Като омекне добавете захарта,разбъркайте и оставете за минута леко да се карамелизира.
Дръпнете от огъня и го оставете леко да се охлади,след което го добавете към яйчената смес.
Изсипете я цялата в тигана .
Подредете равномерно чери доматките,нарязаните сирена.
Ако имате,можете да сложите и няколко маслини.
Поръсете отгоре с  риган.
Поставете тигана на котлона ,докато фритатата стегне отдолу ( за 1-2 минути),след което прехвърлете съда в предварително загрята на 180 гр. фурна.






Можете да консумирате ястието както топло,така и студено.
С резени сочни червени градински домати си подхожда великолепно!
На вас оставям избора на питие ! Наздраве! :)








23 коментара:

  1. Ммм :) че вкуснооо!! Това първото парченце е за мен!! Пак неустоимо предложение, Еликсирче - поздравления за страхотната рецепта!!! И поздравления за прекрасните награди - до една абсолютно заслужени! О, и ти благодаря, че споделяш такава готина награда с мен :) непременно ще си я закича на блога!!

    ОтговорИзтриване
  2. Еликсирче, страхотна е фритатата! Чудя се и аз от няколко дни дали да направя една или да не направя, но сега мисля да се възползвам от предложението ти (и сирена има достатъчно). МъжЪт ми нещо не им е фен, ама като няма друго и това яде :))

    Честити награди! От хубави по-хубави!

    Хубава седмица! А и честит празник!

    ОтговорИзтриване
  3. Честити награди!
    Много обичам омлети, почти през ден ям, нещо ми има напоследък. Днес ядох принцеси със сирене и яйца. Следващият път омлета ще е по твоя начин.
    С пожелание за спорен утрешен ден:))))

    ОтговорИзтриване
  4. Страхотно ястие, и абсолютно заслужени награди миличка!!!

    ОтговорИзтриване
  5. Честити награди Еликсирче,напълно заслужени от теб!Днешното ти кулинарно предложение много ми допадна с продуктите, които си сложила.Изглежда много вкусно.Непременно ще го приготвя!
    Хубаво и усмихнато утре!

    ОтговорИзтриване
  6. Еликсирче,чудя се това яде ли се или само седиш и гледаш ,и се засищаш само от красотата му?
    Много вкусно звучи,а снимките са направо уникални!
    Благодаря за прекрасния поздрав!
    Прегръдки:)

    ОтговорИзтриване
  7. Еликсирче, прекрасно завръщане:)
    Вкусно и красиво оформено!
    И награди като летен дъжд са те наваляли!
    Благодаря ти за споделената и с мен!
    Прегръдки и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  8. Честити награди мила! Вкъщи сме големи почитатели на омлетите - ще опитаме и този вариант :) Поздрави и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  9. Еликсирче, пак си поднесла много идейно ястие! И е толкова апетитно и красиво!
    Честити мнооого награди!
    Поздрави и хубав ден :))

    ОтговорИзтриване
  10. Момичета,много ви благодаря за вниманието,за поздравите и че ви харесва моето предложение,думите ви ме очароват както винаги!

    Танче,те мъжете по правило не припадат по такива ястия без мръвка,затова можеш да си направиш половин порция само за теб или пък за него да сложиш и нещо месно!Да ви е сладко!

    Жани,Бети и Габи,ще ми е много драго,ако приготвите и вие ястието,да ви е сладко!

    Кате,със сигурност става и за ядене,не само за гледане,хихи!Благодаря за високата оценка,мила!

    Момичета,много ми се искаше да предам наградите на всяка една от вас,защото много си ви обичам,но нека и другите момичета имат възможност да ги предадат на свой ред,убедена съм,че ще достигнат до всяко кътче!

    Хубав септемврийски ден ви пожелавам!:)

    ОтговорИзтриване
  11. Изглежда убийствено вкусно!!!
    Браво, много ми харесва предложението :)

    Честити награди :)

    ОтговорИзтриване
  12. ммммммм убийствено вкусно изглежда, докато си я спретна ще си взема от онова отрязаното парченце :)
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  13. Ние у нас видим ли фритата, се превръщаме във фокусници :D Само подай една такава чинийка и ще видиш как моментално изчезва пред очите ти :)
    Страхотна е, поздравления!

    ОтговорИзтриване
  14. Уникални снимки- не мога да спра да се взирам в монитора;-)
    Честити награди и благодаря, че едната минава през мен:-)
    Много хубава седмица!

    ОтговорИзтриване
  15. Инче,Ели,Мария и Мъхче,толкова щастлива ме правят думите ви и похвалите за снимките,наистина ви благодаря най-сърдечно,създадохте ми отново настроение!

    Хубава вечер ви пожелавам на всички и ви прегръщам!

    ОтговорИзтриване
  16. Ей, и на мен ще ми допадне май много...по мой вкус е напълно!И така изкусително изглежда.... Тия дни сме били на едно място с теб, разбирам от моя блог.Много точно си познала снимките.Къде е този Арт хотел? Ние имаме къща в Сз, а се оказва че много неща незнам...или вече така ми е писнало може би!
    С усмивка
    мария

    ОтговорИзтриване
  17. Фритатката си я заплювам веднага, а за наградките - отново честито!

    ОтговорИзтриване
  18. Благодаря за споделената награда, за мен е чест и много мил жест на внимание :)
    Много вкусна изглежда фритата, а снимките са много слънчеви.Допада ми много новата рецепта
    Спокойна вечер

    ОтговорИзтриване
  19. По-различно и много вкусно поднасяне на любимият ми омлет!
    Страхотно представяне при Мариета!

    ОтговорИзтриване
  20. Чудесно предложение, Еликсирче!
    Честитя ти от сърце напълно заслужените награди!
    Благодаря за споделената такава! Признателна съм ти!

    Сърдечни поздрави и прекрасен ден!

    ОтговорИзтриване
  21. Вкусно и красиво лятно ястие, Роси! Честити награди, заслужени и много специални! Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  22. Дами,както винаги сте толкова мили,много ви благодаря!Действате ми наистина много позитивно и стимулиращо!

    А с Мария вече обсъдихме въпроса й към мен,но в нейния блог.

    Вкусни и слънчеви почивни дни ви пожелавам!

    ОтговорИзтриване
  23. Колко свежо и красиво изглежда това ястие направо ми се дояде само като го гледам, според мен е и с домашни яйца, за да е толкова жълто, благодаря за рецептата продукти като..." 100 гр. кашкавал на кубчета ,100 гр. свежо козе сирене или моцарела,1-2 триъгълничета топено сирене /,1 глава кромид лук
    1 ч.л. балсамов оцет ..." и всичко друго са неща, които в повечето домове има, но не се бях сетила по този начин да ги комбинирам, още днес ще опитам тази вкусотия.

    ОтговорИзтриване