9 септември 2014 г.

бисквити с рикота и сусамов тахан





Пак Пепи е в основата и на днешната рецепта ,подстрекавайки ме този път с нейните изкусителни маслени бисквитки .
Много ми се искаше в състава да включа и медения сусамов тахан от Лидъл.
Получиха се пръхки, мекички и много ароматни сладки.
Умишлено не сложих нито кокос,нито шоколад (макар че обичам тяхната комбинация в бисквитки) ,за да се запази и изпъкне уханието на сусамовия тахан,което много ми харесва.
Пепи,сърдечно благодаря ,че отново влезе в ролята на моя кулинарна муза! :)







Продукти:

350 гр. брашно *
150 гр. кафява захар (може и бяла) **
1 яйце
100 гр. рикота ( може пълномаслена извара или безсолно крема-сирене )
100 гр. сусамов тахан с мед ( или сусамова халва )
125 гр. краве масло
1 ванилия
1 бакпулвер

* в рецептата съм посочила извара или рикота,но всъщност аз ползвах "Млечен продукт по италианска рецепта" на Пилос от Лидъл,който представлява нещо средно между моцарела и рикота.
Можете да намерите рикота или извара с най-различни консистенция,
затова е хубаво предварително добре да я отцедите,за да отстраните излишната вода.
Брашното може да варира в зависимост от това колко ви са гъсти тахана и изварата.
+/- 50 гр. брашно не са решаващи при правенето на бисквити.Ако е малко повече брашното,сладките ще станат топчести ,ако е по-малко - ще станат по-рязляти .

** можете да добавите повече захар според вашия вкус 






 

Приготвяне:

Ако имате блендер работата ви се улеснява значително.
Претегляте всички продукти,слагате ги в купата на блендера,пускате да се върти ножа и го спирате,когато всичко се събере на топка.Тестото става много благо за работа,не лепне и можете да оформяте бисквитите веднага.Късайте парченца и ги подреждайте на разстояние върху тава,покрита с хартия за печене.
Можете да оформите тестото на топченца 



или да го разточите на набрашнена повърхност и изрежете формички.




Ако нямате блендер замесвате тестото с ръце,като пак ще сложите всички продукти в купа ,първо претривате с длани,докато се образуват маслени трохи,после доомесвате до компактно,нелепнещо тесто.





31 коментара:

  1. :)))Ами ти пък мен ме подкукороса ....!
    Аз обаче директо ще ги правя с халва:).Задължително ще се похваля,Роси!Прегръдки:))за чудесната рецепта!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Миленче,супер ще бъдат и с халва.Аз още имам от гръцката и може този път на бисквитки да отиде и при мен.Да ви е вкусно и чакам отзиви!

      Изтриване
  2. И аз съм ги запланувала, защото предполагам колко са вкусни. :) А твоите сигурно са като облачета, Роси! И определено ме заинтригува с този тахан вътре. Чудесия!
    Прегръдки, другарче! Сега ще сънувам Росините бисквитки... ;)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Еее,сладки сънища ще са били,Гери,мерси,миличка!Прегръдка имаш от мен и ти!

      Изтриване
  3. Роси, чудесна компания на сутрешното ми кафе :)
    Обичам бисквитки, но много бързо свършват.....
    Благодаря за инфото за продукта от Лидъл :)
    Прегръдка и хубава сряда!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дани,жалко,че вече го няма продукта,оказа се точно по мой вкус.Прегръдка и от мен и хубав ден!

      Изтриване
    2. Всъщност имах предвид,че няма тахан,а сега се усещам,че говорех и за млечния продукт-е,него го има май винаги и на мен много ми се услади,особено с розови домати. :)

      Изтриване
  4. Фантастични са Роси! Взимам си за сутрешното кафенце! И аз имам една рецепта за сладки с тахан, която съм планирала в скоро време! Прегръщам те и ти пожелавам прекрасен ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Кате,взимай и да ти е сладко кафенцето,а междувременно ще очаквам да видя и твоята рецепта.Прегръдка и от мен! :)

      Изтриване
  5. Роси, точно навреме, аз още не съм си изпила кафето ;) О-бо-жа-вам! сладки с тахан! Ще ги включа в списъка тези бисквитки :)
    Слънчев ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да ти е сладко,Кате!Ще се оглеждам да зърна и твоите бисквитки като им дойде реда в списъка!Хубав ден!

      Изтриване
  6. И Пепи и ти сте едни Големи подстрекателки!!! Страхотни снимки и бисквитки! Прегръдки, Роси!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Така е,Кате,подстрекателството е мотора на нашите блогове :) .Прегръдка и от мен!

      Изтриване
  7. от два дни ги гледам и им се облизвам, Роси :) Чудесни са. Знаеш ли, не съм опитвала тахан от години. Като бях малка, много ме тормозеха ,че бях скелет :) тогава и ми правеха всевъзможни неща за апетит (пък аз си го имах, но такава си бях) и сред тях имаше тахани с мед.. Май ще му дам шанс на тахана и ще опитам. Като виждам колко добре изглеждат :) и лекинко напукани....
    прегръдки и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Пепи,аз още на лидълската публикация бях споделила,че все се въздържах от тахан и от фъстъчено масло с внушението,че няма да ми харесат.Обаче Лидъл ме запознаха с този продукт и поне техния ми хареса много.Други видове какви ще са и що,нямам идея.Шоколадовият казаха момичетата също бил страхотен,ако пуснат пак ще опитам и него.Сладките наистина станаха много меки и топящи,ако искаш пък пробвай вместо с тахан да сложиш халва,май повече ще ви се харесат.
      Прегръдка и от мен и много уютна вечер,другарче мило!

      Изтриване
  8. Роси,обичам много бисквитки с тахан - правила съм два вида - и двата ми харесаха, мисля, че този също ще ми допадне!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дано ти допадне,Веси,щом харесвате тахан няма начин да не са ви вкусни и тези бисквитки.Поздрави!

      Изтриване
  9. Роси, така човек не може да се съсредоточи в нищо;) Единственият начин е да хлопна вратата на компютъра и да не гледам. Дотогава само бисквитки ще са ми пред погледа;) Прекрасни са! И на теб желая прекрасен уикенд!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти,Марте и прекрасна нова седмица да ти е! :)

      Изтриване
  10. Любимият ми сусамов тахан. Бих го използвала за какво ли не. Роси, много ме изкуши с рецептата. Ще се прави! :-)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Радвам се,че те подстрекавам на свой ред,Дани,и да ти е сладко!Прегръдки!

      Изтриване
  11. Роси, грабвам си двечки - трички, не мога да им устоя. Усмихнат ден, мила!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Грабвай,Танче и много усмивки през новата седмица,мила!

      Изтриване
  12. На това му казвам аз, вкусна почерпка, Роси! Прекрасни бисквитки, мекички, ароматни, ммммм... разкошни...

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти за похвалите,Таня!Поздрави!

      Изтриване
  13. Страхотни са, Роси,
    много ароматно и фино печиво на цветен фон и градински уют.
    Разкошна рецепта и изкушаващи красиви снимки,
    поздрави за теб и хубави почивни дни!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти,Дианка,много позитивна седмица ти пожелавам и аз!

      Изтриване
  14. Така слънчеви и апетитни са, Роси - сигурна съм, че са и адски вкусни!!! На мен все не ми остава време да забъркам нещо с тоя пусти тахан, та поне да се порадвам на вкусотиите, които ти твориш!!! Прекрасни и неустоими са и бисквитките, и снимките ти!!!
    Много прегръдки :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти,мила,много,много прегръдки изпращам и аз на всички мои любими другарчета у вас!

      Изтриване