12 август 2012 г.

крем с кайсии









За изходна точка на този крем ми послужи вече размразения 
Реших остатъка от него да се превърне в крем,гарниран с кайсиево пюре.






Макар вече да няма кайсии ,пюрето може да се приготви например с праскови.
А може  да е всякакъв друг плод,пюриран със или без варене.






Продукти:
3 жълтъка
125 мл. + 250 мл. прясно мляко
250 мл. течна сладкарска сметана
290 гр. заквасена сметана / 1 голяма кофичка "На баба" /
2 п. желатин
2 п. ванилия
захар на вкус

пюре от кайсии или праскови,круши,ябълки,смокини и т.н.





Приготвяне:

Плодовете нарежете на парчета /ако са ябълки, круши или мъхести праскови ги обелете/,поръсете ги със захар и кафена чашка вода и бъркайте на котлона,докато се сварят,после ги пасирайте и охладете пюрето.Може да пюрирате и плодове от компот или направо пресни,меки плодове.





Загрейте 250 мл. прясно мляко,подсладено по ваш вкус, и сипете пакетчетата желатин в него да се разтворят.
Оставете млякото настрани да изстине.
В малка тенджерка с двойно дъно загрейте до кипване 125 мл. прясно мляко и сметаната заедно със захар на вкус и ванилия.
В купичка разбийте жълтъците и при непрекъснато бъркане налейте към тях на тънка струя половината от топлата млечна смес. След това върнете темперираните жълтъци в тенджерката с горещите мляко и сметана ,и бъркайте на слаб огън,докато крема започне да се сгъстява и да оставя следа по опакото на дървена лъжица.
Оставете сместа да изстине и към нея добавете 150 мл. плодово пюре, квасената сметана и млякото с желатина,обединете.Ако има нужда подсладете още с пудра захар.

Насипете крема в чашки и приберете в хладилника да се желира.






          Преди да поднесете крема го гарнирайте с няколко лъжици от плодовото пюре.



38 коментара:

  1. Браво, Роси! Изглежда много вкусно, леко и приятно!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дида,винаги се радвам на нови гости тук,добре си ми дошла!И благодаря!

      Изтриване
  2. Лекс, наистина вълшебен лек и разхлаждащ вкус!
    Страхотни снимки!
    Вчера правих погачата и обрах овациите!
    Днес ще пътуваме, и я направих отново по молба на Емчо, за приятелите при които отиваме!
    Ще се хваля със снимков материал.Отново благодаря за прекрасната рецепта!
    Целувам те и ти пожелавам чудесен неделен ден*)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много ми е драго,че си я направила,Кате,че и два пъти!Това е сигурен знак,че ви е харесала.Благодаря ти,с нетърпение ще разгледам снимките ти!
      Много усмихната седмица ти пожелавам,мила!

      Изтриване
  3. Разкошна свежа, лятна наслада, Роси! Много е приятен този крем, ммм... :)))

    Прегръдки и приятна неделя от мен!

    ОтговорИзтриване
  4. Чудесно изглежда! Обожавам всякакви кремчета, като изключим нишесте с вода, но и на тях не прощавам, ако са комбинирани с бисквитени блатове.

    Хубав следобед :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Хубава седмица,Инче,най-после се появи :),липсваше!

      Изтриване
  5. Ох,че свежо и вкусно....направо елексир си е този крем...
    Хубава вечер,Роси!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Живе,наистина беше много вкусен...прекрасна седмица ти пожелавам!

      Изтриване
  6. Роси, толкова елегантно си го сервирала! Изглежда разкошно кремчето. Поздрави и приятна нова седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Сервирала не,но го поразходих за снимки тук и там,че имах съмнения кой ще е най-подходящия фон,а се оказа,че и трите ми харесаха,но от многото разхождане на чашите нагоре-надолу накрая баш едната я строших :( .
      А са ми подарък от свеки .
      Обичам да аранжирам,Кате,благодаря,че забеляза и оцени,много ми е приятно,мила!
      Приятна да бъде и за теб!

      Изтриване
  7. Голяма красота, Роси! Направо ми напомня на сватбена наздравица:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Траянче,много благодаря!Почти сватбена...по него време или малко по-рано ми ги подари свекърва ми и до сега ги пазя,че са кристални и много крехки и тънкостенни,само че едната не опазих от пусти снимки.
      Обаче ми даваш страшен жокер,защото и сватбените си пазя и току виж съм ги напълнила с крем,хехе...голям цирк ще е,ако ги изтипосам за фотосесия...пълни не с шампанско,а с крем...

      Изтриване
  8. Много красиво, елегантно и несъмнено вкусно, Роси! Прегръдки с пожелания за псоена нова седмица! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти,Еви,успешна и усмихната да бъде и за теб,прегръдки,мила!

      Изтриване
  9. Роси, невероятен крем с невероятни снимки!
    Много красиво представен!
    Поздрави и хубава нова седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Роси,много си мила,благодаря ти!
      Хубава седмица ти пожелавам и аз! :)

      Изтриване
  10. Страхотен крем, Роси! Знаеш, че си падам по кремчета и го оценявам много високо. Кайсии май няма, но с нектарини ще трябва да стане. Хайде, надявам се като се върнеш да се отчета с него :))
    Поздрави и хубави понеделник, вторник и сряда!

    ОтговорИзтриване
  11. Много слънчево и с много оранжево :-)! Панделките са красив акцент...

    ОтговорИзтриване
  12. О, това е много хубаво десертче,обичам кремчета, защо все не ми идва на ум да ги правя! Страхотна аранжировка! Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
  13. Ооооо истински разкош и прекрасни снимки!!!!
    Много слънчево настроение носи този ти пост:)



    Поздрави:)

    ОтговорИзтриване
  14. Браво Роси,много хубави панделки си завързала!И всичко в тон и с голям усет!Много хубави и интересни рецепти си представила в мое отсъствие!Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  15. Aбе, видях пак кайсии и веднага затворих (знаеш защо :)) Ама не се стърпях и само след 5-10 минути, пак тук. Няма да казвам и аз колко е, какво е, супер ли е...
    Да, да! Великолепно кремче е, мила! Ама стига вече де, стига с тея кайсии, жал нямаш ли, а? Ами ако има бременни? Сега де да ги търсят горките? Да вземеш нещо с круши, например да направиш, а?
    Шегувам се Роси, шегувам се. :) Много даже ме радваш!
    Поздрави и целувки!

    ОтговорИзтриване
  16. Снимките направо ме залепиха за екрана - превъзходни са! Кремът ми допада - лек и плодов, на 100% и много вкусен. Сърдечни поздрави!

    ОтговорИзтриване
  17. Чуден е крема Роси, благодаря за идеята, мисля да го изпробвам, но с друг плод, ще помисля!
    Прегръдки мила и хубава седмица ти желая!

    ОтговорИзтриване
  18. Роси,
    от три дни се опитвам да намина да се изкажа, и от толкова те загубвам. Нещо ми изчезна от списъка, но разбира се ще те добавя пак;) В събота се чудех какъв десерт да забъркам с едни нектарини, искаше ми се да е крем и като си се ровех, твоята рецепта вдигна ръка да я изпитам. Съгласих се и не съжалявам, добре се беше подготвила. Гостите си облизаха пръстенцата;) Благодаря пак!

    ОтговорИзтриване
  19. Дами,много благодаря на всички за хубавите коментари,както винаги ми носят много настроение!
    Мъхче,благодаря ,че се изказа и то така положително,такива отзиви са най-големия стимул за всеки кулинарен блогър!Много ме зарадва,че си опитала рецептата и си ми гласувала доверие дори за пред гости!

    Прегръдки и хубав ден на всички! :)

    ОтговорИзтриване
  20. Роси, сигурна съм, че е много вкусно кремчето!
    И толкова изискано си го поднесла!
    Много са красиви чашките и панделките!
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  21. Как съм могла да пропусна това нежно и неустоимо предложение? Страхотен крем, Роси, а толкова елегантно си ни го поднесла, че едва ли има човек, който би могъл да остане равнодушен пред него...
    Прекрасен петък ти пожелавам и влънуващи събота и неделя!

    ОтговорИзтриване
  22. Ели и Ети,много сте мили,дами,благодаря ви!
    Хубав петък и уикенд и на вас! :)

    ОтговорИзтриване
  23. Страхотно кремче, Роси.
    Сигурна съм, че много ще ми хареса. Ще се възползвам от рецептата.
    Благодаря!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти,Илианка,дано ти хареса и на теб! :)

      Изтриване
  24. Ето, да докладвам. Много е вкусно )) До тук дегустирах нелегално едно, а после - с останалите след вечеря - още едно :)) Знаеш, че моето е с нектарини.
    Благодаря, Роси! ето го моя

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Аууу,и под наклон си го желирала,много ефектно!
      Много се радвам когато си харесаш нещо при мен и още повече като го направиш,благодаря ти,Пепи!Сега не каза твоите хора дали го харесаха?
      Много прегръдки от мен! :)

      Изтриване
  25. Този крем е точно като за мен! Обожавам подобни десерти, а кайсиите са ми страст от дете, когато имахме в двора 18 кайсиеви дървета:))))

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ихааа,че това си е цяла кайсиева градина,Светле!
      Сърдечни поздрави! :)

      Изтриване