3 август 2012 г.

трайфъл с кокосов мус и кайсиев топинг / trifle with coconut mousse and apricot topping






Този мус беше от една страна чудесен начин да превъплатя в нещо ново остатъка от шоколадовия кекс с тиквички,а от друга-да се запозная вкусово с кокосовото мляко.
Често го срещах в солени и сладки рецепти,но никога не бях ползвала и бях много любопитна какъв ще е вкуса и аромата му.
Предполагах,че като отворя кутията ще ме удари силен дъх на кокос и даже малко бях резервирана дали няма да доминира прекалено в крема.
Обаче бях приятно изненадана колко деликататно и ненатрапчиво е кокосовото мляко.
Изключително много ми допадна и ще го включвам в разни рецепти и в бъдеще.






Продукти:

250 мл. кокосово мляко
290 гр. квасена сметана
200 мл. сладкарска сметана
2 п. ванилена захар
захар на вкус
300-400 гр. кайсии или друг плод
кекс,бишкоти,бисквити,блат и т.н.






Приготвяне:

Нарежете плодовете на парченца и ги сложете в касерола.Прибавете 50 мл. вода и захар на вкус.
Загрейте ги на котлона да покъкрят,омекнат и се сгъстят до желаната от вас гъстота.
Оттеглете от огъня,оставете сварените плодове настрани леко да се охладят и ги пасирайте.



Плодовото пюре или модерно казано топинг оставете да изстива.
Размразеният на стайна температура кекс нарежете на кубчета.


за муса:
В купа обединете квасената сметана,кокосовото мляко,ванилията и захар на вкус.За целта ви е достатъчна шпатула или лъжица.
Разбийте студената сладкарска сметана,докато започне да стои.
Към кокосовата смес добавяйте по няколко лъжици от битата сметана и внимателно хомогенизирайте със загребване обръщане,за да не спадне обема.
В десертни чашки сложете на дъното от кокосовия мус.
Полейте малко топинг.
Сложете няколко кубчета кекс,блат,бишкоти или начупени бисквити.
Може да поръсите и счукани ядки или настърган шоколад.
Следват отново мус,топинг и блат.Завършете с мус и украсете с цветни кокосови стърготини,шоколадови пръчици,смлени ядки и т.н.





Ако можете да чакате охладете трайфъла преди сервиране.
Аз лично не мога-грабнах лъжицата веднага след снимките.
Кокосовия мус бе много фин,лек и топящ се на небцето,и идеално се допълни с кайсиевия топинг и шоколадовия кекс.






 За мен трайфълите са олицетворение на перфектния десерт,защото съчетават блат,крем и плодове!
А вместо от кайсии може да се приготви топинг от праскови,малини,сини сливи,круши,ябълки,ягоди и какво ли още не.....изборът е ваш!




27 коментара:

  1. Ох, Роси убиваш ме с тези кайсии това лято! :-) Мога да си представя колко е вкусен и ароматен трайфъла ти, вече преглъщам като доказателство.
    И... влюбих се в чашките ти (отдавна съм влюбена, де)- търся точно от тези, конячни без столче (не знам как точно се наричат), но без успех.
    Значи, твоята вина тази вечер към мойта бедна душа е двойна! Помисли как ще ми се реваншираш...Ти да ме мамиш с кайсии тук посред нощ, а аз да му мисля как ще спя, а? ;))
    Хубава, спокойна нощ ти желая, изкусителко! :)

    ОтговорИзтриване
  2. Ехааа, Роси, значи тук вложи остатъка от кекса с тиквички?! Гледам обаче и от любимия ми кайсиев нектар има...добре де, топинг :) и десерта изглежда още по-сочен, по-примамлив и .... абе сякаш ми казва "Взимай лъжицата" :)

    Поздрави, мила Роси и хубави почивни дни!

    ОтговорИзтриване
  3. Роси и аз се нареждам до Пепи с лъжица в ръка, но най-безсрамно съм със супената лъжица, че то при вида на това неустомо вълшебство, малката лъжичка дори и за новородени би била много малка. ;)))
    Комплименти за неустоимата съблазън! ;)))

    Прегръдки и пожелание за сладки, вълнуващи и изпълнени с любов почивни дни!

    ОтговорИзтриване
  4. На мен пък ми е останал нектар от пъпеш, от едно мое изпълнение, което не зная кога ще покажа.Дали с него мога да направя този трайфъл(тази дума я чувам за първи път, боже колко съм изостанала)Роси?
    Това нещо в чашката е чудесно!Поздравления!

    ОтговорИзтриване
  5. Роси, отдавна съм открила кокосовото мляко :)
    Направила чудесен трайфъл!
    Прекрасни снимки!
    Прегръдка и усмихнат уикенд!

    ОтговорИзтриване
  6. И аз ка то gogolina чувам трайфъл за пръв път :( ....,но се влюбих на мига в това което е ! Чудесен десерт ,Роси с прекрасни снимки !
    Хубав уикенд ! Прегръдки !

    ОтговорИзтриване
  7. Вкусно и кpасиво! Ще kpaдна идеята за муса :) Пpиятна почивка! Пpегpъдки!

    ОтговорИзтриване
  8. не знам какво точно е трафъл, но такава 'бърканица' от плодове, сметана и нещо бисквитено, кексово обичам!А твоята е прекрасно сервирана, макар и за снимки, но нали и вида на храната е важен!Кокосовото мляко е много добра идея, защото дава чудессен аромат, без да е необходимо да хрускаш популярните стърготини!Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  9. Скъпи дами,благодаря за комплиментите за снимките и десерта,много ме радват отново!

    Трайфъл е многопластов десерт от най-общо казано блат,крем и плодове,като може плодовете да са земенени с топинг или да ги има и двете,да присъстват шоколад,шоколадов сироп или някакви ядки,блата съответно да е заменен с бишкоти,бисквити,изостанал кекс и т.н.Не знам до колко съм права,но сложих линк в предпоследното изречение в публикацията и ако ви е интересно как изглеждат стотици трайфели цъкнете на него,аз направо щях да се гътна каква красота,разнообразие и разкошество се разкри пред мен.Наистина обожавам този вид десерти,а и те са един вид неглиже варианта на една торта например,на която трябва да се суетиш със същите прдукти да я украсиш и т.н.,докато тук си много по-свободен просто да насипеш всичко редувайки в чашките.Не че няма е невероятно прецизно и красиво подредени трайфели и в чаши,но там по-скоро причината е,че за снимка всеки гони някаква естетика.

    Пожелавам на всички много приятна неделя! :)

    ОтговорИзтриване
  10. Е, Роси, ама като сервираш нещо, направо избиваш рибата ти казвам! Мога да седя и да се наслаждавам, бих го хапвала бавно и с наслада, защото изглежда невероятно вкусно! Комплименти!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ей,Кате,как ме изчетка само,мерси,слънце!Поздрави от мен! :)

      Изтриване
  11. Роси, аз трайфъл не чувам за пръв път, нито пък кокосовото мляко ми е непознато, но с твоето десертче трябва да се запозная определено. За сега само в мечтите си, но някой по- хищен ден и съвсем от близо.
    Чашките ти наистина са прекрасни, както и чинията под тях, изобщо арсеналът ти ми е силно по сърце, както и пълнежът му :-)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. :) Муцунке,много си строга към душичката си да я ограничаваш така зверски за сметка на идеалната осанка :) .Дано все пак си доставиш тази наслада,макар и само с една чашка!Поздрави!

      Изтриване
  12. Гъзария,гъзария,но пък е вкусотия....Роси,винаги представяш страхотни рецепти.Кокосово мляко не съм ползвала,но щом го предлагаш,ще пробвам и аз.Допадна ми определено тази рецепта.
    Хубав ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Живе,не знам дали всички марки кокосово млако са еднакви на вкус и аромат,аз засега съм ползвала един вид и определено ме очарова и го препоръчвам с чисто сърце!Надявам се да се хареса и на вас!Поздрави!

      Изтриване
  13. Страхотен трайфъл! Само две дръвчета с кайсии, ама пък колко десерта направи с тях:-)И на кейка с тиквички /за който съм чувала, че е страшно вкусен/ чудесно приложение си му намерила!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ехей,Дени,ама помниш за двете дръвчета,браво!Голяма реколта дадоха тази година и по-голямата част отиде за хубава кайсиева ракия със страхотен аромат,истински еликсир стана.
      Имам още два кайсиеви десерта за показване и малко плод и пюре замразени,та току виж зимата пак нещо с кайсии да ви покажа :).
      Кексът с тиквички верно беше вкусен,пък на трафъл-още повече!
      Хубав понеделник!

      Изтриване
  14. Роси, много приятно съчетание и чудесно проднесен!Обичам такива чаши и чинийките ти са много хубави!И цветовете на снимката ти!Всичко ти казва колко е вкусен този десерт!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Постарах се много,Бети,благодаря,че забелязваш,много драго ми стана!
      Хубава седмица!

      Изтриване
  15. Роси, може да си се измъчила с тези чашки, но пък снимките са много красиви :)
    Аз просто обожавам кокос! И в сладък, и в солен вариант.
    Ще пробвам някой ден твоята рецепта.
    Прегръдки и пожелания за хубава нова седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти,Ели,дано ти хареса десерта!
      Успешна и усмихната седмица и на теб!

      Изтриване
  16. Роси, ако си ми запазила една такава разкошна чашка, да паля колата и да идвам;)?
    Разкошно пднасяне, а вкусът на кокосовото мляко ми е един от любимите и ми върви на всякакви плодове и сладкиши и като си купя подобни чашки, ще направя и аз;)
    Хубава седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. А,айде сега оправдавай се ти с чашките-абе хич не ти трябват ти казвам....
      Хубава седмица ти пожелавам и аз,Мартичка :)!

      Изтриване
  17. Роси, много ми стана интересна комбинацията от кайсии и кокосово мляко. И чашките, и съдържанието им изглеждат страхотно! Отдавна се каня да направя някой трайфъл, твоето предложение ме доубеди, че трябва да се пробват непременно.
    Поздрави и хубава нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  18. Роси, идвам с благодарности за рецептата! Стана много млечно-плодово и адски вкусно! Благодаря!

    ОтговорИзтриване
  19. Мира,радвам се,че ти действам така подстрекаващо на тема Трайфъл и благодаря за комплимента!
    Снежи,супер новина е това,много ти благодаря,че се довери,опита и сподели хубавите си отзиви от рецептата,радваш ме!

    ОтговорИзтриване
  20. Тая публикация нещо ми излиза на йероглифи. Странна работа. И снимки не виждам.
    Дали нямаш някой трайфъл да видя на живо, Ъ? хихи

    ОтговорИзтриване