20 август 2012 г.

панирано сирене Бри с боровинки и праскова с карамелен сос







Това хапнахме  миналата година в един ресторант в Созопол,и много ни хареса!
Като се върнахме направих у дома и снимах,и най-после показвам :)) .





Продукти за 3 порции:

1 разбит белтък
филирани бадеми

цели половинки белени праскови от компот или пресни,бланширани и обелени от кожата

за карамеления сос :
1/3 ч.ч. захар
3-4 с.л. вода
1 с.л. краве масло
3-4 с.л. течна сметана или прясно мляко 

сладко от боровинки






 Приготвяне:

Разпенете белтъка с вилица.
Потопете парчето сирене Бри от всички страни и оваляйте във филираните бадеми.
Завийте всяко сирене по отделно в прозрачно фолио и сложете във фризера.
Така подготвени  можете да ги оставите там и да продължите,когато имате време или да са ви готови за гости.




Извадете ги от фризера и ги изпържете в мазнина от двете страни.
Отцедете на кухненска салфетка.

Ако прасковите са от компот ги отцедете.Ако са пресни и меки обелете им кожата,ако е трудно ги потопете в гореща вода,облейте веднага със студена и така ги обелете.
В касеролка сложете захарта и водата и изчакайте да се карамелизира.
Прибавете много внимателно маслото и сметаната и внимавайте да не ви изпръска карамела,защото ще забълбука доста силно.
Редуцирайте до желаната гъстота.
Като изстива карамела ще се сгъстява още.
Поднесете порцията като полеете сиренето с боровинков сос,а прасковата гарнирайте с карамеления.



45 коментара:

  1. Росе,страхотно предложение мила,невероятни снимки отново на твоята морава.
    Много ми допадна това че можеш да си ги приготвиш предварително и да си ги вадиш от фризера когато ти трябват.
    Прегръдки за хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  2. Обожавам панирано сирене! Правя го по малко по- различен начин, но задължително ще пробвам и този)

    ОтговорИзтриване
  3. Класика в жанра!Една от най-добрите храни като комбинация.Много хубави снимки и идея за забързани домакини.Мерси Роска!

    ОтговорИзтриване
  4. Роси, страхотно бързо предложение, ефектно презентирано! Задължително ще се пробва този вариант на панираното сирене! Усмихната седмица ти желая!

    ОтговорИзтриване
  5. Невероятно предложение, Роси! И много стилно поднесено!

    ОтговорИзтриване
  6. Роси, чудесно предложение и много вкусно и ефектно и практично!Откъдето и да го погледнеш е великолепно!
    Благодаря,че сподели! Непременно ще се възползвам!

    ОтговорИзтриване
  7. Роси, предложението е фантастично и сърдечно ти благодаря, че успя да го публикуваш в сезона на прасковите :))) Защото съм убедена, че с пресния плод ще е по-вкусно, нали?
    А това сирене с ядки как ми ляга на сърце, ако знаеш.... Нищо, че не обичам меки сирена. Щом има бадеми и боровинки, няма как да не го харесвам.
    Хубав и спорен ден на теб :)) Пак и отново :))

    ОтговорИзтриване
  8. Страхотно изглежда,Роси, и съм сигурна колко е вкусно! Харесвам сладко-соления вкус и определено ще си го направя скоро.
    Сърдечни поздрави, мила, и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  9. Много хубаво поднесено на тази зелена полянка!Роси,много ми хареса това,че може да се приготви като заготовка,така ще бъде реализирано за подходящи моменти!
    Интересно!

    ОтговорИзтриване
  10. Чудесен десерт, Роси!
    Хапнах го с удоволствие!
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  11. Роси, страшно добро попадение. Само не разбрах една опаковка ли е едно сиренце или има и друга разфасовка? Т.е. като с писала две имаш предвид две опаковки от там колкото грама са си?
    Хубава седмица и само да ти кажа, че съм много разочарована , че отхвърли офертата ми за Джей Ло;))))

    ОтговорИзтриване
  12. Много ви благодаря за хубавите коментари и дано се хареса на онези,които го опитат.
    Не е нещо невиждано,но акцента е в съчетанието с прасковата,потопена или полята в гъст карамел.Съчетават се наистина чудесно .
    Правила съм го и с друга панировка-от едро смлени ядки,пак става,ако нямате непременно филирани бадеми.
    Сиренето на снимката е една кутийка от тези кръглите.Но става и с такова,което е на по-големи пити и го режат на триъгълничета.Формата няма значение.
    Много е удобно да са подготвени сиренцата и да си стоят във фризера,а за гости се приготвят буквално за минути или пък когато много бързаме с вечерята/обяда.

    Мъхче,предлагам да видоизменим офертата на...Аз и ти на Джей Ло , а твойто мило да гледа Гъбката и сие дружина :)) .

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Между другото сега потърсих сайта на "Арт хотел" в Созопол,все още го има в менюто на ресторанта,на стр.6/7 - ето тук:
      http://www.arthotel-sbh.com/menu/
      нарича се "Паниран камамбер с фламбирана праскова" ,тогава правих и двата варианта - с Бри и с Камамбер,но Камамбера беше с леко солен вкус,докато Бри е по-неутрално.Все пак зависи и от марката сирена.

      Изтриване
    2. хаха, Роска, познай къде отивам в четвъртък( живот и здраве дотогава)??? Познай за кой хотел ми е резервацията? Познай дали няма да си го поръчам от менюто?;)

      И познай дали няма да обмисля офертата за Джей Ло;))))

      Изтриване
    3. Иеее,супер избор на хотел!Да ви е приятна почивката,Мъхче,а хапването нямам съмнения,че ще е супер,на нас там всичко ни хареса,без забележки сме.
      Прегръдки!

      Изтриване
    4. п.п.Забравих да кажа,че там порцията е с на половина от моята порция сиренце,т.е. от една опаковка правят две дози :)) .
      Но колкото да стартираш с чаша вино става.Пълнения калмар също беше вкусен,сафрида и той,и какво още вече не помня....

      Изтриване
  13. Чудесно предложение, Роси! Много ми допада още повече, че аз много обичам млечните произведения и най-вече сиренето, а прасковите са перфектно допълнение към него. Снимките ти и аранжировката както винаги са прекрасни и ме карат да се усмихвам. Носят настроение и красиво усещане.

    Прегръдки, Роси и една прекрасна нова седмица! ♥♥♥

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти,Вени,както винаги си много мила!
      Прекрасна седмица да имаш и ти пожелавам! :))

      Изтриване
  14. Роска, божествено е, много обичам точно това панирано бри с боровинки, направо го обожавам! И прасковата е много апетитна, а снимките ти са чудни!
    Усмихнато утре :)

    ОтговорИзтриване
  15. Еее,Роси,направо ме изстреля в облаците с това предложение!
    Не съм опитвала бри,нито натурално,нито панирано,но снимките са направо неустоими!Рецептата е направо "гъдел",лек и фин :))))
    ако има парченце прати МОЛЯЯ!
    прегръдки миличка и прекрасна седмица

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Оооо,меки сирена много обичам и имам почти винаги някакво у дома.Опитай,много е вкусно.
      Прекрасна седмица и за теб,Миме!

      Изтриване
  16. Ех, какви снимки само.... КРАСОТА! Обожавам панирано сирене в компанията на сладко, а тук има екстра бадеми и бонус изкусителна прасковка. Нямам търпение да си ги направя, направо ме сърбят ръцете :)
    Благодаря за предложението, Роси! Пожелавам ти хубав ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Снежи,да ти е сладко!Аз също смятам тази вечер пак да направя.
      Хубав ден и на теб и благодаря! :)

      Изтриване
  17. Обичам панирано сирене със сладко!
    Изглежда чудесно Роси и снимките са страхотни!
    Прегръдки и пожелания за хубав ден*)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мерси,Кате,с теб имаме сходни вкусове!
      Прегръдки имаш и ти от мен! :)

      Изтриване
  18. Така примамливо, напомняш ми, Роси, че отдавна не съм правила нещо подобно :( пусто, моите мъже не си падат по идеята, а не съм стигнала онази форма на висш егоизъм да си го спретна заради мен :)))) дали да не еволюирам, все пак :D
    Хубав вторник...и не само :Р

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Тази еволюция според мен е задължителна,все пак аз готвя,пък да не си направя онова,което обичам заради другите някак не ми е приемливо.Така че,Иве,на теб панирай сиренце,пък на тях ще джъзнеш нещо друго в тиганчето,например пилешко бон филенце,става ли? :)Ядките могат да са счукани,не филирани.
      Хубав вторник и на теб!

      Изтриване
  19. Класическо, стилно, вкусно, а снимките греят Роси!
    Нямам повече какво да кажа, всичко са казали преди мен:)
    Хубав ден мила!

    ОтговорИзтриване
  20. Неустоимо предложение, мила Роси!
    Прекрасни и зареждащи с настроение снимки!



    Усмихнат ден:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Данче и Леви,благодаря ви,дами!

      Сърдечни поздрави и на двете!

      Изтриване
  21. Роси, направо ма омагьоса. Прекрасно предложение!

    ОтговорИзтриване
  22. Ох и аз това го пробвах за пръв път в една пицария, до КФС -то, направо си облизах пръстите. Приготвях си го и вкъщи, но ти Роси, направо си го поднесла като в първокласен ресторант! Страхотно е! Хареса ми идеята за фризера, ще изненадам някой ден вкъщи:):):). Лека вечер и една голяма прегръдка от мен!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря за комплимента,Кате!
      Прегръдка имаш и от мен,другарче мое!

      Изтриване
  23. Роси, това нещо няма да го пропусна в никакъв случай! Цялата комбинация от съставки и аромати ме блазни жестоко. А снимките вече ще ми помогнат да не го забравя, докато не го опитам. Страхотна си, знаеш нали?
    Хубава вечер, мила!

    P.S. Видях по-горе пак кайсии ми натрапваш, но се удържах и благоразумно ги подминах ;) Отказвам да ги гледам поне още 2 месеца. За другото лято ще ти прегледам всичко с отметка "кайсии", но подготвена с поне няколко щайги плод :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ирма,благодаря ти,много си мила!
      Надявам се сиренцето да те очарова и в действителност,а за кайсиите...знам,че са ти страст,за следващата година съм ти оставила няколко идеи!
      А пък и за тази все още не е късно,прасковите ще ги заместят успешно!
      Прегръдки и хубав петък,Ирма!

      Изтриване
    2. Да бе, да ще ги заместят те, ама друг път! Не че не ги харесвам, обичам много праскови, ама кайсиите са друго нещо - направо ги обожавам. Сега признавам без бой: като напълня една голяма купа (поне 2кг. в нея) и си ги изяждам като бонбонки :) Една след друга докато установя, че вече няма. И това все докато зреят. Ха познай сега какво ми е на душата, като ни изсъхна дръвчето на село. На всичкото отгоре, нашият пазар уж богат, богат, ама тая година като че ли напук, кайсии йок. Иначе, на мармалад имам още доста, но друго си е пресния плод.
      Лека нощ и красиви сънища! :)

      Изтриване
  24. Гледай сега как унищожаваш със замах всичките ми благородни намерения за съботно-неделна разтоварваща диета :))
    И на това Бри няма да му се размине, Роси!! Ако успея да си открадне час-два в кухнята тия дни :) само твои рецепти ще си пробвам!!!!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ох,то аз откак съм се върнала имах намерения не само за съботно-неделна диета,ама....слаби са ми ангелите :) .
      Много ще се радвам да ти харесат рецептите,скъпа!
      Много прегръдки на всички и специални поздрави на мама!

      Изтриване
  25. Обожавам панирано сирене със сладко. Чудесно е, Роси, и много изкусителни снимки :)

    ОтговорИзтриване
  26. Здравейте,

    Аз бих искала да попитам дали пърженето на сиренцата става с обикновено олио или някакъв друг вид мазнина?
    Благодаря предварително за отговора!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Тъй като маслото прегаря по-бързо олиото ми се струва най-подходящо,аз ползвам слънчогледово,зехтина не е удачен,че има специфичен вкус,за други видаве нямам представа,но примерно такова от гроздови семки сигурно също би било добре.
      Малко закъснявам с отговора,дано ви е полезен и да ви хареса сиренцето!Поздрави!

      Изтриване
  27. Това и аз го ядох в ресторант в Созопол :) явно е бил същият. Сега вече ще знам как да си го направя! Благодаря!

    Поздрави,
    Ани

    ОтговорИзтриване