19 февруари 2011 г.

добруджанки/мързеливки






Продукти:


1 яйце

1 ч.ч. кисело мляко
1 ч.ч. натрошено сирене
2 ч.ч. брашно
1 ч.л. сода бикарбонат или 1 бакпулвер
40 гр. разтопено краве масло


Приготвяне:

Застелете плитка тава с хартия за печене.

Сложете в купа всички продукти и ги разбъркайте с лъжица,ще се получи  тесто,което по-скоро е  гъсто и лепкаво.
Направо с помощта на 2 лъжици загребвайте топки тесто и ги поставяйте върху пекарската хартия на малко разстояние.



По желание може да намажете питките с жълтък,но може и без него.
Може да се поръсят със сусам,мак,ким,чубрица,риган или каквото ви харесва.
Пекат се в загрята фурна на 170-180 гр.





В тестото освен сирене можете да добавите и настърган на едро кашкавал,парченца маслини,печена чушка,някакъв колбас и т.н.


 със сирене,кашкавал,маслини,магданоз,сусам и риган,отгоре не са мазани с яйце


с парченца печена червена чушка









По-долу са в сладък вариант :

1 яйце
1 намачкан банан
1/2 ч.ч. захар
1/2 ч.л. сода бикарбонат
150 гр.  кисело мляко
2 ч.ч. брашно
50 гр. шоколадови капки









14 коментара:

  1. И как да не му се прияде на човек?!
    А до мен рецептата едва сега достигна... голяма благодарност за лесната и не се съмнявам - страшно вкусна тестена закуска!

    Поздрави и :-)))

    p.s. Еликсир, надявам се, нямаш нищо против? Със сигурност има и други, за които рецептата ще да е нова и изкушаваща.. :-)

    ОтговорИзтриване
  2. Дими,разбира се,че нямам против,даже се радвам,че си я публикувала,защото колкото и да е популярна рецептата,ето,че не всичко можем да сме видели,прочели или опитали от толкова много предложения в интернет пространството.
    Благодаря ти,че идваш често при мен и споделяш мнение!

    Поздрави сърдечни!!

    ОтговорИзтриване
  3. Това е любимата закуска на децата, бърза,лесна и много вкусна;)

    ОтговорИзтриване
  4. zaza_b,напълно те подкрепям!Когато не разполагаме с много време за месене,точене и т.н.,тази рецепта решава проблема идеално!

    ОтговорИзтриване
  5. Еликсирче,сърдечно ти благодаря за рецептата!Тази вечер се чудех какво да забъркам набързо и направих тези вкусни закусчици, направо са разкошни!Поздрави и приятна вечер!:)

    ОтговорИзтриване
  6. Теменужка,знаеш ли,че откакто ме хвана по-сериозно мерак за готвене/че ме беше вапуснал за бая дълго време :)/,това беше една от първите рецепти,които опитах и много се хареса и у нас!
    А тя сама по себе си е много популярна,но все пак реших и аз да я имам в блога,ако не за друг,то поне на мен да ми е под ръка като ми потрябва.Обаче се оказа,че и други дами не бяха ги правили тези добруджанки,та не беше напразно писането на рецептата!
    Много се радвам,че сте си хапнали нещо,което си взела като идея от тук!
    Поздрави и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  7. Направих ги току-що. Бързо-лесно-вкусно!

    Поздрави, еликсир!

    ОтговорИзтриване
  8. Марта,верно си е така,дано са ви харесали!
    Поздрави и на теб!

    ОтговорИзтриване
  9. Аз съм Юлия-рецептата за Добруджанките е отлична,аз ги направих със сирене и настърган кашкавал-Станаха божествени!Благодаря за рецептата!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. А аз благодаря за хубавите отзиви,много ме радват,Юлия!
      Поздрави!

      Изтриване
  10. Невероятно нежни са. Поздравления за рецептата. Забърках двойна доза и свършиха за минути :). Добавих само малко шарена сол в сместа, станаха страхотни. Отгоре половината със сусам, другите с маково семе. Абе един път са!
    Още веднъж Благодаря.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря за хубавите отзиви,Катюша,радвам се,че си доволна от рецептата!Хубав вторник ти пожелавам!

      Изтриване
  11. Ммммм това е една от любимите ми закуски идвам веднага да си похапна :) хахахаа Прегръдки Иви !!!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ивче,ако знаеш от кога не сме ги правили у нас,така добре ме подсети,благодаря ти,миличка!Прегръдка и от мен!

      Изтриване