5 април 2012 г.

козунак със заквасена сметана







След като вече опитах козунак с прясно мляко,с кисело мляко,с комбинация от двете,беше ред на нещо друго,затова прегърнах идеята на Ева Тонева за козунак със заквасена сметана.Пък и при нейните феноменални снимки може ли изобщо да имам колебания,че ще е нещо фантастично?








Солено тесто със сметана бях правила отдавна за един тутманик ,и това беше още някъде в началото,когато се престраших да преборя страховете си и да започна да меся теста с мая.
Тутманикът тогава стана върховен,ще трябва да го направя пак и да ви го покажа.







Но да се върнем към днешната задача,за която са нужни:

Продукти :

3 яйца + 1 белтък
200 гр. заквасена сметана
180 гр. захар
60 гр. масло + 40 мл. олио
25 гр. прясна мая
2 с.л. портокалов сок
1 капсула есенция портокал или настъргана кора на един портокал 
1 капсула есенция лимон или настъргана кора от един лимон
1 капсула есенция ванилия
750 гр. брашно*


*може да ви поеме повече или по-малко брашно в зависимост от големината на яйцата и гъстотата на сметаната.

** едно уточнение за онези,които държат да активират маята в малко количество течност : в 50 мл. леко топло прясно мляко или вода се разбърква маята хубаво да се разтвори,добавят се 1 с.л. брашно и 1 ч.л. захар и се оставя настрани,докато шупне,след което се добавя към останалите продукти,имайте предвид в този случай,че вече имате допълнително количество течност,поради което тестото ще ви поеме още малко брашно допълнително,следете консистенцията на тестото.






Приготвяне:

Разтопете маслото и добавете към него олиото.
Разбийте яйцата и захарта с телена бъркалка.
Добавете сметаната и маята и бъркайте,докато маята се разтвори.
Аз не активирам маята предварително.
Меся на бързата програма,а тя подгрява контейнера,затова и продуктите ми са от хладилника.
Сложете сместа в контейнера на хлебопекарната,добавете есенциите и сока от портокал, половината брашно и пуснете да се меси.Добавяйте постепенно пресято брашно,докато спре да маже под бъркалките и тестото стане еластично и не лепнещо.
Постепенно започнете да добавяте мазнината,лъжица по лъжица,като изчаквате хубаво да се поеме от тестото и тогава добавяте следващата.
Тестото трябва да е не лепнещо,но меко като възглавничката на ухото ви.
Когато свърши цикъла месене,нулирайте машината и пуснете още веднъж отначало за още един цикъл месене.
Изключете машината и оставете тестото да втаса.
Оформяйте на леко намаслена повърхност с леко намаслени ръце.
От това тесто могат да се получат 3  такива сплетени кръгли козунака или два големи като на последващите снимки по-надолу.
За 3 кръгли козунака разделете тестото на три части.
Всяка разделете на още 6 и ги оформете на фитили.
Сплитането може да видите от този клип,който Вени любезно ни предостави.





                                А ето и в мое изпълнение:








Намажете подходящи форми със спрей за печене или застелете с пекарска хартия,и сложете оформените козуначета на топло да втасат повторно.
Хубаво е да ги завиете с леко намаслено прозрачно фолио,за да не съхнат отгоре.
Когато втасат ги намажете с отделения жълтък,смесен с 1 ч.л. олио и 1 ч.л. прясно мляко и поръсете обилно със захар.
Изпечете ги в загрята на 160-170 гр. фурна,долен реотан с вентилатор,второ ниво на скарата броени отдолу нагоре.






Не съм много фен на козунаците без плънка,но пък много държах да направя тази плетка,затова не сложих нищо и оставих козунака чист.
Отчупих само крайчето за снимките,защото половинката беше се строил и си го чакаше,а той много обича такива козунаци без плънка,защото си ги топи в млякото,но ви уверявам,че и навътре беше само от конци.







****************************************************************

Сметанови козунаци 2013г.







*****************************************************************


Сметанов козунак 2014 г.




*****************************************************************

Сметанов козунак 2015 г.

Плънката е по идея на Дари с кандирани череши и капки тъмен шоколад






***********************************************

Сметанов козунак 2016 г.










145 коментара:

  1. Ехааа,супер козунак си направила,Роси!Толкова красиво сплетен и изглеждащ превъзходно.Аз още не решила коя рецепта,но ти предлагаш няколко-ще се замисля,мила....
    Хубаво утре ти желая!

    ОтговорИзтриване
  2. Bravo mila, tako lepo izgleda, svaka čast, miriše do Beograda :) Poljubac šaljem :))

    ОтговорИзтриване
  3. Чудесен козунак, Роси и прекрасно изпълнение! Конци има също в изобилие. Комплименти!

    Прегръдки и един прекрасен ден утре!

    ОтговорИзтриване
  4. Ама Роси, може ли такива изкушения да публикуваш по никое време?! Уникален е този козунак! Какви конци само и каква хубава коричка! Бях си обещала до Великден да не пека козунаци, но май утре ще запретвам ръкави!
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  5. Чудесен козунак Роси!И каква плетеница само!Затова е станал на конци.
    Направо изкусителен!Браво на майстора!

    ОтговорИзтриване
  6. Роси, зарекла съм се тази година да не правя козунаци преди самия празник, но с тези твои снимки и рецепти просто правиш обещанието ми невъзможно за спазване!
    Как си го сплела ме възхити- това е толкова сложна работа, поне за мен, че никога не бих се пробвала дори в този висш пилотаж- аз си стоя при простите плитки с три фитила.

    Ще очаквам с интерес и рецептата за тутманика ти, да не забравиш!

    ОтговорИзтриване
  7. И аз мислех да не правя козунаци преди празниците,но Роси е голяма подстрекателка.Пробвах вече Козунака с кисело мляко и съм доволна от резултата.
    Сега ново изкушение ни представяш Роси,прекрасно сплитане,хубав загар.
    Поздравления за чудесния козунак!
    Хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  8. Роси, така хубаво си го "прегърнала", че той ти се е отблагодарил!
    Чудесен е станал!
    Аз, както всяка друга година, ще съм на "прима виста", без репетиции!
    Прегръдки, миличка и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  9. Е, не! При вида на този козунак просто не мога да устоя! Ще започвам и аз да меся. Страхотно изглежда и ще пробвам рецептата. Поздравления!

    ОтговорИзтриване
  10. Леле, Роси!!! Какво е това чудо, какви са тези снимки, какъв е този козунак, каква е тази плетка?!?!?!? Впечатлена съм от всичко!!! Поздравявам те за майсторството!

    ОтговорИзтриване
  11. Божествен!
    Поздрави, слънчева Роси!

    ОтговорИзтриване
  12. Ее, вече си не само майстор, а Голям Майстор на козунаците:!Страхотна козуначена серия ни представи в последните дни!Един от друг по-изкусителни!Да му мислят постещите!:) Поздравления и благодаря за споделеното , бях пропуснала това полезно филмче за сплитането!Хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  13. Ихааа,рано рано колко сте ме нахвалили,много ми е драго и чудесен страт на деня!Благодаря ви ,момичета!
    Още веднъж ще кажа,че тази година изпреварих празниците,защото точно тогава няма да имам възможност да направя нищо и гледам да си наваксаме предварително.
    Бубе,сплитането и на мен ми изглеждаше сложно,обаче се оказа супер лесно.
    Това с 4 фитила е по-объркващо,докато тук няма начин да сбъркаш,опитай!
    Като подредиш три по три фитилите да ги наредиш шахматно,после само сплиташ краищата на обикновена плитка и всяка плитка се подпъхва отдолу и...готово!
    Аз освен че оформих на фитили преди сплитането ги усуках,което още повече допринася за конците.
    Мира,радвам се,че ти е харесал козунакът с кисело мляко,благодаря за отзивите!

    След обяд ще мина на обход при всички да видя какво ново,а сега ви пожелавам усмихнат ден,дами!

    ОтговорИзтриване
  14. Еликсирче, тази година доста ще ни ошишкаш :) Много ти е готин козунака, плетката е изключителна, пробвала съм я няколко пъти, но не така кръгла, ами в продълговата форма и насложена една в друга.. получава се нещо неразплитаемо за очите, но много красиво наистина.
    Запазвам си правото на парче козунак(голямо) и чаша мляко и бягам по задачи, че то станало обяд :)
    Прегръдки и чудесен ден!

    ОтговорИзтриване
  15. Ей, не се спря! Има ли още рецепти в списъка ти за Великден? Е, и аз съм хвърлила око на рецептата на Ева. Сега след твоя страхотен резултат трябва да се поразмърдам:-) Роси, можеш вече спокойно да водиш курсове за правене на козунаци:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Абсолютно се присъединявам към думите на Гуинет!Роси какво да ти кажа възхитена съм!!!майстор си и чакам обещания тутманик!!!

      Хубав ден!

      Изтриване
    2. Аз влизам само за да си отчупя ей това прекрасно парченце и излизам бързо, че току виж съм запретнала ръкави, в готовност за месене :))

      Изтриване
  16. Роска, ако чуеш, че тези дни са приели някой по спешност с диагноза козуначена недостатъчност да знаеш, че ти си виновна :) Всеки твой козунак е кой от кой по хубав! Много ми харесва сплитането ти! Прегръдки и от следващата рецепта искам един по пощата :)

    ОтговорИзтриване
  17. Прекрасен е козунакът ти, Роси! Направи ме много щастлива, благодаря ти за доверието, мила! Прегръдки с пожелания за прекрасен ден! :)

    ОтговорИзтриване
  18. Разкошен е, Роси!
    Много полезно клипче.



    Усмихнат ден:)

    ОтговорИзтриване
  19. Росии, царица си! Ще ги сънувам тези твои козунаци!Поздрави и прекрасен ден!

    ОтговорИзтриване
  20. еееееееееее Нямаш сърце миличка
    този козунак е просто невероятен,ама те последните ти публикации не са за хора със слаби сърца и мания към всичко сладко
    облизвам се като гладно куче пред месарница :))
    поздравления и прегръдки

    ОтговорИзтриване
  21. Повече от прекрасен е! Отчупвам си мъничко :)

    ОтговорИзтриване
  22. РОСКА,нямаш спиране.... направо си е неустоим козунака .Моя мъж щом ахна и вика прави го де този виж колко е хубав:))
    Плетката ми е любима и наистина е много лесна и много ефектна.
    Как си го припекла само ммммммммм суперррр..
    Прегръщам те силно !

    ОтговорИзтриване
  23. Е нямам вече думи да кажа колко много са хубави козунаците ти, Роси ! Със сметана , с кисело ,с прясно мляко всички са вълшебни ! Браво !
    Хубава вечер ! Прегръдки !

    ОтговорИзтриване
  24. Направо ми падна ченето, Росинка това ще го пробвам задължително! Майстор си и това е! Прегръщам те!

    ОтговорИзтриване
  25. Роси,
    аз ще си удвоя теглото само докато гледам всичките ароматни козуначета, които приготви напоследък!
    И този ти е чуден, а щом зад идеята седи Ева, просто как да се съмнява човек;)
    Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  26. Елексирче, мила спри се, разсипахте ме с тези вкусни козунаци, а аз се опитвам на салати да го карам :)) Чуден козунак, аз тази година след първи неуспешен опит, отново ще се доверя на машината за хляб :))
    Прегръдки !

    ОтговорИзтриване
  27. Ex, Роси, направо да му се завие на човек главата от чудесните ти козунаци!
    Харесах си какаово-лешниковата плънка, незнам как съм пропуснала тази ти публикация.

    ... пожелавам му на твоя човек повече козунаци без плънка у вас, нищо че не си им много фен :).. въпреки, че при такива идеални козунаци с различни пълнежи кой ли ще мисли за мляко

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ех,какъв благодат е да ви прочета коментарите,момичета!Много ви благодаря,така ме зарадвахте!

      Знам,че тази година попрекалих,но....има още за показване! :))
      Като знам,че до следващия Великден няма да се наканя да направя козунак,затова си наваксвам сега.

      Пожелавам на всички много приятни,па макар и облачни почивни дни!

      Изтриване
  28. Прекрасно изглеждат и ухаят! Просто се пресягам...:)

    Хубава събото-неделя! С венче в косите;)

    ОтговорИзтриване
  29. Ункално - влюбена съм в този ти козунак, мила!! Днес това чудо, ако не ми мине котка път :) ще се пробва вкъщи - знаеш, че не можем да устоим на козуначените ти изкушение, Еликсирче!!

    И ще докладвам :)

    ОтговорИзтриване
  30. Ле-лееееееееее!! Няма такава вкусотия!!! Пак съм аз - ама не се стърпях да мина да споделя какво изумително чудо е тоя козунак!!

    Приятна неделна вечер от мен :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мина,как ми се иска да можех да съм сега там при теб и двечките да си похапнем :)) !
      Много ти благодаря,миличка,и за похвалите,и за ентусиазма,и за отзивите!Надявам се цялото семейство сте си подсладили добре!
      Пращам им прегръдки и честита ви Цветница!

      Изтриване
  31. Роси, голям майстор си на козунаците! Този е просто божествен! ♥

    ОтговорИзтриване
  32. Леле, Роси, щях да забравя да ти благодаря!
    Тази година месих козунаци по 3 рецепти - общо 10 на брой ми се получиха.
    Едната рецепта беше именно тази твоя - със сметана.
    Чудесни станаха всичките, за моя радост и късмет.
    Непременно си запазвам и тази рецепта в любими.
    А иначе снимките ти са така неустоимо вкусни, че почти не пропускам да си принтна всичко, що показваш!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Веселка,много се радвам и ти благодаря за хубавите отзиви!Чувствай се винаги добре дошла тук!Поздрави!

      Изтриване
  33. Перфектен козунак, но не съм се и съмнявала, че ще е иначе!
    И плитката много ми хареса, а и за хлебно оформление ще ми свърши идеална работа:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дари,мерси!
      Да,и в солен вариант ще е лесна и ефектна!
      Поздрави!

      Изтриване
  34. Ехааа, ами не ми омръзнаха, да ти кажа, мога да си гледам отзад-напред и пак отпред-назад и все ще им се възхищавам.:-) А ще искам да си отчупя от всеки един, за да ги опитам, нали може.:-)))
    Прегръдки, миличка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Е как,за теб винаги,Мони!Благодаря ти!
      С пожелание за успешен ден!

      Изтриване
  35. Здравейте, уникален блог- невероятни рецепти и идеи, както и снимки. Много обичам тесто със заквасена сметана- няма значение дали е сладко или солено, винаги става страхотно. Винаги разтвярям маята в прясно мляко. Искам да ви попитам за тази рецепта какво количество прясно мляко е необходимо, защото меся тестото на ръка,а не в хлебопекарна. Благодаря предварително

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте,Нели и благодаря за комплиментите,много ме зарадвахте с тях!
      Има два варианта за вашия случай:
      първият е да махнете от рецептата едното яйце,а на негово място да сложите прясно мляко,обикновено яйцето е около 80-90мл. които ще ви стигнат да разтворите маята.По този начин ще запазите приблизително съотношението на сухите и мокрите съставки.
      вторият вариант е да си запазите броя на яйцата,и да добавите допълнително 50 до 100 мл. прясно мляко,в което да разтворите маята,като в този случай добавите още брашно.Ако общото количество брашно наближи килограм може да увеличите маята до 1 кубче.Това важи също и ако сложите повече захар,защото тя затруднява втасването .
      Да ви е сладко!

      Изтриване
  36. Благодаря много за бързия отговор, който и от двата варианта да избера със сигурност ще се получи уникален козунак :)

    ОтговорИзтриване
  37. Роси, благодаря за прекрасната рецепта и чудесното упътване. Направих този козунак и макар да не може да се мери с твоя, стана много, много вкусен.
    От известно време следя чудесния ти блог и се опитах да го разгледам много старателно. Питах се кое по-напред да си избера и ето тази рецепта ме грабна! Със сигурност ще опитам и други предложения! Само не знам как ще се преборя със стрелкичката на онзи лош уред, наречен "кантар"!:)
    Ще се радвам да си хапнеш от моя козунак ...
    Желая ти хубав ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Албенче,с твоите думи много зареждащо ми започва деня,благодаря ти!
      Чуден ти е козунака,бъди сигурна!А най-доброто мерило е оценката на семейството ти!
      И изобщо цялостната ти подготовка за празника,която видях в твоя блог буди уважение!
      Пожелавам ви весело посрещане и на второто издание и все така отрупана трапеза!

      Изтриване
  38. Здравей! Спряла съм се на твоята рецепта, наистина резултата изглежда невероятен. Дали ще се получи, ако го меся на ръка. Маята трябва ли да я правя нещо предварително. Благодаря!

    ОтговорИзтриване
  39. Здравей!Радвам се,че си избрала тази рецепта !
    Не съм месила никога на ръка,но много хора го правят и имат добри резултати и са доволни.Със сигурност козуначеното тесто изисква по-продължително измесване,имай предвид,че при мен машината меси 30 минути.Ако имаш миксер с бъркалки за тесто би се улеснила много поне да замесиш първоначалното тесто без мазнината и после да продължиш на ръка.Техниката е една и съща.Маята ,ако е суха слагаш заедно с всичко останало и замесваш,като не слагаш всичкото брашно наведнъж,защото никога не се знае колко точно ще ти поеме,следи се консистенцията на тестото всеки път индивидуално.
    Ако маята ти е прясна,съм писала в рецептата -разбиваш яйцата със захарта,докато се стопят кристалите,прибавяш към тях сметаната и маята и бъркаш,докато тя се размие.
    Хубаво измесване,качествено брашно,правилна консистенция на тестото и усукване на фитилите преди сплитане са едни от основните предпоставки за конци.
    Успех и да ти е сладко!

    ОтговорИзтриване
  40. Последен въпрос :) Кората на портокала цялата ли я слагаш? Настъргана ли е?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Сигурно доста късно отговарям-да ,цялата настъргана кора на един портокал и един лимон можеш да сложиш,аромата е невероятен.

      Изтриване
  41. Днес и аз го направих този козунак, от миналата година му се каня, месих го на ръка и най-голямото ми притеснение беше как ще шупне маята като няма мляко. Реших да сложа сметаната в съд с топла вода, леко да се затопли и в нея натроших маята и то взе че се получи, за моя много голяма изненада. После едно сериозно месене и удряне по масата с топката тесто и найкрая се получи най-вълшебният козунак излизал изпод ръцете ми. Страхотна рецепта, аз си имам много любима ваша за бухтички, които правя почти всяка седмица, тази ми е втората.
    Благодаря за идеите и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти за този коментар,много се радвам,че ти е харесал козунака,както и бухтите!
      Аз понеже не активирам маята не ми е проблем липсата на течност за целта,но следващия път можеш да не загрявам сметаната,а направо да добавиш към рецептата 50 мл. прясно мляко,в него да си активираш маята,и разбира се да компенсираш добавената течност с още малко брашно.То и без това се преценява винаги според замесването и варира като количество,та няма да е проблем.
      Винаги си добре дошла за всякакви идеи,които ти допаднат и биха ти били полезни!
      Хубави празнични дни!

      Изтриване
  42. Приятелка ми препоръча рецептата като "страхотна" и се оказа права. Снощи го пробвах за първи път и предизвика фурор вкъщи при положение, че и мъжът ми, и тримата ми сина са супер капризни. Поздравления и благодарности, че сте го споделили с нас!!! весели Великденнски празници!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ви на свой ред за споделените отзиви,винаги безкрайно много ме радват!Пожелавам ви много светли празнични дни!

      Изтриване
  43. Иска ми се да направя двойна доза козунации някой пробвал ли е да комбинира 50-50 заквасена сметана и прясно мляко?? Хем ми се иска да пробвам тази рецепта,хем да заложа на сигурното за самия празник!Ще съм ви благодарна ако ми отговорите.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Няма никакъв проблем да комбинирате квасената сметана с прясно мляко,щом така ви се иска.Аз съм комбинирала прясно и кисело,вчера правих с прясно мляко и Филаделфия ,но ще публикувам рецептата сигурно след празниците ,та мисълта ми е ,че с каквото и да замесите-прясно,кисело,плодово кисело,течна сметана,квасена сметана,цедено мляко,кокосово мляко....козунак ще стане,че пушек ще се вдига :) .
      Поздрави и да са ви сладки и пухкави козунаците за празника! :)

      Изтриване
  44. Прекрасна рецепта, благодаря , Роси! Доста време се чудех дали да я пробвам, тъй като нямам машина за хляб, но се престраших и пробвах с месене на ръка. Получи се страхотен козунак. Това е първият ми сполучлив опит и съм много доволна и щастлива!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Видях го в блога ти,Ани,справила си се геройски,отличен е станал,въпреки че си месила на ръка,което си е доста изморително.Радвам се,че сте се сработили с козунаците и благодаря за топлите думи в публикацията ти!Щастливи празници!

      Изтриване
  45. Роси, идвам и тук да ти благодаря, мила! Много вкусен се получи и въпреки, че трябва още бая да омеся, та да ти стигна качеството, съм доволна и много щастлива :) Благодаря още веднъж! Прегръдки и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря за доверието и високата оценка,Снежи!Сигурна съм,че си направила превъзходни козунаци!Прегръдки и до скоро!

      Изтриване
  46. Здравей Роси, ще изпробвам рецептата в машината. Досега не съм правила козунак. Малката много обича, но купуваме от магазина. Ако ми се получи, значи ще си ползвам хлебопекарната, защото козунакът й е любима закуска.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Само гледай да адаптираш количествата спрямо твоята машина,защото тази доза е голяма да изпичане на един козунак в машината.Съветвам те да следиш втасването въпреки програмата ,за да имаш перфектен резултат.Ако искаш виж рецептата за козунак в машината и замени киселото мляко със сметана,няма начин да не стане.Да ви е сладко!

      Изтриване
  47. Привет и от мен, Роси и поздравления за прекрасния блог. Тази година искам да опитам нови рецепти за козунаци и твоята ме грабна много. стискай палци да ми се получи поне на половина толкова добре като твоите, ще е чудесно :) Сърдечни поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Люси,привет и добре дошла!Като знам какъв майстор-кулинар си,нямам съмнение,че ще се справиш блестящо!Да ви е сладко!Поздрави и от мен!

      Изтриване
  48. Този коментар бе премахнат от автора.

    ОтговорИзтриване
  49. Рецептите на Ева Тонева са прекрасни и аз правя козунак от нейните, и питки, но този със сметаната ще го пробвам задължително! Прекрасен е! И отначало бърках предварително захарта с яйцата, сега слагам направо течните продукти, захарта и маята , после брашното и пускам машината да меси около 15 мин, след това добавям маслото разтопено на струйки ,затварям капака и машината си го втасва.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Данка,колкото повече напредва опита с месенето и козунакоправенето,толкова по-самостоятелни ставаме и можем да импровизираме.От Ева съм взела идеята да замеся с квасена сметана,съотношението на продуктите съм си нагодила сама според моя опит и предпочитания.Обръщам ви внимание,че в моята рецепта няма прясно мляко,в нейната-има,със сигурност която и да изберете,ще хапнете чуден козунак!Аз обаче държа мазнината да е олио и масло,олиото спомага козунака да е по-влажен и да се запази такъв по-дълго време.Само с масло съм чела,че стават по-сухи.Сърдечни поздрави!

      Изтриване
  50. Валя Николаева16 март 2014 г. в 16:52

    Миналата година козунака по тази рецепта беше любимия в къщи. Сега открих сезона на козунаците отново с този ;). Получава се перфектно, въпреки че меся на ръка. Винаги активирам маята в малко прясно мляко, но рядко ми поема повече брашно(мисля, че яйцата ми са по-дребни) Много лесно се оформя и винаги има и конци. Страхотна рецепта!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Валя,моите комплименти,че с ръчно месене правите превъзходни козунаци с много конци,за това се иска наистина много работа и майсторство!Брашното от опит знаете,че е ориентировъчно,всеки път си зависи индивидуално от замесването,наистина има различна големина яйца,както и сметаните са различно гъсти.Много ме зарадвахте,благодаря ви и да ви е сладко !

      Изтриване
  51. Здравей Роси! Козунак никога не съм правила и много искам да пробвам точно с тази рецепта, защото нямаш представа колко добри коментара прочетох за нея от фейса, но имам един проблем. Намирам се в Испания и тук не съществува заквасена сметана. С какво бих могла да я заместя?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ееее,верно ли?Много ми е приятно да го чуя,благодаря ти!Май навън на квасената сметана й казват крем-фреш.Можеш да земесиш с каквото ти душа иска,аз съм правила с филаделфия,цедено кисело мляко,миналата седмица замесих с маскарпоне и за тази неделя пак съм взела маскарпоне.Всичко си слагаш както е по рецепта,вместо заквасена сметана-нещо от изброените и брашното съблюдаваш индивидуално за всяко замесване.Колкото поеме за еластично тесто-толкова.Да ти е сладко!

      Изтриване
    2. Благодаря ти за бързия отговор. Да разбирам ли, че мога да сложа също обикновенна сметана(течна за готвене)?

      Изтриване
    3. Да,разбира се,но гледай да е млечна все пак,че другата нали знаеш,че е синтетика,а ние нали искаме да хапнем чуден,домашен козунак :) .Тя е по-рядка,така че тестото може да поеме повече брашно,следи консистенцията.

      Изтриване
    4. (y)
      МНОГО СИ ТОЧНА :*
      БЛАГОДАРНОСТИ!!!

      Изтриване
    5. Аз замествам заквсената сметана с кисело мляко гриего. Ползвам това от Меркадона.

      Изтриване
  52. И сега като се загледах, имам нужда още нещо да ми кажеш, моля те! Колко грама е кубчето мая? Тук има по 25гр. и на опаковката пише, че е за 500гр брашно. Извинявай, ама такава съм си аз, все трябва да знам с точност грамажите :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. С тази мая и аз вече в чудо се виждам да ти призная и много ме е страх да не подведа някого,че на етикета едно упътване дават,пък понякога друго излиза.Ако искаш опитай с кубче и половина от твоята.

      Изтриване
    2. ОК, така ще направя :)

      Изтриване
    3. Спорно месене и да се похвалиш,ей! :)

      Изтриване
    4. Неприменно !

      Изтриване
  53. Здравей,Роси и аз съм с питане относно месенето.Ще ползвам машината за хляб,но се чудя на коя програма,тази за тесто ли да ползвам месене+втасване или програмата за козунак,но без изпичане?При теб как е само го измесваш в машината и втасва извън нея така ли?Оффф разбра ли нещо не знам!Благодаря ти!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. ЗДравей!Разбрах те отлично. :)
      Меся чрез програмата за бърз хляб като ползвам от нея само частта-месене,като свърши (около 15 мин. е ),натискам продължително старт бутона,за да нулирам машината,тя си остава на същата програма и пак я пускам да измеси още един цикъл от 15 мин.После я изключвам,изваждам контейнера,завивам го плътно с прозрачно фолио да не влиза въздух и да не съхне тестото и го слагам на топло във фурната,която предварително съм загряла до 50 гр. и е вече изключена!!!Тестото втасва в изключена фурна.Аз меся чрез програмата за бърз хляб,защото започва да меси веднага,а не в началото с почивки и докато меси подгрява контейнера,поради което ползвам студени продукти,току що извадени от хладилника.Можеш да месиш и на програмата за тесто-месене+втасване като е хубаво да го наглеждаш как върви втасването,а не да чакаш сигнала,защото може да втаса и по-рано и да трябва да сплиташ.

      Изтриване
  54. Много ти благодаря за изчерпателния отговор,през уикенда ще замирише и у дома на козунаци.Дано да имам твоя успех!

    ОтговорИзтриване
  55. Здравей Роси ,козунакът ти със сметана е толкова неустоим ,че се чудя как не съм го тествала до сега .Е мога да кажа ,че няма по-голямя вкусотия. Аз меся на ръка ,конците не ме вълнуват толкова,при рязане не се виждат .Направих 1/2 доза от твоето тесто , с оформяне на Руска плитка и пълнеж с малки мои изменения .Резултатът невероятно пухкав , ароматен ВЛАЖЕН ,козунак ,който залепя и се стапя на небцето, не зная как да го опиша .Ами той свърши , както никой козунак досега,сега ще опитам с конфитюр .Това е моя козунак .БЛАГОДАРЯ ти за вкусната рецепта.:) :)
    Галя

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много благодаря за радостните отзиви,Галя!Пожелавам все така отлични резултати и весели празници!

      Изтриване
  56. И аз съм решила да правя козунаци тази седмица по тази рецепта. Ще ги сплета на обикновена плитка с три фитила, ще ги пека в обикновените правоъгълни форми за кекс. Искам да попитам две неща:
    - колко козунака ориентировъчно биха ми излязли по тази рецепта? аз имам четири кексови форми
    - мога ли вместо да правя фитили и плета козунаци от същото тесто да направя рула, мисля след козунаците да забъркам същото тесто по тази рецепта и да направя и рула, но дали ще се получат?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте,Марияна!От тази доза ще ви се получат два големи козунака като тези на последните снимки в рецептата,над които пише 2013 г. Горе-долу формичките са големи 30/11 см.
      Руло ще стане без проблем,ето тук можете да видите как оформих едно подобно:
      http://kulinarenelixir.blogspot.com/2013/04/blog-post_17.html
      Ето тук точно сметановия,оформен и на руло:
      http://kulinarenelixir.blogspot.com/2012/04/blog-post_23.html
      Спорно месене и светъл празник!

      Изтриване
  57. Здравейте,Роси!Миналата година правих този великолепен козунак и тази ми се ще пак да го направя :).Но тъй като миналата година го направих без плънка,сега ми се иска да му сложа локум.Как мислите,ще може ли и по какъв начин да го сложа в тестото,да го набоцкам след втасването или по време на месенето или....?Благодаря предварително.Лека вечер!Поздрави Илина Зарева

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Привет,Илина!
      Разбира се,че можете да сложите каквато плънка ви харесва,включително и локум,ето такъв вариант по рецептата с квасената сметана:
      http://kulinarenelixir.blogspot.com/2012/04/blog-post_15.html

      Светли празници и да ви е сладко!

      Изтриване
    2. Много ви благодаря,прекрасни,спокойни и сладки :) празници и на вас!Поздрави,Илина.

      Изтриване
  58. Здравей, Роси, тъй като нямам машина за хляб, а искам да направя този козунак, защото чувам чудесни отзиви, според теб може ли на ръка да се измеси тесттото и последователността на смесването на съставките същата ли ще е ?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Привет,kid_kat!
      Да,може и на ръка и последователността е същата,замесваш с около 2/3 от указаното количество брашно и без мазнината и добавяш на порции брашно,докато тестото спре да лепне,измеси се добре и стане на еластична топка.След това лъжица по лъжица добавяш мазнината и измесваш много добре,докато тестото я поеме изцяло,а тестото трябва да остане пак еластично,лъскаво,разтегливо,да не лепне,разтегляш и събираш и хубаво измесваш.После го покриваш с фолио и оставяш на топло да втаса,оформяш,пак втасваш,мажеш,поръсваш и печеш.Успех и хубави празници!

      Изтриване
  59. Страхотна рецепта, получиха се страшно вкусни и пухкави козуначета.Аз ги правих във форми за мъфини.Благодаря , Роси!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. А аз благодаря,че ме зарадвахте със споделените си отзиви от рецептата!Щастливи празнични дни!

      Изтриване
  60. Златни ръце имаш , това е! Весели празници и на тебе!:)

    ОтговорИзтриване
  61. Здравей Роси!
    Трета година ще правя от твоя козунак с кисело мляко,който е фаворит у нас.Лесен,бърз и адски вкусен!Сега точно сложих поредните да втасват във фурната.После,ще направя този със сметаната-да разчупим малко,макара да съм сигурна,че ще е великолепен!
    Имам един проблем обаче и ще се радвам да разбера къде бъркам.Не,че не стават и така,но това ме тормози винаги ...
    Меся в машината на бързата програма,преди да ги оставя да втасат 1 път,тестото е добро на мекота(теста с ухото :) )След втасването,тестото е меко,лепкаво и леко се разлива,после след опичането плетениците си личат и конците,но не колкото ми се иска,а и е трудно за оформяне така.
    Благодаря!
    СВЕТЛИ ПРАЗНИЦИ!!!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Привет!Радвам се,че искате да опитате и други рецепти за разнообразие,и на мен би ми било скучно всеки път да е един и същ :) .
      Това,което ви притеснява ,често ми се случва и на мен,може би защото и аз често не успявам да направя тестото достатъчно твърдо,за да не се разлива,след като втаса и накрая плетките се отпускат при печенето.Дори и при питките имам този проблем-обичам да са пухкави,но пък рисунъка се губи.Но мисля,че това е причината,че тестото ви при замесването иска още лъжица-две до три брашно,защото при втасването то се отпуска,става еластично и меко и е толкова благо за оформяне,разтягане и т.н.Нали знете,че брашното е дадено ориентировъчно,преценявайте количеството му всеки път индивидуално,млека,сметани са различно гъсти,яйцата-различно големи и от там може да даде разлика количеството на брашното.Все пак е по-добре да ви се развали плетката,отколкото да прекалите с брашното и да изпечете тухличка :) .Светъл празник и сладко похапване на козунаци!

      Изтриване
    2. БЛАГОДАРЯ ОТ СЪРЦЕ!
      Успокои ме,че и при теб е така.Какво ли не опитвах,и повече брашно,и по-малко време 1 втасване и все не се получаваше.Сега просто ще престана да обръщам внимание :)
      Сега пека сметановите.Изглеждат великолепно!
      Весел Великден и само хубави неща!

      Изтриване
  62. Здравей, Роси. Правя козунака ти, но не във хлебопекарна. Меся го по тази рецепта:
    http://antoaneta77.blogspot.com/2013/05/blog-post.html?m=0
    Маята я разтворих във малко вода, лъжица сол и захар и я завъртях в микровълновата фурна. Стана почти вряща и изчаках да поизстине. тогава я прибавих към сместа от брашно, захар, сметана, яйца и есенции. Всичко останало направих по рецепта, но тестото не втасва. Слагам го във фурната на 30 градуса по 90 мин, но изобщо не се надига. Дали проблема е в маята? :(

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ели,лош старт си имала с това замесване и навярно ти е първо.Сега като се е провалил козунака да не вземеш да се откажеш,просто ще намерим грешките.Твоята в случая е,че си сложила маята да заври в МВ,при което дрождите моментално са измрели и вече не могат да втасат тестото.
      Маята се активира по следния начин:Затопляш леко,за няколко скунди,малко количество прясно мляко или вода,примерно около 50 мл.Топваш си пръста и проверяваш ,щом можеш спокойно да си го държиш вътре ,да е приятно топла,не гореща и не завряла,размиваш в нея маята като бъркаш с лъжичка,хубаво да се разтвори.Добавяш 1 лъжица брашно и чаена лъжичка захар и оставяш настрани,докато шупне.Не се слага сол,още по-малко цяла лъжица,солта възпрепятства втасването.Понякога в рецептите има щипка сол за баланс на вкуса,но първо не е задължителна,и второ на общия фон на цялото количество продукти не изграе някаква съществена роля,по-скоро подчертава вкуса и ароматите.В на Тони рецептата не е описано такова активиране на маята,не знам как ти е хрмнало да процедираш по този начин,но както казах никой не се е родил научен,ще се справиш и ти.Успех следващия път и честит светъл Великден!

      Изтриване
    2. Благодаря ти много. Не съм се отказала, на Гергьовден ще се пробвам пак :))

      Изтриване
  63. Браво Роси, невероятен козунак, елексир!

    ОтговорИзтриване
  64. Здравей Роси,страхотна рецепта и реших и аз да се пробвам(като правя козунак за пръв път).Спазвах стриктно рецептата и втаса мн добре,но по време на печене козунаците ми спаднаха.Искам да попитам каква може да е причината?

    ОтговорИзтриване
  65. Здравей Роси,страхотни козунаци,чак се изкуших и аз да пробвам (като правч козунак за пръв път).Следвах стриктно рецептата и тестото втаса много добре,но по време на печене козунаците спаднаха.Искам да попитам, каква може да е причината?

    ОтговорИзтриване
  66. Вили,най-вероятно е превтасал ,щом е спаднал по време на печенето.И на мен ми се е случвало и причината е била тази.Следи процеса по-стриктно и следващия път ги сложи да се пекат малко по-рано.Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  67. Благодаря за отговора,другия път ще внимавам и дано да се получи по-добре.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Трябва да се получи,Вили,само не се отказвай,да ви е сладко и поздрави!

      Изтриване
  68. Здравейте,

    Бих искал да попитам за количеството продукти за половин доза, защото искам да направя сега за празника, но 3 козунака ще ми дойдат много. Замислил съм да направя 1 кръгъл от половината количество продукти. Дали е добра идея?
    Много ще съм благодарен, ако напишете/коригирате количеството продукти, за да не сгреша:
    2 по-малки яйца + 1 белтък (за белтъка не съм сигурен, може би и един, но отново от по-малко яйце?)
    100 гр. заквасена сметана
    80-90 гр. захар*
    30 гр. масло + 20 мл. олио
    малка щипка сол
    15 гр. прясна мая или по малко, тук се обърках?
    кората на една мандарина (портокал) + 2 с.л. портокалов сок
    1 капсула есенция ванилия
    1 капсула есенция лимон или настъргана кора от един лимон
    350-400 гр. брашно

    Благодаря предварително и страхотни снимки, надъхаха ме!

    ОтговорИзтриване
  69. Много добре сте направили сметката,гледам и захарта сте увеличили леко,може,но не повече за това количество мая.Брашното добавяйте на порции,колкото ви поеме,количеството ще ви е ориентировъчно и следете консистенцията-тестото трябва да не лепне по ръцете ви,трябва да е меко като възглавничката на ухото.Няма проблем да направите половин доза и да оформите от нея един козунак.Имайте предвид,че от цялата доза излизат два стандартни козунака с размер на формите 30/11 см. ,виждат се на последната снимка.Приятно месене и вкусно похапване !И честит нац. празник в аванс!

    ОтговорИзтриване
  70. Роси,тук няма прясна мая.Колко суха да сложа,правила съм го с прясна и знам,че е разкошен.Благодаря!Даниела

    ОтговорИзтриване
  71. Даниела,сложи 10 гр. суха мая. Радвам се,че ти допада козуначето,да ви е сладко!

    ОтговорИзтриване
  72. Чудесен козунак, чудесен начин на сплитане! Току -що го сплетохме с дъщеря ми и сега чакаме второто втасване - репетиция за Великден! Благодаря Ви, че споделихте рецептата! Желая на всички хубави празнични дни!

    ОтговорИзтриване
  73. Изглежда супер

    ОтговорИзтриване
  74. Козунакът ни стана много вкусен, усеща се разлика със сметаната, но на мен лично захарта ми е малко.

    ОтговорИзтриване
  75. Дори,много благодаря за споделеното задоволство от рецептата! Захарта не може да се увеличава произволно и до безкрай,защото няма да втаса тестото,добави малко течен подсладител! Светли и благословени празници и на теб!

    ОтговорИзтриване
  76. Роси, благодарна съм ти за споделената рецепта! Получи се уникално вкусен и пухкав козунак!

    ОтговорИзтриване
  77. Щастлива съм от споделеното задоволство, Марияна,весел и вкусен празник!

    ОтговорИзтриване
  78. Роси, искам да изкажа искрените си комплименти за твоето майсторство и невероятни умения, които са достойни за възхищение и са вдъхновение за безброй домакини! На където и да погледне човек, В тези дни от годината, козунак със заквасена сметана, ами кой друг, ако не той, прелестен е! Приготвяла съм го още щом го публикува, но за първи път поднасям адмирациите си, никога не е късно :)
    Желая здраве и късмет на цялото ти семейство! Хубав празник!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Оооо,Танче,засипа ме с похвални слова,дано наистина да съм ги заслужила,особено като знам какъв прецизен майстор си ти!Не знам дали изобщо съм някакъв майстор,но се радвам,че успях да се науча да меся козунаци и все още съм доста самокритична и все им намирам недостатъци на моите.Дано наистина съм полезна на другите и да им е вкусно и сладко,пожелавам го и на теб и още веднъж ти благодаря,стопли ми сърцето!

      Изтриване
  79. Здравейте,
    Искам да попитам защо с първата плетка не сте сложили плънка? Съжалявам, че съм такъв профан, но сега се зачудих - да не би ако сложа плънка да не втаса добре, да попречи нещо на конците, знам ли и аз :))

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Както се вижда от снимките на сметанови козунаци с плънка,и са втасали,и са с конци,така че изобщо не се притеснявайте да сложите каквато ви харесва плънка.Първият е без плънка заради тази плетка,която би се получила и с плънка де,ама тогава фитилите ще станат дебели,ще стои по-грубо,а тази плетка тип офицерско копче стои добре на чист козунак.А най-точният отговор защо точно този съм направила без плънка съм споделила в увода-защото половинката обича чист козунак и си го топи в млякото :),та специално за него го направих без плънка,аз лично харесвам с плънка.Успех и весел празник!

      Изтриване
    2. Сега се върнах да видя,но скоро правих редакция и точно тези обяснения ,че козунакът е без плънка заради половинката съм ги изтрила,затова и не сте ги прочели,извинявам се.Но,както казах,ако искате да има плънка-сложете спокойно,всичко ще е наред.Само ако слагате сладко-нека не е много рядко и течно.

      Изтриване
  80. Здравейте! Рецептата е чудесна! :) Получи се първият ми успешен козунак, и то в хлебопекарна изпечен. Имам един въпрос обаче: програмата ми за бърз хляб е месене (20мин.)+втасване (60мин.)+печене (40мин.). Какво ще стане, ако се омеси още веднъж след първото втасване, за да мога да я спра след първото месене и втасване и пусна отначало отново, при което да продължи процеса до края, т.е. да се опече? Ще опитам да сплета преди печенето? Благодаря! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте!Няма смисъл да рестартирате програмата и да предизвиквате повторно месене на вече веднъж втасалото тесто.Ако искате да процедирате като мен и да измесите два пъти по 20 мин.,просто след първото измесване рестартирате машината и пускате отново и така ще измеси още веднъж за още 20 мин.След това вече тестото се оставя да втаса,сплита,пак втасва и пече.Може след второто месене да оставите тестото да втасва в машината,но бъдете внимателни,да не започне печене преди да сте сплели.Не че е фатално,особено в машината плетките така или иначе не личат.Общо взето аз не препоръчвам да печете козунака в хлебопекарната,сплетете го и го изпечете във форми,ще стане много по-хубав.

      Изтриване
  81. И още нещо,тук, където живея не мога да намеря течен подсладител. Как мога да го направя по-сладък? Да добавя мед или подсладител на гранули? Дайте ми някаква идея? Децата обичат по-сладичко.... Благодаря!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. По-сладък може да стане само с течния подсладител.Ако нямате,наблегнете на сладка плънка и поръската отгоре да е с повече захар.Всички купешки козунаци са много пухкави и отровно сладки,което може да стане само с подсладител,а и са с малко мазнина и може би никакви яйца.

      Изтриване
  82. Направих го миналата година , днес пак замесих тесто . Рецептата е точна , описанието е грижовно написано .
    Благодаря Ви ! 💐🤗

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Стоплихте ми сърцето, благодаря ви, светли празници!

      Изтриване
  83. Здравейте! От доста време се каня дя приготвя вашия козунак, но имам няколко въпроса, които съм сигурна, че вече са задавани, затова се извинявам предварително за повторението. Какво брашно ползвате - специално за козунаци или обикновено Екстра на София мел? Колко пъти пресявате брашното? Как втасва готовото тесто (първото втасване)?Плънката от шоколад от обикновен течен шоколад ли е? Много начинаещ съм и много ми се иска да ми се получи. Весели празници!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте!Съжалявам,че чак сега ви отговарям,навярно сте се справили и без моите съвети,но все пак да отговоря:
      Ползвам само брашно на София мел,обикновено купувам Екстра,но и за баници или козунаци съм ползвала,пак става.
      Тази година изобщо не съм пресявала брашното и пак си станаха страхотни козунаци,утре пак ще правя и пак няма да пресявам.Иначе преди пресявах веднъж.Но все пак аз меся в машината и то 30 мин.,та тя добре измесва и не пресято брашно.Ако ви се занимава най-добре си го пресейте веднъж.
      Първото втасване на тестото трябва да е в достатъчно дълбок съд,който леко сте подмазали с мазнина,за да не залепне за стените.Покривате съда с прозрачно фолио,за да не хваща кора и да не съхне,докато втасва.След като си удвои обема,махате фолиото,обръщате купата и държите над плота,тестото само ще се изхлузи.Оформяйте с леко намаслени ръце на леко намаслена повърхност.
      Не слагам течен шоколад,а шоколад на капки или шоколад,нарязан на малки кубчета.Поздрави и честит празник!

      Изтриване
  84. Здравейте,Роси!Тази година ще се опитам да направя първите си козунаци и си избрах вашата рецепта.Моята хлебопекарна е за хляб 1кг.и незнам по колко да намаля продуктите.Много ще съм ви благодарна ако ми помогнете,за да не сбъркам някъде.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте,Жана!Извинете за късния отговор!Най-добре като за начало намалете продуктите приблизително на половина,ще ви стигнат за 1 голям козунак или два малки.Следвайте инструкциите като количеството на брашното ще прецените индивидуално за всяко замесване и го добавяйте постепенно до хубава,еластична топка тесто,докато спре да маже под бъркалките,но и да не стане сбито.На мен чак третия опит с козунаците ми беше сполучлив,така че и да не е идеален първия,не се отказвайте.Светли празници!

      Изтриване
  85. Поздравявам Ви за страхотната рецепта! След един неуспешен опит по друга рецепта, който сериозно ме усъмни в способностите ми, че мога изобщо да направя приличен козунак, попаднах на Вашата и още не мога да повярвам във вълшебния резултат. Количествата и мерките са изключително точни - единствено увеличих маята с 5 гр. и захарта с 10-ина, което е незначителна промяна. Изуми ме точният грамаж на брашното: точно 750 гр. - нито повече, нито по-малко, чак не можах да повярвам в прецизността на рецептата, благодарение на която тестото стана фантастично. В крайна сметка опеченият козунак беше с толкова "конци", толкова въздушно-пухкав, колкото никога досега не съм виждала и опитвала. А вкусът е изключителен. Още веднъж - поздравления, че споделихте рецептата с нас.

    ОтговорИзтриване
  86. Благодаря за отговора,Роси.Козунаците ми станаха перфектни.Всеки който ги опита беше възхитен и ми искаха рецептата многократно.Ще ги правя всяка година оттук нататък.още веднъж благодаря.

    ОтговорИзтриване
  87. Може ли дада използвам суха мая. О ако да колко грама. Мерси

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Може,аз лично бих сложила 2 пакетчета от по 10 гр. ,но поначало не съм фен на сухата мая,прекалено ми е бавна,а за козунаци още повече.

      Изтриване
  88. Здравейте ! Една приятелка ми даде линк , тя е направила страхотни козунаци с вашата рецепта . Исках да попитам дали ще стане с незаквасена сметана ? Тук ,където живея аз , няма заквасена ... Предварително ви благодаря , хубави празници на всички !

    ОтговорИзтриване
  89. Здравейте,Славея!Ще стане с всичко :) .Като няма заквасена сметана,няма ли крема сирене,маскарпоне и т.н. ,имам такива рецепти.Може и с прясно мляко,течна сметана,кисело мляко,просто следи консистенцията на тестото.Благословени празници и на теб!

    ОтговорИзтриване