13 април 2012 г.

баница с миш маш и шоколадова торта за Здравчето

Приятели,
днес имам удоволствието отново да съм в компанията на Здравчето,защото съм поканена за нейн първи гост !

За мен е огромна чест и радост да поставя началото на гостуванията в кулинарното й кътче,което вярвам всички вече познавате отлично!
Колко изкусен кулинар е също всички знаете,но онова,което за мен е по-важното е,че е много земна,много самокритична,дори прекалено,много истинска,много загрижена за приятелите си!

За нея подготвих с много желание лесни,но уверявам ви вкусни рецепти,защото етикет "лесно и вкусно" подхожда както на моя,така и на нейния стил на готвене и изобщо на характера на блоговете ни.

Заповядайте с мен тук при Здравчето,ще се радваме на вашата компания!










Като за начало да започнем със соленкото,а именно 

баница с миш-маш






Продукти:

2 глави  лук
3 печени червени чушки
1 ч.л. кафява захар
1/2 ч.л. соев сос
60 гр. масло

8-10 фини точени кори
2 яйца
150 гр. кисело мляко
1/2 ч.л. сода бикарбонат
200 гр. натрошено сирене
100 мл. газирана вода

50 гр. настърган кашкавал за поръсване отгоре








Приготвяне:

Нарежете лука  и чушките на кубчета и ги задушете в 10 гр. масло,заедно с 1 ч.л. кафява захар и 1/2 ч.л. соев сос,черен пипер,щипка шарена сол.
Като останат на мазнина оттеглете от огъня и оставете да се охлади.








Към охладените зеленчуци добавете натрошеното сирене.
В купа разбъркайте млякото със содата.Добавете яйцата,предварително разбити.Прибавете половината яйчена смес към миш-маша.Към останалата половина сложете газираната вода и отделете настрани за заливка на баницата.
Вземете един лист,сгънете го напречно на две,намажете с масло и сложете в началото плънка.






Загънете отстрани краищата,за да не изтича плънката,и завийте на руло.








Така процедирайте с всички листи.
Подредете рулата едно до друго в подходяща намаслена тавичка.










Накрая полейте отгоре с отделената яйчена смес и остатъка от маслото.







Печете на 190 гр. до златисто.
Накрая поръсете баницата равномерно с настърган кашкавал и върнете за още 2-3 мин . във фурната.













А за подслаждане с кафенцето една много лесна и сочна торта







Шоколадова торта с дулсе и банан


Продукти:

за шоколадовия блат:
по рецепта за торта Сахер от "Златната книга на шоколада" 

5 яйца-разделени белтъци и жълтъци
100 гр. шоколад
100 гр. брашно
2 с.л. тъмно какао
125 мл. прясно мляко
80 гр. меко масло
100 гр. захар
ванилия
1 п. бакпулвер

за карамеления мус:
250 гр.маскарпоне
200 мл. сладкарска сметана
175 гр. / 1 кутия / сирене Филаделфия лайт
250 гр. карамелено кондензирано мляко или иначе казано "Дулсе де лече"

1 банан
2 с.л. масло
1 с.л. захар

кокос +  смлени орехи за паниране на тортата отстрани









Приготвяне:

В касерола затоплете млякото и разтопете в него шоколада.
Пресейте брашното с бакпулвера и какаото.
Отделете белтъците в метална купа и оставете настрана.
В друга купа разбийте мекото масло със захарта и ванилията.
Добавете един по един жълтъците.Следва шоколадовото мляко,а накрая сухите съставки.
Разбийте белтъците на пяна / аз им сложих и 1 с.л. захар /.
Добавете малка част от тях към шоколадовата смес и разбъркайте съвсем леко чрез загребване-обръщане.
После добавете и останалите белтъци и продължете хомогенизирането по същия начин.
Плоска плитка тава застелете с лист хартия за печене,намаслете или напръскайте със спрей за печене.
Изсипете сместа и я разпределете равномерно.
Изпечете блата в загрята на 160 гр. фурна.
Не го препичайте,оставете го сочен.
Оставете да се охлади върху решетка.
При печенето ще бухне двойно,после леко спада,нормално е.
Аз приготвих блата от вечерта и на другия ден си беше все така влажен и мек,без да е покриван с нищо.






Нарежете банана на кубчета и го задушете до омекване заедно с маслото и захарта.Намачкайте на пюре и го смесете с 2 с.л. от сиренето Филаделфия.

Останалото сирене Филаделфия заедно с маскарпонето и карамеленото мляко разбийте с миксер за кратко.

Разбийте сладкарската сметана да бухне и я добавете на две-три части към млечната смес.

Разрежете блата на 3 равни части.





Сложете първата в поднос.





Може много леко да  сиропирате / по желание / .
Достатъчно е да намажете леко с четка,няма нужда от много сироп,
блатовете са сочни.За целта аз ползвах  гъст сироп от консерва праскови в лек сироп,бях си го замразила за такива нужди.
Намажете с крем. Поставете втория блат,пак сиропирайте леко.





Намажете с банановото пюре,а върху него нанесете от муса.






Сложете и последния блат и измажете тортата с останалия мус.
Може да си оставите една част за украса.
За панировката отстрани аз използвах смес от бели и розови кокосови стърготини и ситно смлени орехи.






51 коментара:

  1. Много скъпа гостенка-а какви вкусотии си приготвила.Роси,бих си хапнала едно парче от десерта-друго няма да ти искам.И дтете сте много готини-прегръщам ви!

    ОтговорИзтриване
  2. Роси, супер креативна личност си ти! баница с миш маш е нещо, което никога, ама никога не би ми дошло на ум, а сега гледам и се чудя как да си изпрося едно по нощите!
    Тортата ме остави без думи- страхотно вкусово комбиниране и толкова винтидж вид. Представила си се блестящо- кой не би те искал на гости като скъп приятел!

    ОтговорИзтриване
  3. Прекрасно представяне Роси!Ама каква баница само?И аз не бих се сетила за нещо такова,но като знам колко обичам миш маш,си представям вкуса на баницата!
    А тортата е великолепие!
    Радвам се че има подобни инициативи в блоговото пространство!
    Светли Великденски празници Мила!

    ОтговорИзтриване
  4. Баницата с миш маш ще я опитам. Тортата ти е великолепна :-)
    Поздрави

    ОтговорИзтриване
  5. Роси, тортата е много красива, сигурна съм и вкусна! А баницата с миш-маш силно ме заинтригува, много интересно звучи! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  6. Поздравления! Чудесно представяне! Рецептите и за баницата, и за тортата звучат вкусно и сигурно ще ги опитаме. Хубави празници!

    ОтговорИзтриване
  7. Роси, чудесна си както винаги!
    Менюто е прекрасно и му се насладих!
    Отчупих си разбира се!
    Правила съм баница с миш-маш и съчетанието е чудесно!
    Влюбих се в крема на тортата!
    Прегръдки, миличка и светли,благословени празници!

    ОтговорИзтриване
  8. Ехааа, Роси, чудесно гостуване!
    Много, много интересно предложние за баница - чудесно предястие, а защо не и основно ястие би била!
    Тортата съм сигурна, че ще ми хареса - щом е с дулсе де лече...
    Много апетитни снимки, браво!
    Слънчеви и щастливи празници на теб и цялото семейство желая!

    ОтговорИзтриване
  9. Насладих се при Здравчето, наслаждавам се и тук! Толкова сте сладки и двете! Искрено се надявам да се срещнете, защото си личи, че сте създали страхотно приятелство!Роси, представила си се чудесно, избрала си вкусни рецепти, приготвила си ги от сърце! Прекрасни сте! Пожелавам ви Весело посрещане на Великден!

    ОтговорИзтриване
  10. Mного ви се радвам и на двете ,Роси ,Зиче ! И баницата (не бях чувала за такава:) ,но ми хареса много , и тортата .... вълшебни !
    Весели Великденски празници ,Роси !Прегръдки !

    ОтговорИзтриване
  11. Роси ,чудесно си се представила,нямам думи!
    Баницата с миш -маш е страхотна ,много ми допадна!
    Тортата е истинско вълшебство,толкова добре се е получила.Блатовете отчетливи,чудесно декорирана!
    Поздравления на теб и Здравчето!
    Весели празници ви желая!

    ОтговорИзтриване
  12. Живе,Бубе,Данче,Дени,Мариетка,Мира,Ивана,Кате,Дани,Ради и Еми,
    благдаря ви за вниманието,мили момичета!С толкова топли думи и споделена радост със сигурност деня стартира много тонизиращо и с настроение!
    Благодаря още веднъж и на моята така гостоприемна домакиня Здравчето,тя знае колко щастливи емоции ми донесе нейната покана и посрещане!

    На всички вас и семествата ви пожелавам усмихнати,благословени празнични дни!

    ОтговорИзтриване
  13. Роси, много вкусно представяне!
    Баницата е много интересна идея, а тортата - страхотна с този крем и с много нежна украса!~
    Поздрави и светли Великденски празници!

    ОтговорИзтриване
  14. Мила ми Роси, чудни рецепти отново, много вкусно и красиво!
    Много весели и светли Великденски празници! Да сте много здравички и все засмяни :) Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  15. Поздравления за прекрасното гостуване и тук, слънчице!! Като знам само какво удоволствие доставяш с гостуването си - си представям как се чувства Здравчето!! Поздравления и за двете ви, талантливи и сърдечни дами!!!

    И светли Великденски празници!!!

    ОтговорИзтриване
  16. МИНА ти го е казала най точно как се чувствам ,и само човек при когото си гостувала може да каже каква наслада носиш когато си ни на гости.
    Благодаря ти за позитивното гостуване и за това ,че ми донесе с него истински и прекрасни вълнения.
    Пак страхотни думи прочетох за което истински ти БЛАГОДАРЯ!
    Прегръщам те и от сърце ти пожелавам светъл празник!

    ОтговорИзтриване
  17. Роси,интересни неща си измислила.Наистина лесни и ефектни!
    Весели празници!

    ОтговорИзтриване
  18. Роси,баницата е много оригинална и апетитна, a тортата е божествена
    прегръдки и за двете
    весели празници

    ОтговорИзтриване
  19. Роси, много интересна идея ми даваш за този миш маш, ще го пробвам задължително. А тортичката е страхотна! Идва да ми да си бодна от парченцето ти. :) Хубави празници ти желая!

    ОтговорИзтриване
  20. Браво, браво, уникална както винаги, тази баница е върховна, а за десерта нямам думички! Роси, майстор си! Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
  21. Тортата изглежда страхотно и е съчетание на един от любимите ни вкусове, у нас най-често под формата на крем-десерт! :)
    Баницата обаче ми обра точките! Много оригинална хрумка! Ще я опитам непременно!
    Поздрав най-сърдечен и светли празници!

    ОтговорИзтриване
  22. прекрасни идеи идеи и прекрасни рецепти намирам тук, мерси за споделянето много поздрви и до скоро

    ОтговорИзтриване
  23. Еликсирче, много обичам миш- маш и баница, но никога не ми е хрумвало да ги комбинирам - чудесна идея!Веднага си копирам рецептата;).А тортата е великолепна - бих си взела парченце, но най- вероятно отдавна е само спомен:).

    Поздрави и хубави празнични дни !!!

    ОтговорИзтриване
  24. Направо ме омагьоса с тези рецепти, Роси! Чудесни рецепти, харесами идеята за баницата с миш-маш, а парче от тортата ще си взема задължително. Прегръдки с пожелания за прекрасни празници! :)

    ОтговорИзтриване
  25. Христос Воскресе!
    Весел празник, Роси, на теб и семейството ти!
    Много хубави идеи даваш. Плодотворно е гостуването ти при Зиче :)

    ОтговорИзтриване
  26. Много благодаря на всички,които се отбиха и ми оставиха коментар,приятно и тонизиращо е!
    Надявам се да ви хареса баницата!
    Хубава седмица ви пожелавам,дами!

    ОтговорИзтриване
  27. Роси, много ми допаднаха и двете рецепти!
    Колкото до виртуалното приятелство...наистина ви желая със Здравчето да се срещнете и да го запазите.
    За жалост аз имам горчив опит в това отношение. В никакъв случай не твърдя, че хората, които съм наричала така са се оказали лоши, недостойни - нищо подобно, просто, както народа го е казал "докато не изядеш една торба сол с някого не можеш да го наречеш приятел". Истинския контакт е нещо съвсем различно, много често се получава разминаване, очакваш едно, а виждаш и получаваш друго. Зад компютъра е лесно - ентусиазъм, добри намерения, а всъщност приятелството е много, много по-различно и по-сложно нещо от това.
    Е, изфилософствах се...въпреки всичко се надявам и ви пожелавам едно истинско приятелство, а пък и защо не да ви предложа и моето...засега имате симпатиите ми!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Веселка,
      философиите ти сигурно не са напразни и имат почва,дано обаче да не се случи това и при мен или някой друг.
      Засега бих казала,че от дамите,които познавам всички са много мили момичета и когато се срещаме винаги ни е много приятно.Т.е. ние сме реални хора и на яве също срещите ни минават винаги с много разговори,чак не ни стига времето.
      Аз лично до сега съм получила толкова много внимание,похвали,хубави пожелания,поздравления и подаръци от блог-пространството,че в никакъв случай не мога да кажа,че нещо не е така,както ми се струва виртуално.
      Надявам се и занапред виртуално и реално да са сходни .
      Поздрави от мен и хубав ден!

      Изтриване
  28. Видях гостуването ти преди малко в блога на Зиче, но да те поздравя и тук за чудесната торта, Роси! Много вкусно изглежда, а и красиво, и красиво :))

    ОтговорИзтриване
  29. Баницата с миш маш много вкусна се получи. Ако имаш и други шантави идеи за баници, ще се радвам да ги видя тук :-)
    Поздрави

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Верно ли,Дени?Много се радвам,че ти допадна баницата.
      Тази май ми е била най-шантавата,но даже не съм я отчитала за такава,просто е нещо по-неочаквано.
      Имам още баници за пуликуване,но май все са стандартен тип :).
      Ааааа,сетих се,ооооо,имам една много яка,по рецепта на Надето,страаашна стана!Очаквай я и дано ти хареса!Аз тези дни пак ще я правя.
      Поздрави и от мен!

      Изтриване
  30. Уаф...дано не съм прозвучала толкоз песимистично, Роси:)и дано не съм обидила някого.
    Аз също намерих така(виртуално) страшно много, дори едни от най-добрите си приятели. Просто исках да кажа, че се научих да наричам приятели само "проверените" наистина и в живота. Останалите слахам в графа "познати" Иначе сбирките на сладки приказки са друга работа, хахо-хихи, това е лесно, виж приятелството е съвсем друго нещо. Не че не употребявам и аз понякога тази дума, лошо няма, просто смисъла който се влага, понякога е от небето до земята.Спирам с това :), точка. Отивам да гледам днешните ти красоти.

    ОтговорИзтриване
  31. Любимото ми ястие във вид на баница?!?!? Това трябва да се опита обезателно! Ех, невероятни идеи имаш!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Щом обичаш миш маш ще ти хареса,наистина става много вкусно и ароматно!Да ти е сладко!

      Изтриване
  32. Миш-маш - баница!!! Направо ме застреля! Пълна с идеи си, жена :))
    А тортата е изпипана до най-малкия детайл.
    Поздравления!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти,Дари,много ме радва одобрението ти!

      Изтриване
  33. Ах, колко интересна рецепта! Възхищавам се на въображението ти :)

    ОтговорИзтриване
  34. Роси, направо ме хвърли в музиката!!! Такива едие имаш! Невероятна си! Да те има човек за гост е не само чест, а огромно удоволствие!:-)))
    Поздравления и за двете ви със Здравчето!!!!!
    Прекрасно представяне!
    Голяма прегръдка!

    ОтговорИзтриване
  35. Благодаря,Мони!
    Голяма прегръдка и за теб!

    ОтговорИзтриване
  36. Роси правих тази страхотна баница, разкош е! Мъжа ми каза-"ама това си е вълча закуска, от къде я изрови" :)))))). Благодаря ти много мила. Рецептата е перфектна!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Диди,как ме зарадва само,благодаря ти,че намина да споделиш отзиви!
      Радвам се,че ви е харесала баничката в този вариант!
      Сърдечни поздрави и от мен,мила!

      Изтриване
  37. Започвам леко да огладнявам като гледам тази разкошна фотосесия. Изглеждат много вкусно. Благодаря за рецептите. Баницата ме заинтригува, с чушките и на края с кашкавал поръсени много добре, придобиват хубав загар и за закуска са идеални. Тортата още утре ще се опитам да я направи , да изненадам семейството си. Много професионално е сготвено. Дано често качвате такива вкусотии. Пестите ни време за мислене какво да сготвим.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ви,много мил коментар, и дано ви харесат рецептите!

      Изтриване
  38. Невероятен блог, поздравления.Винаги има страхотни предложения за рецепти.Тази баница с миш -маш, ми звучи доста новаторско и не съм опитвала.С червена чушка сигурно ще стане доста добре, сега на пазара има дост добър избор на червени чушки.Ще бъде една по различна закуска, а и начин да накараме децата си да хапнат зеленчуци.Отгоре с кашкавала става и леко хрупкаво, определено ще опитам. Тортата е фантастична, но едва ли мойте готварски способности ще ми позволят да я направя, дори някои от сирената не знам къде точно да ги открия, но е чудесна.

    ОтговорИзтриване
  39. Тортата изглежда много празнично и вкусна.Блатовете стоят доста сочни.Направо да ти се дояде.Преписах си рецептата и съм решила да я пробвам пък ще видим какво ще се получи.Има различни модели сирена, които не съм опитвала, но явно комбинацията им е добра, като я чета изглежда сложна, но в процеса на работа ще видим..А пък тази баница миш-маш е много подходяща за сезона, сега е пълно с червени чушки и съм сигурна, че на вкус на мен ще ми допадне.Благодаря за рецептите и продължавайте да ни изкушавате с други.

    ОтговорИзтриване
  40. Тортата е като купена такава.Станала е идеална.Вижда се че е сочна от вътре.Благодаря за рецептите.

    ОтговорИзтриване
  41. Защо ми трябваше да влизам тук, точно когато съм на диета и съм супер гладна...
    Уби ме с тия рецепти. Просто ме уби.
    НЕВЕРОЯТНИ СА!
    Благодаря ти.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ронка,как се озова толкова назад в публикациите ми да се измъчваш?Благодаря ти,много си мила!
      Успех с диетуването и с всички начинания!Прегръдка!

      Изтриване