29 януари 2015 г.

Кюфтета от тиквички / Zucchini Fritters









Продукти:

източник

500 гр. настъргани тиквички
2 яйца
3 стръка пресен лук
3 стръка пресен чесън или 2 скилидки
1/2 връзка копър
1/2 връзка магданоз
1/3 п. бакпулвер
сол и черен пипер на вкус
3/4 ч.ч. брашно (зависи колко вода ще пуснат тиквичките )
200 гр. краве сирене - натрошено






 


Приготвяне:

Настържете тиквичките .
Оставете ги в гевгир за 20 мин. да се отцедят ,след което ги изстискайте от излишната вода .
Към тях добавете яйцата,натрошеното сирене ( гледайте да е по-сухо,за да не пуска вода),нарязаните копър,магданоз,чесън и лук,подправките.
Добавете първоначално 1/2 ч.ч. брашно и разбъркайте сместа.
Ако стои рядка и като гребнете от нея се стича от лъжицата,значи има нужда от още брашно ( може и галета) .
Количеството брашно ще прецените според това колко влага ще отпуснат тиквичките.
Аз по време на печенето,добавих към изчакващата за пържене смес още 1/4 ч.ч. брашно.
На дъното на тиган с незалепващо покритие налейте малко мазнина.
Когато се загрее ,намалете силата на огъня на 6-та степен от 9 .
Слагайте в тигана посредством лъжица купчинки от сместа и леко ги приплесквайте с опакото,за да се оформят кюфтетата.




Пържат се бързо,затова не ги оставяйте без надзор.
Обърнете и изпечете до златисто и от другата страна.
Сервирайте ги гарнирани с квасена сметана или цедено кисело мляко,към което сте добавили сол,черен пипер,копър и пресован чесън.



34 коментара:

  1. Точно в десятката, бих консумирала тиквички целогодишно! Страхотни, хрупкави и ароматни! Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
  2. Роооси, ако знаеш колко ги обичам, а как не съм хапвала от години... Преди майка ми често приготвяше. Обаче! Ако някога ги позабравиш и препържиш (съмнявам се, но просто вкъщи се е случвало), започват да горчат отвън, не знам защо. Та и печени не са зле. ;)
    Ох, ама отвори ми апетит по никое време, аз съм си виновна де. ;)
    Прегръдки, другарче! При теб е отново чудно вкусно!

    ОтговорИзтриване
  3. Много любими и така красиво поднесени от теб,Роси....Прегръдки:)!

    ОтговорИзтриване
  4. И на мен точно този вариант на кюфтенца са ми любими! Но когато аз ги правя не са така фотогенични като тези които си направила ти ,Роси :)

    ОтговорИзтриване
  5. Ах, че хубави кюфтенца си направила, Роси :) Изглеждат много апетитно и определено ги предпочитам през тези с кайма!
    Не мисля, че се правят кой знае колко трудно или да отнемат много време, а защо не съм си правила скоро ... хм!
    Поздрави и много усмивки ти пращам!

    ОтговорИзтриване
  6. Много са ми любими и на мен кюфтенцата от тиквички. Мама често ми правеше, но откакто живея далеч не съм се сещала да приготвям. Благодаря за идеята :) Снимките са изкушаващи и страшно вкусни!
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  7. Много ги обичам Роси, тези кюфтенца!
    Хубав петък!

    ОтговорИзтриване
  8. Много обичам такива кюфтенца, Роси! като златни монети си ги наредила! Прекрасни са! Страхотна рецепта! Усмихнат ден ти пожелавам!

    ОтговорИзтриване
  9. Точно навреме за обяд ми ги поднасяш, Роси! Голяма прегръдка! :)

    ОтговорИзтриване
  10. Много апетитно поднесени, Роси!
    Май и аз така ги правя :) но им се радваме само напролет, като излязат нашите тиквички, а после ги забравяме. Тези дни ще правя картофени, ще включа и някое тиквено кюфте. Как хубаво подсещаш :)
    Прегръдка за теб и хубави почивни дни!

    ОтговорИзтриване
  11. Нареждам се и аз на опашката за кюфтенца! Обожавам! А снимките ти са убийствено вкусни, Роси!
    Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
  12. Нямаш милост и това е! :) Невероятно вкусни!
    Много ги обичам, но и аз като Пепа, започвам от пролетта, сега някак нямам доверие на предлаганите по магазините.
    Страшно апетитни снимки!
    Хубави почивни дни, Роси!

    ОтговорИзтриване
  13. Тиквените кюфтенца изглеждат фантастично! Поздравления! Любими са ми, обожавам ги.

    ОтговорИзтриване
  14. Ама че сладурски са станали, Роси! Непременно ще ги пробваме:) Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  15. А, Роси, влезе лятото в кухнята ти, искам и аз...

    ОтговорИзтриване
  16. Аз ги опитах, който не е, може само да съжалява и да побърза да поправи този пропуск :) Страхотни вкусотии, стават както за гарнитура към някакво месце, така и като основно със салата от зеле и моркови в моя случай, абе чедни, чудни!
    Благодаря за рецептата, Роси!

    ОтговорИзтриване
  17. Мммм, как обичам, а дори не помня откога не съм яла... Напомняш за тази благина, Роси :)
    Усмихнат уикенд от мен!

    ОтговорИзтриване
  18. Хубави кюфтенца си направила, Роси! Отдавна не съм хапвала зеленчукови и направо ме подканваш да пробвам едни.

    ОтговорИзтриване
  19. Сърдечни благодарности към всички за вниманието,а към Танчето Донева и за гласуваното доверие!
    Танче,страшно ме зарадва,благодаря ти,че сподели с мен задоволството си,много ми е драго!

    Успешна нова седмица на всички!

    ОтговорИзтриване
  20. От пръв поглед ме спечелиха! Благодаря ти, Роси, за страхотната рецепта! Спорна седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Еее,драго ми е да науча,Нели,благодаря ти,мила,успешна седмица и на теб!

      Изтриване
  21. Такова чудо като кюфтета от тиквички още не съм пробвала, но ми се струват адски вкусни - непременно ще се приготвят :)

    ОтговорИзтриване
  22. Чудесно изглеждат,и на вкус са страхотни :-)

    ОтговорИзтриване
  23. Току що ги направих. Станаха страхотни. Благодаря за прекрасната рецепта и за това, че е изчерпателна и добре обяснена :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. А аз ви благодаря за доверието и отделеното време,за да наминете да ми споделите вашите впечатления!Обратната връзка е много ценна за мен!Да ви е сладко и поздрави!

      Изтриване
  24. Току що ги направих. Станаха страхотни. Поздравления!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Поздравленията са за вас,че сте ги приготвили и хапнали вкусно,а аз ви благодаря,че почерпихте идея от мен и ми споделихте задоволството си!Поздрави!

      Изтриване
  25. страхотни са! Предвиждам ги за събота на обяд и вече няма търпение да приготвя и да хапнем сладко сладко!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. С пожелание за вкусна и релаксираща събота,Анелия,и благодаря за комплимента!

      Изтриване
  26. В момента ги правя и всички сме възхитени! Определено промениха мнението ми за "безвкусните" тиквички! Благодаря, мила Роси!

    ОтговорИзтриване
  27. Здравейте,

    Тази вечер си ги сготвихме. Изключително вкусни са!

    Благодаря Ви за рецептата!

    ОтговорИзтриване
  28. Здравейте, бих попитала дали е възможно вместо пържене да бъдат изпечени във фурната?

    ОтговорИзтриване