26 април 2015 г.

патешко магре (филе) с портокалов сос








 
За да ви е вкусно патешкото има две условия-да сте почитател на сочно изпечени меса и да обичате да ги комбинирате със сладко.
Сладката нотка приляга изключително добре на патешкото.
Изобщо не мога да си представя да го гарнирам например с лютеница, кетчуп или доматен сос.
Понеже патешкото е постно месо,също както свинското бон филе изисква минимално и прецизно време за топлинна обработка,ако не искаме на финала да дъвчем каиш.











Хапвала съм добре приготвено патешко магре в български ресторанти.
Както и зле приговено в една от най-емблематичните кръчми в Прага и определено бяха пропуснали тънкия момент по изваждане от фурната, поради което ми сервираха  доста сухо и жилаво филе,което се дъвчеше и преглъщаше трудно въпреки соса.
Така че имайте го предвид и бъдете на пост около печката. :)








Продукти за 2 порции :

2 броя патешки филета с кожа
черен пипер,сол на вкус,млян кориандър
2 портокала
50 мл. бяло вино или розе
30 гр. масло
1 ч.л. натурално нишесте

за гарниране - смокиново чътни 
( или сладко от смокини,боровинки,праскови,кайсии,ябълки)









Приготвяне :

Измийте и подсушете филетата.
Върху кожата направете прорези на каре без да стигате до месото.
Поръсете филетата с 2 с.л. прясно изцеден портокалов сок.
Поръсете ги с млян черен пипер и млян кориандър.
Похлупете ги и оставете в хладилника да се мариноват за час.
Извадете филетата от хладилника и ги оставете на стайна температура за 30 мин.
Загрейте фурната на 200 гр.
Загрейте тиган с тежко дъно и незалепващо покритие.
В горещия сух тиган поставете двете филета с кожата надолу.
Намалете котлона на по-ниска степен.
Запечете филетата за 5 мин.
Отлейте мазнината,обърнете филетата да се запечатат и от другата страна за 3 мин.
Посолете ги.
Прехвърлете ги в тавичка и веднага поставете във вече затоплената фурна за още 10 мин.
Извадете тавичката от фурната и оставете филетата да почиват в нея 5 мин.
През това време в малка касеролка кипнете сока от 1 портокал и виното.
Добавете маслото и изчакайте да се разтопи.
За сгъстяване добавете размитото в 20 мл. вода нишесте.
Бъркайте непрекъснато и оставете соса да поври не повече от минута.
Посолете на вкус.
Нарежете всяко филе под наклон,по-лесно е по шарката на кожата.
Подредете филето в чиния и полейте с портокаловия сос.
Отстрани гарнирайте със смокиново чътни или сладко по ваш избор.








58 коментара:

  1. Мастършефско предложение, Роси! Апетитно, сочно и ароматно месо с красиви снимки!
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря за комплиментите,Светле,прегръдка и от мен!

      Изтриване
  2. Мога само да си мечтая да го докарам като твоето, Роси!
    Не съм се пробвала де, ама то това си е висш пилотаж, та ще видим :)
    Чътни-то готово ли е или имаш хубава рецепта за него?
    Прегръдки от мен и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мария,ти си познавач на френската кухня,та мисля изобщо няма да имаш затруднение с приготвянето,а и то е много лесно,просто трябва да се следи печенето,за да се запази сочно месцето.
      Чътнито е готово от Лидъл и е отлично,препоръчвам го.
      От там съм взимала и чътни от червен лук,също много вкусно,лошото е,че ги има само по време на акции,не са в постоянната им листа.Както и патешкото.
      Прегръдка от мен и хубава нова седмица!

      Изтриване
  3. Разкошно ястие ни предлагаш, Роси! Перфектно, с много вкусни снимки! Благодаря за рецептата!
    Сърдечни поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря за похвалните слова,Хриси,поздрави и хубава седмица!

      Изтриване
  4. Страхотно филе, Роси! И си го извадила от фурната в точния момент -сочно и гарнирано със сладкото! Сега и аз бих го хапнала със сладко, вместо с каротфено пюре, защото имам поддръжници :) за сладко-солени изкушения.
    Много красиви снимки, поздравления!
    Прегръдка за теб и хубава нова седмица, мила!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Пепи,от теб,Мина,Катето и Вили Шейтанова почерпих ценна информация за тънкостите на приготвянето,благодаря на всички от сърце!Сега вече имаш поддръжници за по-екзотичните комбинации и с твоето чътни от червен лук патешкото ще си партнира божествено.
      Благодаря за комплиментите!Прегръдка изпращам и аз с пожелание за спорна,усмихната и ползотворна нова седмица,мила!

      Изтриване
  5. Роси, много сте заразителни с Ели!
    Не съм опитвала патешко, но явно че е време!
    Чудесно изглежда твоето!
    Прегръдки, мила!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дани,мисля,че ще ти хареса,ти си фен на тези комбинации.Благодаря за комплимента,прегръдки и от мен! :)

      Изтриване
  6. Роси, изглежда много вкусно! Как само си подредила! :)
    Аз даже го харесвам и още по-розово в средата, затова пропускам момента с фурната и го правя само на тиган. Определено много добре се съчетава със сладко-кисели сос или чътни.
    Даваш ми чудесна идея за следващия уикенд.
    Хубава нова седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мира,сто процента му знаеш реда на това ястие,характерно за вашите ширини :) .Радвам се,че съм ти дала добра идея.Пожелавам ти прекрасни мигове на родна земя!

      Изтриване
  7. Не съм опитвала патешко, а и не ми се е налагало да готвя, но това изглежда много вкусно, Роси. Явно си опитвала доста, щом имаш опит и мнение по темата с приготвянето. Опитвала съм пилешко с портокалов сос, но едва ли месото е подобно на патешкото.
    Прегръдки, мила!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Габи,не съм го опитвала много често,защото рядко е в менюто на ресторантите.Месото се съчетава отлично със сладки сосове подобно на пилешкото,вкусът е близък с пилешкото от бутчетата,но все пак е различен.Надявам се да ти допадне рецептата,прегръдка и от мен!

      Изтриване
  8. В една дума - Класа !!!,
    майсторско изпълнение, поднасяне и представяне!
    Поздрави за теб и хубава нова седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря за високата оценка,Дианка,много ме зарадва,поздрави и от мен и хубав четвъртък!

      Изтриване
  9. Дежурила си около печката, Роси, защото е станало сочно и примамливо, просто разкошно филе! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да ти призная опитаха се да ме занимават с други неща точно в този момент,но последва твърд отказ,защото наистина работата е въпрос на минути и не търпи подмотаване.Благодаря за похвалите,Траянка,поздрави!

      Изтриване
  10. Така изглежда това патешко, че не знам ако го видя наяве дали бих отказала! Опитвала съм това месо и ми харесва, но не съм се престрашавала да го приготвя. Смятам аз да се доверя да теб, Роси, когато ми дойде музата :) А поднасянето с пълнения със сладко портокал веднагически ме грабна!
    Поздравления, Роси!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Албенка,много лесно се приготвя,буквално е елементарно,стига да спазиш времето за готвене,ти си майстор на фините неща,ще се справиш без проблем!Поздрави от мен!

      Изтриване
  11. Не съм се изкушавала скоро така, както с твоето невероятно вкусно патешко филе, Роси! Изключително добре приготвено и в невероятната комбинация с портокаловия сос, истинско изкушение!
    Страхотен майстор си скъпа :)
    Прегръдка и усмихнат ден от мен!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Танче,знаеш как да ме усмихнеш,благодаря ти!Прегръдка и хубав четвъртък!

      Изтриване
  12. Апетитно и изкусително!
    Успешно начало на седмицата, Роси!

    ОтговорИзтриване
  13. Патешкото си плаче за сладка нотка, ма пусти цени, удрят ме по врата и трудно ги преглъщам;)Приказни снимки и ястие, Роска.
    Хубава вечер ти желая!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Марте,наистина цената е висока,не е ястие за всеки ден,че дори и всяка седмица,пък и вие сте не малка дружина.Благодаря за комплимента,особено за снимките,прегръдка!

      Изтриване
  14. Майстор си Роси! Перфектно приготвено! Браво!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Аууу,как ме радваш с този комплимент,много ти благодаря,Йоли!

      Изтриване
  15. У дома сме върли фенове на патешкото магре, а и на всичко патешко.....И да ти кажа, Роси, като направих десетина пъти, и вече почнах да усещам месото кога е готово и сочно.
    С усмивка
    М

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мария,как щях да забравя да отнеса благодарности и към твоето представяне на това чудно ястие!Погледнах и двете,които си документирала и пак ме усмихваше,а и какви подребди на трапезата умееш,ех,ех....

      Изтриване
  16. Красота, Роси! много обичам патешко, а твоето е достойно за пет-звезден ресторант! Прекрасна рецепта! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Люси,благодаря ти за високата оценка,поздрави и от мен!

      Изтриване
  17. Истинско гурме изживяване е това тук! Поздравявам те, Роси! Елегантно приготвено, поднесено и много вкусно ястие! Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мерси,миличка,много ме радваш с вниманието си,прегръдка получаваш и ти и то голяма! :)

      Изтриване
  18. Перфектно изпълнение, Роси - класата си е класа!! Мастърите спокойно биха могли да се понаучат от теб на това-онова :) перфектно съчетание на вкусове и стил, мила - а снимките са просто възхитителни!!!
    Прекрасна, лека, спорна и вкусна нова седмица на цялото семейство :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти,мила,както винаги ме обсипа с комплименти!
      И на вашето семейство пожелавам един спокоен май с повече поводи за усмивки!

      Изтриване
    2. Изключително прецизна рецепта. Два пъти го приготвям точно според инструкциите и става перфектно, никаква засечка. Сочно, ароматно и се топи в устата. Много благодаря на майсторицата!
      Едно предупреждение за онези, които си имат вълчета вкъщи: не ги изпускайте от поглед, докато месото си "почива"... Много е жилаво, ако го докопат и заръфат преди да е нарязано... ;-)))

      Изтриване
    3. Диана,много ми е драго,че сте доволна от рецептата и ви е вкусно!Благодаря ви за споделените отзиви и комплимента!

      Изтриване
  19. Определено знаеш за какво иде реч! Пробвахме го току-що, изпълнено точно по рецептата. Мацко, върхът е!!!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дид,поздравления за майсторството,заслугата е изцяло твоя!Сърдечно благодаря за споделеното и то с толкова приятна доза хумор,усмихна ме!

      Изтриване
  20. Мога само да благодаря за рецептата. Спазих я точно доза по доза, минута по минута и стана страхотно! Гарнирах със сладко от ягоди, защото друго нямах. Следващият път мога да добавя сирене бри и кармелизиран червен лук, както го правят много вкусно в едно заведение. Само не знам как ще се оправя с лука, все пак аз съм пълен аматьор и това беше първото патешко магре в живота ми! Благодаря за рецептата!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Орлин,благодаря ви,че споделихте впечатленията си от рецептата,с което ме зарадвахте много!Поздравявам ви за майсторството!Всички блогъри сме аматьори,аз поне не познавам такъв с кулинарно образование,никой не се е родил научен,но с опита се постигат резултатите.Важното е,че ви доставя удоволствие да си приготвите вкусна и качествена храна,моите адмирации!Ето тук,при Пепи може да прочетете как се прави карамелизиран лук,лично съм опитвала нейния и гарантирам,че е страхотен,не е трудно,опитайте :
      http://pep-4o.blogspot.bg/2014/01/blog-post_20.html
      Поздрави и много кулинарно вдъхновение!

      Изтриване
  21. Диляна Симеонова20 април 2016 г. в 10:14

    Здравейте, Роси! Благодаря за чудесната рецепта! Вчера приготвих патешко магре за първи път, без да имам никакъв опит с това месо. Доверих се на рецептата напълно - стъпка по стъпка, минута по минута. Получи се божествено - вкусно и сочно. Истинско удоволствие и вдъхновение! Поздрави и усмивки от мен!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Радост за душата са отзивите ви,Диляна,сърдечни благодарности,че наминахте да споделите!Поздрави и от мен и светли празници!

      Изтриване
  22. Един въпрос във фурната с кожата нагоре ли се пече?В момента има на промоция в LIDL.

    ОтговорИзтриване
  23. Благодаря мадам.Утре ще изненадам жена си с тази рецепта.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Еее,браво, това се казва жена с късмет, да ви е сладко!

      Изтриване
  24. Вълшебна рецепта!Уникален вкус благодаря за тази рецепта,за първи път правя магре и ми се получи много добре.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Радвам се,че сте останали доволни, винаги ми е приятно,когато някой ми сподели задоволството си, сърдечно ви благодаря!

      Изтриване
  25. И аз да се изкажа с първия си опит да приготвя патешко магре. Аз също спазих точно рецептата и се получи чудесно. Благодаря, Роси и хубав ден ти желая!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. За мен е удоволствие, че съм била полезна, много благодаря за отзивите, поздрави и на теб и щастлив декември!

      Изтриване
    2. Днес и аз пробвах рецептата и мога гордо да кажа, че това е най- вкусното ястие, което съм правила. Още по- горда съм, че моите двама мъже традиционалисти бяха зашеметени от вкуса на патешкото, а и от красотата му.
      Благодаря ти, Роси!

      Изтриване
    3. Ирина,поздравления за старанието и желанието да зарадваш семейството!Щом си получила овации от мъже традиционалисти,това си е за гордост и похвала,знам че са много трудни да възприемат и харесат нещо различно!Изключително ми е приятно да чета такива отзиви и ти благодаря!Весели празници!

      Изтриване
  26. Много ми допада рецептата, но моето филе е без кожа, дали би било проблем това?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Не знам,като няма кожа дано не стане сухо,но все пак опитайте.

      Изтриване
  27. Благодаря, ще опитам, тъй като не срещнах друга рецепта, която да ми допадне 😊

    ОтговорИзтриване
  28. Търсих предложение за гарнитура към магрето с порокалов сос,освен традиционното смокиново сладко и попаднах на вашата режепта.Правя го по същия начин.Много е ввкусно!И наистина тънкият момент е престоят във фурната.Трябва да се внимава,иначе всичко отива подяволите.Жалко за филето.Поздрави за споделянето!Дано повече хора да имат вузможност да си го позволят,
    Ще потърся нещо друго от теб.
    Отново поздрави.

    ОтговорИзтриване