25 ноември 2015 г.

пастет от пилешки дробчета





 Разгръщайки книгата на Манчев и Шишков,първата рецепта,която реших да приготвя,бе за пилешки пастет.
Прегледах и някои рецепти на кулинарни другарчета - Ева,Катето,Снежи и Мария,и ето какво се получи при мен.
Не съм пасирала прекалено фино,исках да се усещат елементите,участващи в пастета.
Вярвам нямате съмнение,че никой купешки,дори и този от соц. времена не може да е по-качествен и вкусен,а и много ясно-кой ще тръгне да произвежда пастет с краве масло и сметана :) ?!
Направата е толкова бърза и лесна,че със сигурност никога повече няма да посегнете за кутия пастет в магазина.






Пастетът може да бъде идеално предястие за гости,което да сервирате  с хрупкави крекери,гризини,кростини и т.н.







 
Продукти за 4 купички :

500 гр. пилешки дробчета
4 с.л. зехтин
120 гр. краве масло
80 мл. течна млечна не подсладена сметана
2 моркова
1 глава бял лук
1-2 скилидки чесън
сол и черен пипер на вкус,кимион
чубрица или мащерка
шепа наситнен магданоз
по желание - 2 с.л. прясно изцеден лимонов сок







Приготвяне:

Измийте и подсушете пилешките дробчета.
Сотирайте в 2 с.л. зехтин + 20 гр. масло настърганите моркови,нарязаните лук и чесън,докато омекнат.Посолете на вкус,поръсете млян черен пипер и щипка сушена чубрица или мащерка.
Прехвърлете задушените зеленчуци в купата, в която ще пасирате пастета .
В същия съд загрейте 2 с.л. зехтин и запържете пилешките дробчета от двете страни .
Посолете на вкус,поръсете млян черен пипер и кимион.
Дробчетата трябва да останат сочни,не ги препържвайте.
Прехвърлете и тях в купата при зеленчуците.
Добавете сметаната и 50 гр. от кравето масло.
Пасирайте до хомогенност.
Ако има нужда,подправете сместа с още подправки до желания от вас вкус.Аз добавих лимонов сок,който идеално тушира леката горчивина на дробчетата.
Разпределете пастета в купички,заравнете.
Разтопете останалото краве масло,посолете го и го ароматизирайте с малко мащерка или чубрица.
С помощта на лъжичка сипете от маслото във всяка купичка,докато пастета се покрие плътно.
Приберете купичките в хладилника за 1 час,за да стегне пастета.






26 коментара:

  1. Чудесен пастет си приготвила, Роси!
    Много обичам и съм правила вкъщи. Знам колко е вкусен и мъъъъничко ти завиждам в момента :)
    Много усмивки,
    Илиана

    ОтговорИзтриване
  2. О, добре подсещаш, Роси. Скоро не съм правила, но пък много го обичаме и ние. Снимките ти са толкова апетитни!
    Поздрави и прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  3. Чудесен пастет, Роси! Изглежда наистина страхотно! Разбира се, че при такова качество няма да купиш повече купешки! Браво на теб!

    ОтговорИзтриване
  4. Чудесно звучи и със сигурност ще пробвам! Аз съм приготвяла само с дробчета, масло и подоравки, но така със зеленчуци ми звучи супер :)

    ОтговорИзтриване
  5. Роси, поредното изкушение! Харесвам домашния пастет, но само от дробчета не съм приготвяла! Отмъквам едното пастетче! Спокойна вечер!

    ОтговорИзтриване
  6. Роси, много апетитен пастет си приготвила и с удоволствие ще си взема една филийка :)
    Мислех тези дни да направя и аз пастет, и преглеждах различни рецепти, така че ще имам за база още една прекрасна рецепта.
    Благодаря ти, мила за споделеното! :)

    ОтговорИзтриване
  7. И аз съм правила домашен, но по различна от тази рецепта. Обшо взето продуктите и технологията се препокриват. Знам за какъв вкус говориш/ пишеш! Чуден е!
    Поздрави и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  8. Станал е Обиец, Роси:) Аз се пробвах веднъж, обаче нещо го прецаках. Твоят вече ще го направя! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  9. Роси, прекрасен е!! Много обичам, а никога не съм приготвяла, нито пък смея да купя готов - та сега вече ще си забъркам :)
    Благодаря за споделената рецепта - страхотна е, както всичко, което ни предлагаш!! А снимките са фантастични - много красиви и апетитни!!
    Поздрави и прегръдки, мила :) и целувки за девойката!!!

    ОтговорИзтриване
  10. Първата снимка е просто трепач, Роси! Страхотни ги правиш напоследък, а пастета :) наистина се учудвам, че не си правила до сега :) и е страхотно да не е фино пасиран, а да се усещат парченцата, като го хапваш. Край на купешкия, нали :) Едва ли си му била голям почитател, но този, с истинските продукти е е нещо съвсем вкусно и различно.
    Подавам филийка :) и ти пожелавам хубави почивни дни!

    ОтговорИзтриване
  11. Изглежда чудесно...аз обаче имам един въпрос, каква е тази течна млечна не готварска сметана?

    ОтговорИзтриване
  12. Благодаря на всички за вниманието,хубавите отзиви и че отново отделихте минутка време за моя блог!

    Тити,имах предвид сметаната да не е "крем за готвене","готварски крем" или "сметана на растителна основа",защото това са синтетични продукти с хидрогенирани мазнини и са всичко друго,но не и сметани.Коригирах горе продуктите,става въпрос за течна не подсладена млечна сметана,има я в малки тетрапак кутийки във всички вериги,но различни марки.Разбира се,който не е претенциозен,може да ползва и растителна сметана,въпрос на личен избор.Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  13. Роси, фантазия е, скоро не съм правила, ще опитам и тази рецепта!

    ОтговорИзтриване
  14. Не е време за ядене, но така апетитно си поднесла пастета, че бих си грабнала една филийка и то с домат отгоре! :)
    Прегръдка, Роси!

    ОтговорИзтриване
  15. Направих го,стана чудесен! Благодаря за рецептата !

    ОтговорИзтриване
  16. Веси,благодаря ти,надявам се да ти хареса!
    Много ме радва вниманието ти,Инче,прегръдки и от мен!
    Светле,а аз ти благодаря,че намина да споделиш задоволството си,друго си е ,когато някой опита и сподели впечатления,много ме зарадва!

    ОтговорИзтриване
  17. Този пастет съм сложила към важните.Ще го направя задължително.Питането ми е колко дни предварително може да се направи?Страхотни снимки.Поздравления.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. На този въпрос имам спомен,че отговорих,а сега не виждам написаното. Може да издържи в хладилника поне 5 дни,изпробвано е.

      Изтриване
  18. Много обичам пастет, а купешки не смея по всеизвестни причини. Мерси за рецептата! Ще зарадвам семейството!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Пастетът е страхотно вкусен, горещо ви го препоръчвам! Добре ме подсетихте да го направя отново! Да ви е сладко!

      Изтриване
  19. Изпробван,много е вкусен даже прекалино вкусен,но е "НЕТРАЕН" бързо свършва,просто докато го има никой не яде друго!!!!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. :) :) Супер много ме радвате и усмихнахте с този весел коментар,да ви е сладко!А утехата,че свършва бързо е,че се прави лесно и веднага може да подготвите нова доза :) и да си хапвате наистина качествен пастет без неизвестни субстанции.

      Изтриване
  20. Аз иамам въпрос:Може ли да се затвори в бурканчета? и Да се завари само за капачка?

    ОтговорИзтриване