8 август 2012 г.

патладжан с доматен сос и сирена






Тази чудесна рецепта е отново от репертоара на Пепи СтоеваЕми Таракчиева й добави финалните акорди със запечените сирена и се получи страхотно кулинарно произведение!
Благодаря и на двете дами,много ми хареса ястието! 










Продукти:

2 малки патладжана
2 с.л. брашно за овалване
зехтин,сол

за соса:
2 големи домата
1 глава лук
3 скилидки чесън
стръкове риган и босилек,къри,червен и черен пипер
1-2 щипки захар
зехтин,сол

настъргани сирена-ементал,кашкавал и чедър





Приготвяне:

Нарежете патладжаните на лодки и ги посолете.Изчакайте,ако имат соланин да се отдели /за около 15 мин. / .Измийте ги и ги подсушете с кърпа.
Намажете ги с четка със зехтин и ги оваляйте в брашно.Подредете патладжанените лодки в тавичката с върховете нагоре.
Сложете да се пекат на 200 градуса.
Смелете в блендер обелените домати,лука и чесъна.
Загрейте малко зехтин и добавете смлените домати.
Сложете подправки,сол на вкус и варете до сгъстяване.
Накрая добавете няколко щипки захар ,за да туширате киселинността на доматите.
С готовия сос залейте патладжана и върнете във фурната да клокне ястето за още 5 мин.
Поръсете сирената и върнете в горещата фурна,която вече сте изключили да се разтопят.




Вълшебно  вкусно и сочно ястие,препоръчвам го на любителите на този зеленчук!

34 коментара:

  1. Ох, тотално великолепие е това ястие!!!
    Поздрави, Роси, накара ме да огладнея доста преждевременно :Р

    ОтговорИзтриване
  2. оо, Роси, сготви си го значи :))
    И тази съдинка само за теб ли ще бъде?
    Много е хубаво така със сирената отгоре, следващия път ще си направя едно крайче за мен си.
    Поздрави и хубава сряда на теб :)

    ОтговорИзтриване
  3. Диве,благодаря за вниманието! :)

    Пепи,само за мен си БЕШЕ !Аз си угаждам на душичката,знаеш,нищо,че другите не искат да ми споделят мераците :) .А,...и едно гостенче също го опита и оцени подобаващо!
    Непременно ръсни и ти малко сиренце,ще ти хареса,знам!

    Прегръдки,дами!

    ОтговорИзтриване
  4. Изглежда страхотно!А със сирената сигурно е невероятен разкош!

    ОтговорИзтриване
  5. Това е моето ядене, обичам, както и да са приготвени патладжаните на мен ми харесва! Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
  6. Роси, сирена добавени навсякъде са чудесен завършек :)
    И на ястие, и на вечеря с повечко изстудено вино!!!!
    Прегръдки и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  7. Вкусно и леко ястие с чудесно съчетание на продуктите!
    Приятна вечер!

    ОтговорИзтриване
  8. Очаквах да започнеш да пържиш и тъкмо да превключа на Олимпиада и видях, че всъщност е много лесно за приготвяне;) Добре че не прибързах;)
    Много е добро, Роска, а оттук до октомври все патладжани ще ям, така че и за това ще се намери време. Желание поне със сигурност не липса;)
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  9. Наталия,добре дошла в моето местенце и благодаря!Наистина е разкош,опитай непременно!
    Линче,Дани,Тили,благодаря ви,дами!
    Марта,пържен патладжан-това тук категорично не трябва да очакваш,вече го подчертах в предишна патладжанена рецепта,че съм го изключила като вариант.Добре,че не прибърза наистина,а и ако имаш още минутка време цъкни на линка към блга на Еми,тя е снимала процеса постъпково и всичко е кристално ясно,бързо,лесно и адски вкусно.
    Аз му хванах цаката на този зеленчук и ще го имам в менюто и след октомври,но замразен.

    Прекрасно утре на всички! :)

    ОтговорИзтриване
  10. Много обичам патладжани, а твоите изглеждат невероятно! Пък и лесни за приготвятне. Непренно ще се пробват :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти,Джинджър,ще се радвам да ги направиш и ти! :)

      Изтриване
  11. Ох, Роси! Толкова вкусно изглеждат! Пак ми се доядоха. Хубав ден, мила!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Еми,благодаря и на теб за подстрекателството и идеята за сиренце,така ястието съвсем идеално става!Хубав да бъде и за теб,Емка! :)

      Изтриване
  12. Роси, обожавам патладжани във всичките им вариации. Твоето предложение е много примамливо.
    С усмивка
    Мария

    ОтговорИзтриване
  13. E , много е добро ястието ,Роси ! ''умирам'' си за патладжан ...ще си спомня рецептата при следващото готвене :) ! Благодаря ти :) !
    Хубав следобед ! Прегръдки !

    ОтговорИзтриване
  14. Роси, обожавам патладжани!Ястието изглежда фантастично и си представям,колко е вкусно!
    Само да ми станат патладжаните в градината, това ще е първото, което ще направя с тях!
    Прегръщам те и поздрави в къщи*)

    ОтговорИзтриване
  15. Мария,Ванюша и Кате,благодаря ви,дами!Надявам се да останете и вие така очаровани,както аз!
    Поздрави и прегръдки за всички! :))

    ОтговорИзтриване
  16. Много апетитно ми изглежда това ястие, Роси!
    Дали ще се получи с тиквички?
    Имам доста и се чудя какво да ги правя.
    Поздрави и пожелания за хубав ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ели,защо не?Тиквички с доматен сос и запечени с кашкавал си е също идеално лятно ястие,опитай и ще споделиш дали ти е харесало!
      Хубава вечер ти пожелавам и аз!

      Изтриване
  17. Този коментар бе премахнат от автора.

    ОтговорИзтриване
  18. Роси, разкошно ястие и приказни снимки. Това ястие е същото като "Мамината яхния". Много е почитано вкъщи откакто се помня. Майка даже затваряше от него в буркани за зимата. Ти си му сложила сирене отгоре, което го прави още по-вкусно със сигурност.

    Прегръдки, мила и един прекрасен ден от мен!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Вени,благодаря ти,прекрасен нека бъде и твоят ден,скъпа!

      Изтриване
  19. Божествено е това!Изумително вкусно и примамливо си го направила,Роси! Браво на теб!

    ОтговорИзтриване
  20. Тази вечер това ще е нашата вечеря, прегръдки мила Роси, пак изчезвам, но се надявам да ви зарадвам с много интересни неща на есен :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мариянче,дано ви е било вкусно!Хубави емоции ти пожелавам и до скоро :)

      Изтриване
  21. Божееееее, идва ми да си грабна филиите и да търча да топвам в манджата. :=О Еликсирчева, неуморна си и все красоти твориш! Снимките ти, както винаги за върха на сладоледа!
    Искам да живея у вас. Осинови ме!!! Моля!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. :) Хехе,идвай,и без осиновяване ще напълним тумбаците яко!

      Изтриване
  22. О, Роси тези патладжани ми са все пред очите. От кога съм им хвърлила мерак да ги направя и все не намирам нужният повод и време.
    Много ти благодаря за рецептат!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Веси,надявам се да ти допадне не само визуално,да ви е сладко!

      Изтриване
  23. Направих това ястие и ...познайте НЕВЕРОЯТНА ВКУСОТИЯ !!! Добавих моцарела,малко синьо сирене...абе въобще прекрасен вкус,топящ се в устата! Направете си това ястие и ще останате очаровани !!! благодаря за хубавата рецепта !!!

    ОтговорИзтриване
  24. Обичам денят ми да започва с такива хубави отзиви,благодаря за споделеното,много ме зарадва одобрението ви!Хубава събота!

    ОтговорИзтриване