30 юни 2011 г.

кус кус пилаф



Тази рецепта на Esy беше поводът да опитаме кус-кусът по различен начин,освен стандартното му приготвяне - сварен и подправен с масло и сирене.
Още от първото приготвяне се хареса у нас,даже и на половинът,който иначе е фен на всички възможни форми паста,освен кус кус.
Правила съм я няколко пъти,но не бях снимала .
Подхожда както за гарнитура към пиле или риба,така и за леко постно основно ястие.
Начинът на приготвяне е идентичен с този на ризото.




Продукти:

200 гр. кус кус
200 гр. замразен зеленчуков микс-царевица,грах,морков,зелен боб,а може и с пресни зеленчуци всякакви,каквито имате-чушка,гъби,броколи и др.
1 малка глава лук или стръкчета пресен
2-3 скилидки чесън или стръкчета пресен
2-3 с.л. зехтин + масло
около 3 ч.ч. гореща вода или бульон
сол,черен пипер,щипка куркума,копър или магданоз


Начин на приготвяне:

Задушете лука и чесъна в мазнината-зехтин и масло,докато омекнат.Сложете към тях и зелечуците,посолете ги леко и задушавайте още няколко минути.Прибавете кус куса,щипка куркума,хомогенизирайте.
Налейте гореща вода или бульон-поне 2-3 чаши,а може да поеме и малко повече,зависи колко сварен обичате кус куса.Ние не харесваме пастата или ориза al dente.
Намалете температурата,посолете и оставете да се готви под капак на тих огън,докато кус куса поеме течността.
Когато това стане, опитайте няколко зрънца,ако ви се сторят недостатъчно сварени добавете още гореща вода.
Накрая може да добавите още малко масло и подпарвки по ваш вкус, разбъркайте,така много приятно ще се овкуси и ароматизира ястието.
Ако искате вкуса на кус-куса да бъде по-богат ,освен с масло и подправки,може да го овкусите и с 1/3 к.л. горчица и 2-3 с.л. готварска сметана,като оставите да клокне с тях 1-2 минути.

Поднесете кус куса още топъл,поръсен с пармезан,а аз най-много го обичам поръсен със сирене !




11 коментара:

  1. Много обичам пилаф, но не съм опитвала с кус кус. Изглежда вкусно ММММММ.....Ще се опита няма как:)

    Сърдечни поздрави!

    ОтговорИзтриване
  2. Еликсирче, пилафът е станал страхотен! И аз като Леви съм правила досега само с ориз, но ще опитам и по този начин.
    Каза и си изпълни обещанието:-))))) Радвам се да видя розичката тук! Хубаво е, когато зарадваш приятел!
    С най-сърдечни поздрави и пожелания за спокоен и уютен уикенд!

    ОтговорИзтриване
  3. Eликсирче, и аз не съм приготвяла това чудо с кус кус, но със сигурно ще се възползвам някой път от рецептата ти - изглежда много апетитно!!

    И честита награда, мила!!!

    ОтговорИзтриване
  4. Много харесвам подобни рецепти!
    Твоето предложение изглежда много апетитно, нищо че е със зелен боб :)

    Хубава вечер :)

    ОтговорИзтриване
  5. Честито!
    И рецептичката е чудесна!

    ОтговорИзтриване
  6. Момичета,много ме радвате!
    Надявам се,че ще ви допедне този вариант на кус кус,както на нас у дома,а най-много на госпожицата!
    Винаги имам у дома пакет кус кус и прибягвам до тази рецепта,когато искам да приготвя нещо на бързо!
    Инче,не знаех,че зеленият боб ти действа отрицателно на апетита :),действай без него с каквито зеленчуци обичаш!
    Nelson,you are welcome!I will be happy if you be my guest here often!

    ОтговорИзтриване
  7. Благодаря ти много! Трогната съм! Това ми е първата награда.

    ОтговорИзтриване
  8. Чудесна,свежа рецепта с много изкушаващи снимки!
    Благодаря ти,Еликсирче,за споделената награда,това значи много за мен!
    Слънчеви и цветни почивни дни!

    ОтговорИзтриване
  9. Congrats on your Award Eliksir!

    I love Couscous and yours looks delicious! Beautifully presented!

    Cheers,
    Tanja

    ОтговорИзтриване
  10. Страхотна идея за кус кус!

    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  11. Еми и Веси,много ми е приятно,че наградата ви носи толкова много радост!

    Мария,благодаря ти!

    Dear Tanja, always read your comments with great pleasure! Many thanks, you are very nice!

    Greetings and Happy New week, dear!

    ОтговорИзтриване