29 ноември 2011 г.

баница на охлювчета




Начина на оформяне на тази баница ми се беше запечатал в идейния план доста отдавна,още когато го видях тук.
И когато ми останаха кори от наложената баница,която ще ви покажа по-нататък, се замислих дали да не направя пак любимите ни
банички-мъфини, или да експериментирам с нещо ново,а именно  баницата на Лео.






В нейната рецепта е с кисело мляко,майонеза и т.н.
Правила съм баница с тези продукти,харесвала ми е и с майонеза.
Но този път реших да пробвам без мляко,само яйца и газирана вода.





Продукти:

5 яйца
1/2 бутилка от 250 мл. газирана вода
7 листа фини точени кори
40 гр. масло
300 гр. натрошено краве сирене
50 гр. настърган кашкавал
шарена сол





Начин на приготвяне:

Подгответе си тавичка,моята е с диаметър 26 см.,като я напръскате със спрей за печене,или я намаслите и набрашните,или застелете с пекарска хартия.
Аз лично със спрея се родих.Понякога ползвам хария,ако искам да пренеса лесно печивото после в друг съд,различен от тавата,в която пека или пък за да я предпазя от надраскване при нарязване.
Но...да се върнем на баницата.
Разтопете маслото,в купа натрошете сиренето,в друга купа разбийте яйцата с щипка сол и газираната вода.


Върху всеки лист поръсете сирене


Навийте на руло


Подгответе си  всички листи на рула



Нарежете ги с ножица на еднакви парчета


Подредете парчетата вертикално в тавичката,като охлювчета:





Залейте ги внимателно с яйчената смес,като използвате лъжица и сипвате във всяко охлювче /целта е да не смачкате височината на рулата/,
поръсете кашкавала и разтопеното масло.
Печете в предварително загрята на 180 гр. фурна.


Разбира се,като всяка баница с готови кори,и тази е супер лесна за приготвяне,а в резултат - убийствено вкусна!









61 коментара:

  1. Мммм :) пак приказно предложение, Еликсирче!! Жал нямаш :) прекрасна ти е баницата!! Прекрасна вечер ти желая и успешен остатък от седмицата :)

    ОтговорИзтриване
  2. Аууу, че се класирах този път и първа :)))

    ОтговорИзтриване
  3. Еее, наистина много интересен начин на оформяне!
    И чудесно изпълнение, Роси! Приятно запечена и вече с коледна украса :))

    Лека нощ!

    ОтговорИзтриване
  4. Роси,знаеш страстта ми към тестените неща!
    Уникална е баницата,много е красива!
    Ще е възползвам от идеята за розичките и ще направя и аз !
    Наистина ме впечатли много силно!Много е ефектна!
    Прегръдки и хубав утрешен ден!

    ОтговорИзтриване
  5. Е, аз за разлика от Катето, не съм много по тестените неща, но за баници убивам :)) Пък, ако изглеждат като твоята, няма и да ми мигне окото (упс, да не ме чуят полицаите :)))
    Великолепно изглежда, Ели!

    ОтговорИзтриване
  6. Еликсирче, отново изкушаваш положението с тази баничка, а снимките както винаги са направо невероятни, имам чувството че баничката е истинска и че мога да я усетя аромата й. Поздрави и усмихнат ден!

    ОтговорИзтриване
  7. Роси, нали си даваш сметка, как със сутрешното кафе гледам и преглъщам :)
    Чудесно предложение, а вида е повече от апетитен!
    Прегръдки, миличка и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  8. Топла, красива и уханна! Чудесна закуска си приготвила, Роси! Златиста и много апетитна е баницата! Прегръдки с пожелания за хубав ден! :)

    ОтговорИзтриване
  9. Прекрасна баничка, Еликсирче! Как само се е зачервила, предполагам, че никой не е чакал да си обиколи нивката:)

    ОтговорИзтриване
  10. Благодаря ви,другарчета,за вниманието и похвалите,с вас деня ми започва отлично!

    Пожелавам ви един слънчев и спорен ден на всички!

    ОтговорИзтриване
  11. ОХХХ Росеее... снощи само влезнах в блога ти но нямах време да пиша ... ми баницата ти ми е все пред очите ..ужас... Ще се прави .
    Прегръдки и прекрасен ден!

    ОтговорИзтриване
  12. Елексирче, страхотна баница, много е красива и съм голям фен на баниците! Благодаря за интересното предложение, ще изпробвам този вариант ... Коледа идва и ще се правят баници :))
    Прегръдки и много слънчев и усмихнат ден!

    ОтговорИзтриване
  13. Роси, това се казва прекрасно начало на работния ден :) Баничката е страхотна - такава една небрежно лесна и несъмнено изкусителна. Наистина идва коледа и време за баница с късмети :)Честити награди! Прегръдки и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  14. Роси , баничката е супер и както пише Габи ''небрежно лесна и несъмнено изкусителна '' -хареса ми цитата и :) ! Честити ти награди :), прегръдка от мен и слънчев ден !

    ОтговорИзтриване
  15. Роси,
    това е една от любимите ми баници, само кашкавал не съм слагала.И толкова апетитно си я снимала!
    Честито нови наградки !
    Хубав ден и от мен!

    ОтговорИзтриване
  16. Много е впечатляваща! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  17. Роси с Маги двечките какво да ви правя незнам. Такива апетитни банички сте направили, че ме замислихте отгога не съм правила баница. Но със сигурност знам, че ще пробвам твоето предложение. Много е пухкава, много е изкушаваща, страхотен загар си и докарала.Спомням си, че по този начин съм правила баклава, но виж за солен варият хич и не ми е хрумвало.
    Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  18. МММмммммм, чудесна баничка.
    Роси, изглежда просто прекрасно.
    Поздрави!!!

    ОтговорИзтриване
  19. Божествено изглежда!Така е златиста и апетитна...ммм!

    ОтговорИзтриване
  20. Ех,че интересно оформяне, Роси!
    Изглежда невероятно вкусна!
    Поздрави и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  21. Чудна баничка-с едно айрянче ...за закуска ще е супер...
    Приятна вечер!

    ОтговорИзтриване
  22. Много апетитно изглежда баницата,поднесена по този начин!
    Поздрави за идеята!

    ОтговорИзтриване
  23. Много ми допадна начина на оформяне на баничката! Чудесна е!
    Благодаря за споделената идея, Еликсирче!


    Сърдечен поздрав!

    ОтговорИзтриване
  24. мммммммм тази баница изглежда страхотно, ще я пробвам когато имам време, мерси че я споделихте, до скоро

    ОтговорИзтриване
  25. Кате, напълно заслужени награди! И вече знам какво ще закусим в събота сутрин!

    ОтговорИзтриване
  26. Роси,вчера съм сигурна,че писах коментар, колко обичам тази баничка и колко примамливо вкусна си я направила.МНого ми допадна и реденето й.Нямам идея какво е станало и защо не го виждам тук.

    Поздрави за наградите, напълно заслужени от теб!
    Прегръдки и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  27. Ох, колко обичам баница, чупвам си парченце! Много интересно оформяне!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  28. Значи, като я метна от единия край, та чак до последната розичка няма да й простя на твоята баница.
    Чудесна е, много вкусно изглежда.
    Поздрави.:)

    ОтговорИзтриване
  29. Ехеееей,каква голяма компания ме е навестила,благодаря ви,момичета!Много ми е приятно да прочета одобрителните ви думи и дано я приготвите и вие,да ви е сладко!

    Пожелавам на всички хубав ден и много уютна вечер!

    ОтговорИзтриване
  30. Благодаря, че ме подсети за тази баница! И аз я правя и обичам най-много с газирана вода, но начина, по който ти си наредила корите ме впечатли много. Поздравления! Следващия път ще я направя като теб!

    ОтговорИзтриване
  31. Петя,привет и добре дошла!
    Ще ми бъде много приятно,ако я приготвиш и ти,и несъмнено ще се насладя на снимките ти,затова очаквам с интерес да ни я покажеш!

    ОтговорИзтриване
  32. Много е красива тази баница, Еликсирче!
    Влиза в списъка!
    Сега чакам и другата баница:-)

    Ммного хубава вечер и още по-хубав последен работен ден за тази седмица!

    ОтговорИзтриване
  33. И мен ме впечатлиха тези охлювчета! Много е красива, Роси!
    Аз хич не обичам наложена баница. Тази със сигурност влиза и в моя списък.
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  34. Мъхче и Ели,дано ви хареса,ще чакам отзиви,момичета!Благодаря ви!

    Хубави почивни дни ви пожелавам!

    ОтговорИзтриване
  35. Красива и златиста, като слънчице си изпекла баницата, Роси!
    Чудесно е идеята, предполагам и за вкуса...
    Поздрави и хубави почивни дни, Диана

    ОтговорИзтриване
  36. Роси, светнаха ми очите като ти видях баницата :)) Златиста и апетитна :)) Аз си падам по витите баници, но някой път ще пробвам и този начин. Много интересно и доста лесно ми изглежда:))

    Хайде до понеделник! Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  37. Честити наградки, Еликсирче!

    Тая баница я мярнах, когато я публикува. И аз правя като Лео с яйца и майонеза, но охлювчетата навивам, всяко листче на ролка и после на охлюв и отгоре мажа с майонеза.:)

    Твоето предложение е много апетитно и красиво! Скоро редих канелони с плънка, точно като баничката ти:)))
    Ще трябва да я наредя някой път като теб:)

    Хубави почивни дни, Еликсирче!:)

    ОтговорИзтриване
  38. Ааааааааа, чушките бюрек на фурна станаха убиец!:)))
    Малко не на място споменавам, но докато съм се сетила, да не забравя :')

    ОтговорИзтриване
  39. Наистина уникална идея за баничка! Страхотно изглежда! Много, много ми хареса! Целия блог е прекрасен!
    Сърдечни поздрави!

    ОтговорИзтриване
  40. Баницата ти е страхотна!Днес се замислих от кога не съм правила такава.Сигурно ще спретна,като твоята. Поздрави,липсвахте ми.

    ОтговорИзтриване
  41. Дианка,Танче,Дари,Нели и Албенче,благодаря ви,мили дами,за вниманието!

    Дари,даже много е на място,защото супер много се радвам,когато нещо се е усладило и на друг,благодаря,че сподели и ти!

    Албенче,радвам се,че открих и аз блога ти,забележителни неща намирам в него и ще го следя!

    Хубав ден и празник,момичета!

    ОтговорИзтриване
  42. Страхотна е. Непременно ще се пробва!

    ОтговорИзтриване
  43. ... а и аз пробвах съвсем скоро чушките бюрек на фурна, в събота. Стават много бързо и са вкусни:)

    ОтговорИзтриване
  44. Марта,радвам се,че си ги опитала и са ви харесали!
    Благодаря,че сподели!
    Да ви е сладко с баничката!

    ОтговорИзтриване
  45. Баница не бих отказала никога: това нещо мога да го хапвам сутрин, обед и вечер, няма да ми омръзне.:-))) Твоята е невероятно хубава, така майсторски запечена. ммммм Аз понякога се улавям, че прекалявам с препичането, защото обичам, а после домашните се карат, че не обичали въгленчета. Прекрасна е, Еликсирче!!
    Имам само едно въпросче: Успява ли да се напо добре баничката или връхчетата и остават леко хрупкави?
    Най-сърдечни поздрави, много усмивки и уютна вечер!:-)

    ОтговорИзтриване
  46. Мони,у нас баниците са на голяма почит и също като при теб по всяко време.Даже най-често за вечеря,защото аз не закусвам и не правя закуска,така че е или за обяд,или за вечеря.
    Баницата стана много сочна и съвсем прилично хрупкава отгоре,всичко се напои много добре.Даже трябва да се внимава да не се сипва сместа изведнъж,за да не се загуби обема и корите да се степат.Аз не си падам по сухите баници,така че можеш да си спокойна,тази не е от тях.

    Много хубава събота ти пожелавам,скъпа!

    ОтговорИзтриване
  47. Много интересна баница. Първоначално като я видях на снимката помислих, че ще е нещо много трудно за приготваня, за да се получат тези охлювчета. Но всъщност е лесно, само сомото нареждане отнема повече време от обикновенно. Много е ефектна, благодаря за споделената идея!

    ОтговорИзтриване
  48. Благодаря и аз,много се радвам,че ви хареса баницата!
    Верно малко си е играчка,но пък става разнообразно.

    ОтговорИзтриване
  49. Нямам думи, баницата е супер!!!Благодаря за прекрасната рецепта.

    ОтговорИзтриване
  50. И аз ви благодаря за отзивите,много се радвам,че ви харесва!

    ОтговорИзтриване
  51. Страхотно изглежда, много интересно се получава, обезателно ще я пробвам :)

    ОтговорИзтриване
  52. Е невероятна рецепта на баница, поздравления Изглежда ужасно вкусна и идеално опечена, като едно слънце така жълта се е получила.Интересен начин на редене, не съм го пробвала, но със сигурност следващият път като правя баница ще е по този начин.Благодаря за подробното описание и снимки.Странно е с едни и същи продукти като се подреди по друг начин се променя и вкуса!С масло става невероятна.

    ОтговорИзтриване
  53. Благодаря за хубавата рецепта.По точи начин не се бях сещала, а и не съм виждала да се загъва баницата.Със сигурност ще се опитам, изглежда много добре и с този намазан жълтък баницата просто грее.Невероятна българска рецепта, не на празно който дойде чужденец в нас го посрещаме с баница.Става и за закуска и за вечеря.Има тавичка точно с диаметър 26 сантиметра и домашно масло.Даже ще направя тави имайки предвид количествата, които могат да изядат вкъщи баница.Очаквам и други вкусни предложения.

    ОтговорИзтриване
  54. Много мой приятелки правят баници както и кексове с газирана вода, аз честно казано съм малко скептична от това дали се получава добре.Но като гледам тези снимки, вече реших да опитам и то с тази баница.Ужасно вкусно стои, благодаря за снимките и за рецептата.Много добре си описала всяка стъпка.Само остава да постигнем този ефект и ние.Не съм слагала и шарена сол в досегашните си баници, но сега ще опитам и така.Ще стане идеална закуска.Поздрави.

    ОтговорИзтриване
  55. Много красива баница. Изпекла се е страхотно .И със сигурност е вкусна, ще я направя като охлювчета непременно.

    ОтговорИзтриване
  56. Стоянка Василева14 декември 2013 г. в 13:24

    Тази баница я правя много отдавна и ако позволите ще вметна,че корите не трябва да са фини,на мен с Одрински най-добре ми се получава и всички я обожават.

    ОтговорИзтриване
  57. Роси, фурната с вентилатор или без?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Всякак става!Едно време на старата си печка мечта какви хубави козунаци,питки и баници ставаха,нищо,че без вентилатор.Иначе на новата фурна пека баниците на функция долен реотан с вентилатор,така не ми се налага да ги покривам,докато станат готови.

      Изтриване