18 септември 2012 г.

конфитюр от праскови






 
След радушното основополагане на сладкоправенето у нас с конфитюра от сини сливи ето го и този от праскови.

Констатирах огромен пропуск от моя страна,че до сега не съм правила сладко с тези фиксове-страшно ни харесва резултата и се  оказа точно по семейния вкус.

Сега отчитам,че дори онези сладка,които съм купувала от разни случайни продавачи по екскурзиите ни из страната и са били рекламирани като домашни, не ми допадат толкова,колкото тези,които си направих.
Най-вече,защото плодовете остават осезаеми на вкус,количеството захар е точното за нас и присъстват любимите аромати на канела и ванилия .






Продукти:

1 кг. нарязани на парченца праскови
200 гр. захар /аз слагам толкова, вие - колкото ви харесва :) /
1 п. фикс за сладко
щипка канела
2 п. ванилена захар










Приготвяне:


Ако ползвате мъхести праскови ги обелете,нектарините може да нарежете без да ги белите.
Разбъркайте фикса с 3 с.л. захар и го размесете с плодовете,разбъркайте.
Загрейте плодовете в тенджерка с дебело дъно на котлона и изчакайте да заври при непрекъснато бъркане.
Когато това стане добавете останалата захар,канелата и ванилията.
Варете желето на умерен огън,докато плодовете поомекнат,но и да се запазят парченцата не съвсем разварени,за да се усещат после.
Ако се е образувала пяна-оберете я с лъжица.










На снимките желето е още топло ,когато изстине се сгъстява и желира.






Ако желаете да го затворите в бурканчета,те трябва да са измити,подсушени и затоплени.Аз ги затоплям в МВ.
Наливате горещото сладко в тях,затваряте с винтова капачка и ги обръщате.
Оставяте ги така,докато изстинат.





53 коментара:

  1. Леле Роси, напомни ми колко много обичам сладко от праскови особено, когато прасковките останат леко твърдички.

    Идеята ти с канелата е чудесна :) Поздрави!

    P.S. Палачинките изглеждат много примамливо

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. А аз час сега разбрах колко го обичам,защото за първи път опитвам точно такова,иначе са безумно сладки и със скашкани плодове.Много благодаря за комплимента,поздрави,Лимонче!

      Изтриване
  2. Роси, миналата година правих нещо подобно. Даже и захарта беше в някакво такова количество. Страхотен е :) Аз слагам много малко захар в сладката и конфитюрите и понеже правя много малко количества ги държа в хладилника, изкарват ми по 7-8 месеца.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Верно ли 7-8 месеза,Зори?Аз голям страх да не се развалят,макар че във фикса има консервант и което бурканче ме съмнява слагам във фризера,там също и в кутии насипах и замразих,като го стопля в Мв е все едно сега съм го сварила.
      Значи с теб имаме аналогични предпочитания откъм сладост :).
      Поздрави и лека нощ!

      Изтриване
  3. Аз пък не съм яла никога сладко, в което да има ванилия. Чудно ми е какво ще да е? Ама как апетитно ни го предлагаш, Роси, с палачинки! И колко обичам палачинки със сладко от к..... или праскови :) Ей това ми беше редовната поръчка, когато мама ме питаше какъв десерт искам! Чудни снимки, като за кулинарна книга!
    Целувки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. А аз пък слагам много ванилия,даже и двойно,пак ми хареса!И на баща ми сварих,че беше обрал сливата и много му беше харесало моето сладко и му направих и на него,с много ванилия и умерено канела,божествено стана!Аз по начало много харесвам мириса на ванилия и изобщо обичам сладките неща да имат осезаем дъх на аромати.
      Имам едни замразени кайсии от миналата година и ако не са станали за бракуване виж какво ще ги направя,на това,дето му сложи многоточието,хехе :))) .
      Много ме зарадва с комплимента за снимките,Ирма,благодаря ти!
      Целувки и от мен!

      Изтриване
    2. Роси, по този начин правя сладка, мармалади, желета от много време - откакто има GelFix, че и от преди да го пуснат тук. Никога не ми се е разваляло нищо. А съм сигурна, че имам в мазето още бурканчета, поне от 3 години, защото правя по 20на бройки от даден плод, пък като понамалеят, на другата година допълвам количествата, но нямам навика да ги редя на стари и по-нови. Не съм видяла съмнителен буркан още. Така, че смело - нямат нужда от варене, стига да ги пълниш много горещи. И моите са с по-малко захар :)

      Изтриване
    3. Благодаря за споделения опит,Ирма!А така,с по-малко захар е добре! :)

      Изтриване
  4. Роси, много ме впечатли с тази рецепта. Снимките са страхотни и съм сигурна, че сладкото ще ми хареса. Благодаря за рецептата! Хубава вечер! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дани,още има праскови,дано ти хареса и на теб и благодаря за похвалата!
      Хубаво утре и лека нощ!

      Изтриване
  5. Росинка, страхотно е наистина, издържат наистина много, аз имам от миналата година и са още със същият цвят, фикса е страшна работа! Целувка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И без да ги стерилизираш или замразяваш ли? Уау!
      Ще взема и аз да се престраша да пооставям за по-дълго,да видим какво ще стане,благодаря,че сподели,Линка!
      Прегръдки и от мен!

      Изтриване
  6. Роси,взех си филийката.....мажи по-дебелко:))))))))))))Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. :)))) Миленче,усмихна ме!Ще намажа много дебело и с повече плодче,немай грижи!Прегръдки и от мен!

      Изтриване
  7. Ах, Роси, замечтах се за подобна закуска....така изкусително си представила конфитюрчето -и като снимка, а и като разказ...И аз не обичам онези някогашните сладка, които горчат от захар, а от мноого години ползвам фиксовете или една подобна захар, смесена с пектин - то същото съдържание има май...Запази ми, моля те една палачинка за закуска утре заранта!!!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Знаех си аз,че ще съм последната,изостанала от фиксовете,но нищо...важното е,че ги отпочнах.Благодаря и хубав ден,Иглика!

      Изтриване
  8. Ох, как го обичам това сладко! А твоето е станало много апетитно! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  9. След тези снимки и така апетитно поднесено ...!:)
    Роси, чудесен конфитюр си направила, преглъщам и си взимам една палачинка !
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  10. МММ това е то!
    и аз слагам ванилия на сладката,получава се страхотно!
    прегръдки!
    Взимам си една палачинка за закуска и бягам

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Абе друго си е с ванилията,нали?!
      Усмихнат ден,миличка!

      Изтриване
  11. Роска, прияде ми се сладичко рано сутринта! Палачинките са много апетитни!

    ОтговорИзтриване
  12. Ей, каква вкусотия рано сутринта!
    Чудесно ми идват тези палачинки с ароматното сладко:)
    Прегръдки Лекси и пожелания за чудесен ден*)

    ОтговорИзтриване
  13. Страхотен конфитюр,чудесна презентация!
    Роси след всичко ,което изчетох и видях ще се престраша да ползвам фиксовете.
    До сега се въздържах,но вече нищо не може да ме спре.:)
    Харесва ми ,че се ползва по-малко количество захар.
    Поздрави и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Определено и на мен това ми е основната привилегия от това конфитюрче,по-малкото захар,Мира.Дано ти допадне и на теб и благодаря за комплимента!
      Поздрави и от мен!

      Изтриване
  14. Ирма е права, трайността им е много добра на тези сладка, не се притеснявай за това, Роси. И аз така правя сладката от няколко години вече. Изключвам конфитюра от сини сливи (за кифлички) и сладкото от смокини. Имай предвид, че за кифлички не е много подходящо - като се загрее желето и се разтича.
    А ванилия и канела никога не съм слагала в сладко. Канелата ще пропусна, но ванилия следващия път дано не забравя да сложа. Т.е. догодина.
    Поздрави и :) честита сряда!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Имам го предвид,Пепи,ще видиш в следващата публикация.Те и купешките конфитюри не стават,че имат желатин.Но правих сладка пица,там става и то как....да си оближеш пръстите.
      Аз слагам съвсем умерено канела,Пепи,ръсвам по малко и проверявам как е,колкото да даде някаква нотка,не да доминира.Но аз към си и без това любител на канелата и ми се връзва не само със сините сливи и ябълките,но и с праскови,круши,череши,абе май с много плодове.:)
      Чудесна и лека сряда и на теб,скъпа!

      Изтриване
    2. Добре, значи очакваме следващата публикация :))
      Благодаря!

      Изтриване
  15. Чудесен конфитюр ! Не съм правила с миксове ,нямам мнение за това ,но ванилия слагам и аз :)...! Хубава сряда ,Роси ! Прегръдка !

    ОтговорИзтриване
  16. Ох, вълшебенна вид, на вкус...на всичко, Роси! Защо ли не направих това лято, докато имахме праскови в двора...да ме пита човек...сега ще си остана с въздишането по твоя :р

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И нашите по двора свършиха,Иве,но на пазара все още се намират,поне една дозичка от 1 кило за бърза консумация можеш да свариш :) .
      Благодаря за вниманието и хубава сряда!

      Изтриване
  17. Роси, чудесно сладко ти се е получило, а праскови и канела е много приятна комбинация!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Нали,нали....и аз съм й любител.Хубава сряда,Бет!

      Изтриване
  18. Ама, че вкусота, ама, че цвят, Роси - един път е!:) Не съм правила с фикс, напоследък правя в машината за хляб и ни харесва, понякога обаче остава малко рядко - зависи от плодовете. Последното ме творение беше с изостанали малко малини, малко смокини и малко нектарини + закар на око - невероятно ароматно и вкусно се получи, но само 1 бурканче и една купичка, която се омете, докато е още топло - като при теб - с палачинки.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Верно,че и в машината може да се прави сладко.
      Поздрави и хубав ден,Весе!

      Изтриване
  19. Невероятен цвят и консистенция, Роси! Прииска ми се да опитам и вдъхна аромата! Прегръдки, мила! :)

    ОтговорИзтриване
  20. Много интересна рецепта за сладко Роси! Изглежда божествено вкусно и ароматно!
    Прегръдка и хубава вечер:)

    ОтговорИзтриване
  21. Прекрасно е! Направо ме нави да пробвам сладко с фикс. Може ли една палачинка за мен :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Може,и още как,а сладкото с фикс ще чакам да споделиш дали ти харесва и на теб,Снежи и благодаря!

      Изтриване
  22. Роси, заради теб си купих фикса, срам не срам ще си призная, че още стои в чекмеджето:):):). Голяма лудница тази седмица беше при нас, ученици, работа, празници:):):). Обещавам да се взема в ръце и да си направя тези сладка, защото "зимъска, когато сняг забръска":):):). И това сладко е разкошно, много ми харесва консистенцията! Взимам си палачинка и бягам:):):)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Кате,много ми е драго,че съм те подстрекала и за фикса,а с него по всяко време на годината можеш да свариш сладко.Сега си мисля,че изобщо няма повече да купувам никакви други и ще си правя аз,по малко от всякакви плодове.Дори на зима може да си направи човек от банан или ябълки,портокали.
      Ще чакам да видя и твоите,поздрави и лека нощ! :)

      Изтриване
  23. Здравейте аз от няколко години прявя сладко с гел фикс, но след известно време отгоре потъмняваи особено сладко от ягоди при което плодовете се събират в горната част а желето в долната.Много ви моля ако някой има съвет как да избегна това нека го побликува.Иначе сладкото е много вкусно и е хубаво , че се запазва плода.А с канела е стархотно аз слагам пръчица докато се вари.Хубав ден Роси.И не на последно място имате чудесен блог с невероятни снимки.Любка

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Любка,много ви благодаря,радвам се,че така оценявате блога ми!
      Аз имам още твърде кратък опит с тези фиксове и сладка,но това което забелязвам е,че като обърна бурканчетата и ги оставя така до сутринта,плода се е желирал заедно с течността,даже сладкото стои точно под капачката,а въздуха е на дъното.Не знам това има ли значение,ще видим като мине време.
      Поздрави!

      Изтриване
  24. Какъв кехлибарен цвят само!Браво Роси!Чудесно допълнение за вкусните палачинки1

    ОтговорИзтриване
  25. Сладкото ти е вълшебно, Роси. От тук усещам аромата и неустоимият му вкус.
    Oт години правя сладката с фикс за сладко, или с желираща захар. Само сините сливи, ги правя с нормална захар, защото тях често ги ползвам за пълнеж. А ванилия слагам също отдавна в сладката, но кланела някак не ми допада толкова, аз лично предпочитам Барбароса (Индришето).
    Мисля обаче, че точно това е хубавото, че понякога харесваме различни неща и това е едно от нещата, които ни правят неповторими и уникални. :)

    Прегръдки, мила и целувки от мен & Co!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Вани,много си мила както винаги!
      Прегръдки и от мен за теб и цялото семейство!

      Изтриване