5 март 2014 г.

мъфини с тъмна бира






За тези мъфинки с удоволствие поднасям благодарности към Пепи и Нели за чудесните рецепти!
Нели е представила един страхотен кекс с тъмно пиво в пищна шоколадова мантия,а при Пепи е в неустоима мини версия!
Щом Пепи каза - "...сочни са, вкусни са - т.е. нашите...."  веднага ми стана ясно,че ще се правят обезателно и ето ги готови през отминалия уикенд. 







За случая ползвах тъмна бира Козел,която си намирам единствено в Кауфланд.
Защо предпочитам нея ли - защото това беше най-вкусната от всички марки,които опитахме в Прага.
И защото има много приятен ,не горчив,леко карамелен вкус .
Сместа ми пое половин чаша брашно в повече,може би заради по-големите яйца.
На своя глава леко увеличих и какаото,да са още по-чернички и добавих шоколадови капки.










Продукти за около 20-24 броя ( зависи от големината на гнездата ) :

4 яйца размер L
150 гр. меко масло
1 ч.ч. + 2 с.л. захар ( може и повече )
220 мл. тъмна бира
6 с.л. какао
2 + 1/2 ч.ч. брашно
ванилия
1 п. бакпулвер

по желание : 200 гр. шоколадов дропс/капки 






Приготвяне:

В купа смесете брашното,ванилията,бакпулвера и какаото.
Разбийте мекото масло и захарта на пухкав крем.
Добавете едно по едно яйцата и разбивайте след всяко.
Следва бирата и отново леко хомогенизиране.
Накрая сухите съставки и пак разбивате до гладко кексово тесто.
По желание може да добавите шоколадов дропс/капки или нарязан на ситно шоколад.
Разбъркайте сместа,за да се разпредели шоколада.
В тавичка за мъфини поставете хартиени капсули.
Напълнете ги до 2/3 от обема им с кексова смес.
Изпечете мъфините в загрята на 175 гр. фурна ,долен и горен реотан без вентилатор до суха клечка.
Охладете мъфините на решетка.
Когато изстинат напълно,можете да ги декорирате с разтопен шоколад.
Моята госпожица беше декоратора и ето пак какво сътвори :)  









36 коментара:

  1. От заглавието се запитах къде гледах нещо такова с тъмна бира, но по нататък разбрах ...при Пеп4о ....и тогава бях изненадана и сега пак ....Много красиви мъфинки, Роси, а казваш и вкусни?! Усмихна ме последната снимка :)...браво на госпожицата!
    Прегръдки! Хубава вечер, Роси!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ваня,чудно пухкави стават с бирата,опитай,ще ви харесат и на вас с Роби!
      Прегръдка и от мен! :)

      Изтриване
  2. Много хубавки мъфини, Роси! Последната снимка е много готина! :)
    А да попитам тъмната бира е една ирландска (по-сладникава и с по-карамелен вкус) или стандартната българска тъмна?
    Прегръдка и хубава вечер! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Светле,благодаря ти!Бирата е чешка и е страхотна,много пивка,не е горчива,с прекрасен тъмно кехлибарен цвят и леко сладни на карамел.Тук съм я срещала само в Кауфланд и е по-евтина от Гинеса.
      Прегръдка и от мен! :)

      Изтриване
  3. Този коментар бе премахнат от автора.

    ОтговорИзтриване
  4. Роси, мисля, че сте страхотен тандем с госпожицата и това е основната причина
    за прекрасния резултат. :)
    изглежда толкова апетитно, а добавката на шоколадовите парченца само добавя допълнителен разкош. Поздрави сърдечни, другарче мило! :)

    П.П. Извинявам се за горния коментар, забравих да изляза от профила на курса ни...

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Извинена си,Гери,и как иначе,мило другарче :) !
      Благодаря ти,а госпожицата ме изненада много приятно с надписа :) .
      Прегръдка изпращам! :)

      Изтриване
    2. Роси,а евентуално може ли да се използва бира без алкохол за направата на мъфелите.

      Изтриване
    3. Здравейте,да може да се използва безалкохолна бира,поздрави!

      Изтриване
  5. еее, Роси, ама как предизвикваш с този шоколад вътре! Следващия път и аз така :)
    Чудесно украса им е спретнала младша, браво за креативността на това дете!
    Поздрави сърдечни, другарче мило и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Пепи,аз нали мислех 100 гр. дропс да сложа,ама като видях колко е сместа и те стоте грама се позагубиха вътре и си казвам-я още сто да прибавя,за по-сигурно :) .
      Благодаря ти за поредната доза подстрекателство,както и на Нели-много се харесаха и у дома :) !
      Прегръдка имаш и ти от мен! :)

      Изтриване
  6. Много оригинално Роси, мъфинчета с биричка, направо революционно :))))Как хубаво си ги подредила като войничета и как само ми изглеждат сочни, направо ме спечели :))) Сигурна съм, че са били много вкусни!Прегръдки

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти,Ани,надявам се да допаднат и на вас!Прегръдки!

      Изтриване
  7. Роси, много кокетни мъфини и чудесно декорирани /поздравления за декоратора/! :)
    Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти,Инче,ще предам поздравленията ,за да стимулирам декораторката :) !
      Прегръдка и от мен!

      Изтриване
  8. Започвам отзад напред и първо ще поздравя декоратора :) После и теб, Роси за прекрасните кексчета! Имам записана рецепта за едни сладки с бира, но така и не стигнах да ги пробвам. Ставам все по-любопитна и рецептите вече са две :) Поздрави и прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Така е,Снежи,кое по-напред да опита човек,но рано или късно ще тестваш и двете,и сладките,и мъфинките с бира и да ви е сладко!Благодаря за поздравленията към госпожицата!Прегръдка изпращам и аз!

      Изтриване
  9. Роси,и кекс и мъфини с бира със сигурност ще са вкусни,щом се правят и от теб и от Пепи и сте доволни от резултата.Обичам поовече шоколад да има вътре както ти си направила-доволно....
    Хубав ден от мен!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Живе,радвам се,че ни гласуваш доверие и да ви е сладко с повечко шоколад :) !
      Поздрави и хубав ден и на теб!

      Изтриване
  10. Наистина много сочни и ароматни изглеждат!

    ОтговорИзтриване
  11. Фантастични, сочни, неустоими мъфинки! Благодарности към всички ви! Прекрасни са и при теб Роси, как красиво си ги декорирала и снимала! Прегръдки, мила и ако все още не съм ти честитила празниците, го правя дори и със закъснение, но от сърце - бъдете живи и здрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Честити отминали и прекрасни предстоящи пролетни празници и на теб,Кате,и благодаря!Прегръдки!

      Изтриване
  12. Роси, със закъснение честита Баба Марта, да сет бели и червени, румени, засмени! А мъфините са прелест - и аз минавам без съмнение в отбора на тези, които трябва да ги пробват, след предложението и на Пепчо ги записах в листа, но сега вече нямам търпение да ги пробвам! Поздрави на Младша за креативността!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти,Игличе,честити и на теб и двата отминали празника!
      Да ви е сладко с мъфинките и благодаря за вниманието!На младша веднага ще предам поздравите ти!

      Изтриване
  13. Чудни мъфини, Роси :) Сигурна съм, че са адски вкусни, защото съм правила масленки с бира (нормална) и бяха много специални!
    А пък и какви сладки дрешки си имат твоите кексчета! Много симпатични! :)
    Усмихнат петък от мен :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. О,да,мъфинските дрешки са супер и аз много ги харесвам.
      Много позитивен ден и на теб,Танче!

      Изтриване
  14. Просто чудесни! Колко е хубаво, че постоянно се вдъхновяваме една друга!Хубав петък, Роси!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Нали,нали....друго си е да те вдъхнови някой,на когото имаш пълно доверие,благодаря и на теб,Нелка!Хубав петък и щастлив празник утре!

      Изтриване
  15. Няма как да се забрави вкусът на Велкопоповсия козел! Благодаря ти Роси, че ще имам повод да опитам отново тази любима чешка бира и да се опитам да направя от тези неустоими шоколадови мъфини! А последната снимка е един чудесен и забавен завършек на тази така вкусна публикация! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  16. Роси и на мен ми звучат много вкусно, а ти с твоите снимки си ги представила неустоими! Толкова примамливо надутички и със страхотна вътрешност! Ще ги опитам непременно!

    ОтговорИзтриване
  17. Чудни са мъфинките и непременно ще се пробват - страхотни изкусителки сте с девойката!!! И аз ще заложа на допълнителния шоколад ;) и ще докладвам за отзвука...
    И честит празним мили дами!!! :)

    ОтговорИзтриване
  18. Честит празник, Роси! На теб и Еликсир младша пожелавам: Бъдете щастливи, обичани и обичащи, вдъхновени вдъхновяващи, прекрасни дами!!! Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  19. Честит празник, Роси! Бъди здрава и много обичана!
    Хубава вечер! Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  20. Честит 8-ми март Роси !! много симпатични кексчета си направила , ако пробваш с бира Гинес също ще се получат добре . Прегръдки Иви !!!

    ОтговорИзтриване
  21. Благодаря на всички за вниманието и да ви е сладко с мъфинките!
    Честити отминали празници,дами!
    С пожелание за хубав ден!

    ОтговорИзтриване