18 май 2014 г.

"надупени" картофи





 Много популярна рецепта,която обезателно трябва да намери място и тук,защото е много лесна,бърза и вкусна,а и сега е сезона на пресните картофи.Макар че за наша радост в последните години едри картофи с тънка кожа се намират целогодишно.









Продукти:

източник

1 кг. едри  пресни картофи
олио или зехтин
сол,червен пипер,черен пипер,къри,сушени риган и чубрица 







Приготвяне:

Изчеткайте  и измийте добре картофите.
Оставете ги с кожата,ако тя е тънка и картофите са млади.
На дъното на тавичка налейте тънък слой мазнина и в нея разбъркайте подправки и сол на вкус.
Разполовете картофите по дължина ,оваляйте ги от двете страни в мазнината и ги подредете върху нея с "дупетата" нагоре.
Изпечете ги на 220 гр.,докато омекнат.
Когато са готови, извадете тавичката и я оставете настрани за десетина минути.
През това време картофите ще дръпнат мазнината,докато изстиват.
Предполагам,че и вие като мен,когато ги правих за първи път, ще очаквате да станат мазни,но всъщност изобщо не са.





26 коментара:

  1. Как прималиво изглеждат... Аз отново съм без фурна, ама ги запазвам и оправят ли се нещата, ще опитам задължително! Много обичаме картофи, няма как. ;)
    Прегръдки, Росинце, и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  2. Ах,че са златисти!Прекрасни дупенца,Роси!

    ОтговорИзтриване
  3. Ох, много ги обичам! Изглеждат страшно апетитно! Прегръдка, Роси! ;)

    ОтговорИзтриване
  4. Чудни златисти са станали! А комбинацията от подправките ми е любима и почти винаги овкусявам картофки с нея. :)
    Слънчева седмица, Роси!

    ОтговорИзтриване
  5. Прекрасна златиста коричка! Много обичам надупени картофи и ги приготвям и със стари картофи, но никога не съм използвала къри. Непрепенно ще опитам! Хубава седмица :)

    ОтговорИзтриване
  6. Роси, много са ми любими, а твоите са превъзходни. Прегръдки и усмихната седмица!

    ОтговорИзтриване
  7. НЕ съм ги правила тези :) нали Мише не е фен на картофите.
    Когато реша, знам къде ще търся рецептата :) чудесна гарнитура ми се виждат, пък и сега има мнооого пресни картофки по пазара и в градината :)
    Поздрави, мила роси и спорна нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  8. Чудесни са, Роси! И аз не съм ги правила, но вече няма измъкване:)

    ОтговорИзтриване
  9. В сезона на пресните картофи тази рецепта е почти ежедневно на трапезата ни. Невероятно вкусни са. Прегръдка с пожелания за спорна нова седмица, Роси! :)

    ОтговорИзтриване
  10. Този коментар бе премахнат от автора.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Или,копирам ти коментара,навярно си го изтрила без да искаш:
      "Ох, не сам ги правила и само въздишам по тази снимка. Обожавам картофи във всякакъв вид, ще пробвам и тези. Благодаря ти, Роси!"

      Изтриване
  11. Само тоза ще кажа, Роси - любими, любими ... :) И добра идея ми даде за тази вечер, вече усещам аромата :)
    Хубава пролетна седмица, Роси! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  12. Обожавам картофки Роси, непременно ще ги приготвя така, благодаря ти!

    ОтговорИзтриване
  13. Обичам картофки, пресни и печени, но с чубрица никога не съм яла! Ще опитам!
    Хубава нова седмица, Роси!

    ОтговорИзтриване
  14. Чудни са, Роси! И аз като Бети с тази комбинация от подправки не съм ги яла. Май ще мина през пазара довечера :)
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  15. Благодаря на всички,че отново се отбихте тъдява да ме усмихнете!
    Който смята аз да съм му подстрекател-да му е сладко!
    Много хубав ден ви пожелавам,дами!

    ОтговорИзтриване
  16. Е, бива ли такива работи, Роси, в публичното пространство:))) Чудни са, казах вече, пак ще се повторя - страхотна коричка имат. Аз досега съм ги правила само със сол и червен пипер. С повече подправки, още по-добре. Прегръдки от мен и прекрасна нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  17. И аз като Катето се хващам веднага за златистата коричка на тези апетитни картофки.
    След твоята неустоима фотосесия скоро ще се правят
    Поздрави,Роси!

    ОтговорИзтриване
  18. Толкова апетитни са с тази златиста коричка и тези подправки!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  19. Мммм, ето така ще направя картофките, които купих вчера от Колхозния :) Само че моите са по-дребнички, тъкмо по картоф на хапка :)
    Прегръдки и слънчев уикенд, Росинка!

    ОтговорИзтриване
  20. Да ви е сладко,момичета и благодаря!
    Хубав и вкусен уикенд!

    ОтговорИзтриване
  21. А вода не се ли сипва в тавичката?

    ОтговорИзтриване
  22. Какво да кажа - Отивам да ги правя..после ще пиша :))))

    ОтговорИзтриване
  23. Ще чакам отзиви, Аля,дано ви харесат!

    ОтговорИзтриване