16 март 2011 г.

спагети с филе,маслини,моркови и гъби



Продукти:

1 пакет спагети

2 моркова
1/3 стрък праз ,или 2 стръка пресен или 1 глава стар лук
2 скилидки или 2 стръка чесън
2 шепи филирани гъби
4-5 зелени маслини с морковче-нарязани
5-6 с.л. зехтин
1/2 буркан сос за паста OLIVE на Barilla или друга марка,може и пасирани домати
50 гр. свинско,пилешко или пуешко филе,може и шунка
150 гр. настърган кашкавал или пармезан




В дълбока тенджера с вряща подсолена вода слагате спагетите,изчаквате малко да омекнат и ги разбърквате да не слепнат.Внимавайте да не ги начупите,докато ги разбърквате.

В тиган загрявате зехтина.
Задушавате първо праза/лука/ и чесъна.
Следват морковите,нарязани на шайби или както ви харесва.
Като поомекнат добавяте гъбите,маслините,филето-нарязано на ивици.
След 2 минути добавяте доматения сос и оставяте да покъкри,а зеленчуците в него да омекнат.
Сосовете на Барилла са перфектно овкусени и балансирани на вкус,затова не добавям никакви допълнителни подправки.Ако използвате пасирани домати ще трябва да поврят малко повече,както и да ги овкусите със сол,черен пипер,босилек или риган,и щипка захар,за да не киселее соса.

За да разредите соса,добавете 3-4 черпака от водата,където варите спагетите.Когато са готови,ги отцедете и прехвърлете в тигана със сос.Объркайте внимателно,оставете да поемат аромата на соса не повече от 2 минути.
Сервирайте спагетите топли,поръсени с кашкавал или пармезан ,и магзаноз.



Техниката на приготвяне на паста съм взаимствала от Лидия от Фиеста ТВ.Много са ми интересни епизодите от нейната поредица,най-вече,защото готви семпли,но много вкусни неща.Маниерът й на готвене е като на всяка една нормална домакиня- винаги поднася нещо,което със сигурност можете и вие да приготвите и да имате чудесен резултат.


вариант - спагетини с тиквичка,грах,морков,пуешко филе

4 коментара:

  1. Страхотна идея, много свежа и пролетна!

    ОтговорИзтриване
  2. И аз като Лидия ще кажа:"Обичам паста във всичките й варианти":).Страхотни са ти станали спагетите, поздравления:)!

    ОтговорИзтриване
  3. Много вкусно пак!!!Ама и как ме подстрекаваш с кулинарните си изкушения да започна и аз да гледам Фиеста ;)... Но май предпочитам да се отбивам още по-честичко в блога ти!!

    ОтговорИзтриване
  4. Траяна,Аелис,Мина,благодаря за вниманието,приятели!

    Аелис,и у нас пастата е на голяма почит,хапваме я с охота!А покрай Лидия разбрах,че може да бъде в стотици варианти!

    Мина,ами мен ме подскокороса Аелис,за което много й благодаря,сега остава аз теб да провокирам:)).Освен това вечер трудно се дореждам до компютъра,и се разнообразявам с Фиестата,пък и ми е много интересна.

    А в блога ми си винаги добре дошла-колкото по -често идвате ти и всички мои приятели,толкова ми е по-драго,създавате ми ведро настроение!

    Хубав ден пожелавам!!

    ОтговорИзтриване