10 февруари 2013 г.

печено пиле с кисело мляко,песто и пармезан





 
Благодаря за идеята за това страхотно вкусно пиле на Мина Ангелова!
До този момент не бях правила пилешко с кисело мляко,но тя умее да подстрекава умело и успя да ме изкуши за пореден път !
Аз, за по-бързо овкусих млечната марина с песто Дженовезе,а за хрупкава коричка поръсих пармезан.Но го направих доста рано и макар изобщо да не съм отхлупвала съда,когато печенето завърши бая се беше зажарило.
Това,което е силно запечено е тънък пармезанов и много хрупкав филм върху кожата на пилето,която също се беше изпекла чудесно и беше златиста.

Пилето беше толкова крехко,че успях да го извадя от съда с големи еквилибристики без да се разкости .
Полегнало си е смирено в прекрасния поднос,който ми е подарък от Мина за Коледа и който ви бях обещала,че ще покажа !

Благодаря ти,скъпа,великолепен е - пак и отново !






Продукти:

1 пиле

1 ч.л. песто Дженовезе или магднозено песто
1 кафена чашка кисело мляко
1 с.л. зехтин 
подправки-кориандър,черен и червен пипер ,мадраско къри
1-2 с.л. фино настърган пармезан







Приготвяне:

Смесете киселото мляко със зехтина,пестото и подправките.
Измийте и подсушете пилето,посолете го отвън и отвътре.
Намажете го отвсякъде с млечната паста.
Сложете го на дъното на глинен съд или йена с капак.
Може да капнете малко водичка на дъното около пилето,без да наливате върху него,за да не отмиете млечната марината.Трябва да има не повече от 2-3 мм вода на дъното.
По време на печенето млякото ще образува още течност и сос,пилето също ще си пусне мазнината.
По ваш избор поръсете отгоре пилето с пармезан или в началото на печенето,или към средата,в зависимост колко хрупкава и запечена коричка искате.
Похлупете съда и го сложете в студена фурна,загрейте я до 180 гр. и печете 15 мин.,след което намалете на 160 гр. и печете още 45 мин. или до готовност.
Можете и да пропуснате пармезана,а ако в края на печенето кожичката има нужда от запичане ще отхлупите съда и ще запечете пилето допълнително. 









Снимки от второто издание на същата рецепта,този път както е по рецептата на Мина,около пилето сложих ориз,сушени боровинки,мариновани в зехтин сушени домати и едро счукани орехи.





30 коментара:

  1. А, много е хубаво с кисело мляко, правя много често! Страшен загар му се е получил на коко... Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
  2. Роси, как преглъщам само...
    Изглежда просто чудесно. Може ли едно препечено бутче за мен (изглежда по-вкусно и от бутчето, което Том от "Том и Джери" редовно си похапваше)?
    Поздравления за изпълнението! И да ти кажа, май си била гладна, като си го снимала. Ама как не, да гледаш подобно нещо и вместо да хапнеш, да го снимаш (изяла си една буквичка в "поднос"). Подаръкът е много красив.
    Лека вечер, Роси, и много усмивки! =)

    ОтговорИзтриване
  3. Роси, безумно апетитна коричка :)
    Направена по мой вкус :)
    Пиле с кисело мляко е много вкусно, но с песто
    си представям аромата!
    Прегръдка и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  4. О, Роси! Великолепно е! Така ме изкушаваш и непременно ще пробвам рецептата в къщи. Вярвам, че ще ни хареса много! Страхотна е!
    Целувки и много усмивки!

    ОтговорИзтриване
  5. Ех,Роси, ама и какви снимки си му направила само!Изглежда толкова примамливо,само за гладни,невечеряли още!Много интересна рецепта,както винаги!Лека нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  6. Роси, прекрасен загар има това пиленце, прекрасен е и ъпгрейда на рецептата, а подносът е страхотно стилен! Хубава седмица!

    ОтговорИзтриване
  7. Аз вече вечерях отдавна, та нямам проблеми с преглъщането. :)
    Но определено златистата коричка на това пиленце е много примамлива и човек трудно може да му удържи. :) С кисело мляко комбинацията съм я чувала, но не съм я правила. Ще я пробвам в най-скоро време, то все така казвам, а списъкът с рецепти е пълен, фигурата ми също се запълва.. Да идва пролетта и да си хрупам зелените салати с репички, които са много добра гарнитура към сочното пиленце. :)))
    Хубава вечер, Роси! :)

    ОтговорИзтриване
  8. Ох, и тук достига аромата му, Роси! Великолепно, сочно и зачервено пиленце! Млякото си е мляко - всичко си подобрява вкуса с него! Разкошни снимки, иде ми да му откъсна крачето! :)))
    Усмихната и много ползотворна седмица ти желая, мила!

    ОтговорИзтриване
  9. И аз правих с кисело мляко, подстрекана от Линчето, мммм, беше много вкусно. Другият път и песто и пармезан;)
    Много хубав му е загара даже, никакви забележки нямам;)
    Хубава седмица, Роси!

    ОтговорИзтриване
  10. Хубавото си е хубаво !

    ОтговорИзтриване
  11. Страхотно изглежда, Роси!
    Правила съм пилешки хапки с кисело мляко, но цяло пиле не съм се престрашила. След отзивите първо на Мина, сега и на теб ще трябва да побързам с реализацията на рецептата :) И чудесна идея за пармезана. Абе може бутчета да е, но ще пробвам :)
    Лека нощ и хубава нова седмица, другарче мило! И бързо оздравяване!

    ОтговорИзтриване
  12. Много апетитно ,сочно и ароматно! С тази препечена кожичка е още повече предизвикателно!
    Лека вечер и успешна нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  13. Роси, много апетитна коричка си му докарала, златна направо :) И аз пробвах пиле с мляко (при Павлинка го видях)и знам, че е много вкусно. При теб има и други екстри, които несъмнено обогатяват положително вкуса.
    Много хубави снимки и подноса е много красив :)
    Прегръдки, с пожелание за хубава нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  14. Прекрасно!Печеното пиле по принцип не е много фотогенично , но ти си го "хванала" много добре!Чудесно изпълнение!Аз правя така с мляко, но на порции.Но така, цяло е много изкушаващо!Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  15. Роси, много апетитно пиленце със златиста хрупкава коричка!
    Правила съм с кисело мляко и знам колко вкусно става.
    Следващия път ще пробвам с песто и пармезан.
    Подносът е много красив и снимките са чудесни!
    Хубава седмица!

    ОтговорИзтриване
  16. Красив подарък ! Да си го ползваш със здраве ! И пиленцето е чудесно запеченко и апетитно !
    Хубава и спорна седмица ,Роси ! Прегръдка !

    ОтговорИзтриване
  17. Леле, Роси, искам и крилце и кълка:) и бяло месце и препечена кожичка, искам пиле!!! Толкова изкусително пиле отдавна не бях виждала. Прекрасна нова седмица, Роси!

    ОтговорИзтриване
  18. Леле, каква вкусотия! Утре ще го пробвам:)

    ОтговорИзтриване
  19. Ахх, Роси... Имай милост! Толкова вкусно изглежда!

    ОтговорИзтриване
  20. Ох ох Роси верно имай милост, тук сме сладокусни блогърки, преглъщам само като зърна снимките!
    Прекрасо!

    ОтговорИзтриване
  21. Мале какъв загар, Роси! Страшно изглежда пиленцето! Сега ти ме подстрекаваш да пробвам с кисело мляко и песто. Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  22. Чудесен загар Роси! Не съм пекла с кисело мляко но ще пробвам:)

    ОтговорИзтриване
  23. Страааааашно апетитно изглежда това пиленце мммм. Веднъж правих бутчета с кисело мляко и бяха пълен провал, но това вкусно нещо тук непременно ще опитам.
    Поздрави и усмихнат ден!

    ОтговорИзтриване
  24. Ах, Роси, толкова е апетитно и какъв загар има само пиленцето, че ми идва да кажа: "Пи, пи, пи ела насам, ела, елааа...!" :)
    Чудесно е, изкушаващо и неустоимо!

    Прегръдки, мила Роси и една прекрасна нова седмица от мен & Co

    ОтговорИзтриване
  25. Благодаря за похвалите на всички,както винаги сте много мили и сърдечни!
    Който още не е опитвал подобна рецепта и е любопитен за вкуса препоръчвам да не отлага повече,заслужава си!
    Усмихната и успешна сряда пожелавам! :)

    ОтговорИзтриване
  26. Толкова съблазнително пиле скоро не бях виждала.........Прекрасна си Роси!Браво!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Миленче,думите ти ми идват като балсам!Благодаря ти!

      Изтриване
  27. Еликсирче :) гледай сега как пак ме подстрекаваш да пробвам неустоимата ти интерпретация на рецептата!!! И макар че аз пак със закъснение реагирам на милите думи и комплименти, с които така щедро ме даряваш, ти знаеш, мило другарче, че със закъснение или не :) от сърце се възхищавам и радвам на всеки от елексирите, които приготвяш и споделяш тук с нас!
    И дано подносът да се е харесал ;)

    ОтговорИзтриване
  28. И подносът,и пилето се харесаха,нЕмай съмнения!Подносът вече има още две фотосесии,така че ще дефилира пак и отново,много ми е готин!За пилето-беше малко спонтанно и поради липса на зелен лук на помощ ми дойде пестото,но ние харесваме такова песто и добре се получи! :)

    ОтговорИзтриване
  29. С кисело мляко само съм правила аз. Това изглежда великолепно!

    ОтговорИзтриване