21 ноември 2013 г.

сладкиш с ябълки и локум








Сладкишът е по рецепта от книгата Съвременна домашна кухня.
Това,което промених е,че не добавих  карамфил,защото е твърде силен и у дома не се харесва.
Какаото замених с рожково брашно,което вече сме говорили,че е негов успешен заместител.
Намира се в специализираните магазини за специфични брашна,добавки и био продукти.
В диетичните щандове на супермаркетите няма да го срещнете.





Разбира се, може да направите сладкиша с какао,както си е по рецепта,в която има опция за счукани орехи,аз обаче предпочетох  да добавя ябълка и локум.Но и орехите биха били съвсем на място в този типично есенно-зимен десерт.
Някои ще кажат - защо пък есенно-зимен,след като ябълки,локум,орехи,канела си ги има целогодишно.....ами защото на мен подобна комбинация ми ляга на сърце точно в това време на годината,някак носи уют.
А и обичайно ябълките ги включвам  в десерти точно по това време,защото през другото залагам на сезонните плодове.






Продукти:

3 яйца
3/4 ч.ч. олио ( от гроздови семки )
1 ч.ч. кисело мляко
1 ч.ч. захар ( бяла и кафява по равно)
2 и 1/2 ч.ч. брашно
3 с.л. брашно от рожков или какао
1 бакпулвер
1 ванилия
1 ч.л. канела

1 голяма ябълка
1 с.л. захар
1 с.л. галета

1 кутийка ( 140 гр. ) локум 

пудра захар за поръсване








Приготвяне:

Разбийте яйцата и захарта на пухкава пяна,докато изсветлеят и си увеличат обема два пъти.
Смесете киселото мляко с бакпулвера и прибавете към яйчената смес.
Добавете и олиото,разбъркайте.
Смесете брашното,канелата и ванилената захар и ги прибавете към течните съставки,разбийте за кратко.
Обелете и нарежете ябълката на малки кубчета.
Разбъркате ги с лажица захар и лъжица галета.
Нарежете локума на малки парченца и заедно с ябълката ги прибавете към кексовата смес,разбъркайте.
Изсипете и заравнете сместа в кръгла кексова форма ,диаметър 26 см.,на която сте покрили дъното с хартия за печене.
Изпечете сладкиша в загрята на 175 гр. фурна до суха клечка.
Охладете формата на решетка.
След като изстине сладкиша го прехвърлете в поднос и го поръсете с пудра захар.




18 коментара:

  1. Роси, чудесен е! Представям си колко е ароматен с добавения рожков вътре. А леко разтопеното локумче, прекрасно...
    Грабвам си парченце от уютния ти сладкиш и ти желая още по-уютен и усмихнат ден! :)

    ОтговорИзтриване
  2. Чудесен сладкиш, Роси!
    Ако някога си купя от това брашно, със сигурност ще пробвам твоята рецепта, че е доказана :)
    Прегръдка, мила и Честит празник на теб и семейството ти!

    ОтговорИзтриване
  3. Ммм... много обичам сладкиши с ябълки, с локум също. В комбинация със сигурност е много вкусно!
    И аз като теб, Роси, ябълките ги включвам предимно есента и зимата, пък лятото наблягам на другите плодове. :)
    Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
  4. Много обичам такива сладкиши! Усещам вкусовете и ароматите му! Прекрасен и усмихнат ден, Роси!

    ОтговорИзтриване
  5. Тъкмо преди ден-два дъщеря ми спомена за тези рожкови и че ползвала сироп от тях за подслаждане. Сега чета и ти си се захванала с тях, а аз само съм чувала за рожкови, изобщо не съм ги и виждала. Да, ама полюбопитствах в нета и открих, че пред нас от години си растат таман две дървета, преплетени в прегръдка като влюбени с невероятни цветове през пролетта, които аз приемах за декоративни :) Плюс това рожкова бил много, много полезна храна. Благодаря ти, Роси за "подсветката"! :)
    А сладкиша само мога да предполагам колко вкус и аромат притежава. Много ми допада!
    Поздрави и много усмивки в днешният, празничен ден!

    ОтговорИзтриване
  6. Роси, много апетитен и уханен сладкиш!
    И аз ползвам ябълките само зимата за десерти :)
    А сладкиш с рожков опитахме на срещата в Стара Загора и
    Танчето още не е пуснала рецептата!
    Прегръдка и нека Богородица закриля семейството ти!

    ОтговорИзтриване
  7. Разкошен, друго не мога да кажа, ще се върна да му се полюбувам, след вечеря, а и парче да грабна от него. Прегръдки! :)

    ОтговорИзтриване
  8. Не съм опитавала рожков,но май е крайно време да се поправя!
    много ароматен сладкиш!
    Спокойна нощ,Роси!

    ОтговорИзтриване
  9. Ох дали остана и за мен едно парче, много ми хареса! Прекрасен сладкиш, който ще пробвам! Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
  10. Кафето е готово, сладкишът е пред мен и то поднесен от Еликсирчето! Страхотно изглежда, с влажна текстура. Поздрави, мило другарче!

    ОтговорИзтриване
  11. Познавам шоколада от рожков,
    но сега вниманието ми е обзето от чудесния ти сладкиш, Роси.
    Изглежда страхотно с твоите добавки, представям си нежния вкус и фин аромат.
    Сърдечни поздрави, хубав и усмихнат ден!

    ОтговорИзтриване
  12. Благодаря на всички за вниманието и одобрението на рецептата!
    За рожковото брашно стана дума и в този сладкиш с круши и рикота:http://kulinarenelixir.blogspot.com/2012/10/blog-post_26.html ,който публикувах миналата есен .
    Който е любопитен за вкуса му може като мен да си вземе една кутийка от 200 гр.,ето го моето как изглежда:http://zdravo.bg/brashna/600-brashno-ot-rojkov.html

    С пожелание за много усмихнат петък,приятели!

    ОтговорИзтриване
  13. Не ги познавам тия рожковци, но сладкишът изглежда много добре и май е време да се запознаем.
    За следобедното ми кафе ми пасва идеално.
    Поздрав, Роси и хубав уикенд!

    ОтговорИзтриване
  14. И аз най-харесвам ябълките през есенно-зимния сезон, Роси. Много апетитно изглежда сладкишчето.
    Прегръдка и слънчеви почивни дни!

    ОтговорИзтриване
  15. Като фея с един замах всеки път поднасяш красиви и вкусни сладкиши!
    Роси ,убедена съм,че вкусът е вълшебен!
    Поздрави и приятна вечер!

    ОтговорИзтриване
  16. Не познавам твоя фаворит - рожков, ама след като ти го представяш, мога да се доверя да опитам! Така би ми паснало едно парченце сега.....Роси, хубава събота и неделя!

    ОтговорИзтриване
  17. О, колко ароматно и кремаво! Мирише ми на КОЛЕДА:) Целувки*)

    ОтговорИзтриване
  18. Само да отбележа,че брашното от рожков го има на диетичните щандове на супермаркетите,не е чак толкова трудно за откриване.Мая

    ОтговорИзтриване