5 ноември 2013 г.

банички с ( или без ) праз




Още когато видях баничките с праз на Мариета и мигом ме съблазниха-тънички и хрупкавки с ароматна плънка.
Ети,благодаря ти за чудесната рецепта!





Продукти:

1 пакет от  400 гр. кори за баница
5 яйца
150 мл. прясно мляко
3 с.л. брашно
1/2 п. бакпулвер
около 300 гр. краве сирене
80 гр. краве масло

по желание: 1 стрък праз ,млян черен пипер и щипка сушен млян кориандър






Приготвяне:

Разтопете маслото.
Разбийте яйцата с прясното мляко и към тях добавете брашното с бакпулвера.
Прибавете и натрошено сирене.
Разгънете корите за баница и ги разположете пред себе си по дължина ( откъм тясната страна).
Намажете първия лист с масло.
Прегънете го на две.
Разпределете 2-3 лъжици плънка в началото на листа.
Прегънете го отстрани по 1 см. навътре да не изтича плънката и навийте на стегнато рулце.
Подредете всички рулца едно до друго в плитката тава на фурната върху хартия за печене.
Намажете ги с остатъка от маслото и изпечете баницата в загрята на 190-200 гр. фурна.





Ако всички у вас обичат банички с праз,нарежете 1 стрък на дребно и го прибавете към сместа заедно със сиренето.Можете леко да овкусите с млян черен пипер и кориандър.
Аз направих 3-те последни пурички с праз и го добавих към яйчената смес,когато стигнах до тяхното оформяне.




17 коментара:

  1. Баничкааааа, много обичам и задължително трябва да е с праз! Великолепна е! Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
  2. Роси, май се е развихрила цяла баничко-фиеста у вас... Блазе им на любимите ти хора. :)
    Прекрасна баничка, толкова вкусно изглежда и звучи, че направо ми се иска да е сутрин, а не този късен час...
    Прегръдки, Росинце! :)

    ОтговорИзтриване
  3. Eееее, сега пък с праз ...толкова обичам печива с лук, че ще ги направя непременно, Роси! И как са се разположили важно в тавата:)! Много ми хареса това!
    Прегръдка:)! Хубава сряда!

    ОтговорИзтриване
  4. Роси, чудесна е!
    Обичам праз и със сигурност ще сложа!
    А и с прясно мляко не съм правила!
    Благодаря ти, мила!
    Прегръдка и хубава сряда!

    ОтговорИзтриване
  5. Моите в къщи си умират за баница с праз.Видят ли праз,го свързвата само с нея и с нищо друго не мога да ги примамя.Така ,че тези банички ще им дойдат екстра.Благодаря за рецептата,Роси!
    Хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  6. Как съм пропуснала това изкушение...
    Благодаря за чудесната идея, Роси, изглеждат кокетни, много апетитни и бързи.
    Сърдечни поздрави, хубав и усмихнат ден!

    ОтговорИзтриване
  7. Много харесвам баница с праз. Страхотни са тези банички пурички, Роси, толкова хрупкави и вкусни и топлички още ми се струват. Изпращаш ли колети?:) Прегръдки от мен!

    ОтговорИзтриване
  8. Прекрасни - сочни, хрупкави, златисти. Прегръдки, Роси! ;)

    ОтговорИзтриване
  9. Роси, страхотни са баничките ти. Аз също много ги обичам с праз, но с прясно мляко никога не съм правила, така че си записвам за проба. Хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  10. Със и без:) пак са стархотни!

    ОтговорИзтриване
  11. С праз ще си взема една, че у нас няма почитатели :)
    Чудесни са, Роси!
    Много си пъргава напоследък :) Но пък тия хрупкави банички - как да ги оставиш да отлежат?
    Прегръдка, мила!

    ОтговорИзтриване
  12. Пак сте толкова мили,момичета,благодаря ви!
    Кате,тъкмо съм на вълна колети,пиши адреса :) .
    Пепи,как позна,че не са отлежали :) ,верно са съвсем актуални и понеже последно свалих тези снимки от апарата и на тях им излезе късмета,пък и исках да зарадвам Ети.

    Много позитивен и успешен ден на всички!

    ОтговорИзтриване
  13. Роси, баничните ти предложения много ми харесват! Златисти, хрупкавички... Как искам и аз сега да имам едно парченце! :)

    Успешно и усмихнато утре! :)

    ОтговорИзтриване
  14. Страхотни банички! Чак сега откривам блога ти, но ще наваксам, записвам се и да следя публикациите ти.
    Поздрави! :)

    ОтговорИзтриване
  15. Прекрасни златисти банички с праз :)
    Не съм правила до сега, но бих пробвала с удоволствие! Празът е много полезен зеленчук!
    Поздрави Роси!

    ОтговорИзтриване
  16. Е, тъкмо навреме пусна и това с праза - и без туй от онзи ден, благодарение на теб, ми се ядат банички, а понеже имам и достатъчно праз, утре ще правя банички в промишлени количества (-:

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ви,дами и да ви са вкусни баничките!
      Пожелавам много приятни и слънчеви почивни дни!

      Изтриване