22 юни 2014 г.

тиквички и картофи с кашкавал в доматен сос







Продукти:

източник

2 тиквички
3-4 картофа
200 мл. доматен сос
стрък пресен чесън или няколко скилидки
копър,черен и червен пипер
зехтин или олио
100 гр. настърган кашкавал










  

Приготвяне:

Тиквичките и картофите се нарязват на шайби-желателно е да са приблизително еднакво количество.
Подмажете тавичката с малко олио или зехтин.
Подредете шайбите тиквички и картофи,редувайки ги като керемидки.





Поръсете ги с чесън,копър,червен и черен пипер,сол на вкус.
Полейте зеленчуците с доматения сос и накрая с тънка струйка олио или зехтин.





Покрийте тавичката с алуминиево фолио.
Печете ястието в загрята фурна на 180 гр. до омекване на картофите.
Махнете фолиото,поръсете кашкавала и запечете отново до златисто.

Опция : Доматеният сос може да се замени с 200 мл. течна готварска сметана,овкусена с лъжица горчица и лъжица крема сирене.
Опция : Вместо кашкавал ,върху зеленчуците можете да подредите резени моцарела или друго топящо се сирене.





38 коментара:

  1. Без картофи и ние сме опитвали, но това тук е отлична комбинация! И от хляб няма нужда. ;)))
    Страхотно!

    ОтговорИзтриване
  2. Ах,как си ги наредила! Като по конец! Страхотно Роска!

    ОтговорИзтриване
  3. ММммм.... аз пък не съм подреждала в този ред. ама ще подредя. Само да привърша другата храна.
    Хубава седмица, Роси! Радвам се, че вече си добре!

    ОтговорИзтриване
  4. Точно с картофи бис е котирала у нас тази гозба :)
    Чудничка е, Роси, пък и така обилно поръсена с кашаквалец....
    Прегръдка, мила и хубава нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  5. Поредната вкусотия, Роси!
    Хубав ден, мила!

    ОтговорИзтриване
  6. Роси, това ми е много по вкуса! Опцията с течна сметана също много добре ми звучи!
    Хубава седмица, Роси!

    ОтговорИзтриване
  7. Интересна, но със сигурност вкусна комбинация. Прегръдки, Роси!

    ОтговорИзтриване
  8. Голяма вкусотия с този кашкавал отгоре:) Хубава седмица!

    ОтговорИзтриване
  9. вкусно :)
    Целувки от мен, Роси :)

    ОтговорИзтриване
  10. О, непременно ще се възползвам от рецептата, Роси! Обожавам тиквички! Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  11. Ох, прекрасно изглеждат, Роси! И как са запечени, как ухаят...чак до мен достига аромата им!

    ОтговорИзтриване
  12. Роси, понякога ми се иска всичките ти рецепти да отмъкна в моя блог:))), знаеш какво имам предвид - да си ги сготвя:))). Ей, откъде ги вадиш тези вкусотии, направо не мога да се начудя. Кое от кое по-изкусително. Прегръдки, мило другарче и прекрасно лято пожелавам!

    ОтговорИзтриване
  13. Много благодаря на всички за вниманието,радвам се,че тази лесна и бърза рецепта ви допада!
    Благодаря и на дамата,която я е споделила!

    Пожелавам на всички много ползотворен ден!

    ОтговорИзтриване
  14. Чудесни тиквички, Роси! Голяма вкусотия. Благодаря за прекрасната идея! Хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  15. И това е поредната вкусотия,Роси...Ей,страшна си !

    ОтговорИзтриване
  16. Сложих да се пекат със сметана :)

    ОтговорИзтриване
  17. Чудесна рецепта за сезона! И както обичаме тиквички ... Записва рецептата без колебание!
    Поздрави, Роси! Хубава лятна седмица!

    ОтговорИзтриване
  18. Страхотно е! Много вкусно се получи, препоръчвам с две ръце :-) Благодаря ти, Роси!

    ОтговорИзтриване
  19. Много се радвам,другарчета,че ви допада рецептата на Фатима,опитайте я и вие и да ви е сладко!
    Благодаря на Емма и Маргарита за бързата реакция и гласувано доверие,много ми е приятно ,че споделихте!

    Пожелавам на ден с повече усмивки! :)

    ОтговорИзтриване
  20. Роси, толкова изкушаващи снимки! И звучи много, много вкусно!

    ОтговорИзтриване
  21. Точно от такива рецепти имам нужда, Роси - дето изглеждат вкусно и са лесни, че хич не ми се готви в момента (-: Мерси и за идеята със сметаната и кремата сирене - не съм пробвала така досега...

    ОтговорИзтриване
  22. Добре че вече съм обядвала ;) та успявам да се насладя на апетитните ти снимки, без да преглъщам постоянно!! Страхотна идея, Роси :)
    Поздрави и прегръдки, мила!!

    ОтговорИзтриване
  23. Еха, невероятно, от няколко дни го гледам това прелестното във фб, но нали Blog-ъра се скапа та сега съм върнала три дни назад, приказна рецепта, ще бъде направена, въпреки че имам съмнения, че сама ще си я ям, но това няма никакво значение! Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
  24. Е, Роси, прекрасно, със сигурност ще се прави. Чудесно е просто. Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  25. Бети,Диде,Мина,Линка и Таня,много ме радвате,дами!Дано се хареса и на вас това ястие!
    Прегръдка и хубави почивни дни на всички!

    ОтговорИзтриване
  26. Чудесни нови предложения, Роси, свежи, апетитни и много колоритни...
    Благодаря за чудесните идеи,
    сърдечни поздрави, вдъхновено и хубаво лято.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти,Дианка,хубави летни дни и на теб!

      Изтриване
  27. Не ми се получи. Ползвах само качествени продукти, но не се получи. Според мен трябва да се пече с фолио поне 35-40 минути и после с кашкавала.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте!Съжалявам,че не сте доволен,просто е трябвало да допечете ястието до готовност на картофите и да не се водите от времето,което съм посочила аз.Обичайно не давам време и сега ще направя корекция в рецептата,защото явно,че фурните различно бързо успяват да достигнат температура и да започнат зеленчуците да се пекат,а и сортовете картофи са различни,също зависи на колко дебели шайби сте ги нарязали.Наскоро Тони ми се оплака,че е пекла нейното ястие над 1 час,което още повече ме озадачи.При всички случаи трябва да се съблюдава готовността на картофите и ако са сорт,който си знаете,че бавно омеква ще е по-добре първо да ги бланширате шайбите и така да ги подредите заедно с тиквичките.
      Надявам се да дадете още веднъж шанс на това ястие и да ви се получи!Поздрави!

      Изтриване
    2. според мен трябва да е на по-висок градус, инак и аз го пекох 1 час и 25 мин. инак е сурово

      Изтриване
  28. Чудесно е предложението ти Роси,опитай да прибавиш към подправките и пресен италиански босилек,а вместо доматен сос или сметана може да се използва ядково мляко от пасирани в блендер накиснати орехи с вода ,с добавка на чесън.Аз от години не използвам топлинно обработени домати,винаги ми предизвикват киселини в стомаха.
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  29. Разкошна, бърза и лесна рецепта за сезона :)
    Ще опитам :)

    ОтговорИзтриване
  30. Здравейте!
    Рецептата ме заинтригува, но имам един въпрос: говорите за доматен сос, но на снимката ми изглежда по-рядка течност, т.е. просто сок. Може би аз греша, затова моля за уточнение - дали заливката е от предварително сготвен сос, или просто от доматен сок?
    Благодаря предварително! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Можете да използвате и готов доматен сос,аз в случая наистина съм ползвала доматен сок.Ако е много гъст соса ви,можете да го разредите леко предварително.

      Изтриване
  31. Благодаря за скоростния отговор! :)
    Въпросът ми бе провокиран не от гъстотата на заливката, а от същността и вкуса й (при соса доматите са вече сготвени веднъж) и времето за приготвянето й - все пак е по-голяма разправия да се ползва сос, отколкото пресен доматен сок.
    :)

    ОтговорИзтриване
  32. днес ще го пробвам със сметана,че имам която така стой доста време

    ОтговорИзтриване
  33. Роси, чудесна рецепта предлагаш - обожавам всичко в нея 🙂🙂🙂
    Благодаря за идеята! Прегръдки, Маги

    ОтговорИзтриване