30 септември 2014 г.

ризото с гъби / risotto ai funghi



  

Продукти:

източник

250 гр. ориз
300 гр. гъби печурки
150 гр. манатарки *
50 мл. бяло вино
1 глава лук
2 скилидки чесън
зехтин,сол,магданоз,млян черен пипер,мадраско къри
гореща вода или бульон

по желание пармезан за гарниране

* аз използвах мариновани манатарки от бурканче-отцедени,но по-добре би било манатарките да са сушени или пресни.Ако ползвате сушени манатарки трябва да ги попарите с гореща вода,след което да ги отцедите и запържите заедно с лука,чесъна и ориза.




 

Приготвяне:

Нарежете печурките на едро и ги сотирайте в зехтин.
Поръсете ги с черен пипер,къри и магданоз.
Извадете ги с решетъчна лъжица,посолете ги,разбъркайте ги и ги похлупете да са топли.
Манатарките (пресни или отцедени от буркан),сотирайте по същия начин като печурките и ги прибавете при тях в купата.
Сотирайте лука и чесъна в зехтин.Добавете ориза,запържете го и него в мазнината.Добавете бялото вино и разбъркайте.Залейте ориза с гореща вода или дом. зеленчуков бульон.
Не слагайте голямо количество течност,добавяйте я на порции.
Като поизври предходната порция течност проверете консистенцията на ориза и ако все още ви хруска,добавете още гореща вода.
Посолете,поръсете къри и черен пипер.
Накрая поръсете ориза с наситнен магданоз и върнете гъбите в тигана.
Следва финално разбъркване и сервиране веднага,докато ризотото е все още горещо.






Гарнирайте го с фино настърган пармезан.
Много вкусно ястие,за което не трябва да пестите зехтина,ако искате да стане както трябва .



28 коментара:

  1. Вкусно е ризотото с гъби, а твоето изглежда толкова апетитно, че ми се прииска да се пресегна и загреба голяма лъжица. Прегръдка, Роси! :)

    ОтговорИзтриване
  2. Обичам да казвам " На кой му трябва месо, като има гъби " :) толкова ги обичам!
    Чудесно е твоето ризото, Роси, примамливо, изкусително...
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много ги обичам гъбките и аз,Танче и спокойно мога да мина без месо като имам тях.Поздрави и от мен!

      Изтриване
  3. Ох, Роси, веднъж ме изкуши с едно ризото, та правих, сега пак май...

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Весе,нещо имаш съмнения,да не би предния път да не си останала очарована?

      Изтриване
  4. Много подходяща е тази чаша вино с ризотото! Пробвано е, много вкусно.
    В тези дъждове доста хора включват в менюто си гъбки.
    Поздрави, Роси!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да,дойде гъбено и време за мръвки,Гери.Бялото вино е отличен спътник на ризото,правилно си забелязала.Поздрави и хубава сряда!

      Изтриване
  5. Роси,уцели ме право в сърцето с тази порцийка:).
    Ризотота е най-простото на пръв поглед ястие ,но всъщност тази гозба си е изпит за добрата домакиня:)))) Този му гъбен вариант ми е любим,..само с него бих задоволявала седмици....Обожавам го!
    Прекрасна порцийка си ми сервирала...като за приятел:)!Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Права си,Миленка,италианската кухня в по-голямата си част е все с бързи и лесни рецепти,но пък винаги толкова вкусни.Прегръдка ти изпращам и аз!

      Изтриване
  6. оооо, ето какво ще направя на моите човеци с останалите гъби! Толкова манатарки не бях виждала през живота си, колкото последните две седмици :)
    Чудесна порция, Роси! Много апетитна, поръсена с любимо сиренце и придружена с чашата вино :)
    Наздраве :) ей го де е обяд :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Наздраве и да им е сладко на младежите,Пепи!Прегръдка голяма от мен!

      Изтриване
  7. Роси, пак ме изкушаваш, много апетитно ризото, а с тези гъбки съм сигурна, че има божествен вкус. Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  8. Обичам този аромат! Благодаря, Роси, че ме подсети какво да си сготвим някоя от близките вечери :)
    Красиво е съчетанието между салфетката и ястието!
    Хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  9. Много, много любимо! Изглежда божествено вкусно, Роси! Прекрасна вечер!

    ОтговорИзтриване
  10. Скъпа, тъкмо преглътнах бонфиленцата, някак спя по-спокойно откакто ги направих:) и ето ти отново ме караш да въздишам. Ами страхотно ризото, какво да ти кажа, просто си плаче да бъде опитано, а компанията му на трапезата като гледам и тя е подходяща. Прегръдки, мила и прекрасен октомври!

    ОтговорИзтриване
  11. Много ама много обичам ризото, това е яденето, което като се замисля правя най-много в нашата къща. Обичам го във всичките му варианти, как ми замириса на пармезан, леле-мале! Приказно е! Прегръщам те много!

    ОтговорИзтриване
  12. Пустите му гъби - много ги обичам, но не мога да ги ям!
    Ще се насладя на изкусителната ти снимка!
    Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
  13. Изглежда страхотно, Роси - не мога да му се нагледам!!! А и мама току ми го припомня, като ме подсеща да намеря манатарки, че да го пробваме :)
    Поздрави и прегръдки, мила и прекрасни почивни дни ви желая!!!

    ОтговорИзтриване
  14. Росинце, едва сега идвам да му се нарадвам на това ризото, а колко пъти преди това го гледах... Сигурно и трохичка вече няма от него, ама нормално. Такава вкусотия просто не се изпуска. Чудесно ястие! :)
    Прегръдки и поздравления за красивите снимки!

    ОтговорИзтриване
  15. Направо огладнях....Но имам още 1 час до обедната почивка.....Подгони ме гладът

    ОтговорИзтриване
  16. Роси, фантастично е! Как върви само с бяло вино.....Пак е приказно при теб!

    ОтговорИзтриване
  17. Ау Роси.....това ризото направо ми взе акъла...и с гъбки..ммммммм...Вкусно и то много!!!
    Поздрави и прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  18. Много благодаря на всички,които се отбихте и ми оставихте своите хубави коментари!
    С най-добри пожелания!

    ОтговорИзтриване
  19. Много вкусно ризото с гъбки. Стопли ми душицата рано сутринта :)
    Снимките са много апетитни, Роси, и не само снимките - сигурна съм, че ястието бих си хапнала с апетит :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти,че отново направи обстоен обход на публикациите,трогната съм от вниманието,Даре!Сърдечен поздрав!

      Изтриване