30 ноември 2012 г.

свински карета с лимон и маслини







Тази рецепта си бях харесала от предаването Италианска идилия с Лидия по Фиеста ТВ.Много харесвах точно тази поредица и дамата,защото освен че всичко което приготвяше изглеждаше вкусно,но и самата тя стоеше естествено пред камерата, не беше високопарна, готвеше  достъпни рецепти,тип домашни гозби и всичко представяше с една такава приятна за зрителя лекота на възприемане на рецептата.
Говоря все в минало време,защото много отдавна не съм гледала кулинарни предавания,но преди я следях редовно и макар да се редуваха серии с еднакви епизоди, не ми омръзваха.






Та в един от тези епизоди Лидия приготви 3 различни ястия с крехки скалопини.Бях го гледала толкова много пъти и все разчитах да запомня и направя,ама...... забравях,та накрая се сетих да драсна на бързо на едно листче,да ме подсеща.Имам още 2-3 такива листчета от различни предавания,ама кой знае кога ще ги огрее да ги направя и тях.







И така,докато моето листче си кротуваше в шкафа, Пепи приготви тези разкошни рибни филета,с което ме подсети да взема най-после да го направя .
Пепи,благдаря ти,другарче мое,подстрекателството е голяма работа :) !






Продукти:

1 парче около 500 гр. свинско бон филе,но може да е и пилешко или много крехко телешко
шепа обезкостени маслини*
1 лимон
малко масло и зехтин
1/2 ч.л. горчица
50 мл. бяло вино,100 мл. вода
1 ч.л. захар или мед (за балансиране на киселинността на соса)
млян пипер меланж,магданоз,щипка куркума,млян кориандър 

брашно за овалване на медальоните

за  мариноване на месото: зехтин или олио,соев сос,кориандър,червен и черен пипер,клончета прясна мащерка

 * в рецептата на Лидия е със зелени маслини






Приготвяне:

Нарежете бонфилето на шайби с дебелина 1,5 см. 
Крайчетата разрежете по дължина,но не до края и разтворете.Начукайте месото с гладката страна на кухненско чукче,колкото да го разплескате и изтъните.Не ползвайте зъбците,защото бон-филето е много крехко и няма нужда от тях,така само ще го надробите.
В купа сипете малко олио или зехтин,сложете кориандър,червен и черен пипер,соев сос.Разбъркате маринатата и сложете в нея медальоните.
Хубаво ги овъргаляйте да се овкусят от всички страни.
Отгоре поръсете няколко клончета прясна мащерка за аромат.
Не солете месото,докато отлежава в маринатата-солта извлича влагата  и когато го сготвите ще бъде сухо и тричаво,а и соевия сос е съвсем достатъчен.
Покрийте месото плътно със свежо фолио и оставете да се маринова в хладилника-може до 24 часа.
В чинийка сипете малко брашно.
Оваляйте и изтръскайте медальоните от излишното.
Загрейте равни части зехтин и масло, и изпържете бон филетата на умерен огън от двете страни до златисто.Извадете ги в съд с капак и похлупете.
Забършете тигана с кухненска салфетка.
Нарежете лимона на шайби и всяка оваляте в брашно от двете страни.Изпържете и лимона в маслото.
Добавете маслините,магданоза,горчицата и виното,млян пипер меланж,куркума и млян кориандър.
Като се поизпари алкохола в соса долейте вода,леко посолете и върнете филетата в тигана да покъкрят в соса.Балансирайте киселината от лимоните със захар или мед.
Накрая сгъстете соса с бучка краве масло и поднесете веднага.




              

                Много крехко става месцето,сочно и с интензивен лимонов дъх!







33 коментара:

  1. Аууу, каква изненада!
    Не съм си и помисляла да правя свинско така, Роси, но щом казваш, че с бонфилето става - ще ти се доверя, да знаеш.
    А тези твои изглеждат невероятно апетитно!
    Кажи, че не е телепатия това :) За довечера съм приготвила пилешки филета мариновани, да ги правя в маслен сос. Много го харесахме.
    И минзухари си имаш? При вас не е ли есен :)

    Поздрави другарче мило и хубави, спокойни почивни дни!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Тези са есенни,Пепи,и са ми много любими,но тази есен прецъфтяха много рано.
      Казваш значи на краставичаря краставици ще продам,а?Ураааа!Много им ходи на свинските бон филенца лимоновия маслен сос,поне на нас ни харесаха.С пиле и риба ще е най-идеално!
      Ти си любител на каперсите,а доколкото си спомням към соса имаше,така че можеш да сложиш и от тях,аз знаеш не ги тача и пропуснах.
      Спокойни и приятни почивни дни и на вашето фемили!

      Изтриване
  2. Прекрасни са! А снимкте много свежи и слънчеви!

    ОтговорИзтриване
  3. Роси,рецептата ти е превъзходна!А и е тооооооолкова лимонена :)))Прегръщам те!:))

    ОтговорИзтриване
  4. Роси, толкова хубаво ми замириса....
    Чудесно предложение!
    Прегръдка, мила и хубав петък!

    ОтговорИзтриване
  5. Чудесно и много ароматно, с толкова много подправки!Доживяхме и есенни минзухарио, при нас има кокичета:)!Поздрав и хубави почивни дни!

    ОтговорИзтриване
  6. Оле, Роси! Такава вкусотия! Направо ми се прииска да го имам в чинията пред мен! Много е хубава тази рецепта.
    Поздрави и много, много усмихнати почивни дни!

    ОтговорИзтриване
  7. Прекрасна рецепта, Роси! Вкусно, ароматно, опияняващо, с една дума вълшебно ястие, което бих опитала с удоволствие. Снимките ти отново са перфектни и удоволствие за очите!

    Прегръдки, една прекрасна петъчна вечер и весел weekend!

    ОтговорИзтриване
  8. Роси, аз също много харесвам доня Лидия и съм фен на нейните прекрасни гозби!
    Твоето филенце е много ароматно, вкусно и красиво поднесено!
    Чудесни снимки!
    Поздрави и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  9. От сеньора Лидия и сеньора Пепи винаги има какво да се научи.
    Роси, много елегантно си поднесла ястието.
    Поздрави и хубав уикенд!

    ОтговорИзтриване
  10. Е, поднесла си го както само ти можеш!
    Чудесно изглежда и въобще няма съмнения за това, че е и много, много вкусно!
    Спокойна нощ и прекрасни почивни дни!

    ОтговорИзтриване
  11. Роси, не гледам Лидия, та не съм попаднала на рецептата, за съжаление! Милото не я изпуска, много си я тачи и сигурно има мнение по въпроса. Аз само си представям колко филета е сготвила тя :)) Обаче ти толкова апетитно си го приготвила и така сладко го обясняваш, че и на мен ми се дояде! Хареса ми и сервизът ти! Много е елегантен и много добре се връзва с покривката!
    Лека вечер и спокойни почивни дни!

    ОтговорИзтриване
  12. Вкусно и много ароматно ухае от твоята страничка, Роси! Чудесно предложение! Хубава и спокойна вечер! :)

    ОтговорИзтриване
  13. Роси,
    това лимоново ароматно творение ще влезе също с личния ми списък. Много хубаво си ни го приготвила;)
    А минзухарчето е чудно и малко ми е мъчно, че половин година сега ще караме без цвят по дворчета и градинки, ама пък после предполагам ще ми е много по-хубаво;))

    ОтговорИзтриване
  14. Роси, това месце направо ме зове поименно :) Много апетитно!

    Прегърдки!

    ОтговорИзтриване
  15. Роси, прекрасни снимки си направила на това ароматно ястие! Те направо ухаят! Мисля да приложа рецептата ти към нещо рибено...
    Жестоки са снимките ти!

    ОтговорИзтриване
  16. Роси,твоите рецепти вминаги ми идват точно навреме!Допадна ми лимоновото сосче и цялата презентация,начело с минзухарчето!С пожелание за приятен и спокоен уйкенд!

    ОтговорИзтриване
  17. Роси и на мен много ми харесва Лидия!
    Твоите скалопини са станали превъзходни, много ароматни и вкусни!
    Снимките са страхотни!
    Пожелавам ти хубав и разпускащ уикенд*)

    ОтговорИзтриване
  18. Ауууу Роси, прекрасни са! И аз обичам да гледам тази дама, а и доста неща съм правила по нейни рецепти. Страхотна е, както и ти мила. Флейките изглеждат умопомрачително :)
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  19. Обичам лимон :) и сосове с неговото присъствие. Ще се пробва.


    Хубав уикенд!

    ОтговорИзтриване
  20. Роси, Лидия е уникален кулинар, след нейните предавания съм мнооооого гладна!
    Месцето е апетитно и приканващо да се пробва!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  21. Роси, рецептата наистина е страхотна, представяш я перфектно, както винаги, правих я веднъж, ама така и не стигна до снимки, всички се нахвърлиха да хапват и не ми позволиха да снимам, но ще повторя някой ден! Хубав уикенд и весело предколедно настроение!

    ОтговорИзтриване
  22. О, и аз съм гледала този епизод! Чудесно ястие, Росинка, а снимките ти са все по-хубави! Този минзухар (нали е такова) къде го намери, има ли ги още :)
    Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
  23. Мммм, вкусно! Влиза в графа - да се пробва задължително! Поздрави и усмихната неделя!

    ОтговорИзтриване
  24. Роси, при теб винаги е така вкусно и красиво, думи нямам :)
    Прегръдки и усмихнат неделен ден:)

    ОтговорИзтриване
  25. Роси, прекрасно изглежда! Такива снимки доказват, че при теб винаги ухае на вкусно и на... истински дом! Рецептата много ми хареса и отива в списъка на желаните :) Поздрави и уютен неделен ден!

    ОтговорИзтриване
  26. На всички благодаря за хубавите думи,много ме радвате,момичета!

    Иглика,радвам се,че и ти си ги правила и потвърждаваш,че комбинацията лимонов маслен сос и свински скалопини е добра!

    Минзухарите са от есенните,снимах го тази есен това цветенце,много са ми любими,повече от пролетните!

    Прекрасна седмица на всички! :)

    ОтговорИзтриване
  27. Роси,изглежда просто страхотно!
    Толкова сочно и изкусително
    гледах снимките и се облизвах
    прибавям го към желани :)
    хубава седмица и прегръдки ,мила

    ОтговорИзтриване
  28. Миме,благодаря за доверието,надявам се да го оправдая!
    Хубава да бъде и за теб,мила! :)

    ОтговорИзтриване
  29. Ай, много неща съм пропуснала при теб, но сега наваксвам. Това ястие, което ни поднасяш е убийствено апетитно!!! Обезателно ще се пробва. Благодаря за рецептата :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря,Инче,ще се радвам да ти допадне и на теб!

      Изтриване
  30. Прекрасно предложение, Еликсирче! Отново много красиво предложено, изисквано, примамливо вкусно:)

    ОтговорИзтриване