27 ноември 2012 г.

Страстни сладки прегрешения при Еликсир




Приятели,
отдавна имах желание да поканя да ми гостува в блога един от моите най-близки съмишленици-блогъри,а именно Вени от Страстни сладки прегрешения и още нещо...
В блогването сме "колежки" от една година,но ние с нея си комуникираме по-отдавна и през това време сме си споделяли много неща и за рецепти,и за кулинарията,за любимата ми Австрия,но най-вече за семействата,за бизките,за моменти на лични драми и на радости!
Вени е много мила и отзивчива,много чувствителна и ранима,много сърдечна и обичаща!
Страшно много кулинарен опит съм почерпила от нея,от нея съм получила много ценни съвети и знания за тайнството и технологията на козунакоправенето,на месенето на теста с мая,към които аз преди да се осмеля да започна да правя, таях невъобразим страх от провал .
Благодарение на нея и още няколко души разбрах,че печенето на хлябове,питки,тутманици и козунаци не е чак такава "мисия невъзможна",колкото страха чертаеше в съзнанието ми от дълги години.
Освен това се оказа,че с нея вкусовете ни и предпчитанията към десертите и тестените абсолютно си съвпадат.И тя като мен обича обилно кремести сладкиши,не е фен на прекалено сладкото и е много умерена със захарта.
Със сигурност,ако имах възможност да опитам от приготвените от нея сладки прегрешения биха ми се усладили и биха ми легнали на небцето перфектно.
Както онази превъзходна баклава или чийзкейк,направени по нейните рецепти,или прекрасните й козунаци- винаги еталон за безкрайни конци,пухкави,мекички и с разкошни пълнежи.
Освен на кулинарни теми много по-често си комуникираме и относно преживелици около нашите семейства,и двете взаимно се радваме,когато близките ни са добре,или се подкрепяме,когато ни налегнат грижи и тревоги.

Вени е намислила да ни поизостави,приятели,но аз вярвам че ние с вас ще я убедим,че ще ни липсва много както самата тя с нейните винаги топли и ласкави коментари,така и с нейния опит и чудни рецепти!
А сега се настанете удобно и се отдайте на великолепни и.....



....Страстни сладки прегрешения при Еликсир




Ех, как звучи само…


А и като си помисля, колко много може и колко сладко може да се прегрешава при Еликсирчето, направо ми идва да започна и няма да се сетя да спра. Не искате ли и вие да прегрешите с нас?  

Както повечето от вас знаят, аз съм на прага, така да се каже, да изляза в ранна "пенсия" по отношение на блоговата ми дейност. Разбира се, не се поколебах да го споделя с вас, при което получих направо изтрезняваща плесница. Еликсирчето, а и не само тя, така ме скастри, публично и лично, че за сега оставям мисълта за пенсия на малко по-заден план и ще се опитам да се взема в ръце, поне за сега.

И така, наред със скастрянето, Роси ме покани да гостувам в нейният божествен блог "КУЛИНАРЕН ЕЛИКСИР", който всички вие познавате прекрасно. Тя е и тази, която е причина днес да съществува и блогът "Страстни сладки прегрешения и още нещо..." Много лични съобщения се размениха между нас, докато се реша да направя свой собствен блог, където да споделям с всички вас, моите любими рецепти.

Мила Роси, искам да ти благодаря за сърдечните   думи, за обичта, за помощта и за всичко, което направи и правиш за мен.  Винаги намираш най-точните и прекрасни думи да ме ободриш, да ме мотивираш и да ми напомниш, че на този свят има не само лошо, но и добро и си струва точно заради това добро да продължаваме напред и да не се отказваме.


         БЛАГОДАРЯ ТИ, МИЛА МИ ПРИЯТЕЛКО!  ♥ ♥ ♥



Да е на гости на Еликсир човек, е трудна задача, много трудна. Нейните публикации са прекрасно оформени, снимките и´ са перфектни, а кулинарните и´ творения са истински еликсир както за очите, така и за душата, и за небцето. Еликсир, от който, когато човек опита, се опиянява за цял живот.

Трудно е нали, трудно е да донесем със себе си един такъв еликсир, когато сме на гости на Еликсир. Да опита до донесе човек обаче, може винаги, нали?

Затова моят опит е в посока на една от любимите теми на Еликсирчето, една идея родила се в желанието ми да я зарадвам и да и´ доставя истинска опияняваща наслада. 


Покани ме приятелка добра,
на гости кафето и´ да подсладя. 
А аз летях из мъглата в нощта
и не намирах пътя към стабилността,
но тя ме хвана за ръката
и ме върна на земята.

Каза ми да забравя злото
и да се съсредоточа в доброто,
че то единствено ни дава сила
да творим с усмивка мила.

Еликсир приятелко добра,
на теб посвещавам
тази сладост неустоима
с омаен крем опиянима,
за теб приготвенa от сърце
да подслади твоето небце.



ЗАПОВЯДАЙТЕ НА...







ОМАЙВАЩ БУТЕР ЕЛИКСИР





Този сладкиш е едно творение, родило се с много любов и желание да донесе радост и истинска,страстна наслада. Той е опияняващ, омайващ и пленяващ. Насладете се страстно, сладко и всеотдайно на този Еликсир сред моите сладкиши.




Продукти:

1 пак. бутер тесто
250 гр суров кадаиф (ако не намерите, може да го замените с фиде на сарми от най-финото)
50 гр масло
800 мл прясно мляко
200 мл прясно мляко за кадаифа
1 пак пудинг ванилия за 1 л прясно мляко (може и друг пудинг по ваш вкус)
около 50 гр орехи
захар
3 пак. ванилия захар
коняк или лимон
3-4 с. л. пудра захар за глазура


Приготвяне:

Кадаифа се поставя в тава. Маслото се нарязва на малки тънки парченца и се разпределя върху кадаифа. Пече се при 180°С, докато се зачерви добре, като от време на време се разбърква, за да може да се зачерви и долният слой. 5 минути преди да се е изпекъл кадаифът, се прибавят орехите нарязани на дребно. След като се извади от фурната, веднага се залива с 200 мл подсладено прясно мляко и се разбърква.
 

 



Бутер тестото се разделя на две равни части и се надупчва с вилица, за да не се надуе при изпичането. Пече се при 180°-200°С докато се зачерви добре. След като и бутер тестото се е охладили напълно, се приготвя пудингът, който се прави по гъст, или пудинг за 1 л мляко се приготвя със само 800 мл мляко. Ако сте решили да ползвате пудинг ванилия, може да му прибавите и допълнителни аромати по ваше желание. Например лимонов/портокалов сок или настъргана кора от тях, канела, карамфил и джинджифил, или коняк, ром или амарето, разтворимо кафе или капучино на прах. Възможностите наистина са неизчерпаеми. Оставям това вие сами да решите. Аз прибавих още 3 пакетчета ванилия захар в пудинга.
За този сладкиш е добре да имате откопчаваща се форма. В случаят аз ползвах една специална разтягаща се рамка и една стъклена поставка, която ми служи преди всичко да режа върху нея. Аз обаче я поставих върху голямо парче хартия и я сложих в рамката, като след това стегнах рамката по краищата на формата. Така се получи правоъгълен съд с необходимите на мен размери.

На дъното на съда се поставя единият блат от бутер тестото и се сипва половината от пудинга. Отгоре се разпределя полуомекналият кадаиф и върху него пък се изсипва останалата половина пудинг и се разпределя равномерно върху кадаифа. Най-отгоре се поставя втората бутер кора, като предварително се  нарязва на форми по желание (квадрати/ромбоиди) или кората може да се натроши, както аз направих, просто за красота. Така приготвеният сладкиш се оставя за поне една нощ в хладилника. За по-лесно отделяне на сладкиша от стените на съда, се прекарва остър нож, който е намокрен с гореща вода.







Към пудрата захар се прибавят няколко капки коняк, ром или лимонов/портокалов сок и с нея се напръсква сладкиша отгоре. Аз ползвах лимонов сок, който придава от една страна много свеж вкус, от друга убива донякъде голямата сладост на сладкиша и го прави много свеж и приятен.
Ако сте оставили кората цяла, може директно да я намажете с глазурата от пудра захар. Може да оставите сладкиша и така, но без тази глазура вкусът му е някак недовършен и горната част на бутер тестото е много суха, солена и невкусна.








P. S. Кремът може да бъде и без варене, например крем Оле на Dr. Ötker или крем от кондензирано мляко, маскарпоне, или друго прясно сирене, но непременно с мека, креместа структура, за да може леко да попие в бутер тестото и кадаифа и да може кадаифа да омекне колкото му е необходимо, за да е вкусен, а бутер тестото да попие съвсем леко от кремът и така вкусовете от крем, бутер тесто и кадаиф да се прелеят приятно и вкусно.



Първоначално бях много песимистична към този сладкиш. От известно време обмислям как да направя кадаифа по друг начин, че хем да е вкусен, хем да не е толкова сладък, както се приготвя по традиция със захарен сироп. Не допусках дори и аз самата, че може да ми хрумне един такъв сладкиш, с толкова нежен и в същото време освежаващ вкус. Идеята ми хрумна и въз основа на това, че Роси много харесва кремести сладкиши, но не много сладки. Така че комбинирах Росините предпочитания с моето желание да приготвя кадаиф по един различен от традиционния начин. Така се роди този „ОМАЙВАЩ ЕЛИКСИР“, който е едно прекрасно съчетание с кафе, чай, мляко или сок. А според мъжете отлично би му паснала и чаша Sekt.




♥ ♥ ♥



31 коментара:

  1. Ех, че сърдечно гости, познавам се задочно с твоята гостенка от Фейсбук и наистина си признавам, че не знаех, че зад тези вкусотии има и блог, поправям се веднага! Великолепни рецепти! Поздрави и на Вени!

    ОтговорИзтриване
  2. Този момент чаках отдавна - Роси и Вени - две ненадминати кулинарки, две прекрасни дами, готови винаги да помогнат със съвет, да споделят опит, да зарадват всеки с мили думи и приятелска подкрепа! За мен е огромно щастие да познавам и двете, да се радвам на тяхното приятелство!
    Вени, твоето въображение няма край - способна си да измайсториш всеки път различен десерт и то какъв - хармония от вкус, аромат и съвършенство!
    Роси, гостенката ти е великолепна, а двете сте невероятен тандем! Благодаря ви за хубавите мигове, които прекарвам всеки път във вашите блогове! Продължавайте да ни радвате! Прегръщам ви!

    ОтговорИзтриване
  3. Ехе, Вени ти си надминала себе си с това поредно "креместо" творение!Толкова ванилово и с препеченото бутертесто...чудесно приключение за лека нощ!А Роси, естествено знае кой да покани:) Поздрави и прегръдка и за двете!

    ОтговорИзтриване
  4. Чудесно гостуване и страхотно приятелство! Поздравления, дами! Всичко създавате с много любов и успявате да я предадете и на нас! Сърдечни поздрави! :)

    ОтговорИзтриване
  5. Роси, Вени, благодаря!
    И тук заставам зад казаното при Вени- рано и е за пенсия;)
    Прекрасен десерт, от който с удоволствие се черпя;)
    Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  6. Ради и Вени, благодаря за споделеното, рано е за пенсия, а двете сте страхотен тандем, който нямате право да разваляте! Страхотно интересен десерт, страстно прегрешение с пореден кулинарен еликсир...Лека нощ!

    ОтговорИзтриване
  7. Прекрасен десерт, създаден с много любов!
    Очарователни сте и двете и продължавайте да ни радвате с поредните си интересни и вкусни неща!
    Сърдечни поздрави!

    ОтговорИзтриване
  8. Роси, ти си истински приятел, а Вени какъв десерт и стих е сътворила за теб, Еликсир за очите, небцето и душата!
    Вени, не ни напускай ти си пълна със знания и опит, които са ни нужни!
    Сърдечни поздрави и за двете, много трогателен пост!

    ОтговорИзтриване
  9. Удивителен, затрогващ и вкусен пост!
    Поздравления и за двете ви!
    Фантастични сте момичета!
    Пожелавам ви един чудесен ден!

    ОтговорИзтриване
  10. Прекрасни дами!Каква пенсия за тези прелестни вкусотии?Я не се шегувайте!Кулинарията е докато мърдаме:)
    Чудесно представяне, впечатлена съм от поста!
    Поздрави и за гостенката и за домакинята!

    ОтговорИзтриване
  11. Роси! Вени! Идвам с канапетата:) Отново се е оформил страхотен купон! Вени, не знам за каква пенсия ми говориш, но в Бг се искат точки и години и то много:)и все не ти стигат, така, че задръж с блога, раничко му е:) Много се забавлявам и днес! Прекрасни сте и двете! Сладкиша е прелест! Поздравявам ви!

    ОтговорИзтриване
  12. Благодаря на всички за хубавите думи и поздравления,много сте мили,дами!

    Най-сърдечни благодарности към Вени за приетата покана да бъде мой гост,за специалното и топло отношение,за хубавите стихове,за прекрасния десерт,с който отново е уцелила моя вкус на 200% и най-вече,че винаги е толкова сърдечна!
    Вени е от хората,които ще ми оставят винаги едни от най-хвалебствените и прочувствени коментари,с което ме кара да се усмихна дори и в най-труден и изпълнен с грижи ден!Благодаря ти,Вени!
    Надявам се всички тук да са те убедили,че има смисъл да продължим да бъдем заедно!
    Прегръдки за мама,Ели,Вив и Лаурент,и за теб,мила!

    ОтговорИзтриване
  13. Здравейте, дами!
    Драго ми е да ви видя двечките в екип!
    Вие сте дамите с най-сочните сладкиши, не мога да не се възхитя на днешното гостуване? Направо тук се получава кой е по-по-най :) сочен сладкиш.
    Роси, дръпни едно "конско" и от мен, че думата пенсия не е казана с време :))
    Поздрави и прегръдки и за двете ви!

    ОтговорИзтриване
  14. Невероятно гостуване, с зашеметяваш сладкиш, нотка на прителство и божествен вкус. Поздрави и за двете! :)

    ОтговорИзтриване
  15. Поздравления за домакинята и гостенката!
    Неизчепраеми сте на идеи и кулинарни вдъхновения!
    Венета е представила невероятен сладкиш,за който я аплодирам!
    Желая ви приятен ден!

    ОтговорИзтриване
  16. Поздравления и за двечките-прекрасни кулинарки сте!Сладкиша е толкова сочен...
    Хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  17. Трогнахте ме двете от сърце!!! Красотата струи от вашите ръце, не спирайте да ни радвате с хубавите си произведения и бъдете сигурни, че винаги ще имате съмишленици, на които ще липсвате, ако ви няма!*

    ОтговорИзтриване
  18. Много трогателно,сърдечно и от душа!Сродните души се намират винаги.Пожелавам ви приятелството ви да продължи още дълги години и да ни радвате и двете с невероятните си рецепти.И ако още не сте се срещнали наживо,планирайте го по-скоро!Ще бъде невероятна среща!Успех мили момичета!

    ОтговорИзтриване
  19. Този коментар бе премахнат от автора.

    ОтговорИзтриване
  20. Роси, още от сутринта се каня да напиша колко ми хареса публикацията ти. Прекрасна гостенка си имаш! Разгледах с интерес, макар и набързо блогът на Венета и останах очарована. Дано наистина отложи пенсионирането, че се записах да следя сладките и прегрешения :)) Сладкишът изглежда страхотно и името много му приляга. Поздрави и за двечките! Хубав и усмихнат ден!

    ОтговорИзтриване
  21. РОси, поздравявам те за очарователната гостенка!
    Каквито и суперлативи да кажа за този сладкиш ще са малко!Всичко много ми допада- кремове, вкусове, съчетания от текстури! Всичко, което приготвяте и двете е много вкусно, и правите невероятни гурме изкушения!
    Вени, е точно такава, каквато си я описала и се радвам, че си направи блог, където да събере прекрасните си рецепти!
    Не разбирам потребността й, идеята и да "излезе в блогова пенсия" ....Не разбирам...
    Вашето приятелство е доказателство за това, че няма граници за сърдечните отношения!
    Пожелавам ви среши и на живо!

    ОтговорИзтриване
  22. Чудесно приятелство и много апетитен сладкиш на твое име:) Поздрави и за двете ви!

    ОтговорИзтриване
  23. Какво да кажа след толкова комплименти не знам... Присъединявам се към всички суперлативи, изказани по ваш адрес, мили ми Роси и Вени! Прекрасни сте и това, което показвате го доказва всеки път!
    Вени, на тебе за пореден път признавам, че оставам безмълвна пред творенията ти! А това бижу е неустоимо, мила! Страхотна си и ако вземеш да ни изоставиш, ще направиш...виж колко хора тъжни! Никаква пенсия, не те пускаме!!! ♥ ♥ ♥
    Прегръщам ви силно, момичета и ми се иска да го направя скоро и на живо!

    ОтговорИзтриване
  24. Две от любимите ми момичета от кулинарните блогове на едно място, пък и със сладко изкушение... какво повече бих могла да искам :)
    Прекрасни сте! Прегръщам ви!

    ОтговорИзтриване
  25. Мила Роси, ♥♥♥

    благодаря ти за тази сърдечна покана, която за мен е не само чест, но и приятелски дълг, който ми е светая светих. Много си те обичам! Ти си винаги толкова откровена, искрена и всеотдайна. Приятелството ни започна отдавна и съм абсолютно сигурна, че независимо какво ще реша в бъдеще, то няма да пострада в никакъв случай. Наистина ще се радвам да се срещнем, дано това се случи и когато се случи, ще е едно от онези преживявания, които ни докосват с очарованието, вълнението и душевността си. Преживяване, при което оставяме една част от нас и в същото време отнасяме една част от другият с нас. Това са онези моменти, които ни карат да се усмихваме, да ги изживяваме отново, които спират дъхът ни и не можем да кажем и дума, защото думите са безсилни и прекалено бледи и невзрачни, за да могат да опишат чувствата ни... ♥♥♥

    Радвам се много, че сладкишът ти е допаднал. Мога да кажа, че и съдбата си каза думата, за да поднеса точно него при гостуването си, но това ще го обсъждаме лично. :)
    Благодаря ти за всичко, мила ми приятелко!!! ♥♥♥
    Поздрави и целуни Еликсир младша и и´ предай моите комплименти, като не забравиш да поздравиш и Mr. Eliksir от мен.
    Целувам те и ти пожелавам лека нощ и сладки сънища.

    Venetta & Co

    ОтговорИзтриване
  26. Този коментар бе премахнат от автора.

    ОтговорИзтриване
  27. Добър вечер, мили Дами!

    Наистина ми е невъзможно да опиша чувствата си. Знам само, че в момента съм най-богатият човек на света. Всички сте толкова мили и сърдечни, и откровено казано си представям всяка една от вас като сияещ , усмихнат и изпълнен с доброта човек. Благодаря от сърце за казаното от всяка една от вас. Думите ви ме докоснаха по особен начин и оставиха следа, която ще усещам и ще ме топли, докато мога да дишам. Когато четях коментарите ви, имах усещането, че ви гледам в очите, от които струеше и ме галеше откровено и истинско приятелство, нищо че с много от вас дори не съм разменила и дума. Усещането е великолепно,... сякаш ви познавам от години.
    Благодаря на всички ви за вълнуващите ви коментари. ♥♥♥

    Вие сте невероятни! Ще ви призная, че за първи път в живота си, някой успява да ме разколебае. Винаги съм решавала и на часа съм привеждала решенията си в изпълнение и никога не съм се обръщала назад. Не знам дали започвам наистина да остарявам или си давам сметка, че живота не се състои само от „да“ и „не“ и че не винаги е толкова лесно, колкото си го представяме ние "Овните" :blush:.
    В момента знам само, че както обещах на Miriams (Мимето) ще изпълня обещанието си и ще и гостувам. Ще се опитам да го направя преди "края на света", но ако не успея, то след това. Тъкмо с Мимето ще дадем началото на един по-добър, по-нежен и по-перфектен свят. (Е как звучи това от устата на "Овен" само, :))) нали... Искам също да публикувам още някои рецепти, които навремето бях публикувала във форума и още не съм ги прехвърлила в блога си и тогава ако все още не съм разбрала това, което най-вече Роси ми каза, защото с нея разговаряхме доста дълго… тогава не знам. Не искам да давам повече обещания за каквото и да е, защото те за мен са закон и трябва да се изпълнят.

    Още веднъж благодаря на всички ви, прегръщам ви и искам да ви призная, че много ви обичам!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря на всички,които се присъединихте към нашата компания и оставихте толкова мили думи!
      Вени,за мен беше удоволствие и се радвам,че усети подкрепата на всички!

      С пожелание за приятни почивни дни!

      Изтриване
  28. Много зареждаща публикация! Роси поздравления за чудесния гост. Точно така си представям Вени мила, отзивчива, чувствителна, обичаща. А този омайващ бутер десерт е истински елексир за душата :
    Сърдечни прегръдки и за двете ви!

    ОтговорИзтриване
  29. И тук ще изкажа възхищението си и от двете Ви!
    Страхотни сте момичета!
    а този сладкиш със сигурност ще се опита!!!
    прегръщам ви силно!

    ОтговорИзтриване
  30. Диди и Мария,благодаря ви,дами!
    Хубава седмица ви пожелавам! :)

    ОтговорИзтриване